Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja paa » 14. Marras 2015 22:07

Minä tiedän toki, että näin on, mutta miten sen selittäisi jumalattomille? Varsinkin niin, että se menisi jakeluun? Kun he kysyvät, että miks just Jeesus eikä vaikka joku buddha? Jos tästä on olemassa keskustelu, niin tämän voi poistaa. En vaan osaa vieläkään käyttää tuota hakusysteemiä :oops:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Marras 2015 22:59

Ei sille ole järkevää ja loogista selitystä.
"Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani (Joh.7:17)."
Kysymyksessä on uskon asia; ei järjen tai loogisen päättelyn asia.
Siihen asti kaikki jumalat ovat ihmiselle ihan samaa joukkoa, kunnes hän syntyy uudesti ylhäältä ja kohtaa elävän Jumalan, joka on yksi ainoa. Jos ihminen ei tule tälle paikalle; Jeesuksen luo, niin on turhaa saada hänet uskomaan Raamatun Jumalan todellisuuteen. Riivaajatkin uskovat, että Jumala on yksi (Jaak.2:19), mutta ei se tuo niitä pelastukseen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2015 23:08

*
Niin pitäisi ensin sisäistää Raamatun Sanaa kaikella ymmärryksellä tai muuten selittäminen menee puuta päin. Huomasin samoin ja tuntui että selittäminen meni seinää päin. Vain Raamatun Sanaa sisäistäneet ymmärtävät Raamatun Sanaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2015 23:43

*
No minä toimin toisin kun kamuporukalle tuli tietty keskustelunaihe jonka mukaan porukkaa tympi kirkko niin otin sen puheeksi ja sanoin 'Niinpä kirkon toiminta on turhaa koska ei pohjaudu Raamattuun eikä toimi Raamatun mukaan'. Ja siten porukka oli hetkeksi vaiti ja näytti miettivän sitä mitä sanoin.

Vielä tänään kerroin porukalle siitä mitä tutkin vauvakasteopin juttua ja kerroin että se opettaa että pelastuminen perustuu vauvakasteeseen mikä ei perustu Raamattuun. Kerroin pietismistä joka oli oikeilla linjoilla Raamatun kanssa kun se panosti siihen että pelastuminen perustuu parannuksentekoon uskomalla Jeesukseen. Se antoi porukalle lisää mietittävää. Huomasin että porukkaa kiinnostaa historia koska porukkaan ottaa aivoon "saarnaaminen".

Niin tällä maalaisjärjellä ihmiset voi ymmärtää että Raamatun Jumala on ainoa oikea.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Marras 2015 00:57

Aamu-Usva kirjoitti:Ei sille ole järkevää ja loogista selitystä.
"Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani (Joh.7:17)."
Kysymyksessä on uskon asia; ei järjen tai loogisen päättelyn asia.
Siihen asti kaikki jumalat ovat ihmiselle ihan samaa joukkoa, kunnes hän syntyy uudesti ylhäältä ja kohtaa elävän Jumalan, joka on yksi ainoa. Jos ihminen ei tule tälle paikalle; Jeesuksen luo, niin on turhaa saada hänet uskomaan Raamatun Jumalan todellisuuteen. Riivaajatkin uskovat, että Jumala on yksi (Jaak.2:19), mutta ei se tuo niitä pelastukseen.


Puheet että olisi turhaa saada ihminen uskomaan Raamatun Jumalan todellisuuteen ennen uudesti syntymää ovat tyhjää puhetta sillä ymmärrys Raamatun kuvaamasta historiasta ja Luojan olemassa olosta on ensiarvoisen tärkeää koko uudestisyntymisen kannalta. Olen kuullut monia todistuksia että tie pelastavaan uskoon kävi sen kautta että ensin ihminen tuli ymmärtämään sen että Jumala on olemassa - Pekka Reinikainen esimerkiksi. Myös minä itse uskoin Jumalaan Luojana ennen kuin uudesti synnyin.

Usko Raamatun Jumalan todellisuuteen johtaa ihmisen kuulemaan Raamatun Jumalan sanaa etsien ja kolkuttaen sillä ei kukaan etsi tosissaan mitään sellaista mitä ei edes usko olevan olemassa. Jumalan sanan ilmoitus ei ala Kristuksen rististä vaikka Kristuksen risti sanan voima onkin. Jos aloitat saarnaamaan evankeliumia Kristuksen rististä ihmisille joilla ei ole käsitystä Jumalan sanan perusteista niin he eivät ymmärrä sinua. Saarna miehestä roikkumassa ristillä ilman käsitystä luomisesta, syntiinlankeemuksesta ja syntiuhrin merkityksestä syntien anteeksisaamiseksi on ihmisille hullutusta.

Jos ihmiset eivät ymmärrä että Luoja Jumala on luonut heidät ja omistaa heidät niin he eivät voi ymmärtää synnin todellista merkitystä ja jos ihmiset eivät ymmärrä synnin merkitystä niin syntiuhrilla ei ole heille mitään merkitystä ja täten koko sanoma ristiinnaulitusta Kristuksesta on heille merkityksetön - toisin sanoen hullutusta. Eli käsitys Raamatun historiasta ja siitä miten se vastaa todellisuutta on ensiarvoisen tärkeää että ihminen voi kuulla (vastaanottavaisella) sydämellä pelastuksen evankeliumin jonka kautta ainoastaan voidaan tulla tuntemaan Herra Jeesus.

Esimerkki yksinhuoltaja äidistä joka kasvattaa yksin lapsensa. Lapsi kysyy vartuttuaan äidiltään kuka minun isäni on ja missä hän on? Jos äidin vastaus isästä on vastoin todellisuutta järjellä ajateltuna tyyliin - isäsi on vaaleanpunainen lohikäärme joka asuu jääkaappimme takana ei varmasti saa nuorta todella etsimään sellaista isää. Kun taas vakuuttava todistus isän olemassaolosta joka käy nuoren järkeen saa hänet melko varmasti etsimään isäänsä. Isän olemassaolon ymmärtäminen ei kuitenkaan vastaa sitä että nuori tuntisi vielä isänsä. Vasta kun nuori tapaa henkilökohtaisesti isänsä ja keskustelee ja elää isänsä kanssa niin hän oppii tuntemaan hänet. Samoin Raamatun Jumalan todellisuudesta voidaan vakuuttua järjen ja loogisuuden tasolla pelkästään todellisuuden perusteella mutta kukaan ei voi tulla henkilökohtaisesti tuntemaan Raamatun Jumalaa ennen kuin Hän itse ilmoittaa itsensä sanansa kautta Pyhässä Hengessä ihmiselle.

Koska Raamattu Jumalan sana on totta niin silloin Raamatun kuvaama historia on myös totta. Tämä tarkoittaa sitä että todellisuus - menneisyys mukaan lukien on sellainen miksi Raamattu sen kuvaa. Tämä Raamatun kuvaama todellisuus voidaan tietenkin ymmärtää myös järjen ja loogisuuden valossa sillä ei todellisuus ole järjen ja loogisuuden vastainen. Nimenomaan järki ja loogisuus huutavat todistusaineistoa katsomalla että Jumala on olemassa ja nimenomaan Raamatun kuvaama Jumala. Mutta Jumalaa ei voi tulla tuntemaan henkilökohtaisesti muuta kuin sitä kautta että Hän itse ilmoittaa itsensä ihmiselle sanansa kautta. Järki ja loogisuus todistavat todistusaineiston (todellisuus) perusteella että Jumala on Luoja ja sen tulisi olla jokaiselle syy alkaa etsimään ja kysymään tätä Luojaa Hänen sanansa ilmoituksesta- kuka tämä Luoja on..

Raamatun Jumala on ainut oikea siksi että Hänen sanansa vastaa todellisuutta. Ei mikään muu ilmoitus kerro maailmankaikkeuden alun, elämän, kuoleman, kärsimyksen ja iankaikkisuuden perusteita niin selkeästi kuin Raamattu. Raamatun Jumalan ominaisuudet vastaavat esimerkiksi informaation lakien mukaan tiedon alkuperäistä lähettäjää. Raamattu vastaa myös siihen miksi eliöt lisääntyvät vain tyyppiensä mukaan. Raamattu vastaa siihen miksi on olemassa maailmanlaajuinen fossiilikerrostuma jossa on hautautuneena suunnaton määrä eliöitä. Raamattu vastaa siihen miksi naisilla on synnytys kipuja jne.. Raamattu on universumin historiankirja.

Lisäksi Buddha ja Muhammad eli buddhalaisuuden ja islamin perustajat makaavat kuolleina haudoissaan kun taas Herra Jeesus on todistettavasti noussut ylös kuolleista. Raamatussa on tästä silminnäkijätodistukset ja Jeesus todistaa sen myös henkilökohtaisesti jokaiselle sanansa kautta jos ihminen vain sydämestään kysyy Häntä. Todistusaineisto eli todellisuus vahvistaa Raamatun Jumalan todellisuuden ja Jumala todistaa itsensä sanansa kautta Pyhässä Hengessä niille jotka Häntä etsivät ja siksi Raamatun Jumala on ainut oikea.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja paa » 16. Marras 2015 13:58

Pitäisikö ihmiset siis saada ensin uskomaan evoluution valheellisuus ja vasta sitten Jumalaan? Onko kukaan kohdannut jumalatonta, jonka suu olisi tukittu niillä faktoilla, mitkä tekee evoluutiosta roskaa?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Marras 2015 18:44

Minä ajattelen, että Jumala voi ihan yhtäkkiä tuosta noin vain synnyttää elävän uskon paatuneimmankin ateistin sydämeen. Rukous ihmisen puolesta on PALJON hyödyllisempää kuin viisastelu joillain muka hyvillä kommenteilla evoluutioteoriaa vastaan. Teoriat kyllä muuttuu, kun syntyy uusi ihminen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Marras 2015 19:07

Aamu-Usva kirjoitti:Minä ajattelen, että Jumala voi ihan yhtäkkiä tuosta noin vain synnyttää elävän uskon paatuneimmankin ateistin sydämeen. Rukous ihmisen puolesta on PALJON hyödyllisempää kuin viisastelu joillain muka hyvillä kommenteilla evoluutioteoriaa vastaan. Teoriat kyllä muuttuu, kun syntyy uusi ihminen.


Olen samaa mieltä, että näin Jumala voi tehdä ja varmasti tekeekin mitä yllä tässä mainitsitkin, mutta ei kai se viisastelua ole, jos voidaan osittaa "viisaiden" järjenpäätelmät epäloogisiksi sekä osittaa se, että nämä jotka eivät usko jumaliin tai Jumalaan ovatkin niitä "suurimpia" uskovia?

Mutta harmin paikka, että monet tälläiset "kreatonian" julistajat tajuttuaan oikeamman loogisuuden niin kaatuvat ja lankeavat siihen, että teksteissään ja julistuksissaan alkavat eräällä tavalla mollaamaan näitä "tyhmiä" (ihan ku he olisivat jotakin suuren viisauden omistajia) ja jopa asettavat heidät julkisen pilkan kohteeksi niin kuin arvossa pidetty Kent Howind :cry:
Joel.A
 

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Marras 2015 19:57

paa kirjoitti:Minä tiedän toki, että näin on, mutta miten sen selittäisi jumalattomille? Varsinkin niin, että se menisi jakeluun? Kun he kysyvät, että miks just Jeesus eikä vaikka joku buddha? Jos tästä on olemassa keskustelu, niin tämän voi poistaa. En vaan osaa vieläkään käyttää tuota hakusysteemiä :oops:


minun neuvoni tälläiselle jumalia kysyville jumalattomalle olisi, että "kyseen alaista täydestä sydämmestäsi niin Raamatun Jumala kuin muutkin jumalat ja pidä se "jumala" joka vastaa ja pitää ilmoittamansa sanansa".
Joel.A
 

Re: Mistä tietää, että Raamatun Jumala on ainut oikea?

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Marras 2015 22:12

paa kirjoitti:Pitäisikö ihmiset siis saada ensin uskomaan evoluution valheellisuus ja vasta sitten Jumalaan? Onko kukaan kohdannut jumalatonta, jonka suu olisi tukittu niillä faktoilla, mitkä tekee evoluutiosta roskaa?


Olen tavannut ihmisiä jotka ovat ottaneet evankeliumin vastaan sen jälkeen kun heidän suojamuurinsa (evoluutioteoria) on hajotettu maahan.

Mikäli evoluutiosta on muodostunut ihmiselle niin suuri kompastuskivi että se estää häntä kuulemasta (ottamasta) evankeliumia vastaan niin tällöin tämä ihmisjärjen päätelmä (evoluutioteoria) joka on nostettu Jumalan tuntemista vastaan on Raamatullista hajottaa maahan.

2.Kor.10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.

Jos ihmisen sydämelle ei avaudu valheen siteet jotka estävät häntä kuulemasta evankeliumia niin sanoma rististä ei auta. Jos ihminen on rakentanut valheenperustuksille perustuvan suojamuurin itsensä ympärille joka estää sen ettei ihminen kykene kuulemaan evankeliumin julistusta niin silloin tämä suojamuuri tulee murtaa ja hajottaa maahan jotta ihminen kykenee kuulemaan evankeliumin ilosanoman.

Esimerkiksi jos ihminen lähtökohtaisesti pitää Raamatun ilmoitusta tieteen ja todellisuuden vastaisena satukertomuksena ja perustelee sen sillä että tiede on osoittanut evoluution kautta Raamatun olevan lööperiä ja huuhaata niin tästä hänen virheellisestä ennakkoasenteestaan on tullut hänelle suojamuuri joka estää sen ettei hän kykene kuulemaan evankeliumia. Sillä ei kai kukaan voi ottaa ”satuja” vakavasti tai todesta?

Eli jos evankeliumi edustaa ihmiselle vain satukertomusta jonka tiede on osoittanut olevan huuhaata niin ei ihminen todennäköisesti kuuntele evankeliumin sanomaa. Kun ihmiselle tällöin osoitetaan että hänen ennakkokäsityksensä on virheellinen (hajotetaan maahan hänen järjen päätelmänsä/suojamuurinsa jonka hän oli nostanut Jumalan tuntemista vastaan) niin tällöin ihminen joka pitää Raamattua vain satukirjana joutuu asemaan jossa hän joutuu kohtaamaan evankeliumin ilman suojamuuria joka esti häntä kuulemasta sanaa. Kun ihminen joutuu kohtaamaan sanan ilman suojamuuria niin sanan miekka tunkee lävitse kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija.

Tämän vuoksi mielestäni on todella tärkeää että totuuden sanan mukaisella terveellä opilla kumoamme vastaansanojain väitteet – jotta ihmiset tulisivat otollisiksi evankeliumin kuuloon.

Tiit. 1:7 Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
1:8 vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;
1:9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron