Litteä maa??

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Elo 2017 01:57

Lisäksi jos maailma olisi litteä niin silloinhan siinä olisi tosiaan "reuna", jonka yli voi pudota. Nykypäivänä, tässä Internettien ja massamedian maailmassa, tällainen asia ei millään ilveellä voisi pysyä salassa. Kuka tahansa voisi käydä maailman reunalla näpsimässä kuvia tai videoita ja todistaa väitteensä.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Elo 2017 09:15

Juha kirjoitti:Lisäksi jos maailma olisi litteä niin silloinhan siinä olisi tosiaan "reuna", jonka yli voi pudota. Nykypäivänä, tässä Internettien ja massamedian maailmassa, tällainen asia ei millään ilveellä voisi pysyä salassa. Kuka tahansa voisi käydä maailman reunalla näpsimässä kuvia tai videoita ja todistaa väitteensä.


En ota kantaa maan muotoon, mutta tästä tuli vain mieleen että Jumala pystyisi kyllä tekemään niin, että kukaan ihminen ei huomaa tai kykene näkemään jotain asiaa, vaikka kuinka oltaisiin viisaita ja tietäväisiä olevinaan. Jos vaikkapa olisi olemassa maan reuna, Jumala voisi vaikuttaa niin että kaikki ihmiset aina vain kiertäisivät kehää sen ympärillä ja kuvittelisivat kiertävänsä palloa. Olisi kyllä todella hupaisaa, jos joku päivä (tässä tai tulevassa ajassa) paljastuisi että olikin niin :)
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Joel.A » 21. Elo 2017 10:48

Juha kirjoitti:
Matt. 4:8-9 kirjoitti:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".


Tätä kohtaa on tässä keskustelussa käytetty perusteena sille että maa olisi litteä. Mielestäni kuitenkaan kyseinen kohta ei ole tarpeeksi vakuuttava tai yksiselitteinen. Maailmassa ei ole olemassakaan sellaista vuorta joka olisi niin korkea että sieltä näkisi tuhansien kilometrien päähän.


Mielenkiintoista on se, että miksi Jumala on halunnut tuoda näissä kohdissa matt 4:8 Dan 4:7-8 sanassaan sellaista syy seuraus suhdetta ilmi joka puoltaisi vähäkään sitä mallia, että tarpeeksi korkealle kun menee niin sieltä voidaan nähdä koko maan? Emme voi mielestäni jättää tätä asiaa huomioimatta vaikka asiayhteys puhuisi muuta, koska tiedämme että Jumalan sana on todella rikas ja moniulottuvainen.

Lisäksi jos maailma olisi litteä niin silloinhan siinä olisi tosiaan "reuna", jonka yli voi pudota. Nykypäivänä, tässä Internettien ja massamedian maailmassa, tällainen asia ei millään ilveellä voisi pysyä salassa. Kuka tahansa voisi käydä maailman reunalla näpsimässä kuvia tai videoita ja todistaa väitteensä.


Tässä se onkin kun "etelänapa" on tarkoin kontrolloitu alue ja siellä pääsee vain tiettyihin kohtiin jos meinaa turisteilla. Samoin se, että yksikään lentokoneyhtiö ei lennä reitti lentojaan "Etelä navan" ylitse on vähintäänkin outoa. On ihmisiä kyllä jotka ovat ominlupineen pyrkineet etelämantereelle, mutta heidät on pidätetty ja annettu ankaraa sakkoa yksi näistä on mm. Jarle Andhoy.
Joel.A
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 21. Elo 2017 11:14

Litteää maata ei ole vaan lähes pallomainen planeetta.Todella vesistöjen päällä voi nähdä jo ominsilmin maankaarevuuden kun vene häviää kaukana ja mies kävelee kuin vetten päällä.
Samoin kuu .Se on kanssa pyöreä kuten lähistöllä olevat planeetat .Se osittain mielestäni osoittaa ,kuinka Jumala on tarkasti järjestänyt tämän järjestelmän juuri maan ympärille .Kaikki toimii lähes kellontarkasti .Sitten mikä ei toimi kellon tarkasti on juuri ulkoavaruus ja siellä irtolaiset eli kaikenmaailman epämuotoiset möhkäleet ,jotka pyörii miten sattuu ja etenee missä sattuu ja menevät kuin flipperissä kunnes osuvat johonkin.
Nykyajan miiljardit valokuvat siviilienkin ottamana omine raketteineen kertoo maapallon kaarevuuden selvästi saati sitten tarkat kuvat .
Maapallon pyörähtämisajat tiedetään ja vuodenajat ja kaikki .Ne on juuri pyöreän pallon sitä hyvää ja tarkkaa ,minkä Jumala on järjestänyt ja samalla suojannut meidät
esim maapalloa kohti tulevat pikkumurikat ,jotka palaa lähes aina ilmakehässä.
Tarkkaa ja hyvää suunnittelua a`la Jumala.Kuten tiedämme täydellistä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Joel.A » 21. Elo 2017 11:43

MrKerimäki kirjoitti:Litteää maata ei ole vaan lähes pallomainen planeetta.Todella vesistöjen päällä voi nähdä jo ominsilmin maankaarevuuden kun vene häviää kaukana ja mies kävelee kuin vetten päällä.
Samoin kuu .Se on kanssa pyöreä kuten lähistöllä olevat planeetat .Se osittain mielestäni osoittaa ,kuinka Jumala on tarkasti järjestänyt tämän järjestelmän juuri maan ympärille .Kaikki toimii lähes kellontarkasti .Sitten mikä ei toimi kellon tarkasti on juuri ulkoavaruus ja siellä irtolaiset eli kaikenmaailman epämuotoiset möhkäleet ,jotka pyörii miten sattuu ja etenee missä sattuu ja menevät kuin flipperissä kunnes osuvat johonkin.
Nykyajan miiljardit valokuvat siviilienkin ottamana omine raketteineen kertoo maapallon kaarevuuden selvästi saati sitten tarkat kuvat .
Maapallon pyörähtämisajat tiedetään ja vuodenajat ja kaikki .Ne on juuri pyöreän pallon sitä hyvää ja tarkkaa ,minkä Jumala on järjestänyt ja samalla suojannut meidät
esim maapalloa kohti tulevat pikkumurikat ,jotka palaa lähes aina ilmakehässä.
Tarkkaa ja hyvää suunnittelua a`la Jumala.Kuten tiedämme täydellistä.


Itseasiassa jos tarkemmin ajatellaan tätä ajatusta "Se osittain mielestäni osoittaa ,kuinka Jumala on tarkasti järjestänyt tämän järjestelmän juuri maan ympärille." niin vallitsevan maailmankaikkeus ajattelun mukaan meidän galaksissamme näyttää nyt siltä, että Jumala olisi järjestänyt kaikki auringon ympärille eli aurinko olisi nyt se jonka ympärille kaikki olisi luotu ei siis maan. Yhteenvetona vielä asetelma näyttää tältä aurinko=kaiken keskipiste ja maa ja muut möhkäleet= auringon palvojia.
Joel.A
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Elo 2017 13:29

Juha kirjoitti:
Matt. 4:8-9 kirjoitti:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".


Tätä kohtaa on tässä keskustelussa käytetty perusteena sille että maa olisi litteä.


Vasta nyt ymmärsin miksi Joel.A kyseli mielipidettäni tuon Matt. 4:8:n perään; en nimittäin ollut lukenut tämän aloituksen alle kirjoitettua viestiketjua alusta lähtien enkä siksi tiennyt miksi Joel.A sellaista tiedusteli. Enkä muuten lue nytkään, kun ei jaksa tällaiset kiinnostaa.

Raamatussa vuori on varsin usein vallan ja voiman vertauskuva. Siitä ilmeisesti on tuossa kohdassa kysymys, johon Juha taisi jo viitatakin. Rinnakkaiskohta Luukas 4:5-6: "Perkele vei hänen korkealle vuorelle ja osoitti hänelle kaikki maan piirin valtakunnat silmänräpäyksellä, Ja perkele sanoi hänelle: kaiken tämän vallan ja heidän kunniansa minä annan sinulle; sillä minun haltuuni ovat ne annetut, ja minä annan ne kenelle minä tahdon" (Biblia).

Tätä raamatunkohtaa ei voi selittää ihmisjärjellä. Pienessä ajanrahdussa Perkele näytti Jeesukselle "kaikki maanpiirin valtakunnat" (kr. πασας τας βασιλειας της οικουμενης - pasas tas basileias tees oikumenees). Alkuteksti kertoo, että Jeesus yhdessä tuokiossa näki kaiken asutun maailman, sillä sitä oikumene merkitsee. Tuohon aikaan oli asutusta niin Aasian äärissä kuin Amerikan mantereellakin. Sen kaiken Jeesus näki sieltä vuorelta ja sen näytti hänelle Perkele.
Jukka
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Joel.A » 21. Elo 2017 14:31

jukka1954 kirjoitti:
Juha kirjoitti:
Matt. 4:8-9 kirjoitti:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".


Tätä kohtaa on tässä keskustelussa käytetty perusteena sille että maa olisi litteä.


Vasta nyt ymmärsin miksi Joel.A kyseli mielipidettäni tuon Matt. 4:8:n perään; en nimittäin ollut lukenut tämän aloituksen alle kirjoitettua viestiketjua alusta lähtien enkä siksi tiennyt miksi Joel.A sellaista tiedusteli. Enkä muuten lue nytkään, kun ei jaksa tällaiset kiinnostaa.


Jukka kirjoittaa... Enkä muuten lue nytkään, kun ei jaksa tällaiset kiinnostaa.

Täten voit sitten antaa rauhan (olla kommentoimatta) heille jotka tätä aihetta tutkii ilman ylimielisyyttä ja tai puolueettomasti?

Raamatussa vuori on varsin usein vallan ja voiman vertauskuva. Siitä ilmeisesti on tuossa kohdassa kysymys, johon Juha taisi jo viitatakin. Rinnakkaiskohta Luukas 4:5-6: "Perkele vei hänen korkealle vuorelle ja osoitti hänelle kaikki maan piirin valtakunnat silmänräpäyksellä, Ja perkele sanoi hänelle: kaiken tämän vallan ja heidän kunniansa minä annan sinulle; sillä minun haltuuni ovat ne annetut, ja minä annan ne kenelle minä tahdon" (Biblia).

Tätä raamatunkohtaa ei voi selittää ihmisjärjellä. Pienessä ajanrahdussa Perkele näytti Jeesukselle "kaikki maanpiirin valtakunnat" (kr. πασας τας βασιλειας της οικουμενης - pasas tas basileias tees oikumenees). Alkuteksti kertoo, että Jeesus yhdessä tuokiossa näki kaiken asutun maailman, sillä sitä oikumene merkitsee. Tuohon aikaan oli asutusta niin Aasian äärissä kuin Amerikan mantereellakin. Sen kaiken Jeesus näki sieltä vuorelta ja sen näytti hänelle Perkele.


No tässä olenkin melko samaa mieltä vaikkakin tuossa(kin) kohtaa onkin paljon enemmän syvyyttä ja rikkautta kuin että se olisi pelkästään noin selitettävissä.
Joel.A
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Elo 2017 13:15

Joel.A kirjoitti: Jukka kirjoittaa... Enkä muuten lue nytkään, kun ei jaksa tällaiset kiinnostaa.

Täten voit sitten antaa rauhan (olla kommentoimatta) heille jotka tätä aihetta tutkii ilman ylimielisyyttä ja tai puolueettomasti?


En minä ole halunnut tällätä käsiäni varsinaiseen "tutkimukseenne". Jos jollakulla on intoa ja voimia "tutkia" maan muotoa (onko pyöreä kuin pallo vai litteä kuin pannukakku) niin siitä vaan, mikäli jostain syystä asia on vielä hämärän peitossa. En minä siihen puuttunut vaan siihen, että otit Raamatusta irralleen jakeen jolla tyrmäsit maapallon olevan pallon muotoinen ("Tän raamatun kohdan (Dan. 4:7-8) mukaan maa ei ainakaan pallo voi olla"/Joel.A). Tuossa raamatunkohdassa, siis Danielin kirjan luvussa 4, on suuri historiaa koskeva ilmoitus joka ei liity maan muotoon. Tuota selitysperiaatettasi noudattaen voisimme väittää, että keisari Augustuksen verollepano koski kaikkia maailman kansoja, koska Raamatussa sanotaan, että "kaikki maailma oli verolle pantava" (Luuk. 2:1). Määräys kuitenkin koski vain Rooman imperiumin alueella asuvia, ei koko tunnettua maailmaa. Näitä esimerkkejä löytyy Raamatusta paljon.

En sotke "maan muodon tutkimuksiasi", mutta neuvon ettet rupea vääntelemään Jumalan ilmoitusta siten, että liität irrallisia raamatunpaikkoja "tutkimustesi" tueksi. Jumalan Sana on pyhä. Sen ilmoituksen punainen lanka on Raamatun ensimmäiseltä lehdeltä viimeiselle lehdelle asti Jeesus Kristus. "Hänestä, Hänen kauttansa ja Häneen on kaikki!"

Jos olen ilmaissut itseäni ylimielisesti tai oikeasti ollutkin ylimielinen, niin pyydän käytöstäni anteeksi. Jos olen ollut puolueellinen niin olen ollut sitä Jeesuksen tähden, Hänen sanansa puolesta jota tutkin ja rakastan.
Jukka
 

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja kmble » 22. Elo 2017 19:51

Joel.A kirjoitti:

Täten voit sitten antaa rauhan (olla kommentoimatta) heille jotka tätä aihetta tutkii ilman ylimielisyyttä ja tai puolueettomasti?
.


Ootko jotenkin kommentoimisen yläpuolella vai mitä tuo tarkoitti? .
kmble
 
Viestit: 9
Liittynyt: 08. Elo 2017 21:15

Re: Litteä maa??

ViestiKirjoittaja Joel.A » 23. Elo 2017 11:11

kmble kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:

Täten voit sitten antaa rauhan (olla kommentoimatta) heille jotka tätä aihetta tutkii ilman ylimielisyyttä ja tai puolueettomasti?
.


Ootko jotenkin kommentoimisen yläpuolella vai mitä tuo tarkoitti? .


En ole. Annoin vain ehdotuksen olla kommentoimatta jos asia ei kerta yhtään kiinnosta, koska Jukan osalta kommenteista oli havaittavissa selvää ylimielisyyttä ja ylimielisyydellä ei saada aikaan rakentavaa keskustelua.
Joel.A
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa