Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Syys 2015 08:01

Minusta tuo oli erittäin rohkaiseva ja hyvä uutinen tuolta Berliinistä. Jospa tämä onkin koko homman tarkoitus.

Täällä Turussa yhdessä lähiössä oli keskustelutilaisuus pakolaisten sijoittamisesta lähiön homeongelmien vuoksi tyhjillään olevaan kouluun, mutta lähiön väki vähän vastustaa... Minä taas kerran en tajua. Luulisi, että tuota lähtisi ennemminkin vastustamaan joku terveysviranomainen. Lapsilla alkoi olla niin paljon hengitystieoireita, että tilat oli pakko poistaa käytöstä. Turussa ollaan muutenkin ajateltu fiksusti, että kaikki nämä homerakennuksethan voi ottaa pakolaisten sijoitukseen. Ja niitä riittää...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Jukka » 30. Syys 2015 09:55

Lily kirjoitti:Joku opetti, että peto ois Allah kun noilla ääri-islamisteilla on otsassa ja hihassa se niiden uskontunnustus ja sehän pitää tunnustaa siinä tilanteessa kun ne käännyttää ihmisen islamin uskoon tai muuten tappavat. Onks kukaan tutustunut aiheeseen?


Antikristus (ἀντίχριστος) näin nimitettynä mainitaan 5 kertaa Raamatussa ja se samaistetaan Laittomuuden Ihmiseen, joka korottaa itsensä Jumalaksi ja on Peto. Sitä kutsutaan myös Kuolemaksi, jonka kanssa juutalaiset tekevät liiton, mutta joka ei kestä "Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois, ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niinkuin tulva, niin se teidät maahan tallaa" (Jes. 28:18).

Raamatun opetuksen mukaan maailma, mukaanlukien juutalaiset, ottavat tämän Laittoman vastaan Kristuksena ja kumartavat eli palvovat häntä. Minä en voi uskoa, että näin ainakaan juutalaiset tekisivät islamismiä kannattavalle maailman johtajalle, joka julistaa olevansa Allahin voitelema Messias. Antikristus on joka tapauksessa todellinen ihminen, lihaa ja verta, jossa pahan vallat ruumiillistuvat, joka käy sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät "Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot" (Ilm. 13:7).
Jukka
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Juha » 01. Loka 2015 11:17

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100 ... 9_uu.shtml

Jussi Niinistö: Kuntien pakkopykälä on uutisankka

Niinistö sijoittaisi turvapaikanhakijoita Ahvenanmaalle.

- Mistään pakkopykälästä ei ole hallituksessa sovittu. Kyseessä on uutisankka, puolustusministeri Jussi Niinistö (ps) kirjoittaa blogissaan.

Muun muassa Iltalehti on kertonut, että sisäministeriön työryhmä on valmistellut asetuksen, jonka nojalla valtio voisi pakottaa kunnan perustamaan vastaanottokeskuksen.

Onko koko hallitus yhtä mieltä siitä, että pakkopykälää ei oteta käyttöön, Jussi Niinistö?

- Se ei kuulu hallituksen maahanmuuttopoliittisiin toimenpiteisiin.

Ovatko korkeat virkamiehet siis visioineet omin päin?

- Sitä pitää kysyä heiltä. He tekevät omaa varautumistaan, tässä tapauksessa ohi valtuuksiensa, kun asiasta ei ole hallituksen päätöstä.

"Suuri vastaanottokyky"

Uskotko, että turvapaikanhakijoille löytyy kunnista jatkossakin riittävästi majoitustiloja vapaaehtoispohjalta?

- Tähän saakka on löytynyt. Tästä on parempi kysyä asiaa hoitavilta tahoilta. En ole vastuuministeri.

Halusit kuitenkin ottaa asiaan kantaa. Miksi?

- Halusin tehdä selväksi, mikä on perussuomalaisten linja ja hallituksen tahtotila, koska julkisuudessa on ollut virheellisiä tietoja.

Haluat, että Ahvenanmaa majoittaisi turvapaikanhakijoita. Missä mitassa?

- Heitin pallon ilmaan, en ole mittalukuja pohtinut. Ahvenanmaalla on itsehallinto.

Onko ehdotuksen taustalla ideologisia syitä?

- Ajatus on esitetty pragmaattiselta pohjalta. Ahvenmaalla olisi verrattain suuri vastaanottokyky, kyseessä on hyvin toimeentuleva, rauhallinen maakunta, jossa viime vuosina on ollut todella minimaalisesti turvapaikanhakijoita.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja tanu » 01. Loka 2015 15:31

Luojan kiitos, jos näin todellakin on.

Ahvenanmaalle voisi omastakin mielestäni laittaa vaikka kaikki pakolaiset.
Mukavampi ilmasto, helpompi kieli oppia ja paljon tilaa.
RKP on aina ollut pakolaismyönteinen, joten manner-Suomen ruotsinkielisiin kuntiin myös reilusti lisää "sotalapsia".
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja tanu » 01. Loka 2015 15:41

Ainoa oikea ratkaisu olisi laittaa nyt heti rajat kiinni.
Pohjoisesta tulee yhä satoja muslimimiehiä joka päivä elämään tänne
yhteiskunnan (=veronmaksajien) kustannuksella. Tätä menoa kun jatkuu, niin
kohta koko Eurooppa on pian ihan sekaisin.

Ongelmaa ei ratkaista ottamalla miljoonia pakolaisia Eurooppaan.
Syntyvyys tuolla lähtömaissa on niin korkea, että tulijat eivät sieltä
koskaan lopu. Nyt tänne tulevat ovat lähtömaidensa hyväosaisia ja usein
myös koulutettuja. Eli jos ongelmaan ei puututa tuolla lähtömaissa on
tuloksena ennen pitkää se, että sekä lähtömaat että Euroopan maat
ovat kehitysmaita.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Jukka » 01. Loka 2015 20:35

tanu kirjoitti:Ahvenanmaalle voisi omastakin mielestäni laittaa vaikka kaikki pakolaiset.
Mukavampi ilmasto, helpompi kieli oppia ja paljon tilaa.


Tanu, tiedän (ja itsekin koen), että tämä pakolaisvirta Suomeen tietää meille suuria vaikeuksia. Suomen kantokyky ei yksinkertaisesti kestä tällaista käynnissä olevaa pakolaisvirtaa. Sen sanoi jo presidenttimmekin. Mutta Ahvenanmaa on osa Suomea ja minusta ei ole oikein suunnata heille kaikkia pakolaisia. Koen, että mielipiteesi ovat kiihtymyksen (toivottavasti ei katkeruuden ja vihan) sävyttämiä.

Tarvitsemme Jumalan apua, jos Hän vielä katsoo kansamme puoleen sen kaiken synnin ja jumalattomuuden harjoittamisen jälkeen, mitä olemme tehneet. Hesekielin kirjan 16 lukua tutkien seurakunta on tehnyt niin paljon syntiä, että on saanut Sodomankin näyttämään vanhurskaalta. Näinhän on kirjoitettu: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: ei totisesti sisaresi Sodoma tyttärineen tehnyt sitä, mitä sinä tyttärinesi olet tehnyt. Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois. Ja Samaria ei tehnyt puoltakaan sinun syntiesi vertaa; mutta sinä olet tehnyt kauhistuksia paljon enemmän kuin he, niin että olet kaikilla kauhistuksillasi, joita olet tehnyt, saanut sisaresi näyttämään vanhurskailta" (Hes. 16:48-51).

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että rajamme pitää sulkea pakolaisvirralta ja lienee se on yhtä mahdollista kuin Ruotsi rikkoo Sengen-sopimusta kirjaamatta maahansa tulevia pakolaisia. Ja onhan tässä mitä ilmeisemmin kysymys enemmästäkin kuin Sengenin sopimuksesta.

Mitä seuraavaksi lainaan voi olla sellaista, että se poistetaan palstalta, mutta kopioin sen tähän kuitenkin, koska teksti on kirjoitettu suomalaisten ollessa mitä suuremmassa ahdingossa (jonka aiheutti ulkovallan toiminta maassamme). Lainaamani kirjoituksesta on 116 vuotta, mutta kirjoitus syntyi kansamme ahdindossa, jossa ulkopuoliset ahdistivat ja painostivat -lopuksi riistivät- kansaamme.

Ne tahtovat!
Ne tahtovat kaataa mun koivuni
kotipeltoni veräjän suusta,
alas maahan mahlat sen juoksuttaa
ja tuohet kiskoa puusta!

Ne tahtovat häijysti hävittää
mun ritvani rakkahimman,
min juurella käkeä kuunnellut oon
keväthetkeni herttaisimman!

Vaan salli en kaataa mun kaunoistain,
kotikoivua kultaisinta,
sen ympäri käyn kuni vartija vain
- ja vahva on vartijan rinta!

Minä soisinko raiskata rakkahintain
ja sen silpoa valkoista vyötä?
Ei! Taistella tahdon ma omastain
ja tehdä tarmolla työtä!

Ja jos minun koivuni kaadettais
väkivalloin ja raakuudella,
niin varmaan sen kaatumus maksettais
minun rintani hurmehella!

Ne tahtovat anastaa aittani mun
ja mun saunani raunioks' raastaa,
ne uhmaavat viedä mun poikani pois
ja heponi ainoan haasta.

ja heittää pirttini kylmilleen
ja jättää auki sen uksen, 
ja ryöstää seinältä kanteleen
ja hyllyltä katkismuksen.
Ne tahtovat muuttaa ja musertaa
mitä kalleinta kasvatti syntymämaa.

Ne ilkkuen käskevät valjastamaan
mun varsani varkahan matkaan,
ja ne vaatii mun kieleni vaikenemaan -
Mitä kaikkea vaatinevatkaan!
Sillä niillä on valta ja valtikkuus
ja maallinen mahti ja ruhtinuus...

Mut' Herra on suuri ja väkevä,
ja se päivä on kerran saava, 
jona sortajan silmä on näkevä
miten koski sen kirvehen haava, 
ja kuinka sen leikkasi sydämeen
ken väkisin viety ois' orjuuteen!

Ja silloin on Suomessa sunnuntai
ja sen pirteissä pyhäinen rauha,
ja käki taas helkkyvi koivussain
ja tuulonen lietsovi lauha.
Ja laajoina laihot ne aaltoaa
ja saunat notkoissa sauhuaa...

Ja silloin itkee mun muistoni vain
sitä mennyttä murhettansa, 
kun arkana asteli aurallaan
tämä korven kyntäjäkansa, 
ja kuink'  oli pilvistä, pimeää
ja ilma niin raskasta hengittää!
Viimeksi muokannut Jukka päivämäärä 01. Loka 2015 22:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Jukka
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Joel.A » 01. Loka 2015 20:44

...Kiittäkää joka tilassa. (silloinkin kun pakolaiset valtaa maan) Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa... ;)
Joel.A
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Loka 2015 21:08

Joel.A kirjoitti:...Kiittäkää joka tilassa. (silloinkin kun pakolaiset valtaa maan) Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa... ;)


En oikein saa kiinni, että mistä pitäisi kiittää ja miksi?

En ymmärrä tuota Raamatunkohtaa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Juha » 01. Loka 2015 22:08

Mikko Murpatti kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:...Kiittäkää joka tilassa. (silloinkin kun pakolaiset valtaa maan) Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa... ;)


En oikein saa kiinni, että mistä pitäisi kiittää ja miksi?

En ymmärrä tuota Raamatunkohtaa.


16 Olkaa aina iloiset.
17 Rukoilkaa lakkaamatta.
18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa. 1. Tess. 5:16-18


DigiNovum kirjoitti:Jumala odottaa meiltä kiitosta kaikissa tilanteissa. Kaikki nimittäin vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa, Room 8:28. Sydän, joka on täynnä iloa ja joka elää jatkuvassa rukouksessa, on aivan luonnollisesti myös kiitollinen. Sitä paitsi kiittäminen on rukouksen ja ilon avain. Vrt. Fil 4:6.


Jokseenkin noin mä sen ajattelen mitä tuossa sanottiin :)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Jukka » 01. Loka 2015 22:10

Mikko Murpatti kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:...Kiittäkää joka tilassa. (silloinkin kun pakolaiset valtaa maan) Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa... ;)


En oikein saa kiinni, että mistä pitäisi kiittää ja miksi?

En ymmärrä tuota Raamatunkohtaa.


Raamattu kehottaa kiittämään joka tilassa sillä kaikki lopuksi tapahtuu Jumalan nimen kunniaksi ja ylistykseksi. Aivan kaikki. Ei ole niin pahaa ja pimeää ettei se palvelisi Jumalan tahtoa ja tarkoitusperiä. Jumalan hallitusvalta on keskellämme juuri nyt. Jeesus sanoi, että Jumalan valtakunnan näkemisen edellytys on syntyminen ylhäältä ja edelleen Raamattu opettaa, että Jumalan valtakunnan Herran näkeminen ilman pyhitystä on mahdotonta. Nämä ovat Raamatussa selviä opetuksia.
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 126 vierailijaa

cron