Markku Veilo

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Touko 2013 11:42

Sippis kirjoitti:Olethan tuominnut minut valehtelijaksi ja antanut väärän todistuksen minusta. Kantaani en muuta, Markku Veilolla on eksyttäviä opetuksia. Kirjoittaa youtubeen Markku Veilo niin sieltä sitä todistus aineistoa löytyy.
Ei tarvitse montaakaan saarnaa etsiä ja kuunnella youtubesta, kun sellaisen jo löytää.
Ei kai kaikkea tarvitse tuoda valmiiksi pureskeltuna.

En ymmärrä miksi tämä asia kolahti sinuun niin kovasti, että tästä tuli tälläinen vääntö, joka ei ollut tarkoitus tulla, ei ainakaan minun puoleltani.


Olen osoittanut sinut väärän todistuksen antajaksi. Videolinkki on ensimmäisessä vastauksessani. Jonkun asian todeksi osoittaminen on eri asia kuin tuomitseminen.

Ei sinun tarvitse muuttaa kantaasi, olen vain pyytänyt osoittamaan todeksi asiat jotka väität. Minusta meidän pitäisi pystyä osoittamaan asiat tarkemmin kuin sanomalla "katsokaa netistä hänen videoita", varsinkin jos niitä videoita löytyy sieltä satoja tunteja. Minäkään en ole osoittanut muita väitteitäni todeksi, mutta sen osoitin että Veilo ei opeta riivaajista niinkuin väitit. Kyse ei ole varsinaisesti nyt tästä kyseisestä opettajasta, vaan siitä mikä on TOTUUS.

Mutta koska et aio auttaa, niin pyysin Markulta linkkejä opetuksiin jossa hän tästä aiheesta opettaa, että voin koetella onko toisten kysymysten kohdalla asia niinkuin kirjoitat. Palaan asiaan kun olen niitä katsellut.

Otan siksi asian vakavasti, koska itse kutsuin Markun tuohon huomiseen kokoukseen, eli minulla on suuri vastuu ja koen että tällaiset väittämät tulee ottaa vakavasti.

Siunauksin,
Herman
Herman
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Sippis » 03. Touko 2013 12:04

No nyt ymmärrän miksi olet kiinnostunut Markku Veilon opetuksesta. Olisit hyvä veli heti
kertonut. :D

Tässä pari linkkiä.

https://www.youtube.com/watch?v=Cq4hRfQ ... ata_player

https://www.youtube.com/watch?v=jSiey-u ... ata_player
Sippis
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Touko 2013 12:08

En ota kantaa Markku Veilon opetukseen, mutta koska hänellä on niin paljon materiaalia koitan tökätä Hermannia oikeaan suuntaan mikä voisi auttaa hänen etsintä ja koetus urakkaa, joka on muuten melkoinen.

http://p4.foorumi.info/ilosamoma/viewtopic.php?t=8291

Ajattelin ottaa lähempään tarkasteluun Raamatun avulla Markku Veilon opetuksia.
Tutkiskeltuani niitä, niistä löytyy mielestäni paljon sekavia ja ristiriitaisia asioita, jotka eivät kestä Raamatun valossa.


Kiire lähteä matkalle ja pakkaamaan niin en pysty tämän enempää asiassa auttamaan, mutta jos tuosta kirjoitukdsesta mitään apua on niin hyvä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Touko 2013 12:25

Anteeksi Mikko, tuo ketju jonka lähetit ei ollutkaan sama jonka olin aiemmin lukenut, ilmeisesti ilosanoma-foorumilla onkin kaksi Veilon opetuksia käsittelevää tekstiä jotka muistuttavat alun perusteella toisiaan. Täytyypä lukea tämä läpi ja tutkia asiaa.

Kiitos Sippis myös linkeistä, katselen niitä ja palaan asiaan.
Herman
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Touko 2013 12:31

Luin tuon Ilosanoma-foorumin viestiketjun, ja sen perusteella olen aika monessa asiassa samoilla linjoilla Markku Veilon kanssa liittyen demoneihin, kirouksiin, käyttäytymismalleihin, mielen alueen häiriöihin yms. Pitäisi tietysti katsoa kaikki 7 videota että saisi täysin objektiivisen käsityksen hänen opetuksestaan, kun aina toisen kerrottuna asiat voivat hieman värittyä tai tulla väärin käsitetyksi tms. Mutta siis en pidä häntä ainakaan tuossa kirjoituksessa esille tuotujen asioiden perusteella eksyttäjänä, vaikka varmasti on asioita joista olen hänen kanssaan eri mieltä ja ymmärrämme eri tavoin. Mutta katselen vielä itse videot ja palailen asiaan...
Herman
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Touko 2013 12:45

Katsoin ensimmäisen Sippiksen linkittämän videon, ja se oli tosi siunaava ja koin että siinä oli juuri minulle merkittävää ja vapauttavaa sanomaa. Kiitos Jumalalle! Ehkä ihan jokaisesta lauseesta en ole samaa mieltä (harvoin niin tapahtuu), mutta pääpiirteittäin opetus oli hyvää. Noista sielunsidoksista yms asioista opetetaan ihan liian vähän, koska ne ovat kuitenkin todellisuutta vaikka epämiellyttäviä asioita ovatkin. Mutta itse olen vapautunut paljosta kun Herra on alkanut näitä asioita valaisemaan.
Herman
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Touko 2013 12:50

Minä en tiedä mikä siinä on mutta koen hyvin siunaaviksi nuo Veilon opetukset mitä hän opettaa. En tietenkään kaikkia ole kuullut ja nähnyt mutta kerrankin kun kuuntelin hänen erästä opetustaan niin itku silmissä vapauduin eräästä synnistä joka oli minua piinannut, Herran Jeesuksen nimessä ja veressä, amen!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Touko 2013 13:08

Katsoin toisenkin Sippiksen lähettämän linkin ja edelleen pidän opetuksia hyvinä.

Tuli sellainen ajatus mieleen, että ei voi katsella vaan yhtä demonisia siteitä käsittelevää opetussarjaa, ja väittää sen perusteella koko julistajaa demonikeskeiseksi. Monella opettajalla voi olla yksittäisiä puheita tai kirjoituksia jossa he käsittelevät enemmän pimeyden puolta, ja se on hyvä koska miten muuten saisimme niistä asioista opetusta? Mutta jos on sen ohella kymmeniä tai satoja opetuksia muista aiheista, ja julistus pääsääntöisesti on Kristus-keskeistä, ei palvelijaa voi leimata yhden tai muutaman opetuksen perusteella demonikeskeiseksi. Veilon opetuksia olen jonkun verran katsonut ja vasta nyt tuli vastaan opetus jonka voi sanoa olevan demonikeskeinen, eli minusta häntä ei julistajana voi sanoa demonikeskeiseksi.
Herman
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Touko 2013 13:12

Herman kirjoitti:Katsoin toisenkin Sippiksen lähettämän linkin ja edelleen pidän opetuksia hyvinä.

Tuli sellainen ajatus mieleen, että ei voi katsella vaan yhtä demonisia siteitä käsittelevää opetussarjaa, ja väittää sen perusteella koko julistajaa demonikeskeiseksi. Monella opettajalla voi olla yksittäisiä puheita tai kirjoituksia jossa he käsittelevät enemmän pimeyden puolta, ja se on hyvä koska miten muuten saisimme niistä asioista opetusta? Mutta jos on sen ohella kymmeniä tai satoja opetuksia muista aiheista, ja julistus pääsääntöisesti on Kristus-keskeistä, ei palvelijaa voi leimata yhden tai muutaman opetuksen perusteella demonikeskeiseksi. Veilon opetuksia olen jonkun verran katsonut ja vasta nyt tuli vastaan opetus jonka voi sanoa olevan demonikeskeinen, eli minusta häntä ei julistajana voi sanoa demonikeskeiseksi.


Olen kyllä Hermanin kanssa samaa mieltä. Hyvin vähän opetetaan demoneista ja kun tiedämme niistä ja kuinka ne vaikuttavat ympärillämme on meidän helpompi päästä eroon niiden vaikutuksesta elämässämme.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Touko 2013 13:15

Sippis, (ja kaikki me muutkin), jatkoa ajatellen koin kehoittaa että kun tuodaan esille kritiikkiä jotain opetusta tai opettajaa kohtaan, niin heti tuo esille konkreettiset todisteet opettajan itsensä kirjoittamana tai puhumana, ja mahdollisimman tarkasti kertoo Raamatulla perustellen mikä siinä on pielessä. Tässäkin viestiketjussa oltaisiin vältytty monen viestin vaihtamiselta jos olisin heti saanut nuo linkit.
Herman
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa