Bethel-seurakunta ja kristinusko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2016 19:30

*
Se on huolestuttava juttu kun siellä alkaa hakemaan vainajilta voitelun ja makoillaan odottaen että saa voitelun haudalta.

Image

kathryn kuhlman haudalla tanssitaan ja makoillaan.
Image

Image

Image

Hakusanalisäys: Bill Johnson, Redding

-Juha
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2016 20:02

*
Väärä voima kantautuu toiselta toiselle uskovalle käsien päälle laittamisen kautta tänne asti mutta
Jeesuksen veren suoja varjelee Jumalan omia. Eräs uskova kertoi minulle fb:ssa että julistaja yritti
kädet päällä rukoilla eräälle uskovalle hengellä täyttymistä (kundaliini) mutta tämä uskova rukoili
kokoajan itse ettei täyty jollei se ole Herrasta niin kaikki muut kaatuivat lattiaan. Kristuksen veren
suoja pelasti hänet.

Nykyään on kova laittamaan kättään uskovien päänsä päälle. Jos on väärässä hengessä niin suuttuu
kuulemma helposti jos ei halua jonkun laittaa päänsä päälle kättään.

1Tim. 5:22 Älä kiirehdi panemaan käsiäsi kenenkään päälle äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin.
Varjele itsesi puhtaana. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2016 20:12

*
Yksi vanhin sanoi että oikean rukoilijan kuuluu ensin kysyä saako koskea?
Ihmettelin ajatellen miksei minulta kukaan kysynyt saako koskea minuun
ennen rukoilua. Myös tämän vanhimman mukaan voi hyvin sanoa suoraan
jollei halua kosketusta niin oikeassa nöyryydessä oikea rukoilija ei loukkaannu.

Onko kukaan kysynyt aina sinulta saako koskea ennenkuin laittaa kädet
päänsä päälle ja rukoilla? En ole koskaan tavannut tai nähnyt vastaavaa.
Tai siitä on kauan ajat sitten kun viimeksi on kysynyt minulta saako koskea.
Nykyään laitetaan kädet päänsä päälle ilman muuta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Tammi 2016 13:37

*
Missä Raamatun kohdassa kehotetaan ottamaan uutta voitelua ja uutta voimaa? Useimmat huomaavat oman "erämaan"
ja säikähtävät niin menevät kuuluisan saarnaajan kokoukseen hakemaan uutta voimaa ja uutta voitelua eikä tajua että
"oma erämaa" on oikeilla linjoilla Raamatun kanssa ja se on Jumalan tarkoitus koska erämaassa kohdataan lopulta
Jumalan kun kaikki on jo riisuttu pois. Kumpiko on väkevä; joko uusi voima ja uusi voitelu tai Jumalan Sana?

Jos ei ymmärrä Sanan sisältöä ja Jumalan voimaa niin juoskentelee kuuluisamman saarnaajan perässä sekä hakee
häneltä uutta voitelua että uutta voimaa. Katso, saarnapöntön eteen nousee tavallinen uskova puhumaan
Jumalan Sanaa, joka on meissä väkevää. Tuntuu että nykyään Sanaa ammutaan ohi tajuamatta Sanan sisältöä ja
Jumalan voimaa. Jeesus varoittaa turhasta juoksentelemisesta.

    Luuk. 17:23 Teille sanotaan: 'Hän on tuolla' tai 'Hän on täällä.'
    Älkää lähtekö minnekään älkääkä juosko kenenkään perässä. RK

Katsotaan Paavalia, joka oli tavallinen ja heikko mies! Niin hän löysi Sanan sisäisen tuntemisen, joka itseasiassa Sana
on Jumalan voima. Siksi Paavali päätti olla heikko ihminen saarnaakseen ja puhuakseen Jumalan Sanaa, joka on
väkevää meille. Paavali oli niitä apostolin miehiä, jotka eivät menneet hakemaan uutta voimaa, eivätkä uutta voitelua,
vaan puhuivat ainoastaan Jumalan Sanaa, joka on meille väkevää ja vielä heikkoina (=heikkouden vallassa). Paavalihan
itse sanoi: ‘Tulkaa minun seuraajiksi, niinkuin olen Kristuksen seuraaja’.

Apostolien mallia tulee seurata. Mutta mistä he kuulivat että pitää ottaa uutta voimaa ja uutta voitelua?
Elian viitastako he tulkkasivat väärin vai?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Tammi 2016 18:30

*
Koen etten voi pitää suuni kiinni ja pitää asiaa salassa. Koen vastuuksi kertoa mitä olen tehnyt tutkimuksen noin 4-6 sitten kun
tutkimukseni liittyi aluksi Pirkko Jalovaaraan. Tutkimukseni tarkoitus oli saada selville mistä Pirkko Jalovaara sai voitelun.
Henkilö kantautui aluksi haudasta saaneen voitelun ja oli mukana Englannissa niin sinne lensi Jalovaara hakemaan voitelua.
Mutta katsoin nimiä ketkä olivat mukana siellä kokouksessa. Silmiini pisti tuttu nimi eli se on Martti Kallionpää. Se ei todista
eikä ollut riittävästi päteviä todistuksia siitä menikö Martti hakemaan voitelun tai jätti menemättä hakemaan sen.

Mutta sen jälkeen Martti Kallionpää alkoi matkustella ja käydä kokouksissa ympäri Suomea. Toivon että hän olisi kokenut hengessä
ettei se voima ollut Jumalan niin olisi jättänyt hakematta sen. Tai ehkä olisi mennyt hakemaan sen, niin toivottavasti ajoissa hän tajuaisi ettei voima ollut Jumalan ja tekisi parannuksen ja hylkäisi sen kokonaan.

Mitä päänsä päälle kätensä laittamiseen tulee niin emme voi elää pelossa. Kuitenkin Raamattu opettaa päänsä päälle kätensä
laittamisen juttua. Jos Raamattu opettaa siitä niin mikäli tarkoittaa turvallista asiaa että se on niinkuin kahvisuodatinpussi
jonka kautta paha ei pääse läpäisemään kun laittaa kätensä jonkun päänsä päälle. Jumalan lapsilla on Kristuksen veren suoja
joka varjelee Jumalan omia. Jumala joka asuu meissä on maailmaa suurempi.

    1Joh. 4:4 Lapset, te olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat,
    sillä hän, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. RK

    Joh. 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni. Minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
    28 Minä annan heille iankaikkisen elämän. He eivät ikinä joudu hukkaan, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
    29 Isäni, joka on antanut heidät minulle, on kaikkia muita suurempi, eikä kukaan voi ryöstää heitä Isäni kädestä. RK

    Mitä mieltä olette?

PS. Jätin jo Pirkko Jalovaaran ja Martti Kallionpään Herran haltuun rukoillen. On lohdullista tietää että eksyksissä kulkeva ja eksyttäjä kuuluu Jumalalle joka ei hylkää
heitä.

    Job 12:16 Hänellä on voima ja ymmärrys. Hänelle kuuluu niin eksyksissä kulkeva kuin eksyttäjäkin. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 27. Tammi 2016 21:20

Aihe noussut esiin myös Netmissionin foorumeilla...
http://forum.netmission.fi/forum/hengel ... eskustelun
Herra antakoon itsekullekin meistä viisautta koetella tämä oikein, ilman turhia tunteiluja ja vain Hänen Sanansa kautta. Aamen.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22
 
Viestit: 50
Liittynyt: 14. Joulu 2015 18:47

Re: Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja george » 27. Tammi 2016 21:42

Tuli Kallionpäästä mieleen, että ovat kutsuneet Seinäjoen helluntaiseurakuntaan Bethelistä porukkaa.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2016 09:47

*
Hyvänann aika! :o :shock: :? Nyt tunnen rauhattoman tunteen ja raskaan huokailun kun ajattelin peläten
jos sen jälkeen koko Suomea ympäri kiertely taas alkaisi niin väärä voitelu ja väärä voima kantautuu
päänsä päälle kätensä laittamisen kautta *iso raskas huokaus*

Pyhä Henki ilmoitti selvästi että tulevina aikoina monet luopuvat tietämättä Raamatun Kristuksesta ja
uskosta joka on terveen opin pohjalta ja alkavat seurata villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Minä koen tärkeäksi antaa tiedon niin uskovat tietäisivät asian ja pysyisivät Raamatun Sanassa vahvoina
loppuun asti niin pelastuisivat. Kysyn onko se porukka joka on tulossa Bethelistä Seinäjoen seurakuntaan,
menestysteologian uskovia?

Voi menestysteologian uskovia jotka ovat täynnä rikkinäisyyksiä menestysteologian opin takia joka rikkoutuu
heitä vastaan jotka uskovat sokeasti siihen oppiin niin he menettivät hengellisen näkökyvyn ja ovat alttiita
uusille ja tuleville eksytyksille... :cry: Paavali itse sanoi ettei ole niitä isoisia aposteleja jotka
asettuivat itsensä kanssa Sanan yläpuolelle Lähettäjää suuremmaksi niin tällä tavalla he eksyivät
ja heidän evankeliumi vie Raamatun mukaan kadotukseen. Nimittäin menestysteologian oppi!


Voisitko sinä viedä tämän tiedon eteenpäin niin mahdollisimman paljon uskovat säästyisivät
tulevilta eksytyksiltä ja pelastuisivat? Ajattelen aloittaa ensin oman seurakunnan pastorin kohdalta...
Tämä on vakava asia jos koko Suomen ympäri kiertely taas tulee. Voi itku! Kunpa eksytykset loppuisivat
kokonaan!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja george » 28. Tammi 2016 18:54

Oli se tapahtuma pari viikkoa sitten: http://www.hsry.fi/toiminnot_2/hyva_sanoma_konferenssi . Itse uskon, että Suomessa hyvin pienet piirit järjestävät näitä eksyttäjiä Suomeen.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Bethel-seurakunta ja kristinusko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Tammi 2016 12:17

*
Ahaa voisitko sanoa mitkä Suomen pienet piirit ovat? Pitää varoittaa niitä piirejä. Jos ne on jo sotkeutunut
Bethel-porukan kanssa haudan juttuun niin pitää heti kehottaa tekemään parannuksen. Se haudan juttu on
kundaliinihengestä joka tuhoaa ihmisen myös. Se ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.
Niin siksi pitää kehottaa tekemään parannuksen ja hylkäämään sen ja kääntymään Jumalan puoleen niin pelastuu.
No minun osaltani se on jo hoidettu ja nyt pastori tietää. Pitää muistaa omaa paikallisseurakuntaa rukouksin että
se varjeltuu tulevilta eksytyksiltä.

No Kathryn kuhlman kuoli aikaisin ja luulen että Jumala syöksi hänet kuolinvuoteelle parannuksenteon ohella.
Samoin Niilo Yli-Vairio.

3Moos. 19:31
Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi.
Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

3Moos. 20:6
Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä,
sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa.

1Aikak. 10:13
Niin kuoli Saul, koska hän oli ollut uskoton Herraa kohtaan eikä ollut ottanut vaaria Herran sanasta,
ja myös sentähden, että hän oli kysynyt vainajahengeltä neuvoa,
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa