Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja paa » 17. Marras 2015 13:58

Joel.A kirjoitti:
paa kirjoitti:Minä tiedän toki, että näin on, mutta miten sen selittäisi jumalattomille? Varsinkin niin, että se menisi jakeluun? Kun he kysyvät, että miks just Jeesus eikä vaikka joku buddha? Jos tästä on olemassa keskustelu, niin tämän voi poistaa. En vaan osaa vieläkään käyttää tuota hakusysteemiä :oops:


minun neuvoni tälläiselle jumalia kysyville jumalattomalle olisi, että "kyseen alaista täydestä sydämmestäsi niin Raamatun Jumala kuin muutkin jumalat ja pidä se "jumala" joka vastaa ja pitää ilmoittamansa sanansa".

Entä jos jumalaton ottaa neuvosta vaarin ja ryhtyy sitten jonkun epäjumalan seuraajaksi, niin olenko siitä vastuussa Jumalan edessä, kun tuomio koittaa?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 17. Marras 2015 18:07

paa kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
paa kirjoitti:Minä tiedän toki, että näin on, mutta miten sen selittäisi jumalattomille? Varsinkin niin, että se menisi jakeluun? Kun he kysyvät, että miks just Jeesus eikä vaikka joku buddha? Jos tästä on olemassa keskustelu, niin tämän voi poistaa. En vaan osaa vieläkään käyttää tuota hakusysteemiä :oops:


minun neuvoni tälläiselle jumalia kysyville jumalattomalle olisi, että "kyseen alaista täydestä sydämmestäsi niin Raamatun Jumala kuin muutkin jumalat ja pidä se "jumala" joka vastaa ja pitää ilmoittamansa sanansa".

Entä jos jumalaton ottaa neuvosta vaarin ja ryhtyy sitten jonkun epäjumalan seuraajaksi, niin olenko siitä vastuussa Jumalan edessä, kun tuomio koittaa?


Hyvä huomio, pitääpä ihan pureskella tuota huomiota ennekuin sanon jaata tai juuta. Sen verran kuitenkin, että ohjeeni nousi siitä, että Raamatun Jumala on luvannut vastata "kolkutukseen" sekä siitä mitä tapahtui "jumalien mittelössä" Karmel-vuorella.
Joel.A
 

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Marras 2015 19:54

Jumalan "vastaaminen" on kieltämättä hieman ongelmallinen asia.
Yksi uskon veljemme oli aikoinaan rukoillut ahdistuksissaan Jumalaa todella paljon ja juuri kun hän pyysi Jumalaa vastaamaan, niin ovelta kuului pimpotus. Oven takana olivat Jehovan todistajat, joiden kanssa tuo veli alkoi tutkimaan ja meni Jehovan todistajien kasteelle piakkoin. Siinä hänellä meni sitten useita vuosia ennen kuin erosi. Tuo kokemus Jumalan vastaamisesta oli kuitenkin aikoinaan hänelle hyvinkin todellinen. Luulen, että samalla tavalla voi käydä monelle muullekin, koska eihän kukaan muu useinkaan tule uskoaan tuomaan ihan kotiin asti kuin Jehovan todistajat ja joskus mormonit.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 17. Marras 2015 20:29

Sen veljen olis pitänyt varoa paholaisen kavalia juonia.


Pukekaa yllenne elohimin koko sota-asu, voidaksenne kestää paholaisen kavalat juonet.



[ef 6:11]



that we may not be over-reached by the adversary, for of his devices we are not ignorant.


[2. kor. 2:11]
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 17. Marras 2015 20:58

Huomasin että äskeisestä viestistäni oli jääny pois sana varoa. Korjasin sen.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Marras 2015 23:44

Hän ei siis ollut vielä uskossa tullessaan Jehovan todistajaksi. Voiko uskosta osaton varoa vihollisen juonia sillä tavalla?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja paa » 18. Marras 2015 09:39

Ei varmaan. Ellei Jumala sitten kädestä pitäen ohjaa pois eksytyksestä. Tai jotain. En tiedä!
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 33 vierailijaa

cron