Katupartiot askel kohti anarkiaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Juha » 29. Tammi 2016 05:20

jukka1954 kirjoitti:Uskon lähes jokaisen suomalaisen toivovan, että maassamme säilyy rauha ja turvalliset olot (pieniä fanaatikkojen joukkoja lukuunottamatta, jotka ovat sekä toisiaan vastaan että yhteiskuntamme perusteita vastaan). Meitä ei uhkaa vain kasvava pakolaisten määrä, joka kätkee sisäänsä rikollisia, terroristeja ja kiihkomuslimeja, vaan myös väärässä hengessä nouseva isänmaallisuus (nationalismi), jossa on mukana uskonnollista kiihkoa. George Orwell määritteli isänmaallisuuden uskollisuudeksi asuinpaikalle ja omalle elämäntavalle, jota ei kuitenkaan aiota pakottaa muille. Tämä vuoksi hän piti isänmaallisuutta täysin puolustettavana. En ole tuosta täysin samaa mieltä.

Pari asiaa tahdon tässä yhteydessä sanoa. Ensiksikin: nationalismi sellaisena, kuin se ajassamme esiintyy, ei sovi Jeesuksen opetuslapselle, mutta kristinuskontoa tunnustavalle se kyllä sopii siinä kuin islaminuskontoakin tunnustavalle. "Koti, uskonto ja isänmaa" on useimmille tuttu iskulause, mutta tosi uskovan isänmaa ei ole tämän maan päällä, vaikka hän harrastaakin sen maan ja kaupungin parasta, minne on asetettu asumaan (sehän sanottiin Babyloniaan pakolaisiksi viedyille juutalaisille, Jer. 29:7). Uskova odottaa ja pyrkii kohti parempaa isänmaata.


Samaa mieltä. Isänmaallisuus voi todellakin olla epäjumalanpalvontaa.

Seuraava tapaus on ajalta kun olin ollut puolisen vuotta uskossa:

Olin ennen todella isänmaallinen ihminen. Tykkäsin kuunnella isänmaallista musiikkia, tykkäsin kansallisromantiikasta ja olin ylpeä Suomesta ja suomalaisuudesta ja pidin Suomea hyvänä maana. Halveksin myös ihmisiä, jotka pitivät Suomea huonona ja eivät olleet isänmaallisia.

Eräänä päivänä kuuntelin tapani mukaan innoissani isänmaallista musiikkia, ja olin jollain tasolla kiihkoontuneessa mielentilassa. Sitten yhtäkkiä Jumala pysäytti, ja puhui voimakkaasti mun ajatuksiin, että "se mitä mä teen, on epäjumalanpalvontaa". Tuo ajatus täytti mun mielen niin voimakkaasti, ettei siinä hetkessä ollut pienintäkään epäilystä sen suhteen, että oliko se Jumalasta vaiko ei.

Olin aivan puulla päähän lyöty tuon jälkeen. Siitä sitten alkoi prosessi, jonka aikana päässäni pyöri monenlaisia ajatuksia. Poistin lopulta itseltäni kaikki isänmaalliset laulut ja elokuvat kokonaan, ja luovuin vääristä asenteistani. En ole tuon jälkeen koskaan toivottanut edes hyvää itsenäisyyspäivää Facebookissa, kuten minulla sitä ennen oli aina tapana.

jukka1954 kirjoitti:Maassamme eletään suunnattoman vakavaa aikaa ja mahdollisesti olemme suistumassa kohti hallitsematonta tilaa. Suomen kansa ei kaadu maahanmuuttajien tähden vaan oman syntinsä tähden, kun on hyljännyt sen Jumalan, joka armosta on varjellut meidät itsenäisenä ja siunannut paljolla hyvällä sekä pitänyt omat vartijansa rajallamme, tiedämme kyllä kaikki millä rajalla. En ole profeetta, mutta sisimmässäni koen, että tämä aika on nyt päättymässä.


Luopumus tosiaan tuo kyllä aikanansa vakavat seuraukset.

Tuli tuosta mieleen, niin törmäsin tällaiseen joskus: https://suomiprofetiassa.wordpress.com/ ... onna-1920/

Saa nähdä toteutuuko, ja onko aito juttu.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Tammi 2016 09:44

Jätän katupartioinnin muille, hengelliset aseet toimivat tässä parhaiten (rukous).

En kuitenkaan ole vastaan katupartiointia , vaan näen sen positiivisena asiana niin kauan kunnes siitä ilmenee jotain seikkoja ja todisteita siitä että se ei ole harmitonta ja hyödyllistä. Jos katupartiointia suoritetaan ilman väkivaltaa ja uhkaa niin se on ihan hyvä asia.

Minulle, Jumala ei ole puhunut mitään siitä , että Suomen synti olisi kasvanut niin ettei kannata rukoilla tai vastustaa saatanallista Jihad maahanmuuttoa. Siksi rukoilen , että se loppuisi ja uskon Jumalan kuulevan kaikki rukoukset. Alistun Jumalan tahdon alle tässäkin, ja aika näyttää mikä se on.

Edelleen myös vahvasti uskon, että Jihad maahanmuutto on salaseurojen ja saatanallisen ohjailun tulosta ja sen tarkoitus on tuomita "alkukantaiset ja fundamentalistiset " -uskonnot hengenvaarallisina terrorismi tekoina. Sen on tarkoitus antaa esimerkki miten vaarallsisia tuommoiset kivikautiset uskonnot on.

Uskon että tämän ilmiön päätarkoitus on edesauttaa kristittyjen vainoja tekemällä fundamentilaisista ja "vanhentuneista" uskonnoista terrorismia ja vaara, jonka avulla antikristuksen uskonto ja pedonmerkki lanseerataan maailmaan turvallisena , humanistisena ja ainoana oikeana uskontona.

Perusteluina käytetään "Koskaan emme voi enään sallia semmoisia julmuuksia kuin Isis ja Muslimit tekivät Euroopassa, kaikki uskonnot jotka eivät alistu ekumenian kautta yhteiseksi maailmanuskonnoksi ovat terrorismiä ja vaaraksi muille ja ne on kiellettävä kuoleman tai vankeuden uhalla".
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Tammi 2016 10:01

Mikko Murpatti kirjoitti:Jätän katupartioinnin muille, hengelliset aseet toimivat tässä parhaiten (rukous).

En kuitenkaan ole vastaan katupartiointia , vaan näen sen positiivisena asiana niin kauan kunnes siitä ilmenee jotain seikkoja ja todisteita siitä että se ei ole harmitonta ja hyödyllistä. Jos katupartiointia suoritetaan ilman väkivaltaa ja uhkaa niin se on ihan hyvä asia.

Minulle, Jumala ei ole puhunut mitään siitä , että Suomen synti olisi kasvanut niin ettei kannata rukoilla tai vastustaa saatanallista Jihad maahanmuuttoa. Siksi rukoilen , että se loppuisi ja uskon Jumalan kuulevan kaikki rukoukset. Alistun Jumalan tahdon alle tässäkin, ja aika näyttää mikä se on.

Edelleen myös vahvasti uskon, että Jihad maahanmuutto on salaseurojen ja saatanallisen ohjailun tulosta ja sen tarkoitus on tuomita "alkukantaiset ja fundamentalistiset " -uskonnot hengenvaarallisina terrorismi tekoina. Sen on tarkoitus antaa esimerkki miten vaarallsisia tuommoiset kivikautiset uskonnot on.

Uskon että tämän ilmiön päätarkoitus on edesauttaa kristittyjen vainoja tekemällä fundamentilaisista ja "vanhentuneista" uskonnoista terrorismia ja vaara, jonka avulla antikristuksen uskonto ja pedonmerkki lanseerataan maailmaan turvallisena , humanistisena ja ainoana oikeana uskontona.

Perusteluina käytetään "Koskaan emme voi enään sallia semmoisia julmuuksia kuin Isis ja Muslimit tekivät Euroopassa, kaikki uskonnot jotka eivät alistu ekumenian kautta yhteiseksi maailmanuskonnoksi ovat terrorismiä ja vaaraksi muille ja ne on kiellettävä kuoleman tai vankeuden uhalla".


Mikolla on tässä samansuuntaisia ajatuksia kuin itsellänikin on. Koen ihan samalla tavalla. Ehkä tästä olisi hyvä tehdä lyhyehkö kirjoitus sivulleni. Minulla on kyllä kiireitä sivujeni kanssa ja täytyy rukoilla missä järjestyksessä mitäkin kirjoitan ja että kirjoitukset olisivat Jumalan tahdossa tehtyjä, eikä minun tahtoni mukaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Tammi 2016 10:10

PetriFB kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Jätän katupartioinnin muille, hengelliset aseet toimivat tässä parhaiten (rukous).

En kuitenkaan ole vastaan katupartiointia , vaan näen sen positiivisena asiana niin kauan kunnes siitä ilmenee jotain seikkoja ja todisteita siitä että se ei ole harmitonta ja hyödyllistä. Jos katupartiointia suoritetaan ilman väkivaltaa ja uhkaa niin se on ihan hyvä asia.

Minulle, Jumala ei ole puhunut mitään siitä , että Suomen synti olisi kasvanut niin ettei kannata rukoilla tai vastustaa saatanallista Jihad maahanmuuttoa. Siksi rukoilen , että se loppuisi ja uskon Jumalan kuulevan kaikki rukoukset. Alistun Jumalan tahdon alle tässäkin, ja aika näyttää mikä se on.

Edelleen myös vahvasti uskon, että Jihad maahanmuutto on salaseurojen ja saatanallisen ohjailun tulosta ja sen tarkoitus on tuomita "alkukantaiset ja fundamentalistiset " -uskonnot hengenvaarallisina terrorismi tekoina. Sen on tarkoitus antaa esimerkki miten vaarallsisia tuommoiset kivikautiset uskonnot on.

Uskon että tämän ilmiön päätarkoitus on edesauttaa kristittyjen vainoja tekemällä fundamentilaisista ja "vanhentuneista" uskonnoista terrorismia ja vaara, jonka avulla antikristuksen uskonto ja pedonmerkki lanseerataan maailmaan turvallisena , humanistisena ja ainoana oikeana uskontona.

Perusteluina käytetään "Koskaan emme voi enään sallia semmoisia julmuuksia kuin Isis ja Muslimit tekivät Euroopassa, kaikki uskonnot jotka eivät alistu ekumenian kautta yhteiseksi maailmanuskonnoksi ovat terrorismiä ja vaaraksi muille ja ne on kiellettävä kuoleman tai vankeuden uhalla".


Mikolla on tässä samansuuntaisia ajatuksia kuin itsellänikin on. Koen ihan samalla tavalla. Ehkä tästä olisi hyvä tehdä lyhyehkö kirjoitus sivulleni. Minulla on kyllä kiireitä sivujeni kanssa ja täytyy rukoilla missä järjestyksessä mitäkin kirjoitan ja että kirjoitukset olisivat Jumalan tahdossa tehtyjä, eikä minun tahtoni mukaan.


Se on oikein , hiljaa hyvä tulee.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Tammi 2016 10:15

Juha kirjoitti:Luopumus tosiaan tuo kyllä aikanansa vakavat seuraukset.

Tuli tuosta mieleen, niin törmäsin tällaiseen joskus: https://suomiprofetiassa.wordpress.com/ ... onna-1920/

Saa nähdä toteutuuko, ja onko aito juttu.


Näin on varmaankin kuten tuon Juhan laittaman linkin kirjoituksessa todetaan mun mielestä myös asiat.

Suomi turvautuu EU:hun ja luultavasti tulee ehkä vielä jonain päivänä turvautumaan myös Natoon ja koska tilanne on näin huono ja paha että suurin osa Suomen kansaa on hylännyt turvautumisen Kaikkivaltiaaseen Jumalaan ja eritoten että Suomen päättäjistä myös enemmistö on hylännyt turvautumisen Kaikkivaltiaaseen Jumalaan ja luopumus ja laittomuus kukoistaa kaikkialla niin uskon, että noin tulee vielä käymään Suomen kansalle kuin tuossa profetiassa sanotaan vielä tulevista ajoista eli kolmas miekan isku on uppoava
syvälle ja kahvaa myöden:



Arkkipiispa Gustaf Johanssonin (1844-1930) enkeli-ilmestys Turun Tuomiokirkossa.

Eräänä myöhäisenä pimeänä iltana vuonna 1920 Gustaf Johansson oli iltakävelyllä. Hän käveli tuomiokirkon ohi ja havaitsi sen kirkkaasti valaistuna.

Uteliaana hän meni katsomaan sisälle, että mikä tilaisuus oli vielä näin myöhään.

Kun hän saapui sisään, niin kirkon alttarin edessä, keskikäytävällä, seisoi valtavan suuri kirkas enkeli, paljastettu miekka kädessä.

Jumalan lähettämänä enkeli ilmoitti, että Suomea kohtaa kolme kovaa tuomiota:

”Ensiksi miekan kärki kastuu, toiseksi miekka menee puoliväliin ja
kolmanneksi miekka menee kahvaa myöten.”

”Kansasi tulee kokemaan kolme tällaisen miekan iskua ja
näkemään kolme suurta sotaa, jolloin miekka isketään Suomeen.”

”Yksi isku on jo tullut, mutta kaksi on vielä tulematta.

”Suomi tulee kestämään nämä kaksi miekan iskua, mutta kolmas on uppoava
syvälle ja kahvaa myöden, ellei Suomen kristityt palaa takaisin
Raamattuun ja täyty Pyhällä Hengellä sekä tee parannusta kaikessa
missä parannusta voi löytyä.”
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Tammi 2016 13:50

Lainaan osan mitä Juha kirjoitti:Samaa mieltä. Isänmaallisuus voi todellakin olla epäjumalanpalvontaa.

Seuraava tapaus on ajalta kun olin ollut puolisen vuotta uskossa:

Olin ennen todella isänmaallinen ihminen. Tykkäsin kuunnella isänmaallista musiikkia, tykkäsin kansallisromantiikasta ja olin ylpeä Suomesta ja suomalaisuudesta ja pidin Suomea hyvänä maana. Halveksin myös ihmisiä, jotka pitivät Suomea huonona ja eivät olleet isänmaallisia.


Minulla on samantapainen tausta. Olin kiihkoisänmaallinen. Pidin toisen luokan kansalaisina niitä, jotka eivät olleet isänmaallisia ja aivan roskana niitä, jotka palvelivat sivareina.

Armeissa ollessani oli aivan lähellä, että vartiopäällikkönä olisin ampunut kolmea pitkätukkaista, humalassa varuskunta-alueelle tunkeutunutta nuorta (17-18-vuotiaita), kun he alkoivat uhittelemaan minulle "herra alikersantti vartiopäällikölle" eivätkä totelleen käskyäni tulla kanssani päävartioon. Yhdellä nuorista oli sellainen ranteen paksuinen seiväs mukanaan, jolla oli yrittänyt murtaa erään rakennuksen ovea. Hän kohotti sen lyödäkseen minua (olin astunut liian lähelle tunkeutujaa). Tökkäsin lujasti nuorukaista rynnäkkökivarin piipulla rintaan samalla, kun vedin patruunan piippuun ja karjuin: "Jos liikut niin kuolet" ja jatkoin "saan tuollaisen ampumisesta ainakin 10 kuntoisuuslomapäivää". Tilanne päättyi kuitenkin kaikkien osalta onnekkaasti ja päävartiosta poliisit noutivat nuoret pois varuskunta-alueelta. Nuoret olivat tehneet käyttäytymisestäni valituksen poliisille ja esimiehelleni, mutta juttu päättyi parin päivän kuntoisuuslomaan. Puhuttelussa esimieheni läimäytti minua olkapäälle (varusmiehet kutsuivat häntä natsiksi, kun oli niin innokas) ja sanoi: "Alikersantti Virtanen, teissä on oikeaa ainesta!" Ja kiihkoisänmaallinen vanha aatu kehräsi sisälläni...

Minulta kului uskoon tulemiseni jälkeen vuosikymmeniä ennen kuin tuollainen kiihkoisänmaallisuus alkoi väistymään. Sen sijaan juutalaisvihani kääntyi Israelin ja juutalaisten siunaamiseksi heti uskoon tultuani. Se oli ihme. Jälkikäteen olen monesti miettinyt miksi vihasin juutalaisia vaikka he eivät olleet minulle tehneet mitään pahaa. (Nationalismiin näyttää usein liittyvän oman kansallisen identiteetin ja itsemääräämisoikeuden säilyttämistahdon -jopa kiihkoisen vimman- lisäksi rasistisia piirteitä). Vihani heitä kohtaan oli niin voimakas, että hyväksyin täysin Hitlerin juutalaisiin kohdistamat vainot ja keskitysleirit. Saksassa 1930-luvulla liikkui myös katupartioita jotka askel askeleelta siirtyivät laittomuuksiin juutalaisia kohtaan, mutta maassamme aloittamassa olevaa katupartiotoimintaa ei voi (ainakaan vielä) samaistaa missään tapauksessa heihin.

Raamattu opettaa, että uskovan isänmaa ei ole tässä maailmassa vaan olemme matkalla oikeaan isänmaahamme. Tämä on tietenkin totta vain niille, joille Jumala on tullut todellisesti Isäksi ja Hänen valtakuntansa isänmaaksemme. Kuitenkin on oikein, että pidämme esirukouksia sen maan, kansan ja esivallan puolesta, jossa asumme ja toivomme kaikessa sen maan parasta eli tässä tapauksessa Suomen ja sen kansan parasta. Olemme hyvin onnettomassa ja säälittävässä tilassa, jos turvamme tämän pimenevän maailmanajan keskellä on joku muu kuin Jumala itse tai jos olemme jakaneet turvamme osaksi Jumalan varaan ja osaksi ihmisten ylläpitämien turvien varaan, kuten isänmaallisuus, raha, sotaväki ym. Viimeeksi mainitut eivät pelasta meitä hätämme päivänä, joka lähestyy niin kuin sananlaskuista luemme: "Kuin mureneva hammas ja horjuva jalka on uskottoman turva ahdingon päivänä" (25:19), mutta totisesti "vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana" (Ps. 37:39). Onko Hän minun linnani ja turvani ja Jumalani tänään? Jokainen hiljaa sisimmässään tätä Jumalan kasvojen edessä kysyköön ja jos vastauksemme on "kyllä" niin uskon, että kestämme ne uskon koetukset joiden läpi joudumme käymään, olkoonpa ne laadultaan ja määrältään millaisia tahansa. Rukoukseni on, ettei yksikään meistä, jotka tunnustamme Jeesuksen nimeä, vaella jaetulla, puolinaisella sydämellä. Tässä kohdin kannan eniten huolta itsestäni, että rakkauteni Herraan olisi kuin Marian Lasaruksen talossa ja syntisen naisen fariseus Simonin asunnolla ja tunnustukseni kirkas kuin Pietarin: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika!".
Jukka
 

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Tammi 2016 14:49

Mikko Murpatti kirjoitti:Minulle, Jumala ei ole puhunut mitään siitä , että Suomen synti olisi kasvanut niin ettei kannata rukoilla tai vastustaa saatanallista Jihad maahanmuuttoa. Siksi rukoilen , että se loppuisi ja uskon Jumalan kuulevan kaikki rukoukset. Alistun Jumalan tahdon alle tässäkin, ja aika näyttää mikä se on.


Ei minullekaan ole Herra puhunut siten kuin usein miellämme, miten Herra omalleen puhuu "kuin selkein sanoin". Mitä tuossa aikaisemmin kirjoitin niin kirjoitin sen mukaan, mitä olen aavistellut sydämessäni. Jumala tietää kyllä, että hartaasti toivoisin olevani täysin väärässä samoin kuin ne monet profetiat, jotka ennustavat kovia tuomioita maallemme.

Aikaisemmassa kirjoituksessani viittasin siihen tosiasiaan, että
1) VT:n kirjoitukset ovat kirjoitettu meille opetukseksi
2) Jumala sanoi ettei kuule rukouksia Juudan kansan puolesta
3) Aikakirjat ilmoittavat juutalaisten hyljänneen Jumalansa tavalla, ettei paluuta enää ollut.

Laitoin muistaakseni raamatunpaikat viitteineen tekstiini, jonka kirjoitin väsyneenä. Jossain tänään lukemassani profetiassa muistutettiin, kuinka Jeremiaa vastustettiin ja syytettiin maanpetoksesta, kun hän kehotti kansaa antautumaan Baabelin kuninkaalle ja ilmoitti, ettei Jumala kuule enää kansansa avunpyyntöjä. Erityisen vihainen Jumala oli kuningas Sidkialle siitä, että hän a)turvautui Egyptin armeijan apuun b)rikkoen lupauksensa Nebukadressarille - näin siis, vaikka Nebukadressar oli jumalattoman suurvallan hallitsija. Lukekaapas tähän liittyen 2.Aik. 36:13 ja tarkempi selvitys asiasta Hes. 17:13-20. Jeremiaa ei kuunneltu, mutta vääriä profeettoja, jotka lupasivat turvaa ja siunauksia, kuunneltiin kyllä. Pelkäänpä, että näin on käymässä Suomessakin. Tämä kansa ei saa apua Jumalalta koska ei tahdo tehdä totista parannusta, jota Jeesus on odottanut vuosikymmenten ajan. Kansojen elämässä on niin kuin yksittäistenkin ihmisten elämässä, että jonkun (meille ehkä tuntemattoman) rajan yli käytyämme "ei löydy enää sijaa mielenmuutokselle", kuten Eesausta sanottiin, ei löytynyt, vaikka hän kyynelin sitä pyysi. (Nyt jää tekstini vähän kesken kun on aika käyttää sovitusti naapurin tätiä kaupalla ja apteekissa).
Jukka
 

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Tammi 2016 16:39

jukka1954 kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Minulle, Jumala ei ole puhunut mitään siitä , että Suomen synti olisi kasvanut niin ettei kannata rukoilla tai vastustaa saatanallista Jihad maahanmuuttoa. Siksi rukoilen , että se loppuisi ja uskon Jumalan kuulevan kaikki rukoukset. Alistun Jumalan tahdon alle tässäkin, ja aika näyttää mikä se on.


Ei minullekaan ole Herra puhunut siten kuin usein miellämme, miten Herra omalleen puhuu "kuin selkein sanoin". Mitä tuossa aikaisemmin kirjoitin niin kirjoitin sen mukaan, mitä olen aavistellut sydämessäni. Jumala tietää kyllä, että hartaasti toivoisin olevani täysin väärässä samoin kuin ne monet profetiat, jotka ennustavat kovia tuomioita maallemme.

Aikaisemmassa kirjoituksessani viittasin siihen tosiasiaan, että
1) VT:n kirjoitukset ovat kirjoitettu meille opetukseksi
2) Jumala sanoi ettei kuule rukouksia Juudan kansan puolesta
3) Aikakirjat ilmoittavat juutalaisten hyljänneen Jumalansa tavalla, ettei paluuta enää ollut.

Laitoin muistaakseni raamatunpaikat viitteineen tekstiini, jonka kirjoitin väsyneenä. Jossain tänään lukemassani profetiassa muistutettiin, kuinka Jeremiaa vastustettiin ja syytettiin maanpetoksesta, kun hän kehotti kansaa antautumaan Baabelin kuninkaalle ja ilmoitti, ettei Jumala kuule enää kansansa avunpyyntöjä. Erityisen vihainen Jumala oli kuningas Sidkialle siitä, että hän a)turvautui Egyptin armeijan apuun b)rikkoen lupauksensa Nebukadressarille - näin siis, vaikka Nebukadressar oli jumalattoman suurvallan hallitsija. Lukekaapas tähän liittyen 2.Aik. 36:13 ja tarkempi selvitys asiasta Hes. 17:13-20. Jeremiaa ei kuunneltu, mutta vääriä profeettoja, jotka lupasivat turvaa ja siunauksia, kuunneltiin kyllä. Pelkäänpä, että näin on käymässä Suomessakin. Tämä kansa ei saa apua Jumalalta koska ei tahdo tehdä totista parannusta, jota Jeesus on odottanut vuosikymmenten ajan. Kansojen elämässä on niin kuin yksittäistenkin ihmisten elämässä, että jonkun (meille ehkä tuntemattoman) rajan yli käytyämme "ei löydy enää sijaa mielenmuutokselle", kuten Eesausta sanottiin, ei löytynyt, vaikka hän kyynelin sitä pyysi. (Nyt jää tekstini vähän kesken kun on aika käyttää sovitusti naapurin tätiä kaupalla ja apteekissa).


En minäkään sitä pois lue, että Herra kurittaisi Suomenkansaa jollainasialla, en suinkaan. Itse epäilen , että se olisi Venäjän armeija jolla kuritetaan meitä vielä joku päivä. Enkä voi pois sulkea maahantunkeutujiakaan, nyt kun tarkemmin mietin asiaa.

Ja ihan on tosia nuo Raamatunkohdat jotka laitoit eli niin on käynyt kun niissä lukee ja voi käydä uudestaankin, sillä Herra on muuttumaton.

Kiitos kertomuksestasi armeija ajoilta oli mielenkiintoista luettavaa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Janne » 29. Tammi 2016 20:48

[quote]En minäkään sitä pois lue, että Herra kurittaisi Suomenkansaa jollainasialla, en suinkaan. Itse epäilen , että se olisi Venäjän armeija jolla kuritetaan meitä vielä joku päivä. Enkä voi pois sulkea maahantunkeutujiakaan, nyt kun tarkemmin mietin asiaa. quote]

Jos tällainen tapahtuu ja totta puhutaan, niin itse olisin mielummin venäjän kuin maahanmuuttajien miehittämässä suomessa.

Valitettavasti vaan luulen että jos maahanmuuttaja islamistit onnistuu "valtaamaan" Suomen, niin ei Venäjä edes enää olisi kiinnostunut Suomesta. Venäjällä on jo ihan tarpeeksi riesaa muslimeista omasta takaa...
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja tanu » 29. Tammi 2016 21:52

jukka1954 kirjoitti:Toiseksi: Jos elättelemme uskoa, että voimme omin voimin varjella maatamme ulkopuolisilta hyökkäyksiltä, niin olemme sokeita. Tätä maata ei pelasta katupartiot eikä edes maamme puolustusvoimat (armeija). "Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo" (Ps. 127:1) Tämä mitä olemme kokeneet on vasta alkua. Suurin uhka kansamme kukistumiselle on sen siveellinen (moraalinen) rappiotila. Minua ahdistaa sisäinen tunne, että olemme kulkeneet sellaisen rajan yli ettei rukouksemmekaan meitä enää pelasta. Olemme kuin Juudan kansa 600-500-luvun vaihteessa eKr.

Kun Jeremia tahtoi rukoilla kansansa puolesta, sanoi Jumala, ettei Hän kuule sitä rukousta. "Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta, sillä en minä kuule, kun he minua avuksi huutavat onnettomuutensa tähden" (Jer. 11:14). Kun kuningas Sidkia pyysi Jeremiaa rukoilemaan, ettei Baabelin kuningas Nebukatressar valloittaisi maata ja Jerusalemia, niin Jumala vastasi: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Katso, minä käännän takaisin sota-aseet, jotka ovat teidän käsissänne ja joilla te muurin ulkopuolella taistelette piirittäjiänne, Baabelin kuningasta ja kaldealaisia, vastaan, ja kokoan ne tämän kaupungin keskelle. Ja minä itse sodin teitä vastaan ojennetulla kädellä ja väkevällä käsivarrella, vihassa ja kiivastuksessa ja suuressa suuttumuksessa" (Jer. 21:4-5).

Paavali kirjoitti roomalaisille, että "kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi" (15:4). Miksi sitten Juudan kansa oli ajautunut umpikujaan? Miksi näyttää Suomen kansan ajautuvan umpikujaan? Vastaus löytynee ainakin Juudan osalta Aikakirjoista.

"Myös kaikki pappien päämiehet ja kansa harjoittivat paljon uskottomuutta jäljittelemällä pakanain kaikkia kauhistuksia, ja he saastuttivat Herran temppelin, jonka hän oli pyhittänyt Jerusalemissa. Ja Herra, heidän isiensä Jumala, lähetti, varhaisesta alkaen, vähän väliä heille varoituksia sanansaattajainsa kautta, sillä hän sääli kansaansa ja asumustansa. Mutta he pilkkasivat Jumalan sanansaattajia ja halveksivat hänen sanaansa ja häpäisivät hänen profeettojansa, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei apua enää ollut" (2.Aik. 36:14-16). Huomaammeko vakavia yhtäläisyyksiä Juudan kansan rappiotilan ja oman kansamme rappiotilan välillä?

Maassamme eletään suunnattoman vakavaa aikaa ja mahdollisesti olemme suistumassa kohti hallitsematonta tilaa. Suomen kansa ei kaadu maahanmuuttajien tähden vaan oman syntinsä tähden, kun on hyljännyt sen Jumalan, joka armosta on varjellut meidät itsenäisenä ja siunannut paljolla hyvällä sekä pitänyt omat vartijansa rajallamme, tiedämme kyllä kaikki millä rajalla. En ole profeetta, mutta sisimmässäni koen, että tämä aika on nyt päättymässä.



Näin se taitaa olla, kuten Jukka kirjoittaa.
Nyt niitetään sitä mitä on vuosikymmeniä kylvetty: leivän yltäkylläisyys, epäusko, irstaudet, murhat (abortit), haureus jne jne.
Viimeisimpänä kirkon yltiösuvaitsevaisuus homoutta ja islamia ja yleensä syntiä kohtaan.

Itse kyllä yhä uskon, että kannattaa rukoilla sen puolesta ettei Suomesta tulisi islamilaista valtiota. Ja että voitaisiin
vielä irrottautua perkeleellisestä EU:sta ja eurosta. Toisaalta kävi miten kävi, niin kaikki on aina Herran käsissä. Ja niissä
käsissä on turvallista olla; oli olosuhteet mitkä tahansa.

Venäjän suhteen on paljon vaihtoehtoja:
1. Venäjä avaa itärajan-->Vaalimaan ja Nuijamaan kautta tulee kymmeniä, jopa satoja tuhansia muslimeja. Näitä Venäjällä riittää ja Putin haluaa varmaan heistä eroon
2. Venäjä ei halua naapurimaan muuttuvan islamilaiseksi ja pitää rajat kiinni
3. Venäjä tulee ja valloittaa Suomen, (kun Suomi liittyy Natoon?)

Aika näyttää mikä on Jumalan tahto
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron