Pelkurit?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Pelkurit?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 03. Maalis 2011 22:04

Mitä ovat helvetin osaksi saavat "pelkurit"? Pelkäämistä ei pahemmin sanota synniksi Raamatussa muissa kohdin.. Mutta mistä tässä kysymys?

Johanneksen ilmestys 21:8. Mutta --->pelkurien<--- ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

:shock: :shock: :shock:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Pelkurit?

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Maalis 2011 23:26

tuomarisimson777 kirjoitti:Mitä ovat helvetin osaksi saavat "pelkurit"? Pelkäämistä ei pahemmin sanota synniksi Raamatussa muissa kohdin.. Mutta mistä tässä kysymys?

Johanneksen ilmestys 21:8. Mutta --->pelkurien<--- ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

:shock: :shock: :shock:


1.Joh.4:16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
4:17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Biblia. 1.Joh.4:16. Ja me tunsimme ja uskoimme sen rakkauden, jolla Jumala meitä rakastaa. Jumala on rakkaus, ja joka rakkaudessa pysyy, hän pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä.
17. Siinä täytetään rakkaus meissä, että meillä olis turva tuomiopäivänä; sillä niinkuin hän on, niin olemme me myös tässä maailmassa.
18. Ei pelko ole rakkaudessa, vaan täydellinen rakkaus ajaa pois pelvon, sillä pelvolla on vaiva; mutta joka pelkää, ei hän ole täydellinen rakkaudessa.

Johannes tuo tässä esille että Jumala on rakkaus. Joka pysyy rakkaudessa pysyy Jumalassa ja Jumala pysyy hänessä. Jumalan lapset ovat päässeet täydelliseksi rakkaudessa sillä Jumalan lapset ovat Jumalassa ja Jumala on heissä.

Pelkoa ei ole rakkaudessa vaan täydellinen rakkaus ajaa pois pelon ja joka pelkää se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Jumalan lapset jotka ovat Jumalassa ja joissa Jumala on ovat päässeet täydelliseksi rakkaudessa eli Johannes viittaa tässä pelkuruudella ihmiseen joka ei ole Jumalassa ja jossa Jumala ei ole. Siis uskomattomaan ihmiseen joka ei kuulu Kristuksen ruumiiseen. Pelkuri ja epäuskoinen tarkoittaa samaa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Pelkurit?

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Maalis 2011 01:31

Fil.3:10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
3:11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Biblia. Fil.3:12. Ei niin, että minä sen jo käsittänyt olen, eli jo täydellinen olen; mutta minä ahkeroitsen suuresti, että minä sen myös käsittäisin, niinkuin minäkin Jesuksessa Kristuksessa käsitetty olen.

Emme tule täydellisiksi (Jumalan Pojan kuvan kaltaisiksi/ synnittömiksi) tässä ajassa vaan kasvamme kohti Jumalan Pojan kaltaisuutta. Mutta kun pysymme Jumalassa Kristuksessa niin meidät luetaan jo täydellisiksi (pelastuneiksi).

Hyvää yötä Jeesus myötä :sleep:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Pelkurit?

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Maalis 2011 13:00

toni l kirjoitti:Fil.3:10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
3:11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Biblia. Fil.3:12. Ei niin, että minä sen jo käsittänyt olen, eli jo täydellinen olen; mutta minä ahkeroitsen suuresti, että minä sen myös käsittäisin, niinkuin minäkin Jesuksessa Kristuksessa käsitetty olen.

Emme tule täydellisiksi (Jumalan Pojan kuvan kaltaisiksi/ synnittömiksi) tässä ajassa vaan kasvamme kohti Jumalan Pojan kaltaisuutta. Mutta kun pysymme Jumalassa Kristuksessa niin meidät luetaan jo täydellisiksi (pelastuneiksi).

Hyvää yötä Jeesus myötä :sleep:


Jatkan vielä vähän tätä viestiä.

Kol.2:9. Sillä hänessä asuu koko jumaluuden täydellisyys ruumiillisesti,
10. Ja te olette hänessä täydelliset, joka kaiken herrauden ja esivallan pää on,
11. Jonka kautta te myös ympärileikatut olette sillä ympärileikkauksella, joka käsittä tapahtuu, syntisen ruumiin pois panemisen kautta, lihassa, Kristuksen ympärileikkauksella,
12. Ynnä hänen kanssansa kasteen kautta haudatut, jossa te myös hänen kanssansa olette nousseet ylös uskon kautta, jonka Jumala vaikuttaa, joka hänen kuolleista herättänyt on,
13. Ja on teidät hänen kanssansa eläväksi tehnyt, kuin te synnissä kuolleet olitte, ja teidän lihanne esinahassa, ja on meille kaikki synnit anteeksi antanut.
14. Ja on pyyhkinyt pois sen käsikirjoituksen, joka säätyin kautta meitä vastaan oli ja oli meille vastahakoinen: sen hän otti pois ja naulitsi ristiin

Jeesuksessa asuu koko jumaluuden täydellisyys ruumiillisesti. Me olemme Kristuksessa täydelliset eli pelastetut vaikka emme tulekkaan tässä ajassa itse täydellisiksi (Jumalan Pojan kuvan kaltaisiksi vaan kasvamme sitä kohti). Vain Kristuksen ruumis eli seurakunta saa pelastuksen.

1.Kor.12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

Efe.5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa.

Apt.2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

Biblia. Apt.2:47. Ja kiittäin Jumalaa olivat kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi joka päivä autuaaksi tulevaisia seurakunnalle.

Seurakunta on kristuksen ruumis ja jokainen uudestisyntynyt ihminen kuuluu Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan. Pelastunut ihminen liitetään Kristuksen ruumiiseen/seurakuntaan. Ihminen on Kristuksessa pelastettu. Kun pysymme Jumalassa ja Jumala pysyy meissä olemme pelastettuja ja Kristuksen ruumiin jäseniä. Joten Kristuksessa olemme täydelliset/pelastetut vaikka emme tule täydellisiksi eli Jumalan Pojan kuvan kaltaisiksi/ synnittömiksi tässä ajassa vaan vasta Herran Jeesuksen paluussa.


Tutkin aihetta siltä pohjalta kun minulle itselle heräsi hieman kysymyksiä kun tutkin keitä pelkurit ovat jos näytti että aihe karkasi alkuperäisestä.

:pc:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa

cron