Aabrahamin rukous sodoman puolesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja markku » 22. Loka 2015 11:31

käykääpä lukemassa googlesta löytyy.
Ootko koskaan miettinyt miksi Aabraham kutsui sodoman homoja VELJIKSI,alkää veljeni tehkö niin pahoin
markku
 

Re: Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Loka 2015 11:40

*
Tervetuloa keskustelufoorumiin Markku. :thumbup: Mutta ei voi tietää onko googleessa ne tiedot Jumalan Sanalla koeteltu ja ei voi tietää ketkä kirjoittivat tuohon juttuun. Voisitko sinä tuoda tänne jutun luettavaksi?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja markku » 22. Loka 2015 11:42

Se on Martti Lutherin saarna
En osaa linkitä sivuja
markku
 

Re: Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Loka 2015 11:53

*
Ok en vielä löytänyt. Muistatko vielä hakusanan millä voi googlettaa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja markku » 22. Loka 2015 11:59

www.concordia.fi
googlesta löytyy Aabrahamin rukous sodoman ja gomorran puolesta hakusanalla
markku
 

Re: Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja paa » 22. Loka 2015 12:09

Concordia = joku luterilaisuusjuttu? Käyttävät Raamattua JA luterilaisia tunnuskirjoja. No thx, mulle vaan Raamattu :angel:

Mutta tämä keskustelu taisikin koskea Aabrahamia.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja tanu » 22. Loka 2015 21:19

Juu, kyllä näin on. Raamatussa on kaikki tarvittava.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Loka 2015 05:46

markku kirjoitti:käykääpä lukemassa googlesta löytyy.
Ootko koskaan miettinyt miksi Aabraham kutsui sodoman homoja VELJIKSI,alkää veljeni tehkö niin pahoin


Aabraham ei kutsunut sodomalaisia veljikseen. Hän kävi esirukousta Herran edessä (1. Moos. 18:20ss) ja toivoi, että jumalattomuutta harjoittavien kaupunkilaisten keskuudesta löytyisi edes kymmenen vanhurskasta. Koska Sodomassa asui satoja, ehkä tuhansiakin miehiä, niin voimme päätellä, että heitä Herra ei pitänyt vanhurskaina, koska ei säästänyt kaupunkia.

Sodomassa asunut Aabrahamin veljenpoika Loot kutsui sodomalaisia miehiä veljikseen ja puhui heille, kun he olivat ryhtymässä nuorukaisiin (jotka heidän tietämättään olivat enkeleitä ja lähetetyt tuhoamaan Sodoman ja lähikaupungit). Tässä Lootin sanat ja raukkamainen tarjous homoseksuelleille:

Ja he [sodomalaiset] huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin. Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä ja sanoi: "Älkää, veljeni, tehkö niin pahoin. Katsokaa, minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät vielä miehestä tiedä. Ne minä tuon teille, tehkää heille, mitä tahdotte. Älkää vain tehkö näille miehille mitään pahaa, sillä he ovat tulleet minun kattoni suojaan." (1. Moos. 19:5-8)

Pysytään asiassa
Jukka
 

Re: Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja markku » 23. Loka 2015 06:03

Miten sä asiassa pysyt kun et vastannut edes kysymykseen. Kukaan ei synnillä vahvista elämäänsä varsinkaan tällä synnillä. Köyhää ja kurjaa hän ei kädestä ottanut.
markku
 

Re: Aabrahamin rukous sodoman puolesta

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Loka 2015 07:38

markku kirjoitti:Miten sä asiassa pysyt kun et vastannut edes kysymykseen. Kukaan ei synnillä vahvista elämäänsä varsinkaan tällä synnillä. Köyhää ja kurjaa hän ei kädestä ottanut.


Vastasin tekstiisi, jossa totesit: "Ootko koskaan miettinyt miksi Aabraham kutsui sodoman homoja VELJIKSI,alkää veljeni tehkö niin pahoin". Aabraham ei kutsunut sodomalaisia veljikseen. Jäikö Sinulle jokin kohta vastauksestani epäselväksi? Laitoin vastaukseeni tapahtumiin liittyvät raamatunpaikat. Niiden pitäisi olla selvää puhetta asiasta.

Tuo kohta, jossa käytät sanoja "Köyhää ja kurjaa hän ei kädestä ottanut" viittaa Juudan kansan syntiin, jota verrataan Sodoman syntiin Hesekielin kirjan luvussa 16:49-52
"Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois. Ja Samaria ei tehnyt puoltakaan sinun syntiesi vertaa; mutta sinä olet tehnyt kauhistuksia paljon enemmän kuin he, niin että olet kaikilla kauhistuksillasi, joita olet tehnyt, saanut sisaresi näyttämään vanhurskailta. Niinpä kanna myös sinä häpeäsi, kun olet hankkinut moisen hyvityksen sisarillesi: sinun syntiesi takia, kun olet menetellyt vielä kauhistavammin kuin he, ovat he vanhurskaampia kuin sinä. Häpeä sinäkin ja kanna häpeäsi, kun olet saanut sisaresi näyttämään vanhurskailta."

Selitäthän millä tavoin jätin vastaamatta kysymykseesi?
Jukka
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron