Herra lyhentää päivät

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Joulu 2015 12:10

Mark 13:

19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.
20 Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät.

Kaikenlaista sitä miettii pienessä mielessään,maailmanmeno on ollut aika hurjaa täs ihan viime aikoina.Täs yks päivä kun aloin miettiä tuota päivien lyhentämistä niin tuli mieleen että tarkoittaako se sitä, että päiviä lyhennetään vai vähennetään?? Päivät kyllä tuntuvatkin tätä nykyä aika lyhkäsiltä.Miten sinä oot tuon asian ajatellu? :)
systeri
 

Re: Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Joulu 2015 12:50

*
Eräänä iltana katsoin tv:sta ohjelmaa. En nyt muista mikä ohjelma oli. Siinä yksi mies kertoi tehneensä tutkimuksen jonka iältään noin 100 000v... Niin ajattelin itsekseni että liian paljon ihmisiä olisi vienyt kadotukseen jos maailman ikä olisi noin 100 000v. Yhtäkkiä mieleeni toi eräs Raamatun kohta 'Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.' Niin ymmärrän miksi Jumala lyhentää ne päivät ihmisten takia että he pelastuisivat. Sori toin tänne oman jutun joka avasi minulle...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja paa » 12. Joulu 2015 20:50

Mistä päivistä puhutaan?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Joulu 2015 23:05

paa kirjoitti:Mistä päivistä puhutaan?


Matteus 24:

19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!

20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.

21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.

22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.



Johanneksen ilmestys 8:

6. Ja ne seitsemän enkeliä, joilla oli ne seitsemän pasunaa, hankkiutuivat puhaltamaan pasunoihin.



Johanneksen ilmestys 11:

1. Ja minulle annettiin sauvan kaltainen ruoko ja sanottiin: "Nouse ja mittaa Jumalan temppeli ja alttari ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.

2. Mutta temppelin ulkopuolella oleva esikartano erota pois, äläkä sitä mittaa, sillä se on annettu pakanakansoille; ja he tallaavat pyhää kaupunkia neljäkymmentäkaksi kuukautta.



Johanneksen ilmestys 13:

1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.

2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.



Kiitos sinulle Paa kirjoituksestasi.

Suuren ahdistuksen ajan päivistä tuossa yllä puhutaan eli noissa Raamatun kohdissa mitkä tuohon ylle laitoin. Varmaankin kolmas temppeli tullaan rakentamaan Jerusalemiin ja petoantikristus tulee julistautumaan siinä kolmannessa temppelissä Jumalaksi:

2. Tess. 2:4

tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.


Tuossa viimeisen petovaltakunnan ajassa joka tulee kestämään ymmärtääkseni kolme ja puoli vuotta tulee tapahtumaan kauheita asioita, juutalaisia ja Herran Jeesuksen uskollisia seuraajia tullaan vainoamaan koko maailmanlaajuisesti täydellä pahan voimalla ja myös pedonmerkki tulee voimaan maailmassa tuona aikana ja tuo aika on ymmärtääkseni myös pasunatuomioiden aikaa eli seitsemän enkeliä tulee puhaltamaan seitsemään pasunaan ja silloin olot täällä maailmassa muuttuvat sietämättömiksi eli tulee hyvin vaikeat ja tuskalliset ajat, jokapäiväinen elämä tulee olemaan tuona aikana henkiinjäämistaistelua.

Ja kun kuudenteen pasunaan on puhallettu alkaa maailmassa ymmärtääkseni Harmagedonin suursota ja joskus noina päivinä tullaan puhaltamaan lopulta myös seitsemänteen pasunaan ja Herra Jeesus saapuu noutamaan omansa täältä synkeyden ja pimeyden keskeltä omiin häihinsä:

Ilm. 19:7

Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.



Eli sanoisin että suuren ahdistuksen ajan päivistä on siis kysymys kun kysyit että mitä päiviä on lyhennetty valittujen tähden. Eli ne päivät eivät tule kestämään pidempään kuin neljäkymmentäkaksi kuukautta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja paa » 13. Joulu 2015 12:51

Kiitos Pekka kattavasta ja selkeästä vastauksestasi :hugehug:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Joulu 2015 13:12

Niin...ittekkin mietin sitä kun usein tulee sanottua että ei Herra vielä tuu hakemaan, kun tiettyjä asioita ei oo vielä tapahtunu.Sitten kun aloin miettiä tuota lyhennetty vai vähennetty niin tuli mieleen että mitäs jos Hän tuleekin jo ennemmin kun oli tarkoitus. Varsinkin kun ajattelee vaikka tätä paikkaa...

Mark 13
35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
36 ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.
37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Mutta toisaalta sitä kyllä uskoo että kaikki mikä Raamatussa on sanottu tapahtuvaksi niin se varmaan tapahtuu ennenkö Jeesus saapuu tuulissa ja pilvissä omiansa hakemaan...rukoillaan että pysytään hereillä :!:
systeri
 

Re: Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 13. Joulu 2015 15:48

pekka kirjoitti:
Suuren ahdistuksen ajan päivistä tuossa yllä puhutaan eli noissa Raamatun kohdissa mitkä tuohon ylle laitoin. Varmaankin kolmas temppeli tullaan rakentamaan Jerusalemiin ja petoantikristus tulee julistautumaan siinä kolmannessa temppelissä Jumalaksi:

2. Tess. 2:4

tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.




1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

2. Kor. 6:
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

1. Piet. 2:5
ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.


Minä olen ymmärtänyt, että uuden liiton aikana Jumalan temppeli ei ole käsin rakennettu temppeli, vaan seurakunta on Jumalan
temppeli.
Mihin temppeliin siis tuo vastustaja asettuu, kun sanotaan että se asettuu Jumalan temppeliin? Olen ymmärtänyt, että kun luopumus tapahtuu, samalla avataan ovi toiselle hengelle ja väärälle evankeliumille, jolloin vastustaja pääsee asettumaan luopuneen seurakunnan
temppeliin, josta käsin hallitsee. Eli sen porton. Kait.

Jerusalemin temppeliä ei ole vielä rakennettu. Jos se nyt rakennetaan, niin muuttaako Jumala sinne, jotta siitä tulee Jumalan temppeli ja sittenkö tulee tuo vastustaja, joka ajaisi
Jumalan sieltä temppelistä pois ja valtaisi sen itselleen?
Olisiko tuolla vastustajalla voima ajaa Jumala käsin rakennetusta temppelistä pois, jos Jumala siellä oikeasti olisi?
Jos Jumala taas ei ole siellä käsin rakennetussa temppelissä, niin onko se silloin Jumalan temppeli?

Olisiko Jumalalla uuden liiton aikana kaksi temppeliä?

En oikein usko tuohon.
Tirlittan
 

Re: Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Joulu 2015 16:16

Tirlittan kirjoitti:
pekka kirjoitti:
Suuren ahdistuksen ajan päivistä tuossa yllä puhutaan eli noissa Raamatun kohdissa mitkä tuohon ylle laitoin. Varmaankin kolmas temppeli tullaan rakentamaan Jerusalemiin ja petoantikristus tulee julistautumaan siinä kolmannessa temppelissä Jumalaksi:

2. Tess. 2:4

tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.




1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

2. Kor. 6:
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

1. Piet. 2:5
ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.


Minä olen ymmärtänyt, että uuden liiton aikana Jumalan temppeli ei ole käsin rakennettu temppeli, vaan seurakunta on Jumalan
temppeli.
Mihin temppeliin siis tuo vastustaja asettuu, kun sanotaan että se asettuu Jumalan temppeliin? Olen ymmärtänyt, että kun luopumus tapahtuu, samalla avataan ovi toiselle hengelle ja väärälle evankeliumille, jolloin vastustaja pääsee asettumaan luopuneen seurakunnan
temppeliin, josta käsin hallitsee. Eli sen porton. Kait.

Jerusalemin temppeliä ei ole vielä rakennettu. Jos se nyt rakennetaan, niin muuttaako Jumala sinne, jotta siitä tulee Jumalan temppeli ja sittenkö tulee tuo vastustaja, joka ajaisi
Jumalan sieltä temppelistä pois ja valtaisi sen itselleen?
Olisiko tuolla vastustajalla voima ajaa Jumala käsin rakennetusta temppelistä pois, jos Jumala siellä oikeasti olisi?
Jos Jumala taas ei ole siellä käsin rakennetussa temppelissä, niin onko se silloin Jumalan temppeli?

Olisiko Jumalalla uuden liiton aikana kaksi temppeliä?

En oikein usko tuohon.


Kiitos sulle kirjoituksestasi.

Näin on asia mutta tuleehan se kolmas temppeli olemaan juutalaisille Jumalan temppeli ja muillekin epäuskoisille ihmisille. Eikö vain?

Olen lukenut ja kuullutkin luotettavista lähteistä, että Israelissa on jo hyvin pitkälle kaikki valmiina kolmatta temppeliä varten niin että kolmas temppeli voidaan rakentaa heti kun vain niin päätetään ja tilanne on otollinen tuolle kolmannen temppelin rakentamiselle. Mutta ilmeisesti nyt kun tilanne on siellä Israelin suunnalla ja Jerusalemissa hyvin tulenarka niin sitä ei kait uskalleta vielä nyt rakentaa.

Mutta uskon että täällä foorumilla on uskovia jotka osaisivat kertoa tarkemmin tuosta kolmannen temppelin rakentamissuunnitelmista ja muustakin siihen liittyvästä, niin antaisin mieluummin heille nyt puheenvuoron.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 13. Joulu 2015 16:52

Otin vain kantaa 2. Tess. 2 tulkintaan. Voin olla väärässä, enkä paljoa tiedä Jerusalemiin rakennettavasta temppelistä ja olen toki hiljaa enkä puhu asiasta enempää, jos käsketään, mutta
netmissionista löytyi Toni Torpan kirjoitus samasta aiheesta, joten kopsaan sen tähän (anteeksi Tonille, jos näin ei saa tehdä) ja linkin. Mulle asia on auennut samoin, kuin
Toni on tuossa kirjoittanut.

Biblia. 2.Tess.2:1. Mutta me rukoilemme teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen tulemisen ja meidän kokoontumisemme kautta hänen tykönsä,
2. Ettette aivan nopiasti teitänne salli teidän mielestänne kääntää pois* eli peljätettää, ei hengen, eikä puheen, eikä kirjan kautta, niin kuin se meiltä lähetetty olis, niinkuin Kristuksen päivä jo käsissä olis.
3. Älkäät antako kenenkään teitänne vietellä millään tavalla; sillä ei hän ennen tule* kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi,
4. Joka on vastaanseisoja, ja korottaa itsensä kaikkein päälle, mikä jumalaksi taikka jumalanpalveluksi kutsutaan, niin että hän istuttaa itsensä Jumalan templiin niinkuin Jumala, ja tekee itsensä jumalaksi.
5. Ettekö te muista, että minä teidän tykönänne ollessani näitä jo teille sanoin?
6. Ja mikä nyt estää, te tiedätte, että hän pitää ajallansa ilmoitettaman.
7. Sillä hän nyt pahuutta vaikuttaa salaisesti*, ainoastaan että se, mikä nyt estää, tulee pois.
8. Ja silloin se pahanilkinen ilmoitetaan, jonka Herra suunsa hengellä tappaa*, ja tekee hänen kanssansa lopun, tulemisensa ilmoituksen kautta,
9. Jonka tulemus saatanan vaikutuksen jälkeen tapahtuu*, kaikella voimalla ja merkeillä ja petollisilla ihmeillä,
10. Ja kaikella vääryyden petoksella niiden seassa, jotka kadotukseen tulevat*, ettei he rakkautta totuuden puoleen ottaneet, autuaaksi tullaksensa.
11. Sentähden on Jumala heille lähettävä väkevän eksytyksen*, niin että he valheen uskovat:
12. Että ne kaikki tuomittaisiin, jotka ei totuutta uskoneet, vaan vääryyteen suostuvat.

33 käännös 2.Tess. 2:1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Paavali kertoo että Herran Jeesuksen tuleminen ja meidän kokoontuminen (tempaus) Hänen tykönsä tapahtuu Kristuksen päivänä (Herran päivä). Paavali varoittaa ettei kristityt saa antaa kenenkään vietellä heitä luulemaan että Herran päivä tulisi ennen kuin antikristus (laittomuuden ihminen) ilmestyy. Paavali sanoo ettei Hän (Jeesus) tule ennen kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi. Luopumus tarkoittaa seurakunnan luopumusta. Seurakunta pidättää vielä antikristuksen ilmestymistä mutta kun tarpeeksi suuri luopumus (viettelys) seurakunnassa (pidättäjässä) tapahtuu niin pidättäjä poistuu (luopuu) ja kadotuksen lapsi (antikristus) ilmestyy.

Kohta ei opeta mitään seurakunnan tempauksesta antikristuksen ilmestymiseksi vaan pidättäjän eli seurakunnan luopumus (kääntymys epäuskoon/tottelemattomuuteen) johtaa antikristuksen ilmestymiseen. Jae 4 vahvistaa tämän - tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Paavali tiesi että uudessa liitossa Jeesuksen opetuslapset ovat Jumalan temppeli.

Apt.17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä

1.Kor.3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

Uudessa liitossa uudestisyntyneet Jumalan lapset ovat Jumalan temppeleitä. Jumala ei asu uuden liiton aikana käsin tehdyissä temppeleissä vaan Jumalan lapset ovat uuden liiton Jumalan temppeleitä.

2.Tess.2:4 kohdassa tarkoitetaan uuden liiton Jumalan temppeliä (Jeesuksen opetuslapsia) - jae kertoo että antikristus asettuu Jumalan temppeliin ja tekee itsensä jumalaksi. Tämä tarkoittaa sitä että antikristus eksyttää jotkut uudestisyntyneet luulemaan itseään Kristukseksi (Jumalaksi) ja näin hän asettuu hallitsemaan heitä kun uskovat luopuvat ja uskovat häneen. Tekee itsensä Jumalaksi tarkoittaa että ihmiset tunnustavat hänet (antikristus) Kristukseksi. Eli vastakun seurakunta (pidättäjä) luopuu tarpeeksi ilmestyy antikristus joka eksyttää jopa jotkut valitut uskomaan häneen Kristuksena. antikristuksen tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä jotta kaikki tuomittaisiin, jotka ei totuutta uskoneet, vaan vääryyteen suostuvat.

2.Tess.2 luvussa Paavali siis visusti varoittaa kristittyjä antamasta vietellä itseään sellaisella opilla jossa Jeesus tulisi ennen antikristusta sillä Paavalin mukaan ei hän (Jeesus) ennen tule kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi (antikristus). Paavali varoittaa siis ennen antikristuksen tuloa tapahtuvasta tempausopista joka on vietellyt jo monet kristityt. Kun luopumus on tarpeeksi suuri niin monet kristityt (uudestisyntyneet) antavat vietellä itsensä ja uskovat Kristuksen päivän olevan silloin kun antikristus ilmestyy ja siksi he tulevat uskomaan antikristukseen Kristuksena (Jumalana) ja näin vääryyden viettelykset jylläävät saatanan valheiden kaikella voimalla ja merkeillä ja petollisilla ihmeillä.

Huomioitavaa on myös se että jakeen yksi Herran Jeesuksen tulemus sana jolloin tapahtuu meidän kokoontuminen (Tempaus) Hänen tykönsä on sama sana kuin jakeen 8 tulemuksensa sana jolloin Jeesus tulee tuhoamaan antikristuksen. Jakeen yksi Jeesuksen tulemus ja meidän kokoontumisemme (tempaus) tapahtuu siis silloin kun jae kahdeksan tapahtuu ja Jeesus tulee tulemuksessaan tuhoamaan antikristuksen kun Hän ensin tempaa seurakuntansa itseään pilviin vastaan. Älkäät antako kenenkään teitänne vietellä millään tavalla; sillä ei hän (Jeesus) ennen tule kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi. Ennen antikristuksen tuloa tapahtuva tempausoppi on viettelys josta Paavali varoittaa ankarasti seurakuntaansa.


http://forum.netmission.fi/forum/hengel ... asta/page3
Tirlittan
 

Re: Herra lyhentää päivät

ViestiKirjoittaja Lily » 13. Joulu 2015 22:19

Minulla tulee tuosta myös mieleen se, miten suuri eksytys on menossa nyt kun uskovat omaksuneet new age oppia, että mekin olemme Jumalan kaltaisia koska Hän loi meidät kuvakseen, meillä on voima tehdä samoja asioita kuin Jumala jne.

Juuri tuo, miten väärä henki majoittautuu asumaan ihmiseen ("uskovaan") ja julistaa olevansa Jumala.

Kyllä tämä aika on niin lopun aikaa, että voi voi...

Sitä monesti mietin, että kuinka surullista onkaan se, että uskovat suurin joukoin vaeltavat tuolta eksytyksen kallionkielekeeltä alas :cry:
Lily
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa