Katupartiot askel kohti anarkiaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja george » 24. Tammi 2016 20:18

Roturealismi on todellisuutta. Rodut poikkeavat toisistaan mm. älykkyyden osalta. Ei ihminen pysty olemaan olematta biologinen olento, joka kuuluu tiettyyn rotuun. Tietenkin rodun sisällä on vaihtelua. Rodun todellisuus ei vain sovi marxilaisille teoreetikoille ja siksi aihe on niin verboten.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja george » 24. Tammi 2016 20:22

Aamu-Usva kirjoitti:Näin uskon kuin tanu tässä kirjoitti. Minä olen elämässäni kohdannut valkoihoisia, jotka pystyvät todella julmiin tekoihin. Olen kohdannut myös samanlaisia tummaihoisia. Mutta suurin osa kaikista ihmisistä on ollut ihan tavallisia rippumatta ihon väristä. En minä itsekään ruskettuessani muutu ainakaan huonommaksi.

Täytyy tämän päivän hyvästä teosta vielä mainita. Sen teki irakilainen naapurini, joka tarjosi kyydin kun olin hiki hatussa matkalla bussipysäkille. Hän vei minut ja tyttäreni määränpäähämme asti. Ihanaa, kun joku huomaa tarjota tällaiselle ajokortittomalle kyydin. Harva osaa ajatella että kyyti on välillä kuin lottovoitto.


Rotu on enemmän kuin ihonväri. Rotu muodostaa monissa ominaisuuksissa Gaussin käyrän tyylisen ilmiön, jonka huippukohdan arvo määrittyy rodullisesti.

Aika rohkea kyllä olet, kun irakilaiset raiskaavat suhteellisesti enemmän kuin suomalaiset. Pitää ymmärtää asioita vähän laajempina ilmiöinä, kuin sellaisina joihin törmää päivittäisessä elämässä. Naisten seksuaalista joukkoahdistelua ei ole tapahtunut koskaan aikaisemmin Kölnin mittakaavassa Euroopan historiassa sitten vuoden 1945.

Mutta eiköhän se kesän myötä pahinkin suvakki huomaa kehitysmaalaisten käyttäytymisestä, että eivät kaikki ihmiset ole samanlaisia. Se on humanistinen harha.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Tammi 2016 21:15

Tuo naapurimme on asunut Suomessa vuodesta -97 ja hänen lapsensa ovat meidän lasten hyviä ystäviä. Hän on kuin kuka tahansa muu naapureistamme; ei todellakaan mikään raiskaaja! Hän on myös miehelleni tarjonnut välillä kyytiä. Ja lapsemme ovat leikkineet heidän luonaan ja heidän lapsensa täällä meillä.

Ihan vieraiden ihmisten kyytiin en menisi, mutta siinä suhteessa en tekisi eroa irakilaisen ja suomalaisen välillä. Olisi kyllä kamala elää maailmassa, jos pitäisi pelkän ulkonäön perusteella alkaa pelkäämään joitain ihmisiä. Minä teen päätelmät ihmisestä vasta sen perusteella, miten juuri joku tietty yksilö käyttäytyy ja huonosti käyttäytyvienkin uskon voivan muuttua minä hetkenä hyvänsä sillä samalla Jumalan voimalla, joka herätti Jeesuksen kuolleista.

Rotuopit ovat minulle täysin vieraita, koska olen elänyt niin monikulttuurisen elämän ja tutustunut IHMISIIN eri kansoista. Siinä huomaa, että kaikki ovat samanlaisia kuitenkin. Mutta toki kaikki uusi ja tuntematon voi pelottaa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja onefortruth » 24. Tammi 2016 23:40

En tiedä kumpuaako tuo ajatus mustien ylpeydestä siitä, kun valkoiset orjuuttivat heitä viemällä Amerikkaan kotiorjiksi ja puuvillapelloille koska kestivät kuumuutta (?) vähän paremmin...Amerikassa olikin pitkään tämä ongelma mustien pitämisestä alempiarvoisina ihmisinä. Tuskinpa he olisivat varmaan katkeria ja vihamielisiä "ghetoissa" jos olisivat saaneet elää maassaan kuten Gambiassa ihan rauhassa.
Kyllä olen joitakin elokuvia nähnyt kuinka tätä katkeruutta on ja varmasti totuuttakin siinä on. Se voi kantaa sukupolvienkin läpi.
Itsekään en kannata ajatusta että mustat olisivat erikoisemmin ylpeitä ihmisiä.
Toki meissä ihmisissä ja kansoissa ovat omat erityispiirteensä, mutta niiden luetteleminen menee entistä enemmän off topiciksi kuin se nyt on...
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Tammi 2016 23:55

Kuitenkin Jumala pitää kaikkia yhtä rakkaina ja arvokkaina katsomatta ihonväriin.

Ja Jeesus kuoli myös mustien,valkoisten, keltaisten ja punaisten puolesta ja kutsuu kaikkia luoksensa. Jeesuksessa veljiämme ja siskojamme ovat kaikki uskovat, ja eroitusta ei ole.

Eli vaikka olisikin eroja älykkyydessä , niin ei ole eroja uskovan arvossa, tästä varmasti kaikki on samaa mieltä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Tammi 2016 00:26

Mikko Murpatti kirjoitti:Kuitenkin Jumala pitää kaikkia yhtä rakkaina ja arvokkaina katsomatta ihonväriin.

Ja Jeesus kuoli myös mustien,valkoisten, keltaisten ja punaisten puolesta ja kutsuu kaikkia luoksensa. Jeesuksessa veljiämme ja siskojamme ovat kaikki uskovat, ja eroitusta ei ole.

Eli vaikka olisikin eroja älykkyydessä , niin ei ole eroja uskovan arvossa, tästä varmasti kaikki on samaa mieltä.


Näin on ja evankeliumia tulee saarnata kaikille ihmisille:

Mark. 16:15

Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Janne » 25. Tammi 2016 12:01

Mikko Murpatti kirjoitti:Kuitenkin Jumala pitää kaikkia yhtä rakkaina ja arvokkaina katsomatta ihonväriin.

Ja Jeesus kuoli myös mustien,valkoisten, keltaisten ja punaisten puolesta ja kutsuu kaikkia luoksensa. Jeesuksessa veljiämme ja siskojamme ovat kaikki uskovat, ja eroitusta ei ole.

Eli vaikka olisikin eroja älykkyydessä , niin ei ole eroja uskovan arvossa, tästä varmasti kaikki on samaa mieltä.


Joo tässä ollaan samaa mieltä :thumbup:

Itse toinkin tämän äly asian esille vain sen vuoksi kun keskusteltiin siitä onko roduissa eroja vai onko kaikki samanlaisia pohjimmiltaan.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Tammi 2016 23:12

Jos älykkyystestien mukaan juutalaiset ovat älykkäimpiä ja mustat vähiten älykkäitä, niin miten mahtaa olla tummaihoisten Etiopian juutalaisten laita? Onko älykkyyden määrittävä tekijä uskonto vai ihonväri? Juutalaisissahan on kaikenvärisiä ihmisiä monista eri kansoista.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja george » 26. Tammi 2016 15:06

Aamu-Usva, rotu on jotain suurempaa kuin pelkkä ihonväri. Kaipa tuosta tutkimuksia löytyy.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja george » 26. Tammi 2016 15:07

Aamu-Usva kirjoitti:Tuo naapurimme on asunut Suomessa vuodesta -97 ja hänen lapsensa ovat meidän lasten hyviä ystäviä. Hän on kuin kuka tahansa muu naapureistamme; ei todellakaan mikään raiskaaja! Hän on myös miehelleni tarjonnut välillä kyytiä. Ja lapsemme ovat leikkineet heidän luonaan ja heidän lapsensa täällä meillä.

Ihan vieraiden ihmisten kyytiin en menisi, mutta siinä suhteessa en tekisi eroa irakilaisen ja suomalaisen välillä. Olisi kyllä kamala elää maailmassa, jos pitäisi pelkän ulkonäön perusteella alkaa pelkäämään joitain ihmisiä. Minä teen päätelmät ihmisestä vasta sen perusteella, miten juuri joku tietty yksilö käyttäytyy ja huonosti käyttäytyvienkin uskon voivan muuttua minä hetkenä hyvänsä sillä samalla Jumalan voimalla, joka herätti Jeesuksen kuolleista.

Rotuopit ovat minulle täysin vieraita, koska olen elänyt niin monikulttuurisen elämän ja tutustunut IHMISIIN eri kansoista. Siinä huomaa, että kaikki ovat samanlaisia kuitenkin. Mutta toki kaikki uusi ja tuntematon voi pelottaa.


Todellisuudessa olet elänyt melko monokulttuurisen elämän, jossa kaikilla ihmisillä ovat olleet tietyt yhteiset normit. Ymmärrän kyllä, että esimerkiksi yliopistokuvioiden kautta oppii tuntemaan ihmisiä erilaisista kulttuureista, mutta he edustavat kulttuurinsa poikkeusyksilöitä eivätkä keskiarvoa. Todellista monikulttuuria saadaan nyt nähdä tämän maahantunkeutuja-aallon myötä. Ja yleensäkin ainoastaan hyvin integroituneet poikkeusyksilöt edes ovat suomalaisten kanssa tekemisissä. Näin näkökulma vääristyy väistämättä. En ymmärrä, että miksi on vaikeaa ymmärtää rodun ja kulttuurin vaikutusta makrotasolla (esim. monikertainen raiskausedustus) ja silti uskoa siihen, että on kehitysmaalaisissa ihan ok tyyppejä mukana. Mutta ihmismassoissa se makrotaso ratkaisee.

https://www.youtube.com/watch?v=KKu6Y7FtgF4 todellakin. Kaikki ovat samanlaisia. Ei kannata olla liian naiivi ja sinisilmäinen. Vaikka Abdullah voi olla ihan ok tyyppi, niin he silti toimivat ryhmässä aivan eri lailla. Ja jos Abdullaheita on Suomessa vaikkapa 500 tuhatta niin kyllä se alkaa vaikuttaa.

Aamu-Usva voi myös selittää tämän http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015031 ... 1_uu.shtml Karu totuus raiskauksista - jopa 13-kertainen ero

Ja lisää: http://yle.fi/uutiset/helsingin_poliisi ... sa/8576615 Helsingin poliisi: Kölnin häirintä uhkasi tapahtua myös Helsingissä – 1 000 turvapaikanhakijaa asematunnelissa

Nyt.. Kuvitellaanpa tilanne. Uutena vuotena asematunnelissa on samaa porukkaa mitä Kölnissä 1000 kpl vs. suomalaisia 1000 kpl. Kummanko tunnelin läpi menet ennemmin?


Humanismi, tasa-arvo ja kaikkien ihmisten täydellinen samanlaisuus on hieno ideologia, mutta se ei pidä yhtä käytännön kanssa.

On vaan valtavan surullista, kun tätä propagandaa tuutataan ja sitten käy näin: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 20537.html Nuorten vastaanottokeskuksen työntekijä puukotettiin hengiltä Ruotsissa. Kun ei tiedosteta riskejä.

Tai jollekin suomalaiselle näin: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 58713.html 30 kävi yhden kimppuun Joutsenon vastaanottokeskuksessa – Johtaja: ”En muista vastaavaa”

tai näin: http://yle.fi/uutiset/turvapaikanhakija ... sa/8610372 Turvapaikanhakija raiskasi toisen turvapaikanhakijan vastaanottokeskuksessa

tai http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2016/ ... eskuksessa Tuolilla toista päähän – kaksi miestä tappeli Heinolan vastaanottokeskuksessa

Esimerkkejä löytyy valtavasti. Kehitysmaajengi on täysin omaa porukkaansa, joita ei voi mitenkään verrata suomalaisiin.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa