Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Loka 2015 18:45

tanu kirjoitti:Viime viikkoina ja kuukausina olen ihan liikaa käyttänyt aikaa netissä ja tv:n ääressä.
Siksi nyt pidän taukoa. (perheen kanssa mm. sovittiin että tv on viikon poissa käytöstä kokonaan :-P )
Ihan hyvillä mielillä olen enkä ole kenellekään suuttunut tms.
Tarkoitus viettää enemmän aikaa Herran ja perheen kanssa.


Hyvän päätöksen teit. On paikallaan asettaa asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen. Henkilökohtaista suhdetta Herraan ja perheeseen on vaalittava. Joskus puuhastelemme toissijaisissa niin, että tärkein unohtuu. En tiedä luetko viestiäni lähiaikoina, mutta toivotan Sinulle runsasta Jumalan armon osallisuutta ja siunausta päiviisi. Tämä siunaus tulee kyllä päällesi vaikka et sitä lukisikaan. Tapaamme palstalla, kun tahdot taas kirjoittaa.
Jukka
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Loka 2015 19:11

jukka1954 kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:En ottanut kantaa sotalapsiasiaan kirjoituksessani, vaan Pekan laittamassa kolumnissa, käsitin ainakin luettuani sen, että olisi käsitelty sitä asiaa kun suomalaiset aikoinaan muuttivat Ruotsiin työperäisen maahanmuuton kautta.


Hupsista. Taisin ymmärtää kirjoituksesi lähtökohdan vallan väärin. Tämä ei ole mitään uutta auringon alla, kun minusta on kysymys. Hyvää viikonlopun jatkoa ystävä.


Asia on ok, näinhän voi käydä kaikille.
Mietin jälkeenpäin tokiinsa, olisinko alunperin voinut jotenkin tekstin selkeämmin tai toisintavoin jaotella ... mihin esim. viittaan pohdinnallani...kuten esim. suorilla lainauksilla ja sen jälkeen olisi tullut pohdinta perään... tai jollain muulla tavalla asian ilmaista, jotta asiayhteys olisi ollut selkeämmin havaittava.
lonelyrider
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Loka 2015 19:32

Lily kirjoitti:
toni t kirjoitti:
Lily kirjoitti:Mitenkäs tämä sopii noihin meitä kohtaaviin pahoihin asioihin?

Heb. 12:3-10

3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.


Ja


San. 12:1 Tietoa rakastaa, joka kuritusta rakastaa, mutta järjetön se, joka nuhdetta vihaa.

San. 3:11-12 Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa; sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.


Mitä jos se paha mikä meitä kohtaa on monestikkin meille kuritusta, eikös siitä silloin kuulu kiittää ja Herra halua meille sen antaa.

Ja onko sillä loppujen lopuksi väliä kuinka joudun kärsimään evankeliumin tähden, antaahan Herra siihen voiman. Meidänkin tulee ottaa ristimme ja kärsiä Jeesuksen nimen tähden.

Meidän onni ja autuus on siellä taivaassa, ei täällä maan päällä, ei tulis etsiä hedoinisesti onnea täältä. Kyllä nuo apostolitkin martyyreina kuoli ja sitä ennen kovia kokivat...


Tietysti saamme olla iloisia siitä jos saamme kasvaa vaikeuksien kautta. Mutta sitä että meille on suotu kasvaa kärsimysten kautta ei tule kuitenkaan sekoittaa siihen että alkaisimme sen nojalla kiittämään Jumalaa Hänen tahtonsa vastaisista teoista eli synnistä. Jumala ei tee syntiä mutta sallii meidän kärsiä synnin vaikutuksista. Synti (vääryys) on kuitenkin aina saatanasta ja siksi siitä ei tulisi kiittää Jumalaa koska silloin kiittäisimme Jumalaa vääryydestä. Ja tulee myös eroittaa Herran kuritus saatanan teoista.

Se ettemme anna kiitostamme synnistä ei tarkoita sitä että etsisimme hedonisesti onnea maan päältä vaan sitä ettemme liitä syntiä (vääryyttä) millään tavalla Jumalaan. Sillä jos kiitämme Jumalaa synnistä niin liitämme tämän synnin Jumalaan ja annamme Jumalalle kunniaa vääryydestä ja se jos mikä on nurinkurista ja sanan vastaista.



Minusta tuota asiaa pitäisi tarkastella juuri siitä perspektiivistä, että Jumala on se joka päättää ja Hän sallii minkä sallii ja sen kaiken keskellä meidän tulee olla niin nöyriä ja kuuliaisia, ettemme jupise ja purnaa vääryydestä vaan luotamme Herran kaikkitietävyyteen ja siihen että Hän hallitsee koko ajan kaikkea. Se että kiitän Herraa jostain pahasta voi vaikuttaa ehkä sinusta siltä, että ajattelisin Jumalasta väärin. Tarkoitan kuitenkin sitä, että loppuviimein kaikki tulee Jumalalta koska Hän hallitsee maailmaa ja elämme syntiinlankeemuksen turmelemassa maailmassa. Jumalallahan on voima muuttaa huonot ja pahat kokemukset hyviksi, koska hän on niin Voimallinen.

Esim. Jos minut raiskattaisiin ja tulisin sen seurauksena raskaaksi. Lapset ovat Herran lahja. Tai parannuttuani tapahtuneesta, voisin tukea ja lohduttaa jotain toista joka on niin kokenut.
Tämä pätee mihinkä vain tilanteeseen. Herra voi, pystyy ja haluaa kääntää jopa meitä kohdanneet väärin teot aina voitoksi ja Hänen kunniakseen. Hän on niin suuri, että se on Hänelle helppoa.

Joten itse en osaa katsoa tuota asiaa siitä kulmasta, että jäisin miettimään tuota pahaa pahana ja sitä etten siitä kiittäisi koska ajattelen aina, että pahat kokemukset ja teot lakkaavat olemasta pahoja silloin kun Jumalan voima laskeutuu niiden ylle...


Eksytyksien paljastaminen ja vääryyden sanominen vääryydeksi ei ole mitään jupisemista ja purnaamista vääryydestä vaan sen osoitus mikä on oikein ja mikä väärin. Ja Jumalan lasten tehtävä on nimenomaan kertoa maailmalle oikeasta ja väärästä eikä vain istua hiljaa ja ajatella niin että Jumala hallitsee kaikkea eikä meidän siksi tarvitse enään sanoa mitään. Jumala on antanut meille nimenomaan tehtäväksi julistaa Hänen sanaansa ja olla esimerkkeinä Jumalan tahdon mukaisesta elämästä ja sille meidän tulee olla kuuliaisia.

Synti eli vääryys ei tule Jumalalta koska Jumalassa ei ole vääryyttä. Siksi on vääryyttä sanoa että kaikki tulee Jumalalta. Sillä synti ei tule Jumalalta. Syntiinlangenneessa maailmassa saatana hallitsee koska maailma on annettu hänen haltuunsa määräajaksi. Ja saatanan eksytykset vaikuttavat syntiinlangenneessa maailmassa. Eksytykset joita maailma on täynnä ja kaiken maailman lihan himot ja synnin teot eivät ole mitkään Jumalasta.

Jumala ei myöskään muuta syntiä vanhurskaudeksi tai vääryyttä oikeudeksi. Minusta on jo kavalaa sanoa että pahat teot lakkaavat olemasta pahoja silloin kun Jumalan voima laskeutuu niiden ylle. Tällöinhän paha sanotaan hyväksi. Synti pysyy syntinä ja oikeus oikeutena eikä Jumala muuta niitä mutta Hän antaa omilleensa armostaan voimaa elää pahassa maailmassa Jumalan tahdon mukaan. Se ei kuitenkaan muuta pahaa hyväksi.

Jesaja. 5:20 Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Loka 2015 19:57

Joel.A kirjoitti:
toni t kirjoitti:Miksi ihmeessä sinun tulisi kiittää siitä että saat pahasta (synnistä) osaksesi? Miksi sinun tulisi kiittää Jumalaa siitä että saat kokea saatanan tekoja? Miksi sinun tulisi kiittää Jumalaa siitä että saat kokea Jumalan tahdon vastaisia tekoja? Minusta se on nurinkurista.


En minä laita katsetta niinkään saatanan tekoihin vaan katson, että Jumala on saatanankin Herra. Se, että saatana saa aikaan minulle kärsimystä niin ensin hänen tulee kysyä tai saada siihen lupa Herraltamme. Minun uskoni siis pohjautuu tähän asiaan niin, että Jumalan lapselle ei tapahdu mitään pahaa ellei Herra sitten salli saatanan käydä meidän kimppuumme. Jos ajattelisin niin, että saatana ilman Herramme lupaa saa tehä meissä mitän hän tahtoo niin "syytäisin" aina vaan kaikesta saatanaa ja näin se ei tietysti ole. Uskon että, Jumala "käyttää" saatanaa esim kurittaaksemme tai koetellakseen meitä ja näin ollen voin mennä itseeni ja kysyä onko esim jossain parannuksen paikka.

Kiitos välittää asian hyväksyntää ja kunnioitusta ja jos kiitämme synnistä niin viestimme hyväksyntää tälle synnille ja siksi synnin kiittäminen on nurinkurista.


Minä en kiitä itse syntiä vaan sitä, että hyväksyn sen synnin tapahtumisen omalle kohdalleni, koska siinä voi olla esim Jumalalta tullutta kuritusta.


Jos islamisti tulee ja vie kotimme niin meidän tulee olla kiitollinen Herralle siitä että Hänen armostaan saamme kestää sen ja osoittaa rakkautta tälle islamistille. Tämän rakkautemme kautta Jumalan hyvyys voi sitten vetää tätä islamistia parannukseen. Ei meidän tule kuitenkaan kiittää Jumalaa siitä että islamisti tekee syntiä ja varastaa sillä silloin nurinkurisesti kiittäisimme Jumalaa siitä että islamisti toimii Jumalan tahdon vastaisesti.


Esim jos islamisti tekee minulle pahaa uskoni tähden niin Sanakin sanoo, että Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa
niin miksi en kiittäisi Herraa tästä kunniallisesta osasta?


Jumala sallii saatanan tehdä tekojaan tässä ajassa koska maailma on annettu saatanan haltuun määräajaksi. Se että Jumala sallii saatanan tehdä pahojaan ei tee saatanan teoista Jumalan tekoja. Jumalassa ei ole mitään vääryyttä ja synti on aina vääryyttä ja mikään synti ei ole Jumalasta. Siksi Jumalan kiittäminen synnistä on nurinkurista koska Jumala ei vaikuta mitään syntiä eikä mikää synti ole Jumalan teko. Sen sijaan Jumala vihaa syntiä ja mielestäni on älytöntä että Jumalan lapsi kiittäisi Jumalaa sellaisesta jota Jumala itse vihaa.

saatana ei ole Jumalan palvelija jota Jumala käyttää. Jos ajattelisimme näin niin teemme itseasiassa Jumalasta pääpahiksen joka käskyttäisi saatanaa ja näin saatanan teot olisivatkin todellisuudessa Jumalan tekoja. "Pois se! Ei Jumalassa ole jumalattomuutta eikä Kaikkivaltiaassa vääryyttä". Job.34:10

Olethan sinä Joel sanonut että sinä kiität Jumalaa pahoista asioista jotka kohdistuvat sinuun itseesi. Tällöinhan kiität silloin myös Jumalaa siitä jos joku tekee syntiä sinua kohtaan - eli synnistä. Minusta on hullunkurista kiittää Jumalaa synnistä eli siitä että joku tekee vääryyttä meille. Sillä Jumalassa ei ole vääryyttä eikä mikään vääryys ole Jumalasta. Kyllähän minäkin hyväksyn sen että joudun kärsimään joskus vääryyttä (synnin tekoja) mutta en minä silloin kiitä siitä vääryydestä (pimeydestä) Jumalaa vaan kiitän Jumalaa siitä että saan Hänen armostaan kestää sen vääryyden ja rakastaa tätä vääryyden tekijää Kristuksen rakkaudella.

Jumalan lapsille on suotu että me saamme kärsiä vaivaa evankeliumin ja Kristuksen nimen tähden. Me saamme kiittää Jumalaa asemastamme ja siitä että saamme kärsiä Herramme lailla vaivaa Hänen nimensä tähden. Siitä meidän tulee kiittää Jumalaa. Jumalan kiittäminen siitä että saamme kärsiä vanhurskauden tähden on täysin eri asia kuin kiittää Jumalaa siitä että joku tekee syntiä meille. Meidän tulee kiittää Jumalaa siitä että Hän auttaa ja lohduttaa meitä kärsimyksissämme eikä lähimmäisten vääristä teoista meitä kohtaan. Eli se että kiitämme Herraa kunniallisesta osasta kärsiä Hänen nimensä tähden ei ole synnistä kiittämistä vaan Jumalan kiittämistä siitä että saamme olla Hänen lapsiaansa ja kärsiä Hänen nimensä tähden oikeuden edestä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Lily » 03. Loka 2015 20:05

Toni, sinä ymmärrät minut nyt ihan väärin.

Tottakai eksytykset tulee paljastaa, ehdottomasti. Mutta tuntuu, että uskovat liian usein käyvät vaan niitä läpi. Tärkeintähän on meidän kasvaa Kristuksessa. Ehkä se on vaan suomalainen kansantaito, että valitetaan ja napistaan niin herkästi kun ollaan totuttu olemaan niin hyvällä hoidolla. Suomihan on maa jossa useat asiat pelaa ihan tosi hyvin. Tietenkin se on suhteellist, itse vertaan yleensä johonkin muuhun maahan missä asiat on oikeesti huonosti.

Tuolla, että jopa pahat asiat muuttuu hyväksi kun Jumalan voima niiden päälle laskeutuu, tarkoitan:

Jumala on niin voimakas ihmismielen uudistaja ja rikkoutuneen sydämmen sitoja, että vaiko elämässä olis tapahtunut mitä, niin Herra voi voimassaa niin suuri, että Hän tekee saatanan suunnitelmat ja työt turhiksi meidän elämässä kun Häneen turvaam.e ja nöyrrymme Hänen edessään.

Tuo laittamasi raamatun kohta on ehkä vähän huono, kun et edes ymmärrä mun pointtia.

Mä katselen näitä asioita aika optimistisesta näkökulmasta, kun olen saanut kokea Herran voiman omien asioitteni yllä.

En voi sanoa jälkikäteen kuin, että Kiitos Herralle kaikesta, siitäkin kun Hän on sallinut pahaa. Ja kun me eletään syntiinlangenneessa maailmassa, niin paha on osa meidän elämää. Herra kantaa ja nostaa meitä sen kaiken keskellä, mitä meidän elämä pitää sisällään.

On tosi ikävää, että silloin Eeva ja Aatami söi puusta. Parempi se ois ollut, jos ei ois syönyt. Mutta kun he kerta söivät, niin mekin yksinkertaisesti joudutaan elämään sen asian kanssa joka päivä.

Mä ajattelen niin, että maailmassa on niin paljon pahaa, että kannattaa joka päivä olla kiitollinen niistä valtavista siunauksista joita elämässä on.
Se mitä mulla oli ennen uskoontuloa oli ei mitään. Mitä mulla nyt on kun olen uskossa, mulla on kaikki mitä tarvitsen ja vielä moninkertaisesti, mä olen valtavan siunattu. Ja kaikki paha, sen ylle Jumala on laskenut voimansa, niistäkin asioista löytyy voitto, Jumalan voima on voittanut saatanan voiman. Saatana ei pystynytkään tuhoamaan mua tai elämääni.

Eli loppujen lopuksi, pahalla ei ole merkitystä, vain sillä on merkitystä että Jumala on voittanut pahan tarkoitukset mun elämäni kohdalla. Ja siellä, siinä valtaistuimella haluan aina pitää Jumalan, se on Hänen paikka mun elämässäni...
Lily
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Lily » 03. Loka 2015 20:15

Jumalassa ei ole minkäänlaista vääryyttä, se on aivan totta.

Jumalassa on oikeudenmukaisuus, ja tällä hetkellä Jumala toteuttaa sitä antamalla Suomen kansalle pikkaisen vitsaa laman ja maahanmuuton kautta.

Meillä uskovilla jotka eletään herkällä tunnolla parannusta tehden Herran edessä, ei ole mitään hätää ja autuaita ollaan jos uskomme tähden meitä vainotaan.

Joten musta asiat on kyllä vielä ihan todella hyvin.

Ja tuohon suomalaisen kansantaitoon, valittamiseen, siihen vielä sen verran, että kuinka paljon me kaikki (minä mukaanukien) kirjoitellaan niistä kaikista kiitosaihesta täällä foorumilla?
Ylistelläänkö kuinka paljon täällä siitä, että vielä on elatus ja vaatteet...

Ja kyllä maallinen maailma on saatanan vallan alla, mutta mä en elä siinä, mut on kutsuttu sieltä ulos, mä elän Jumalan maailmassa, siinä missä Hän antaa saatanalle vain määrätyn verran liikkumatilaa toteuttaa tahtoaan. Ja missä Jumala voittaa saatanan...
Lily
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Joel.A » 03. Loka 2015 21:03

toni t kirjoitti:Jumala sallii saatanan tehdä tekojaan tässä ajassa koska maailma on annettu saatanan haltuun määräajaksi. Se että Jumala sallii saatanan tehdä pahojaan ei tee saatanan teoista Jumalan tekoja. Jumalassa ei ole mitään vääryyttä ja synti on aina vääryyttä ja mikään synti ei ole Jumalasta. Siksi Jumalan kiittäminen synnistä on nurinkurista koska Jumala ei vaikuta mitään syntiä eikä mikää synti ole Jumalan teko. Sen sijaan Jumala vihaa syntiä ja mielestäni on älytöntä että Jumalan lapsi kiittäisi Jumalaa sellaisesta jota Jumala itse vihaa.

saatana ei ole Jumalan palvelija jota Jumala käyttää. Jos ajattelisimme näin niin teemme itseasiassa Jumalasta pääpahiksen joka käskyttäisi saatanaa ja näin saatanan teot olisivatkin todellisuudessa Jumalan tekoja. "Pois se! Ei Jumalassa ole jumalattomuutta eikä Kaikkivaltiaassa vääryyttä". Job.34:10

Olethan sinä Joel sanonut että sinä kiität Jumalaa pahoista asioista jotka kohdistuvat sinuun itseesi. Tällöinhan kiität silloin myös Jumalaa siitä jos joku tekee syntiä sinua kohtaan - eli synnistä. Minusta on hullunkurista kiittää Jumalaa synnistä eli siitä että joku tekee vääryyttä meille. Sillä Jumalassa ei ole vääryyttä eikä mikään vääryys ole Jumalasta. Kyllähän minäkin hyväksyn sen että joudun kärsimään joskus vääryyttä (synnin tekoja) mutta en minä silloin kiitä siitä vääryydestä (pimeydestä) Jumalaa vaan kiitän Jumalaa siitä että saan Hänen armostaan kestää sen vääryyden ja rakastaa tätä vääryyden tekijää Kristuksen rakkaudella.

Jumalan lapsille on suotu että me saamme kärsiä vaivaa evankeliumin ja Kristuksen nimen tähden. Me saamme kiittää Jumalaa asemastamme ja siitä että saamme kärsiä Herramme lailla vaivaa Hänen nimensä tähden. Siitä meidän tulee kiittää Jumalaa. Jumalan kiittäminen siitä että saamme kärsiä vanhurskauden tähden on täysin eri asia kuin kiittää Jumalaa siitä että joku tekee syntiä meille. Meidän tulee kiittää Jumalaa siitä että Hän auttaa ja lohduttaa meitä kärsimyksissämme eikä lähimmäisten vääristä teoista meitä kohtaan. Eli se että kiitämme Herraa kunniallisesta osasta kärsiä Hänen nimensä tähden ei ole synnistä kiittämistä vaan Jumalan kiittämistä siitä että saamme olla Hänen lapsiaansa ja kärsiä Hänen nimensä tähden oikeuden edestä.


Kuka oli "pääpahis" eli toteutuksen suunnittelija siinä tilanteessa kun vanhanliiton aikaan israel joutui syntiensä tähden kuolemaan esim pakanoiden miekkaan? Tai olisiko syntiemme sovitusta ilman kärsimystä?

Ajatteles, että Jumala on säätänyt sen, että meidän tulee rakastaa lähimmäisiämme eikä murhata (synti) lähimmäistämme, mutta itse Hänellä on oikeus murhata tai me emme saa kehittää ruttoa lähimmäistämme vastaan, mutta Jumala voi sen tehdä meille. Minä uskon että Herra on oikeudenmukainen ja hän voi käyttää ja käyttääkin saatanaa kurittaaksemme meitä. Jumalan oikeudenmukaisuudessa ei ole vääryyttä.
Joel.A
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Lily » 03. Loka 2015 21:31

Siiten kun mietitään meidän suhteemme syvintä olemusta Jumalaa kohtaan.

Eihän meidän tule rakastaa Jumalaa Hänen antamien siunauksien tai lahjojen takia, vaan rakastaa Jumalaa Hänen itsensä takia. Ihminen voi helposti rakastaa Jumalaa kun saa hyviä asioita, vaikka tarkoitus olis rakastaa vaikka sais vain huonoja asioita...

Jumalan läheisyyteen meidän tulisi haluta silloin kun halutaan pelastua taivaaseen, eikä sen takia että siellä meillä on hyvä olla...
Lily
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Loka 2015 21:32

Joel.A kirjoitti:
toni t kirjoitti:Jumala sallii saatanan tehdä tekojaan tässä ajassa koska maailma on annettu saatanan haltuun määräajaksi. Se että Jumala sallii saatanan tehdä pahojaan ei tee saatanan teoista Jumalan tekoja. Jumalassa ei ole mitään vääryyttä ja synti on aina vääryyttä ja mikään synti ei ole Jumalasta. Siksi Jumalan kiittäminen synnistä on nurinkurista koska Jumala ei vaikuta mitään syntiä eikä mikää synti ole Jumalan teko. Sen sijaan Jumala vihaa syntiä ja mielestäni on älytöntä että Jumalan lapsi kiittäisi Jumalaa sellaisesta jota Jumala itse vihaa.

saatana ei ole Jumalan palvelija jota Jumala käyttää. Jos ajattelisimme näin niin teemme itseasiassa Jumalasta pääpahiksen joka käskyttäisi saatanaa ja näin saatanan teot olisivatkin todellisuudessa Jumalan tekoja. "Pois se! Ei Jumalassa ole jumalattomuutta eikä Kaikkivaltiaassa vääryyttä". Job.34:10

Olethan sinä Joel sanonut että sinä kiität Jumalaa pahoista asioista jotka kohdistuvat sinuun itseesi. Tällöinhan kiität silloin myös Jumalaa siitä jos joku tekee syntiä sinua kohtaan - eli synnistä. Minusta on hullunkurista kiittää Jumalaa synnistä eli siitä että joku tekee vääryyttä meille. Sillä Jumalassa ei ole vääryyttä eikä mikään vääryys ole Jumalasta. Kyllähän minäkin hyväksyn sen että joudun kärsimään joskus vääryyttä (synnin tekoja) mutta en minä silloin kiitä siitä vääryydestä (pimeydestä) Jumalaa vaan kiitän Jumalaa siitä että saan Hänen armostaan kestää sen vääryyden ja rakastaa tätä vääryyden tekijää Kristuksen rakkaudella.

Jumalan lapsille on suotu että me saamme kärsiä vaivaa evankeliumin ja Kristuksen nimen tähden. Me saamme kiittää Jumalaa asemastamme ja siitä että saamme kärsiä Herramme lailla vaivaa Hänen nimensä tähden. Siitä meidän tulee kiittää Jumalaa. Jumalan kiittäminen siitä että saamme kärsiä vanhurskauden tähden on täysin eri asia kuin kiittää Jumalaa siitä että joku tekee syntiä meille. Meidän tulee kiittää Jumalaa siitä että Hän auttaa ja lohduttaa meitä kärsimyksissämme eikä lähimmäisten vääristä teoista meitä kohtaan. Eli se että kiitämme Herraa kunniallisesta osasta kärsiä Hänen nimensä tähden ei ole synnistä kiittämistä vaan Jumalan kiittämistä siitä että saamme olla Hänen lapsiaansa ja kärsiä Hänen nimensä tähden oikeuden edestä.


Kuka oli "pääpahis" eli toteutuksen suunnittelija siinä tilanteessa kun vanhanliiton aikaan israel joutui syntiensä tähden kuolemaan esim pakanoiden miekkaan? Tai olisiko syntiemme sovitusta ilman kärsimystä?

Ajatteles, että Jumala on säätänyt sen, että meidän tulee rakastaa lähimmäisiämme eikä murhata (synti) lähimmäistämme, mutta itse Hänellä on oikeus murhata tai me emme saa kehittää ruttoa lähimmäistämme vastaan, mutta Jumala voi sen tehdä meille. Minä uskon että Herra on oikeudenmukainen ja hän voi käyttää ja käyttääkin saatanaa kurittaaksemme meitä. Jumalan oikeudenmukaisuudessa ei ole vääryyttä.


Kun Israel hylkäsi Jumalan ja alkoi elämään epäjumalanpalveluksessa niin Jumala hylkäsi Israelin vihollisen käsiin. Ei tämä ollut saatanan käyttämistä. Tai miten Jeesuksen kärsimys olisi saatanan käyttämistä? Tietysti Jumalalla on oikeus ottaa ihmisen henki koska Hän on elämän antaja ja Luoja ja Tuomari. Kaikki Jumalan teot ovat oikeita mutta Jumala ei tee saatanan tekoja tai käske saatanaa tekemään Hänen puolestaan jotain.

Sana sanoo että Jumala on valkeus jossa ei ole pimeyttä. saatana on taas pimeys jossa ei ole valkeutta. Ei Valkeus käytä pimeyttä koska Valkeudessa ei ole pimeyttä. Jeesus tuli tekemään tyhjäksi perkeleen teot. Olisihan se nurinkurista että Isä käyttäisi perkelettä palvelijanaan kun Hän lähetti Poikansa tekemään nimenomaan perkeleen teot tyhjiksi.

Jumala ei varmasti käske esimerkiksi raiskaamaan ketään. Kun mies raiskaa naisen on se aina syntiä ja vihollisen tukema teko. Siksi on mielestäni todella väärin että raiskatun pitäisi kiittää Jumalaa joka on Valkeus raiskauksesta joka on pimeyden teko ja jota Jumala vihaa.

Synti, vääryys ja laittomuus ovat kaikki vihollisen eli saatanan vaikuttamia ja tukemia tekoja. Jumala ei tue niitä vaan vihaa noita asioita. Jumala on myös Totuus jossa ei ole valhetta. Totuus ei käytä valheen isää ja valhetta apunaan missään. Ajatuskin siitä olisi jo Totuuden vastainen. Jos Jumala käyttäisi oikeudenmukaisen tahtonsa toteuttamiseksi saatanaa joka on vääryys niin silloinhan Jumalan oikeudenmukaisuudessa olisi nimenomaan vääryyttä koska se toteutettaisiin vääryyden eli saatanan kautta. Sellaista vääryyttä ei ole lukeminen Herramme oikeudenmukaisuuteen. Siksi noiden (synti, vääryys ja laittomuus) asioiden kokemisesta ei tulisi kiittää Jumalaa koska silloin kiitetään Jumalaa Jumalan tahdon vastaisista asioista - eli pimeydestä. Meidän tulisi kiittää Jumalaa siitä että kun joudumme kokemaan pimeyden tekoja niin saamme niidenkin keskellä elää Valkeuden voimassa Jumalan armosta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Loka 2015 22:42

Kiitämmehän me Jumalaa Jeesuksen kuolemasta ristillä, vaikka se oli ehkä maailman suurin synti ristiinnaulita elävän Jumalan Poika. Jumala kuitenkin oli valjastanut myös tuon ihmisten pahuuden suureen suunnitelmaansa. Paha luuli voittaneensa, mutta Jeesus voittikin kuoleman.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 33 vierailijaa