Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja Lily » 14. Loka 2015 12:21

Avasin tämän ketjun tuon Synnistä kiittämis -ketjun ja JHK:n lähdekriittisten kommenttien (toisessa ketjussa) herättämien ajatusten myötä.

Kun mietin tuota opetusta siitä, että ihmisessä ei ole mitään hyvää, niin voiko silloin käyttää noiden pahojen ihmisten tekemiä tutkimuksia lähteenä?

Koska jos sanakin sanoo, ettei ihmisen teoissa ole mitään Jumalalle kelpaavaa, niin miten uskovaisina voimme silloin käyttää pahojen ihmisten tutkimuksia evankeliumin eteenpäin viemiseksi??? Eli miten uskosta osattoman tutkimus voi olla luotettava kun tuo ihminen on paha kokonaan (näin ymmärsin tuolta synnistä kiittämis ketjusta) ja miten voin pitää häntä hyvänä ja luotettavana lähteenä ja perustaa mielepiteeni hänen tutkimuksiinsa kun ne kerta ovat pahoja?


En nyt siis itse asiassa voi esim. Sosiaalisessa mediassa jakaa mitään linkkejä enää esim. uskosta osattomien tekemistä tutkimus tuloksista ja liittää siihen evankeliumia mukaan.

Olen tehnyt näin facebookissa sukupuolineutraalista avioliitosta ja islamista ja se on synnyttänyt paljon keskustelua uskosta osattomien kanssa.

Onko siis niin, että voin pitää luotettavana tiedonlähteenä ainoastaan uskovia tiedonlähteitä ja heidän tutkimuksiaan?

Olisiko sinulla PetriFP aikaa jossain välissä kommentoida tätä, että miten tässä tulisi toimia, kun myös itse keräät tietoa uskosta osattomista lähteistä ja teet kirjoituksia niiden ja raamatun sanan pohjalta?

Minun pitäisi meinaa tänään kommentoida yhtä julkaisua ja tuoda lisää linkkejä siihen, mutta nuo linkit ovat nyt sitten pahojen ihmisten tekemiä.

Siunausta päivääsi Petri veli!
Lily
 

Re: Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Loka 2015 14:23

Kyllähän meidän tulis tietää mikä on "hyvä lähde" :) Minäkin tiedän joitain hyviä tutkimustuloksia uskosta osattomilta, mutta ei ne iankaikkiseen elämään ja totuuteen ohjaa.Alku on yleensä hyvä, mutta sitten voi ajautua sivuraiteelle ja yleensä se just näin menee kun se ei oo Jumalan lähteestä peräisin.

Tässä lähde joka voi laittaa jopa kivet huutamaan...Luuk 19

40 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".
41 Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä
42 ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.
43 Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;
44 ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."
systeri
 

Re: Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Loka 2015 17:33

Se ajatus ettei ihmisessä ole mitään hyvää tuli esille siinä yhteydessä, kun tuotiin esille, että koska Jumala pelastaa ihmisen, niin hänessä täytyy olla silloin jotakin hyvää Jumalalle.

Tiedämme sen mitä Raamattu sanoo asiasta. Raamattu sanoo jumalattoman ihmisen olevan täysin synnin turmelema eikä hän tee tekojaan Jumalan hyvyyden mittarin mukaan, koska Jumalan hyvyyden mittarin mukaan jumalattomassa ei ole hyvää, koska hän on synnin turmelema ja siksi Jumala haluaa armossaan pelastaa hänet.

Jaak 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

Raamatun opetuksen mukaan se joka rikkoo lakia vastaan yhdessä kohtaa on syypää lakiin nähden kaikissa kohdissa. Jumalalle kelpaa ainoastaan virheettömyys ja täydellisyys ja siksi Jeesus täytti lain puolestamme ja kuoli meidän puolestamme, koska me olemme Jumalan mittapuun mukaan kelvottomia, sillä olemme rikkoneet Häntä vastaan monissa lain (opetuksen) kohdissa ja siksi olemme syypäitä koko lain rikkomiseen Jumalan edessä ja täysin synnin turmelemia ja siksi Jeesus pelastaa meidät sovitustyönsä kautta.

Tällä tavalla kukaan ihminen ei ole Jumalalle hyvä Jumalan mittapuun mukaan, vaikka ihminen voi tehdä inhimillisiä hyviä tekoja. Siksi on väärin ja vastoin Jumalan sanan totuutta sanoa, että Jumala pelastaisi ihmisen, koska Hänessä on jotakin hyvää Jumalalle, sillä tällainen lausunto vääristää evankeliumin.

Jumalaton äiti on täysin synnin turmelema, vaikka hän hoitaakin hyvin lastaan, mutta hänessä olevan hyvyyden ja äidin rakkauden takia Jumala ei pelasta häntä, vaan siksi koska hän synnin turmelema. Jumalattomassa äidissä ei ole Jumalalle mitään sellaista hyvää, jonka takia hän pelastaisi tämän äidin, vaan siksi kun hän on synnin turmelema. Jumalaton ihminen voi tehdä hyviä tekoja, mutta koska hän on Raamatun opetuksen mukaan kuitenkin synnin turmelema, niin siksi hän tarvitsee pelastuksen Jumalan armosta, ei hyvien tekojensa tähden.

Jumalaton ihminen voi sanoa totuuden jostakin asiasta, vaikka hän onkin synnin turmelema, eli hän voi sanoa että havaintojen ja tutkimusten perusteella homous ei ole synnynnäistä, vaan opittu ja valittu tapa sekä ihmiselle monin tavoin vahingollista.

Joidenkin pahojen ihmisten (jumalaton) tekemät tutkimukset esim. homoseksuaalisuuden synnystä tukevat Raamatun ilmoitusta. Vaikka heidän tutkimuksensa tukevat Raamatun totuutta, niin eivät he siten kuitenkaan voi pelastua, eivätkä saa ansiota pelastumiseen. He ovat silti Raamatun opetuksen mukaan täysin synnin turmelemia ja siksi Jumala heidät pelastaa, jos tekevät parannuksen ja uskovat Herraan Jeesukseen.

Minä julistan suoraa evankeliumia ilman tällaisia tutkimuksia, mutta tulen myös yhä edelleen käyttämään joissakin tilanteissa tällaisia tutkimuksia evankeliumin julistamisen yhteydessä. Tärkeää on vain se että pysymme totuudessa emmekä opeta ja sano, että synnistä ja perkeleestä tulee kiittää tai että Jumala pelastaa ihmisen hänen (ihmisen hyvyyden) hyvyytensä tähden, koska se johtaa ongelmallisiin Raamatun tulkintoihin.

Olen kokenut Herran edessä julistaa evankeliumia kahden erilaisen tavan kautta toinen on suora evankeliumi ja toinen missä voi käyttää jumalattomien tutkimuksia johtuen siitä, koska on olemassa ihmisiä, jotka eivät suostu kuuntelemaan ja lukemaan evankeliumia, mutta kun heidän edessään on pätevä tutkimus tai havainto, niin kirjoituksen lopussa oleva evankeliumikin hyvin usein luetaan ja se voi muodostua pelastukseksi, niin kuin on käynyt monille, jotka ovat uskoneet esim. evoluutioteoriaan.

Jos joku jumalaton päätyy tutkimuksien ja havaintojensa perusteella tukemaan Raamatun totuutta, vaikka hän ei olekaan uskossa Jeesukseen, niin emme voi sitä asiaa torpata siksi, koska hän on jumalaton ja synnin turmelema. Muista tässä kohden Jumalan hyvyyden mittari, joka on rikkonut lakia vastaan yhdessä kohdin, niin hän on syypää koko lain rikkomiseen. Esimerkiksi jos joku jumalaton tutkija sanoo ettei evoluutioteoria ole totta, vaan luominen on varteenotettava vaihtoehto, niin emme voi sitä torpata, koska jumalaton sanoo niin.

Itse uskon näin, että jos haluamme uskoa Raamattuun, niin enemmin tai myöhemmin ymmärrämme sen hengellisen ymmärryksen kautta, että ihminen voi tehdä inhimillisiä hyviä tekoja, mutta Jumalan hyvyyden mittapuun mukaan se ei riitä siihen, että Jumala pelastaisi ihmisen siksi, vaan siitäkin huolimatta ihminen on Jumalan sanan mukaan synnin turmelema ja tarvitsee siksi Jumalan armon ja pelastuksen.

Se tulee kuitenkin aina muistaa, että usko syntyy Jumalan sanan kuulemisen kautta, eikä millään muulla tavalla ja ne muut asiat, jos ne ovat mukana, niin ne ovat houkuttimia niille, jotka karttavat Jumalan sanaa. Jokainen toimikoon siten kuinka kokee oikeaksi ja Jumalan johdatukseksi kulloisessakin tilanteessa.

Matt 7:
9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12 ¶ Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Jeesus sanoi ihmisille, että he ovat pahoja, mutta osaavat silti antaa lapsilleen hyviä lahjoja, mutta Jumala antaa omasta hyvyydestään paljon enemmän niille uskoville, jotka sitä Häneltä pyytävät. Tämäkin tulee ymmärtää hengellisesti siten ettei tässä oleva ihmisen hyvyys riitä pelastukseen ja Jumalan hyvyyden mittariksi. Paha ihminen (jumalaton) voi tehdä hyvää, mutta hän on silti synnin turmelema ja tarvitsee siksi Jumalan armon ja pelastuksen. Edellä olevan ymmärtäminen vaatii hengellisen ymmärryksen, niin ettei ajaudu ristiriitaan, koska siinä ei ole ristiriita, sillä se on Jumalan sanan totuus, joka avautuu hengellisen ymmärryksen kautta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 14. Loka 2015 19:44

Monihan ajattelee näin, kun lopetan dokaamisen, tupakan polton ja kiroilemosen jne jne. . Niin pelastun. Osa ajattelee tämän riittävän. Sitten on osa joka ajattelee, että kun lopettaa nuo edellä mainitut asiat ensin itse omalla voimalla, sitten Jumala ikäänkuin huomaa tämän muutoksen ja sitten hoitaa loput pelastuksesta.
pehmytpusu777
 

Re: Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja tanu » 14. Loka 2015 20:50

Kyllä mun mielestä voi käyttää ja linkittää ei uskovien kirjoituksia, jos tuodaan totuutta esille jostakin asiasta.
Kyllä monilla ei uskovilla on paljon järkeä ja viisautta ja hyviä näkemyksiä monista eri asioista.
Ei se että on uskosta osaton (=läpeensä syntinen ja Jumalan silmissä läpeensä paha) estä sitä, etteikö voisi
maallisista asioista olla totuudellisia ja oikeita näkemyksiä.

Mutta kuten Petri ja Systeri jo sanoivatkin, niin ei ne viisaat ja oikeassa olevat ei uskovien kirjoitukset
johda pelastukseen. Koska voidakseen kirjoittaa tai puhua totuudellisesti ja oikein hengellisistä asioista, täytyy
ihmisen olla uudesti syntynyt uskova. Ja silloinkin saattaa joskus mennä metsään.

Ei uskovien kirjoitukset voivat toimia, niinkuin Petri mainitsi, syötteinä ja vieheinä ihmisten kalastelussa.
Ihmisten kalastelu on aikaa vievää puuhaa ja hommassa tarvitaan usein erilaisia kalastusvälineitä, kärsivällisyyttä ja aikaa.
Mutta se lopullinen syötti, johon ihminen tarttuu on kuitenkin aina Jumalan sana.

Oma mielipide tuohon toiseen ketjuun viitaten on, että ihmisessä, synnissä ja saatanassa ei ole mitään hyvää. Ja Jumala vihaa kaikkea syntiä.
Jumala ei pelasta ihmistä sen vuoksi, että ihmisessä olisi jotain hyvää. Vaan sen vuoksi että Jumala rakastaa jokaista ihmistä, ihmisen täydellisestä
syntisyydestä huolimatta. Eihän Jumala voisi tuomita kadotukseen ketään, jossa itsessään olisi jotain hyvää. Joko olet täydellisesti hyvä (Jeesuksen ansiosta)=pelastettu
tai täydellisesti paha=kadotettu. Ei ole välimuotoa olemassa.

Rauhaa, rauhaa ja vielä kerran rauhaa kaikille veljille ja sisarille. :toghether: :hugehug:

Useimmista asioista ollaan kuitenkin samaa mieltä ja kaikilla on sama Herra ja Vapahtaja.
Eli asiat on paremmin kuin hyvin. :thumbup:

Erimielisyydetkin ratkeaa aikanaan, kun vaan antaa Jumalan vaikuttaa. Kyllä se sama mieli sieltä vielä löytyy.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 14. Loka 2015 21:12

Jos kuvitellaan, että pelastus maksaa 1 miljoonaa euroa. Jotkut uskovat, että ihmisellä itsellään tulee olla tuo miljoona. Osa uskoo, että itsellä tulee olla senverran mitä kelläkin on ja Jeesuksen sovitus hoitaa loput. Toisella on 100 toisella 1000 ja kolmannella 10000, jne. Osa uskoo edelleen, että kun on jotaki itsellä niin Jeesus hoitaa loput. Mutta tosiasiassa Jeesuksen antama uhri on täydellinen miljona, eikä ihmisellä ole ainuttakaan euroa annettavaksi pelastukseen
Hyvät teot saattavat olla ehkä vain jotain tuon päälle, mutta pelastusta ei voi ihminen maksaa
pehmytpusu777
 

Re: Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja tanu » 14. Loka 2015 21:16

pehmytpusu777 kirjoitti:Monihan ajattelee näin, kun lopetan dokaamisen, tupakan polton ja kiroilemosen jne jne. . Niin pelastun. Osa ajattelee tämän riittävän. Sitten on osa joka ajattelee, että kun lopettaa nuo edellä mainitut asiat ensin itse omalla voimalla, sitten Jumala ikäänkuin huomaa tämän muutoksen ja sitten hoitaa loput pelastuksesta.


Juu, varmaan suunnilleen kaikki ihmiset ajattelee noin, että omilla hyvillä teoilla pelastuu.
Kuulostaa ihan hullulta, että voisi saada pelastuksen kokonaan lahjana, ilman mitään omia hyviä tekoja.
Semmoinen hullutus se on tuo Jeesuksen ristintyö, että ei sitä voi uskoa ennen kuin Jumala sen todeksi näyttää.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja tanu » 14. Loka 2015 21:18

pehmytpusu777 kirjoitti:Jos kuvitellaan, että pelastus maksaa 1 miljoonaa euroa. Jotkut uskovat, että ihmisellä itsellään tulee olla tuo miljoona. Osa uskoo, että itsellä tulee olla senverran mitä kelläkin on ja Jeesuksen sovitus hoitaa loput. Toisella on 100 toisella 1000 ja kolmannella 10000, jne. Osa uskoo edelleen, että kun on jotaki itsellä niin Jeesus hoitaa loput. Mutta tosiasiassa Jeesuksen antama uhri on täydellinen miljona, eikä ihmisellä ole ainuttakaan euroa annettavaksi pelastukseen
Hyvät teot saattavat olla ehkä vain jotain tuon päälle, mutta pelastusta ei voi ihminen maksaa


Näin on.
Ja ne omat hyvät teotkaan ei tuo mitään lisäarvoa.
Ei Jumala niitä mitenkään huomioi. Kaikki on kokonaan suurta Jumalan armoa ja rakkautta. Kiitos Herralle!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja JHK » 14. Loka 2015 22:03


Viesti Lähetetty: 14. Loka 2015 12:21
Avasin tämän ketjun tuon Synnistä kiittämis -ketjun ja JHK:n lähdekriittisten kommenttien (toisessa ketjussa) herättämien ajatusten myötä.

Kun mietin tuota opetusta siitä, että ihmisessä ei ole mitään hyvää, niin voiko silloin käyttää noiden pahojen ihmisten tekemiä tutkimuksia lähteenä?

Koska jos sanakin sanoo, ettei ihmisen teoissa ole mitään Jumalalle kelpaavaa, niin miten uskovaisina voimme silloin käyttää pahojen ihmisten tutkimuksia evankeliumin eteenpäin viemiseksi??? Eli miten uskosta osattoman tutkimus voi olla luotettava kun tuo ihminen on paha kokonaan (näin ymmärsin tuolta synnistä kiittämis ketjusta) ja miten voin pitää häntä hyvänä ja luotettavana lähteenä ja perustaa mielepiteeni hänen tutkimuksiinsa kun ne kerta ovat pahoja?

En nyt siis itse asiassa voi esim. Sosiaalisessa mediassa jakaa mitään linkkejä enää esim. uskosta osattomien tekemistä tutkimus tuloksista ja liittää siihen evankeliumia mukaan.

Olen tehnyt näin facebookissa sukupuolineutraalista avioliitosta ja islamista ja se on synnyttänyt paljon keskustelua uskosta osattomien kanssa.

Onko siis niin, että voin pitää luotettavana tiedonlähteenä ainoastaan uskovia tiedonlähteitä ja heidän tutkimuksiaan?

Olisiko sinulla PetriFP aikaa jossain välissä kommentoida tätä, että miten tässä tulisi toimia, kun myös itse keräät tietoa uskosta osattomista lähteistä ja teet kirjoituksia niiden ja raamatun sanan pohjalta?

Minun pitäisi meinaa tänään kommentoida yhtä julkaisua ja tuoda lisää linkkejä siihen, mutta nuo linkit ovat nyt sitten pahojen ihmisten tekemiä.

Siunausta päivääsi Petri veli!


Hommahan menee tosi villiksi kun oivaltaa, ettei kristittyihinkään taida voida luottaa. Paavalihan totesi itsestään:
Room.7:
14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.


Miten siis keneenkään ihmiseen voisi luottaa? Syntiinlankeemus johti ihmisen eroon Jumalasta, katkaisi yhteyden luojan ja luotujen välillä, mutta ihmisen luontaiset kyvyt eivät tuhoutuneet. Langennut ihminen kykenee mitä upeimpiin tekoihin, säveltämään ylevää musiikkia, tekemään upeita maalauksia, parantamaan lukemattomia sairauksia, matkustamaan avaruuteen ja kartoittamaan luomakunnan salaisuuksia. Silti hän on ja pysyy luojansa vihollisena, kunnes Jumala armossaan antaa hänelle uuden sydämen, jotta ihminen voisi elää Jumalan yhteydessä. Minä en tee eroa uskovan ja ei-uskovan ihmisen välillä sellaisissa asioissa, joissa on kyse ihmisen luontaisista kyvyistä. Onpa niinkin että joku uskosta osaton voi olla myös moraalisempi ja luotettavampi kuin joku uskova. Me uskovat olemme armahdettuja rikollisia, emmekä eroa sen ihmeemmin muista rikollisista. Jumalan Henki tosin on meissä, ja tahdomme tehdä hyvää, mutta kykyä siihen löytyy vain Herran armon mukaan, kuten todistaa apostoli Paavali.
JHK
 

Re: Voiko paha ihminen olla hyvä lähde???

ViestiKirjoittaja Lily » 14. Loka 2015 22:15

Petri, rakastaako Jumala meitä ihmisiä iankakkisella rakkaudella?

Minä olen ymmärtänyt sanasta, että kyllä Hän rakastaa.
Eli silloinhan meissä on se hyvää, että olemme Jumalan luomuksia ja hänelle rakkaita vaikka olisimme kuinka pahoja tahansa, KOSKA Hänen käden jälkensä näkyy meissä, tarkoitan nyt fyysisenä ilmentymänä. En siis tarkoita mitään new age kauheutta ( älä yritä sitä tuoda väkisin mukaan tähän, niinkuin toit Joel.A:n vastaukseesi). Vaan sitä, että Kaiken minkä Jumala loi oli aluksi sangen hyvää, kunnes tuli syntiin lankeemus, mutta Jumalan rakkaus meitä kohtaan silti jäi.

Olen kuitenin ymmärtänyt, että luomistyönä olemme sangen ihmeellisiä ja uniikkeja kappaleita, meistä jokainen. Sehän on se hieno ja hyvä juttu. Ajattele hiukan miten mahtavasti Jumala on kaiken luonut, eikö se ole ihmellistä ja hienoa.

Jumalan armosta ja rakkaudesta meitä langenneita ihmisiä kohtaan olen sitä mieltä, että
itse asiassa, monesti Jumalan rakkaus näkyy selvimmillään siinä kuinka Jumala pelastaa sellaisen ihmisen pois kadotuksen tieltä, joka käy ihan sotaa Jumalaa vastaan esim. Paavali oli ennen tälläinen ja monet saatanapalvojat ja muslimit.

Se on minusta ollut aivan päivän selvää, että täällä jokainen on ollut sitä mieltä, että pelastus on yksin armosta.

Se, että vastaat minun, Jukan ja Joel.A:n ym. viesteihin niinkuin uskoisimme että jonkin oman hyvyyden tähden ihminen voi pelastua, on minusta tarkoituksellista asian väärin ymmärtämistä.
Ja on väärin antaa kaikkille muillekkin sellainen kuva, että meidän ymmärryksessä pelastuksen suhteen on väärää oppia kun kerta ymmärämme pelastuksen samalla tavalla kuin sinä.

Et ehkä ole ymmärtänyt mitä olemme hakeneet takaa, tuolla miten Jumala rakastaa ihmistä ja miten arvokas ihminen on Jumalalle.

Itse kun tulin uskoon, huomasin todella, miten kaikki on armosta kiinni. Ei ole muuta tietä Jumalan luo, kuin Hänen armonsa.

Minusta sinun kirjoituksesi ovat ristiriidassa keskenään tuon kanssa, että ihminen on täysin paha ja sinun vaimosi ym. suhteen.

Kun jos kerta pahuuudesta ei saa kiittää niin silloin ei saa kiittää pahoista ihmisistäkään, tai heidän tekemisistään. Silloin ei saisi kiittää oikenpa mistään, edes siitä että meillä on antibiotiit, kun nekin tulevat bigpharmalta ym.

Oletko Petri pysähtynyt nyt itse tutkimaan Herran edessä tätä asiaa ja sitä mitä me kaikki olemme todella tarkoittaneet viesteisämme? Oletko ottanut aikaa kunnolla tutkia tätä tilannetta, ihan siis enemmän kuin puoli tuntia?

Olisiko ehkä paikallaan, että pysähtyisit nyt kunnolla miettimään ja lukemaan viestit.

Siunasta sinne sinulle ja koko perheelle!
Lily
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron