Mitä on rakkaus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mitä on rakkaus

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Joulu 2015 16:23

Ihmiset puhuvat paljon rakkaudesta.
Maallinen on vajavaista.
Jumalan rakkaus on täydellistä.
Jumalan tahtoo lahjoittaa meille yhä suurempaa, Hänen rakkautensa tuntemista.

Se on luopumista, omasta itsestä.
Se luopuu pyyteistään.
Se ei etsi ihmisen omaa parasta, vaan tavoittelee lähimmäisen parasta.

Mikään tieto ja taito, ei ole niin suurta kuin rakkaus.

Korinttolaiskirjeessä sanotaan kauniisti;
"Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii."

Rakkaus, mikä on Jumalasta, on puhdasta ja hyvää.
Sen hedelmät eivät ole karvaita, ei tuota pahaa satoa.
Rakkaus tulee ilmi teoissa, ei pelkästään se mitä tuotamme suulla, vaan sen tulee tulla näkyviin myös sydämenasenteessa ja teoissa....
kuitenkaan, mikään teko ilman rakkautta, ei ole itsessään mitään rakkauden rinnalla.
Rakkaudesta lähtevät teot, tuottavat hyvää satoa.
Rakkaudessa on Hengen hedelmät.

Jumala on rakkaus.
Viimeksi muokannut lonelyrider päivämäärä 02. Joulu 2015 16:39, muokattu yhteensä 1 kerran
lonelyrider
 

Re: Mitä on rakkaus

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Joulu 2015 16:38

1.kirjeessä korinttolaisille 13

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
lonelyrider
 

Re: Mitä on rakkaus

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 02. Joulu 2015 23:16

1 Joh 4
9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa

cron