Mitä uskonnollisuus on?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä uskonnollisuus on?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Loka 2015 15:53

*
Yllätyin itse että minunkin Raamatussa on se sana uskonto. :shock: :? Mutta 33/38 käännöksessä on se sama sana. Tarkistin äsken.

Apo 26:5 He tuntevat minut jo ennestään, jos vain tahtovat todistaa, että minä uskontomme ankarimman lahkon mukaisesti olen elänyt fariseuksena. RK

Tärkeintä on että meidän uskoa ei sotkeudu muiden uskonnollisten kanssa samaan määrittelyyn. Väärällä tavalla yleistämisen takia ei antaisi kenenkään sanoa uskonnolliseksi ajatellen jumalattomia että he ymmärtäisivät paremmin käsitystä ja sen kautta he ymmärtäisivät erottaa ja valita oikean tien.

Minä laitoin tämänsamaisen jutun minun fb-seinälle. Yllätyin itse että jumalaton tykästyi siihen ja yllätyin myös että hän alkoi ymmärtää erotuksen jutun.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä uskonnollisuus on?

ViestiKirjoittaja tanu » 18. Loka 2015 18:08

Mielestäni uskonnollisuuden ja uskon ero on kuin yöllä ja päivällä.

Kaikki uskonnot (uskonnollisuuden harjoittaminen) johtavat saman jumalan eli saatanan syliin.
Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa.

Jos joku sanoo minua uskonnolliseksi, niin haluan heti korjata väärinkäsityksen.
En ole uskonnollinen, vaan uskova ihminen.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Mitä uskonnollisuus on?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Joulu 2015 12:26

*
No katson tätä oikeaksi paikaksi koska tässä on kyse uskonnollisuudesta.
En tiedä onko toinen ketju joka käsittelee uskonnollisuuden juttua.
Täällä voi keskustella uskonnollisuuteen liittyvistä asioista.

Image


Jeesus sanoi: "Se on täytetty". Uskonnollinen maailma ei tunne loppuun
saatettua pelastusta Jeesuksessa, vaan "juoksuttaa" epätoivoisesti ihmisiä
saavuttamattoman pelastuksen nimissä.

Ps. Uskon elämän kilvoittelu ei ole pelastuksen loppuun saattamista,
vaan Herran Jeesuksen aikaansaamassa täydellisessä pelastuksessa
tapahtuvaa kasvamista - Jumalan armon ja totuuden kautta.
(lainattu eräältä uskonveljeltä)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa

cron