Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Marras 2016 13:20

Hämmästyin kun luin toisaalla että veriruuat on joittenkin uskovien herkkua,itse oon saanu uskonelämän alkuajoista opetuksen että veri-ruokia ei pitäisi syödä?? Mitä mieltä...onko täällä uskovia jotka syövät kyseisiä ruokia ja jos on niin millä perustelet syömisen tai toisaalta jos et syö niin syömättä jättämisen?
systeri
 

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Marras 2016 13:21

Tulikohan tämä nyt väärän otsikon alle..siirtäkää jos jossain on ketju jossa tästä keskustellaan :thumbup:
systeri
 

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Marras 2016 13:40

Minä en missään tapauksessa söisi veriruokia. En olisi syönyt niitä myöskään ennen uskoon tuloa. Muistan kun minua koulussa yritettiin saada maistamaan verilettuja. En suostunut ja opettaja oli vihainen. Kerroin tästä kotona isälleni, joka meni mouhaamaan opettajalle, että mitä ihmettä te yritätte lapsille syöttää. Hän sanoi aina, että veri ei ole ihmisten ruokaa. Isäni on uskossa, joten en tiedä johtuiko tämä veriruokakielteisyys hänen uskostaan vai henkilökohtaisista mieltymyksistä.

Raamatulla saa puolustettua veren syömättömyyttä (esim. 1.Moos.9:4) ja myös sen syömistä (esim. 1.Kor.10:25). Ajattelen itse, että millään syömisellä tai syömättä jättämisellä ei ole merkitystä pyhyyden kannalta nyt uudessa liitossa, mutta fyysisen terveyden kannalta olisi hyvä noudattaa Mooseksen lain ruokasäädöksiä. Tai no ehkä syömättä jättämisellä ihan kokonaan (=paasto) on merkitystä jollain tavalla Jumalan edessä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Marras 2016 12:08

Niin kun mä kans aloin miettiä että onko veriruokien syönti vaan epäterveellistä ja siksi Raamatussakin kiellettyä, vai onko sillä syömisellä vaikutusta hengelliseen elämään tjk :roll:
systeri
 

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Marras 2016 12:09

Esim että liha pilaantuu jos veri jätetään lihaan??
systeri
 

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Elo 2017 11:13

Miksi kala on niin kallista? Ostin äsken lohifileen, joka menee meidän perheellä yhdellä aterialla. Maksoin siitä yli 20€. Kilohinta oli mukamas halpa 14,50€ :shock:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja Jukka » 02. Elo 2017 12:53

Aamu-Usva kirjoitti:Miksi kala on niin kallista? Ostin äsken lohifileen, joka menee meidän perheellä yhdellä aterialla. Maksoin siitä yli 20€. Kilohinta oli mukamas halpa 14,50€ :shock:


Chilen kalakuolemien jälkeen lohen kilohinta on noussut pilviin. Ennen sai lohifileen tarjouksesta alle 8 eur/kg, nyt tarjoukset liikkuvat 13-14 eur tietämissä kilolta. Linkissä vielä syitä kalan kallistumiseen

https://www.mtv.fi/uutiset/talous/artik ... gs.R6YDUfg

JK. Minun mielestä lohen liha on kyllä maukasta, mutta yliarvostettua.
Jukka
 

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Elo 2017 18:03

Nyt lohi on menossa uuniin ja mulla on ihan hirveä nälkä. Olin ensin pitkällä lenkillä ja sitten vielä meressä pitkään. Nyt teen salaatin ja lohta ja ruisleipää :-P

Rakastan lohta, mutta pikkukaloista en niin välitä. Ja mitään en syö, millä on myös pää lautasella :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja eetu » 03. Elo 2017 08:44

juon havupuujuomaa
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Ruokajuttuja ja luonnonlääkkeitä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Elo 2017 09:07

Sitä on kyllä kehuttu, että on ihan oikeastikin vähän hyödyllinen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron