Uskon kasvuprosessi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uskon kasvuprosessi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2016 13:00

*
Yksi uskonveli joka on tosi tervehenkinen Jumalan Sanoissa, kirjoitti toisten palvelemisesta Kristuksen ruumiillisessa seurakunnassa rakennettavaksi ja se asia kuuluu uskon kasvuprosessiin kunnes täydennämme toisiamme suuntaillen Kristuksen täyteyden täyden iän määrään niin sitä kirjoitusta luettuani minä tutkin itseäni ja mietin onko minulla mitään annettavaa toisille uskoville heidän rakennattavaksi ja kysyin vähän hupsuna häneltä kuuluuko palvelemiseen jos pidän toisia uskovia viisaampina enkä pidä omassa mielessäni viisaampana kuin he ja pidän kaikki uskovat lähimmäisenrakkaina omine yksilöineen. Ja kannan heitä rukouksin.

Hän vastasi että ne kuuluukin toisten palvelemiseen. :thumbup: :clap: Lähimmäisenrakkauteen kuuluu myös kärsiminen toisten uskovien kipeän, vaikean ja uhmakkaan uskon kasvuprosessin kautta. Samoin vahvasti minäkeskeisyyden kautta. Huokaillen kärsimme ja pidämme heitä lähimmäisenrakkaina. Mutta mietin yhtä kysymystä jos uskova on narsistinen niin voiko kasvaa kristus-keskeisyyteen pois narsismista? Toinen kysymys mietityttää myös että jos tunnistamme oman narsismin miksemme voi tehdä mitään sille asialle kuin jatkaa omaa narsismia kapinoillen ja napisten kunnes toisille tulee paha mieli.

Jos minulla on narsismi, tottakai otan niskastani kiinni ja rukoilen ulospääsyä narsismista ja pakotan itseäni olemaan alamainen toisille uskoville Kristuksen pelossa - odottaen Jumalalta luvattua vapautumista siitä narsismista. Näkyy myös sydämen asenne haluammeko / suostummeko siihen uskon kasvuprosessiin siinä mielessä että kasvamme kristus-keskeisyyteen ruumiimme ristiinnaulittuna Kristuksen kanssa ja kieltäen itseämme kantamalla Kristuksen Ristiä.

Minä olen tehnyt jo päätöksen osaltani etten halua osallistua mukaan huonoon hedelmään jossa minäkeskeisyys korostuu, riita kasaantuu ja toisiltamme riistäminen. Se jää pahaa makuun jos viivyn siinä. Paavali sanoi häpeävän siitä kun näki samaa hedelmää galatalaisissa. Mieluummin lähden sieltä pois kokonaan. Pyrin kasvamaan kristus-keskeisyyteen Jumalan armosta. Toivon sydämeni pohjalta vilpittömästi että te(kin) pyrisitte myös kasvamaan kristus-keskeisyyteen niin saisin jotain hyödyllistä rakentavaa teiltä yhteiseksi rakentavaksi Kristuksen ruumiillisessa seurakunnassa niin hiomattomuudesta kasvamme ulos ja tulemme sileiksi hiottuja jalokiviä joilla kirkastamme Kristusta ja Hänen ruumiillista seurakuntaa ja Hän meissä kirkastuu pelastamattomien ihmisten silmissä. Se vetää heidät ylistämään Jumalaa etsikkopäivänä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon kasvuprosessi

ViestiKirjoittaja Lily » 27. Tammi 2016 16:55

Vaisuliini, sinulla oli tuossa paljon hyviä pointteja.

Tokkopa sitä paljon itse voi rakentua narsistin seurassa, narsistihan kasvattaa vaan omaa egoaan. Kyllä uskon ihmisen hedelmät näkyvät ja maistuvat hyvältä.

Mutta, jos nyt seurakunnassa on joku narsisti niin sanan mukaan meidän tulee kuitenkin kärsiä toisiamme.

Kyllähän Herra montako kertaa haluaa narsistia herätellä, jotta voisi kasvaa pois narsismista, mutta eria asia on haluaako itse vapautua siitä. Valitettavan moni ei halua :(

Herra meitä kutakin varjelkoon, että olisimme rehellisiä itsellemme ja Jumalalle, sekä toisillemme ja osaisimme tehdä parannusta kun siihen on tarvetta.

:thumb:
Lily
 

Re: Uskon kasvuprosessi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2016 10:07

*
Niin totta Lily. No minulla on oma menetelmä, jolla minä saan salakavalasti narsistisen uskovan haluamaan omalla halulla siitä vapautumista. :shifty: :shh: Ensin kertoisin Saulin tarinan narsistiselle uskovalle. Kertoisin siitä mitä Samuel sanoi Saulille eli kuuliaisuudesta ja tottelevaisuudesta. Ja siten kertoisin miksi Sauli teki koska Sauli korotti itsensä omilla uhreilla palvellen vain itsensä eikä Jumalaa koska oli sokea omalle narsismille. Niin kertoisin että jos tällä tavalla toimii niinkuin Sauli, siinä jää pois Jumalan tunteminen kun itsensä palveleminen ja korottaminen jatkuu.

Ja siten kertoisin narsismin syntymän koska se jää pois isän rakkaudesta ja varttuu ilman tärkeää isäroolia niin kertoisin että on olemassa ihmeellinen parantava lääke siihen, eli Jumala kutsuu narsistista uskovaa omaksi lapseksi, pojaksi ja tyttäreksi mikäli tarkoittaa että Jumala on tärkeä isärooli hänelle ja lisäksi Jumala voi täyttää häntä rakkaudella joka voi parantaa hänet pois omasta narsismista. Ehkä tällä menetelmällä narsistinen uskova tajuaa ja haluaa tulla vapautuneeksi omasta narsismista. Olen varma että tällä menetelmällä onnistuu. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskon kasvuprosessi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2016 10:25

*
No kirjoitan toisen jutun minkä havaitsin uskovissa. Joku asettuu itsensä kanssa toisen puolesta puolustamaan ja toinen aettuu toista vastaan syyllistämään. Toinen taas yhtäkkiä nousee asettumaan toista vastaan kuin tyhjästä niin se hämmästyttää, ihmetyttää ja surettaa. Eikö yhtään hävetä asettua toista vastaan kun asia on jostain väärinymmärretty? On olemassa asiallinen ja rauhallinen keskustelu aikuisten tavoin jolla saadaan asiat selvitettyä. :thumbup:

Älkäämme olko kärkkäitä asettumaan toisten varpaille joko puolesta tai vastaan! Raamatun mukaan älköömme olko joko heikomman tai vahvemman puolesta tai heikompaa tai vahvempaa vastaan vaan täysin neutraaleja jokaisesta asiasta asettumatta mitään. En muista missä kohdassa se Raamatun kohta on niin jätän laittamatta tänne kans.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa

cron