Murehtiminen.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Murehtiminen.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Loka 2015 15:21

Tuo Pekan laittama Raamatun kohta on kyllä tullut koettua niin monta kertaa ,kuinka taivaan Isä pitää huolta .Myös se rauha ,joka laskeutuu myös sydämmeen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Murehtiminen.

ViestiKirjoittaja uuhi » 12. Loka 2015 15:29

Olen joskus ajatellut että yleisradion seuraaminen voi aiheuttaa murehtimista ja ahdistusta, ihan kuin yle kaataisi murheenaiheita päälle. Itse en juurikaan yleisradion ohjelmia kuuntele enkä katsele, mutta valitettavasti joidenkin muiden luona joudun sitä joskus kuulemaan ja näkemään.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Murehtiminen.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Loka 2015 17:37

Samoin ajattelen kuin Uuhi. Olenkin valinnut elää ilman tietoista uutiskanavien seurantaa, vaikka vaikeaahan niiden kuulemiselta kokonaan on välttyä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Murehtiminen.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Loka 2015 17:42

Tuo YLE soopa on kyllä totta ...myös siltä kannalta ,että siellä on toimittajat olleet monesti etelän suvaitsevaisista piireistä ja teksti sen mukaista.Katsoin just Nyberin ohjelman ja voi hyvänen aika kun tuli surkeaa tekstiä K.Peitsamolta.Huh en yleensä sano raskasta sanaa kenestäkään yksilöstä ,mutta jos se äijä pääsee vielä papiksi.Kauhistus mitä tekstiä suustaan päästi.Tuli murhe puseroon kyllä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Murehtiminen.

ViestiKirjoittaja Joel.A » 12. Loka 2015 18:16

tanu kirjoitti:Ymmärrän hyvin sen mitä Joel tässä aloituksessa ajoi takaa.
Joel ei tarkoittanut (näin ymmärrän) että ei saisi murehtia maailman menosta ja ihmisten puolesta, vaan
sitä että me uskovat usein aletaan liikaa murehtia omalle kohdalle sitä mitä ympärillä tapahtuu.
Esim. minä olen liikaa murehtinut tätä pakolaisasiaa ja sitä mitä siitä kenties omalle perheelle seuraa.
Toisaalta on ihan hyvä olla tietoinen mitä tapahtuu ja valmistautua siihen, että asiat kenties
tulevat menemään todella vaikeiksi. Mutta liika on liikaa murehtimisessakin.

Uskovalla ei oikeasti ole mitään syytä murehtia omaa kohtaloaan ja varsinkaan pelätä
mitään mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Niin selkeästi Herra lupaa Raamatussa olevansa meidän
kanssamme joka päivä maailman loppuun saakka, kun vain Häneen luotamme ja Häntä rakastamme.
"Rakkaudessa ei ole pelkoa".

Viikonloppuna sain olla kokouksessa, jossa kukaan ei sanallakaan murehtinut tätä pakolaisasiaa.
Sitä vastoin kerrottiin, että miten näillä maahantulijoilla on evankeliumin jano ja miten materiaalit
suorastaan viedään käsistä.

Murheita ja pelkoja voi viedä taivaan Isälle rukouksessa, niin Hän antaa rauhan koko asian suhteen.
Ja Jumala kyllä kuulee rukoukset ja voi muuttaa asioiden suuntaa, kun Jumalan mielen mukaisesti rukoilee.
Olihan lähellä (?) pelastuminen tuholta Sodoman kanssa, kun Abraham hartaasti rukoili Jumalaa
sen säästämään. Mutta ei vaan löytynyt ketään muuta vanhurskasta loppujen lopuksi kuin Loot.
Tutkimattomat ovat tosiaan Herran tiet.

Ei ole kovin virvoittavaa jos uskovat kokoontumisissaan liikaa murehtivat maailman menoa ja lietsovat
pelkoa tulevaisuudesta. Saa toki asioista keskustella, mutta ettei menisi siihen että pääpaino on
maailman menossa. Tuon kun itse varsinkin muistaisi.


Tanu, juuri näin :)
Joel.A
 

Re: Murehtiminen.

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Loka 2015 20:29

Mr Kerimäki kirjoitti:Tuo YLE soopa on kyllä totta ...myös siltä kannalta ,että siellä on toimittajat olleet monesti etelän suvaitsevaisista piireistä ja teksti sen mukaista.Katsoin just Nyberin ohjelman ja voi hyvänen aika kun tuli surkeaa tekstiä K.Peitsamolta.Huh en yleensä sano raskasta sanaa kenestäkään yksilöstä ,mutta jos se äijä pääsee vielä papiksi.Kauhistus mitä tekstiä suustaan päästi.Tuli murhe puseroon kyllä.



Katsoin juuri tuon K. Peitsamon haastattelun tältä sivulta:

http://yle.fi/aihe/ohjelma/arto-nyberg



Ja olen Mr Kerimäki kanssasi samaa mieltä eli olen myös hyvin huolestunut tuon nähtyäni ja kuultuani mitä hän tuossa haastattelussa kertoi esim. Jeesuksesta. Huh hellettä, sanoisin!

Olen kuullut sanottavan että teologisessa tiedekunnassa opiskeleminen hiljalleen tappaa ihmisessä orastavan kristinuskon. Ja siis K. Peitsamo opiskelee juuri parasta aikaa tuossa kyseisessä teologisessa tiedekunnassa ja aikoo valmistua jonain päivänä luterilaiseksi pappismieheksi. Sanon sen vain että minuakin pelottaa kuinka tuossa hänen opiskelussaan vielä tulee käymäänkään kun asiat on nyt jo noin kieroutuneet pois Raamatun ilmoittamasta totuudesta.


Kaikesta näkemästäni ja kuulemastani huolimatta toivon K. Peitsamolle kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Murehtiminen.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Loka 2015 21:35

Kyllä näin pekka.
Olen illanmittaan miettiny ,kuinka voi olla edes mahdollista moinen ,mutta näemmä on.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron