Litteä maa??

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 24. Marras 2015 19:05

Joku 'Savipisara' kääntää suomeksi pätkiä youtubeen, joissa väitetään, että oikeasti maa onkin litteä ja aurinko ei olekkaan niin kaukana. :o :shock: https://www.youtube.com/channel/UCShP6l ... 8aIpb_RCRw
Isoäiti
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja JHK » 24. Marras 2015 19:23

Jaksaa hymyilyttää hetken aikaa. Ei ole niin naurettavaa väitettä, ettei joku jossakin uskoisi siihen...

Ajatus on pelottava.
JHK
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 24. Marras 2015 20:09

Nii'in.. mitä jos ollaankin just siinä reunalla?? :cool:
Isoäiti
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja JHK » 24. Marras 2015 20:31

Juu mietin tuota samaa juttua :)
Minulla on Youtube tili, pitää varmaan käydä kysymässä voiko maailman reunalta pudota...
JHK
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Marras 2015 22:34

Toisaalta mistä meistä kukaan tietää mikä väite on oikeasti naurettava..? Me olemme vain vallitsevan ajattelutavan orjia. Pidämme itsestään selvänä asumistamme pyöreällä pallolla, mutta mistä me loppujen lopuksi tiedämme. Nämä asiat ovat vain kuulopuheiden varassa. Nykyteknologialla voidaan kuvamaailmaakin muokata loputtomiin niin, ettei kuviinkaan ole uskominen ;)

Minulla on yksi ystävä, joka ei usko Armstrongin ensinkään käyneen kuussa. Hänellä oli joku teoria, jonka mukaan kuuta ei oikeastaan ole edes olemassa :lol:

Että kaikenlaisia. Itse en välitä loppujen lopuksi siitä, minkä muotoinen planeettamme on. Täällä sitä nyt kuitenkin ollaan eikä kukaan ole tietääkseni kyydistä tippunut... Olen kuitenkin taipuvainen uskomaan, kuten useimmat muut, että pyöreä tämä planeettamme on :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja JHK » 24. Marras 2015 23:04

Olen joskus miettinyt pienessä päässäni seuraavaa: Ajatellaan että kukaan ei olisi hoksannut maan olevan pyöreä. Sitten joku onnistuisi jotenkin matkustamaan länteen niin kauan että saapuisi idästä siihen paikkaan josta lähti. Miten hän selittäisi itselleen sen mitä hänelle tapahtui?
JHK
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Joel.A » 24. Marras 2015 23:07

JHK kirjoitti:Olen joskus miettinyt pienessä päässäni seuraavaa: Ajatellaan että kukaan ei olisi hoksannut maan olevan pyöreä. Sitten joku onnistuisi jotenkin matkustamaan länteen niin kauan että saapuisi idästä siihen paikkaan josta lähti. Miten hän selittäisi itselleen sen mitä hänelle tapahtui?
:D :cool:
Joel.A
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 25. Marras 2015 00:32

Joo JHK käyppä kysäsemäs. Mulla ei ole tube-tiliä. Pitäisköhän tehdä, että pääsis kyselemään. Siellä oikein on kaikkia kaavioita ja laskelmia, mitenkä auringon pitäis paistaa, jos se olis sillä etäisyydellä, millä sen sanotaan olevan. Minä niitä yritin pähkäillä. Mutta en ymmärtänyt yhtikäs mitään. :crazy: Onko sillä tosiaan väliä vaikka maapallo olis laatikon mallinen? Sitäkin mietin, että miksi meille muuten edes valehdeltais? :shock:
Isoäiti
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja JHK » 25. Marras 2015 07:52

Kävin tiedustelemassa, katsotaan milloin sieltä vastataan ja mitä :roll: : https://www.youtube.com/watch?v=nT6qUgcFiJI
JHK
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Marras 2015 12:00

mietin ,että jos lähden kalastamaan veneellä ja sitten saimaalla tulenkin maailmareunalle ...pitäisikö minun ottaa pelastusliivien sijaan laskuvarjo ,jotta vois sitte pudotessaan reunalta jäädä varjon varaan roikkumaan ja pudota ....niin sekin vielä pitää selvittää ,että mihinkäs sitä putoaa.

Aikoinaan merimiehet ei meinannu uskaltaa kiertää Afrikan eteläkärkeä ...siellä oli se reuna .On se seilaaminen ollu vaarallista touhua.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa