Helsingissä muslimit marssivat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 10. Marras 2015 19:06

Tirlittanin pohdinnasta tällaisia mietteitä...
koen näin, että...

Rakkaus, perustuu myös totuuksien ja "lainalaisuuksien" ymmärtämiseen ja havannoimiseen ympäröivässä maailmassa. Ei siis vaan niellä kaikkea mitä tarjotaan, vaan asioita voi tutkia.

Monia asioita ei voi tietää täysin, mitä mistäkin seuraa kaikkineen... mutta aina voi ottaa huomioon asioita, miten ne voivat mahdollisesti vaikuttaa. Eihän se kiellettyä ole pyrkiä tarkastelemaan realistisesti asioiden puolia.
Ei mielestäni siis tarvitse lähteä median mukaan jossain asiassa "rakkauden nimissä", eikä "kutoa villasukkia".

Tulee etsiä totuutta aina asioista... mutta harvoinpa se on täysin "mustavalkoinen", niinkuin tässä pakolaiskysymyksessäkin... asioilla voi olla monenlaista puolta sitten loppuviimein.

Ihmisetkään ei ole todellisesti jokin "massa", vaan on yksilöitä perheineen... ja kuitenkin ihmiset tulevat ympäri eurooppaa virtana ja sillä on suurella todennäköisyydellä vaikutuksia tietenkin yhteiskuntaan, jollain tavalla ainakin.... miten se ilmenee... aika näyttää.
lonelyrider
 

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja tanu » 10. Marras 2015 22:26

Jos jollain on ylimääräistä aikaa, niin seuraavassa videossa kuulemma kerrotaan
mistä tässä muslimien invaasiossa on kyse:
https://www.youtube.com/watch?v=WBWjcQq09-Y

Itse en ole ehtinyt vielä katsoa tuota...

Puhujana Juha Ahvio, Patmoksesta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja Lily » 12. Marras 2015 00:01

Mr Kerimäki kirjoitti:en nyt näkis ihan noin ...jos suomi annetaan mennä viemäristä niin lienee turha ees yrittää kuvitella ,että saadaan käännynnäisiä enää aikaan.Eikö meidän tehtävä ole kertoa evankeliumia ja tehdä se kun vielä on mahdollista eikä antaa periks.
Jos ateismi sallitaan hallitsijaksi tähän maahan eikä mitään yritetä tehdä niin ...silloinhan me olemme aika huonoja palvelijoita ..

Se ,että olemme olleet kansana Jumalan lakien alla ...on minusta ollut siunaus ..en tarkoita ,että uusi kännykkä kädessä on siunaus ja kalliit ulkomaanmatkat vaan se ,että meillä on monilla asunnot ..vaatteet ..toimeentulo..eläkkeet ..työttömyysturva..sairaanhoito ..opiskelu ..jne jne nuo ovat maailman mittakaavassa aikamoisia siunauksia ollu ja ne on ollut meillä .

Oma näkemys on ,että meidän tulee olla esillä ja pitää marsseja Kristuksen nimessä ..auttaa köyhiä /vanhuksia /orpoja ja tehdä kaikkea sitä kristillisessä Hengessä .Kun uskosta osaton näkee ,kuinka hyvää se kristillinen elämä tuottaa niin sekin saattaa tuoda jumalattoman lähemmäs Totuutta ja kyselemään.Kun siis toimimme Rakkauden Hengessä emmekä vaan suorittamalla.Se suorittaminen näkyy läpi aika selvästi.
Olla valona ja suolana ihan yksilötasolla .Siitä se lähtee.Hyvä synnyttää lisää hyvää.


No, mitäs tässä voi enää tehdä kuin rukoilla ja olla todistuksena Jeesuksesta.
Ei evankeliointia tarvitse lopettaa vaikka suomesta tulisi Islamilainen maa, ehdottomasti pitää silloinkin evankelioida. Tästä päästäänkin nyt sitten siihen, että luultavasti silloin oltaisiin erittäin herkkiä kuuntelemaan Herraa, että missä tilanteissa ja kenelle kerrottaisiin evankeliumia jotta se menisi varmasti sille maaperälle joka on otollinen. Miksi niin ei tehdä nyt. Miksi ajatellaan että Jeesus marssit ym. On se paras tapa evankelioida? Johtuuko siitä että halutaan käännyttää mahdollisimman monta samalla kertaa.

Mä uskon, että tehokkainta evankeliointia on se, että rukoillaan yhdessä ja luetaan sanaa ja annetaan Herralle valtuudet päättää minne mennään evankelioimaan. Että siinä on Pyhä Henki johtamassa ja mukana, ilman sitä se on aika lihallista/sielullista eikä siinä oikeen oo sitä Jumalan voimaa.

Kehoittaako UT marssimaan, tekemään mielenosoituksia tai politikoimaan? Voisko joku etsiä sen kohdan mulle niin teen kyllä parannuksen jos sanassa niin kehoitetaan. Mä olen lukenut, että siellä kehoitetaan rukoilemaan päättäjien puolesta ja evankelioimaan.

Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu. Ei lihan voimalla mitään Jumalan valtakuntaa rakenneta. Se tehdään rukouksella, parannuksenteolla, paastolla, ym. Mihin raamattu meitä kehoittaa, niin että meidän liha pienenee ja Jumala saa enemmän tilaa itselleen meidän elämässä. Silloin me ollaan elävä todiste siitä, että raamatun sana on totta.
Lily
 

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja Lily » 12. Marras 2015 00:06

Tilanne taitaa olla sellainen, että vaikka kaikki suomen uskovat marssisi eduskuntatalon eteen mielenosoitusta pitämään, ei se mittään auttaisi.

Ei suomi ole demokraattinen maa, meidän lait ja kaikki päätetään valmiiksi tuolla muualla.

Mä olen sitä mieltä, että kun uskova lähtee kiivaasti vastustamaan tätä nykyistä maailman aikaa maallisin konstein, niin se on pois Herran kansa vietetystä ajasta. Ja jos sen ajan käyttäisi Herran kanssa niin vois olla paljon parempi lopputulos.
Lily
 

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Marras 2015 09:49

Unohtui tärkein aiheesta "suomi on kritstillinen maa".

Eli maamme tunnus eli lippu. Meidän lipussamme on RISTI. Eli maamme lipussa on Jeesuksen risti keskellä, joka muistuttaa meitä siitä mitä tapahtui ristillä. Tämä ei ole mikään pieni ja mitätön sivuseikka, vaan maan lippu edustaa aina ja kaikkialla kansansa keskeisiä asioita, lippu ilmaisee sitä mitä sen maan kansa pitää tärkeänä kansallistunnollensa. Meillä on Jeesuksen risti, järvien sini ja hankien valkoinen valittu kuvastamaan SUomen kansaa kaikille jotka lippumme näkevät.

Image

Itse tulkitsen myös Suomen vaakunaa kristillisin silmin seuraavasti:

Leijona on Juudaan Leijona eli Jeesus Kristus, joka pitää kädessään Jumalan sanan miekkaa. Leijonan jalkojen alle on alistettu muiden miekat , ne eivät ole enää vihollisen kädessä että se niillä sotisi vaan leijona talloo niitä jalkoihinsa voiton merkiksi. Leijona on siis kukistanut vihollisen vallan. Leijonalla on kruunu päässänsä merkkinä kuninkuudestansa.

Tämä on vain tämmöistä omaa hupsua kristillis-romantiikkaani, ei ole mikään virallinen tulkinta , mutta olen ihan itse antanut vaakunalle tämmöisen tulkinnan, koska rakastan Jeesusta :).

Image
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Marras 2015 14:53

vai ,että ..miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu ;) he he olipa aika erilainen ajatus minulla kun esitin tuota kristuksen esillä pitämistä marssien .Ei oo missään kohtaa tarkoitus ,että se olisi joku mielenosoitus vaan asioiden esillä pitäminen rauhallisesti ja Rakkaudessa .Siihen voi liittää vaikka jotain toimintaa ,joka osoittaa sitä Rakkautta ihmisiä kohtaan.Vaikka ilmainen kahvitarjoilu jossain puistossa ja tietenkin niin ,että esim julkista liikennettä ei tukita yms.

Samoin esim pääsiäisenä Jeesuksen kunniaksi on kaunista kun ihmiset lähtevät kävelemään kulkueena Kristuksen kunniaksi.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja JHK » 12. Marras 2015 20:32

Kuva
Tulevaisuus?
JHK
 

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja paa » 13. Marras 2015 11:42

Esittääkö toi pipopää muslimia?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa