Katupartiot askel kohti anarkiaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 19. Maalis 2016 19:29

Aamu-Usva kirjoitti:Näitä ulkomaalaisia "työharjoittelijoita" kutsutaan ainakin ikääntyneiden hoitopaikoissa suomenkielen opiskelijoiksi...


En tekstilläni kirjoittanut ikääntyneitä vaan varhaisnuoria. Tarkoituksellako väännät asiaa?

Aamu-Usva kirjoitti:Tietenkään suomenkielen opiskelijat eivät koskaan jää yksin vastuuseen ikääntyneestä ihmisestä, vaan hoitohenkilökunta pyörii ympärillä ja on mukana tilanteissa.


Ei pidä paikkaansa tuokaan. Minulla on kahdesta yksityisestä hoitolaitoksesta ja yhdestä terveyskeskuksesta aivan päinvastaisia kokemuksia.

Aamu-Usva kirjoitti:Siitä olen aivan samaa mieltä, että kaikilta tarvitsee selvittää Suomen lain mukaisesti rikostausta ennen työskentelyä lasten ja nuorten parissa.


Toivottavasti on selvitetty taustat. Siitähän tässä on kysymyskin, että kuinka ne on onnistuttu selvittämään kun kokonaisselvitys on vielä kesken pakolaisstatuksen myöntämiseksi? Odotetaan nyt mitä "Mikkeli lausuu" asiassa. Siellä voi olla asiat aivan kunnossa, mutta lähden siitä, että kaikkia ihmisiä pitää kohdella lain edessä tasavertaisina ja jos epäilyksiä syntyy ne pitää selvittää.

Aamu-Usva kirjoitti:Sellaisen ajatuksen vielä heitän, että mitä jos tämä muslimien massamuutto Suomeen onkin Jumalan vastaus rukouksiin homouden kieltämiseksi tässä maassa. Muslimit eivät tunnetusti kovinkaan suopeasti suhtaudu homoseksuaalisuuteen.


Ehkä tässä homoseksuaalisuusasiassa Allahiin uskovan muslimin ja Jeesukseen uskovan kristityn käsitykset ovat saman suuntaiset, mutta islamiin kuuluu lisäksi nuorten tyttöjen naittaminen vanhemmille miehille, sukuelinten silpomisen hyväksyminen jne koska heidän uskontonsa sallii sen (profeetta Muhamed on heille esikuva, joka Raamattumme mukaan teki raskaita rikoksia, mutta muslimien mukaan ei tehnyt koskaan syntiä).

Aamu-Usva kirjoitti:Itse kuitenkin uskon, että tästä muslimien Suomeen tulosta voi olla paljonkin hyötyä monelle. Olin viime sunnuntaina ystäväni seurana persiankielisessä kokouksessa, jossa kuulin mahtavia todistuksia ja ihania hengellisiä persiankielisiä lauluja. Olin ihan liikuttunut siitä, että nämä ihmiset saavat olla täällä Suomessa ihan vapaasti uskossa Jeesukseen. Osa oli ollut uskovia jo kotimaassaan ja osa tullut uskoon Suomessa.


Olen myös kuullut noita hyviä uutisia. Kysymyksessä silti on viime vuonna Suomeen saapuneiden pakolaisten kokonaismäärä huomioiden marginaalinen joukko. Erityistä rohkeutta he kuitenkin osoittavat kääntyessään kristityiksi, sillä he tulevat oman yhteisönsä ja sukulaistensa hylkäämiksi ja mikäli heidät palautetaan kotimaahansa voi pahimmassa tapauksessa siellä odottaa kuolemaakin pahempaa, vankeus kidutuksineen järkyttävissä olosuhteissa. Homo homini lupus.
Jukka
 

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Maalis 2016 19:43

En tarkoituksella vääntänyt asioita. Ymmärsin kyllä, että rikostaustan selvittäminen koskee lasten ja nuorten parissa työskenteleviä. Mutta myös ikääntyneiden hoitopaikoista puhuttiin. Itse tunnen tämän alueen paremmin, joten aloin siksi siitä puhumaan.

Yleensä ajattelen, että kaikesta kannattaa etsiä jotain hyvää ja positiivista ajateltavaa. Olette varmaan kuulleet vanhasta uskovasta mummosta, joka oli aina kovin positiivinen eikä sanonut kenestäkään mitään pahaa. Joku sitten puuskahti, että tuo varmaan keksii jotain hyvää sanottavaa itse vihtahousustakin. Mummo siihen, että on se ainakin todella ahkera :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Maalis 2016 11:30

Aamu-Usva kirjoitti:Yleensä ajattelen, että kaikesta kannattaa etsiä jotain hyvää ja positiivista ajateltavaa. Olette varmaan kuulleet vanhasta uskovasta mummosta, joka oli aina kovin positiivinen eikä sanonut kenestäkään mitään pahaa. Joku sitten puuskahti, että tuo varmaan keksii jotain hyvää sanottavaa itse vihtahousustakin. Mummo siihen, että on se ainakin todella ahkera :D


Kiitos Aamu-Usva kirjoituksestasi ja Siunausta päivääsi.

Ja tässä "erään" elämää nähneen paapan tokaisuja (en tiedä oliko uskovainen):


”On hyvä herätä varhain aamulla ja mennä aikaisin nukkumaan”


”Aurinko paistaa niin hyville kuin pahoillekin”


”Aika parantaa haavat”


”Asialla on kaksi puolta”


”Aina roiskuu, kun rapataan”


”Askel askeleelta portaita kiivetään”


”Ahne on hyvä ottaan mutta käs vapisee, jos antaa tarttis”


”Alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo”


"Laiska töitänsä luettelee"



Vanitas vanitatum. Image




Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Maalis 2016 12:08

Eikä vain Vanitas vanitatum vaan
VANITAS VANITATUM ET OMNIA VANITAS :roll:
Jukka
 

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Maalis 2016 12:25

jukka1954 kirjoitti:Eikä vain Vanitas vanitatum vaan
VANITAS VANITATUM ET OMNIA VANITAS :roll:


Kiitos Jukka, näin on asia.


Frustra est; tamen: pax vobiscum! Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Katupartiot askel kohti anarkiaa?

ViestiKirjoittaja onefortruth » 24. Huhti 2016 13:07

Jälleen nämä katupartiot, lähinnä se kuuluisa S.O.O puhututtaa. Muista ei niinkään ole juttua ollut enkä tiiä onko tämä syrjäyttänyt muut mahdolliset lähinnä uutisoinnissa. Mutta, koska ko. porukalla on "kuuma linja" MV-lehteen ja eräälle uskovalle koetin puhua järkeä, että nämä kaikki on yhtä samaa sanonko mitä.
En tiiä, sainko häntä yhtään miettimään asiaa. Toivon mukaan.

Jostain tupsahti facebookin paikallisryhmässä tämmöinen linkki: http://yle.fi/uutiset/soldiers_of_odini ... en/8747297

Ko. ryhmä on laajentunut globaaliksi ilmeisen lyhyessä ajassa. Nähtäväksi jää, mitä "hedelmää" tämä puu tuottaa.
En suosittele ketään uskovaa lukemaan noita mitä sattuu julkaisuja. En toki tarkoita että te tekisitte näin, ketkä täällä kirjoittelette.
Suomessa on useita ryhmittymiä ja niiden sivuja lueskellessa näkyy olevan yhteyksiä toisiin.
Periaatteessa sinänsä hyvä hanke voi mennä plörinäksi, mikäli siihen liittyy selkeä rasismi ja uusnatsismi.
Itsekin olen isänmaallinen tässä maassa kasvaneena enkä möisi maatani globaaleiden firmojen omistukseen.
Mutta millä tavalla tehdään estääkseen se ja vastustaakseen sitä, onkin toinen asia.
Itse en halua sekaantua mihinkään sellaisiin, joissa on takaporttina jokin SVL-porukka tms. porukka.
Koetan vielä valaista asiaa uskoville, jotka ovat tähän ansaan astuneet.
Eräs kaverini vahvisti tämän, että nämä asiat ja liikkeet ovat hegelismiä. Kristityn ei tule olla tukemassa vääristettyä toimintaa vaikka se näennäisesti muka palvelisi maamme etua mutta valheen voimalla.
Tämänkin vuoksi en kannata mitään ääriliikkeiden ohjaamaa nettimediaa. Jos en tiedä taustoja jollekin, en mielellään myöskään julkaisuja jaa.
Ikäviä juttuja tuon tuostakin julkaisevat eräät mediat eikä niistä tule kuin paha mieli.
En lähde tältä istumalta enempää nimillä puhumaan mitä tarkoitan, mutta näin olen ymmärtänyt että tavoite on todellakin anarkia ja epäjärjestys.
Ei sillä etteikö pitäisi kertoa epäkohdista mutta miten kertoo ja millä tavoitteella.
Itse jo aikoja sitten tulin asian kanssa puhutelluksi uskoakseni Jumalan herättelynä ja nyt osaan nähdä selvän rajan siinä, mitä kannattaa uskoa ja kertoa eteenpäin.
En halua tosiaankaan herkutella väkivallalla myös ja tuoda ahdistusta sillä muille.
Jos joku nimetön taho jakaa jotain tietoa jostain lähteestä, lähdekin on oltava saatavilla ja tarkistettavissa.
On hyvä myös ottaa selville jonkin julkaisun ollessa kyseessä sen taustavoimat ja vaikuttimet.
Itse näen suuren huutomerkin sillä kohdalla, että tarvitsisi jakaa erinäisten porukoiden julkaisuja.
En lähde samaan ja haluan varoittaa toisiakin, etenkin kristittyjä laittaa pohtimaan asioita.
Koen itse jonkun pahan siinä asiassa, niissä puheissa ja siinä kiihkossa enkä halua sen tarttuvan minuun enää.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa