Yksin Raamattu?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Maalis 2018 16:57

Ariel kirjoitti:Pekka, anteeksi että vastaan rpen puolesta, mutta google on hyvä apukeino kun tulee vastaan uusia sanoja. Sanaa pentateukki googlaamalla avautuu tällainen sivu:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Toora


Ariel, kiitos sinulle ja Siunausta päivääsi.

Beati mites, quoniam ipsi possidebunt terram.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja rpe » 11. Maalis 2018 17:00

Täytyy sanoa, että en oikein ymmärtänyt vieläkään mikä ero on "raamatullisuudella" ja Raamattuun vetoamisella?
Toinen juttu. kehtaako kukaan sovittaa täällä itseenä Raamatun jakeita? :"Me puhumme teille avoimesti, korinttilaiset, sydämemme on avara, 12 siinä on teille tilaa. Sen sijaan teidän sydämenne on ahdas. 13 Antakaa vastalahja -- puhun kuin lapsilleni -- avartukaa tekin! (2 Kor 6:11-13). "

Mitä tulee pp:n teologiakirjoituksiin, minusta ne ovat aika kaukaa haettua peloittelua. Milloin PP olisit kirjoitanut jotain, missä ei olisi niiiin vahva tuomion ja muiden virheiden etsimisen tyyli?
Mitä joskus kirjoittaisit jonkun toivoa herättävän, iloisen ja rakkaudellisen tai mieluiten vielä huumoriakin mahdollisesti sisältävän kirjoituksen. Jos Raamatussakin on "kevyttä" materiaalia, miksi meillä ei sitten saisi?
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Maalis 2018 17:08

*
Voi sinua, Rpe! Olet ymmärtämätön ja hidas sydämeltäsi ymmärtämään mitään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Maalis 2018 17:10

Vaisuliini kirjoitti: "Mutta minä..." ja kertoi kuinka hienosti hän astelee suoraa tietä niinkuin kuuluu.

Minulle tuli mieleen Jeesuksen sanat kahdesta rukoilijasta. Toinen kiitti Jumalaa siitä, että hän ei ole kuin jumalattomat ja väärät. Vaisuliini on välillä kuin tämä rukoilija. Ei hänkään varmaan väärin tee, mutta parempi olisi joskus lyödä rintaansa ja kokea oma syntisyytensä ja Jumalan armon tarvitseminen.

Se joka luulee olevansa toisia parempi, ei yleensä ole.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Maalis 2018 17:13

*
Ei, tiedostan kyllä olevani vajavainen. Koitin avata Rpea tajuamaan, siksi ajattelin heittää ne suorat sanat mitkä saisi Rapen tajuamaan. Sinulla on tapana tulla minun niskan kimppuun väärinymmärryksen kautta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Maalis 2018 17:16

Olet aika ylhäältä ja ylpeänä täällä kirjoitellut toisiin nähden. Ei se minua haittaa. Olen tottunut sellaisiin uskoviin. Hämmästynyt aina jos joku uskova oikeasti kuuntelee toisia ja haluaa ymmärtää.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Maalis 2018 17:17

*
Älä käsitä minut väärin, äläkä vääristä asiani, Aamu-Usva! Voisitko pysyä erossa minun kommenteistani, kun tahdoin auttaa Rpea tajuamaan? Olet aiemmin ymmärtänyt minut aina väärin, niin toivottavasti sinulla ei olisi vääränlainen kuva minusta jatkossa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja rpe » 11. Maalis 2018 17:24

Ihanaa, että Aamu-usva taas onnistui sanoittamaan/ suomentamaan vaikeita asioita hyvin. Vaikka olenkin akateemisesti varsin oppinut, on oma kokemukseni kristittynä enemmänkin armonkerjäläinen ja Herra armahda tyylinen. Siksi esim Saarnaajan kirja on itselleni kovin rakas. Hyvä uskovaisuus on minulle suuri mysteeri...
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Maalis 2018 17:29

*
Kuule, Rpe, en todella tehnyt sinulle mitään ivallisesti, mitä Aamu-Usva antoi sellaista käsitystä. Koitin avata sinulle esimerkkiä, jonka avulla voisit ymmärtää. Etkö huomaa, että minä tässä tahdoin auttaa sinua? En katsonut sinua korkealta, mitä Aamu-Usva sai väärinymmärryksen kommenteistani. Mutta sinähän itse vääristät PP:n kirjoitusta, siksi minä sanoin että olet ymmärtämätön ja hidas sydämeltäsi ymmärtämään mitään.

Olisithan lukenut rauhallisesti ja huolellisesti PP:n kirjoitusta, joka voisi auttaa sinua ymmärtämään erotusta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Yksin Raamattu?

ViestiKirjoittaja Ariel » 11. Maalis 2018 17:32

rpe kirjoitti:täytyy sanoa, että mie putosin veneestä Arielin kirjoitusten vyöryessä..


Sekoitatko minut johonkin toiseen? En ole mielestäni vyöryttänyt kirjoituksia.

Muuten, jotkut täällä esitetyt kommentit kuten ”Olet ymmärtämätön ja hidas sydämeltäsi ymmärtämään mitään” on todella loukkaavasti sanottu.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron