Emil Antonista

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Emil Antonista

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Joulu 2015 23:09

Aamu-Usva kirjoitti:On hiukan ristiriitaista sanoa, että jonkun ihmisen kirjoituksilla ei ole paljoakaan painoarvoa, koska hän ei ole katolisen kirkonkaan silmissä mitään erityistä ja sitten kuitenkin sanoa, että katolinen kirkko on ehdottoman huono järjestö. Jos tämä Emil (ihana nimi!) ei siis ole katolisessa kirkossa korkeassa asemassa, niin eikö hänen kirjoituksillaan sitäkin enemmän pitäisi olla painoarvoa? Ei ole niin, että painavaa sanaa voivat kirjoittaa vain kirkolliset korkeaoppineet. Ihan tavallisella rivijäsenelläkin voi olla hyviä ajatuksia. Tai jopa sellaisella, joka ei ole edes minkään tällaisen lahkon jäsen.


Katolisen kirkon viralliset edustajat ovat itse tuoneet esille ettei Emilillä ole virallisen tai epävirallisen edustajan asemaa, vaan hän kirjoittaa omalla vastuullaan. Minusta katolisen kirkon viralliset edustajat itse anatvat sen viestin, ettei Emilin kirjoituksilla ole kovinkaan paljoa painoarvoa, koska hänellä ei ole virallista tai epävirallista asemaa RKK:ssa. RKK on tarkka hierarkiastaan sekä siitä kenellä on mikäkin asema kirkossa tai onko sitä ollenkaan.

Kun olen lähettänyt muutamia minun kirjoituksianin koeteltaviksi katolisille, joissa Emil esiintyy, niin jotkut heistä ovat linkittäneet minulle jotakin sivua ja sanoneet siellä olevan RKK:n virallinen opetus. Tämäkin todistaa sen kuinka RKK itse asettaa Emilin asemaan, jossa ei ole kovinkaan paljoa painoarvoa.

Ei sen puoleen minua ei tuollainen epäraamatullinen hierarkia-viidakko häiritse, mutta RKK:n edustajia häiritsee ja siksi he tuovat esille sitä ettei Emilillä ole virallista asemaa kirkossa ja kirkon virallinen opetus on muualla luettavissa kuin Emilin sivuilta.

Onneksi Jumalan seurakunnassa meillä kaikilla on painoarvoa siitä mitä sanomme, koska kaikki tulee arvioida ja koetella, sanokoon sen kuka tahansa. RKK:ssa ei näin ole, koska se ei ole Jumalan seurakunta, vaan antikristillinen eksyttäväinen lahko.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Emil Antonista

ViestiKirjoittaja Iustus » 11. Joulu 2015 23:12

JHK kirjoitti:Minulle koko erottelu "katolinen ja teologi" sekä "katolinen teologi" olivat täysin uusia - kyseistä eroa ei käsittääkseni tehdä Suomessa missään muussa yhteydessä, eli kyseessä on katolilaisten ikioma kielipeli. En missään välissä ollut edes ajatellut, että Emilillä olisi joku virallinen asema kirkossa, eteenkin kun tiedän hänen opiskelevan yhä yliopiston koulutuslinjalla. Minusta on edelleen typerää tehdä numero tällaisesta asiasta, eteenkin kun Emilin selitys on minusta hyvä. On eri asia jos hän esiintyisi "katolisen kirkon teologina".

Jos tuosta aikoo isomman numeron tehdä, niin sitten on jonhdonmukaisuuden nimissä alettava käyttää myös muissa yhteyksissä vastaavia nimityksiä "luterilainen ja teologi", "helluntailainen ja teologi", "vapaakirkollinen ja pastori" jne. Esim. kaverini, joka on suorittanut teologian tutkinnon, ja on luterilainen, ei siis olisi "luterilainen teologi", koska hänellä ei ole virkaa eikä vihkimystä, vaan "luterilainen ja teologi".

Minusta Petri on tässä (ja muissakin asiassa) ottanut asiakseen toimia jonkinlaisena yleisenä syyttäjänä, mikä on minusta vastenmielistä.

Luulenpa, ettei asiaan olisi katolisen kirkon puolelta puututtu, ellei Petri olisi ennen korjauksiaan kirjoittanut niin kuin Emil edustaisi katolisen kirkon virallista kantaa. Katolisella kirkolla sattuu olemaan tällainen erottelu, ja on hyvä, että sitä kunnioitetaan.
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Emil Antonista

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Joulu 2015 23:39

Iustus kirjoitti:
JHK kirjoitti:Minulle koko erottelu "katolinen ja teologi" sekä "katolinen teologi" olivat täysin uusia - kyseistä eroa ei käsittääkseni tehdä Suomessa missään muussa yhteydessä, eli kyseessä on katolilaisten ikioma kielipeli. En missään välissä ollut edes ajatellut, että Emilillä olisi joku virallinen asema kirkossa, eteenkin kun tiedän hänen opiskelevan yhä yliopiston koulutuslinjalla. Minusta on edelleen typerää tehdä numero tällaisesta asiasta, eteenkin kun Emilin selitys on minusta hyvä. On eri asia jos hän esiintyisi "katolisen kirkon teologina".

Jos tuosta aikoo isomman numeron tehdä, niin sitten on jonhdonmukaisuuden nimissä alettava käyttää myös muissa yhteyksissä vastaavia nimityksiä "luterilainen ja teologi", "helluntailainen ja teologi", "vapaakirkollinen ja pastori" jne. Esim. kaverini, joka on suorittanut teologian tutkinnon, ja on luterilainen, ei siis olisi "luterilainen teologi", koska hänellä ei ole virkaa eikä vihkimystä, vaan "luterilainen ja teologi".

Minusta Petri on tässä (ja muissakin asiassa) ottanut asiakseen toimia jonkinlaisena yleisenä syyttäjänä, mikä on minusta vastenmielistä.

Luulenpa, ettei asiaan olisi katolisen kirkon puolelta puututtu, ellei Petri olisi ennen korjauksiaan kirjoittanut niin kuin Emil edustaisi katolisen kirkon virallista kantaa. Katolisella kirkolla sattuu olemaan tällainen erottelu, ja on hyvä, että sitä kunnioitetaan.


Niin tämä sama huomio Emilin virallisesta asemasta RKK:ssa on ollut esillä monissa paikoissa monien muidenkin ihmisten kautta ja jopa Emil itsekin myöntää, että hän on joskus suostunut tai käyttänyt katolinen teologi titteliä, eli Emil on itse harhaanjohtanut kaikkia ei-katolisia oman käyttäytymisensä kautta.

Mutta nyt on asiaan puututtu RKK:n toimesta.

Onneksi Jumalan seurakunnassa ei ole tällaista ihmisten luokittelua lihallisen hierarkian mukaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Emil Antonista

ViestiKirjoittaja paa » 12. Joulu 2015 20:44

JHK kirjoitti:Minusta Petri on tässä (ja muissakin asiassa) ottanut asiakseen toimia jonkinlaisena yleisenä syyttäjänä, mikä on minusta vastenmielistä.

Minusta sinä vainoat Petriä monessa asiassa. Se vasta vastenmielistä on.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Emil Antonista

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Joulu 2015 20:53

Minäkin luulin tätä ennen että Emil Anttonilla on jokin mandaatti puhua RKK:n suulla, sen tuntuisesti hän jotkin asiat esittää, voi olla että vika on myös lukijassa.

Minusta on ihan oikein ettei anna ymmärtää olevansa jotain mitä ei ole.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa

cron