Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Loka 2015 11:49

Joel.A kirjoitti:
toni t kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:

Eikös se tavallaan juuri ole saatanan käyttämistä jos Hän jättää tottelemattoman lapsen saatanan käsiin? En minäkään usko niin, että Jumala käskee satanaa tekemään meille pahaa esim. tottelemattomuutemme tähden. Eihän tietysti Jumala Jobinkaan kohdalla käskenyt saatanaa tekemään pahaa, mutta Jumala antoi hyväksynnän pahantekemiselle Jobin kohdalla, jotta se palvelisi Hänen omia tarkoitusperiään.

Miksi siis olisin kiittämättä, jos se pahantekeminen tai huonot olosuhteet voi koituakkin ehken siunaukseksi? ps: Toki minun lihani harvoin vielä kiittää niin hyvistä kuin "huonoistakin" asioista ja näin ollen purnaus, napina ja valitus tahtoo nostaa vahvasti päätään. :/


Jumala salli saatanan kiusata Jobia. Samoin Jumala sallii saatanan hallita maailmaa määräajan ja kiusata ihmisiä. Se että Jumala sallii sen ei tee saatanan teoista Jumalan tekoja. Siitä huolimatta että Jumala on antanut maailman saatanan haltuun niin Jumala vihaa saatanan tekoja (syntiä, vääryyttä ja laittomuutta). Miksi siis kiittäisit Jumalaa vihollisen teoista - teoista joita Jumala itsekkin vihaa? Eikä saatanan teot siunaa ketään vaan Jumalan teot joidenka kautta Hän haluaa auttaa ihmisiä jotka kokevat saatanan tekoja.

Tulisi siis osata eroittaa saatanan ja Jumalan teot ja antaa Jumalalle kunnia ja kiitos vain Hänen teoistaan ei saatanan.


Lähtökohtahan on se, että Herra varjelee omansa vaikka maailma onkin saatanan "hallussa". Jos minut joku nyt raiskaa tai tappaa lapseni yms. miksi se minulle tapahtui jos kerta Jumala lupaa Sanassaan varjella meitä (omiansa) kaikelta pahalta? Miksi Jumala salli minulle käydä näin, jos Hän kerta lupaa varjella omiaan? Miksi Herra jätti minut saatanan haltuun jotta minä joudun kärsimään ja tuntemaan suurta tuskaa?

Niin miksi Jumala teki niin salliessaan kaiken pahan minulle (Hänen omalleen), jos kerta Hän vihaa syntiä, vääryyttä ja laittomuutta?


En minä tiedä miksi Herra sallii maailman olla määräajan pahan vallassa. Sen kuitenkin tiedän että vaikka saatana pystyy meitä kiusaamaan tässä ajassa niin kun elämme Jumalan Hengessä niin siihen Jumalan todellisuuteen (Hengessä elämiseen) saatanan kiusaukset eivät voi vaikuttaa. saatana voi kiusata vain lihaamme. Tämän vuoksi Jumalan armosta me voimme Jumalan Hengessä ja rakkaudessa kiittää Jumalaa myös silloin kun kärsimme vaivaa tässä maailmassa. Kiitos ei kuulu silloin saatanan teoista vaan siitä että saamme ne kestää Jumalan Hengessä ja armossa ja Hän on kanssamme kärsimyksissämme.

Sen kuitenkin tiedän että Jumala on Valkeus jossa ei ole vääryyttä ja saatana on pimeys valheen isä. Minusta koko Jumalan luonne vääristyy täysin jos rupean ajattelemaan että kaikki paha mikä esimerkiksi Jumalan lapsia kohtaa tässä saatanan haltuun annetussa maailmassa on Jumalalta - esim, raiskaukset. Minusta Jumalan luonne vääristyy täysin jos rupean ajattelemaan että valheen isän lainvastaiset teot olisivatkin Jumalan tekoja. Niinhän sinä uskot koska kiittäisit raiskattunakin Jumalaa raiskauksesta. Ja sinun näkemys ajaa sellaiseen tulkintaan että kaikki meitä kohtaavat pahat teot vaikka ne olisikin saatanan tekoja olisivat kuitenkin pohjimmiltaan Jumalan tekoja ja siksi kiitoksen arvoisia.

Toisin sanoen tulkintasi asettaa Jumalan myös kaiken meitä (kristittyjä) kohtaavan maailmallisen pahan perimmäiseksi lähteeksi ja se minusta vääristää ja kääntää koko Jumalan luonteen ja kristinuskon sanoman päälaelleen ja asettaa Jumalan - saatanan (pahan) paikalle.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja paa » 04. Loka 2015 12:31

Joel.A kirjoitti:
toni t kirjoitti:
paa kirjoitti:En jaksanu lukea kaikkia kommentteja, mut voisko joku vastata suoraan: jos joku raiskaa mut niin pitäiskö olla kiitollinen? Jos joku raiskaa lapsesi, kiitätkö Jumalaa?

Kyllä tai ei riittää vastaukseksi.


Ei.


Kyllä, tai ainakin pitäisi.

Ihanko oikeasti kiität Jumalaa jos sinun lapsesi joutuisi tuollaisen sairaan teon kohteeksi? Tai oikeastaan, pyritkö kiitollisuuteen tuossa tilanteessa? Mistä kiität tarkalleen?

Anteeksi, mutta kuulostaa aivan pimeeltä, että Jumala odottaa meiltä tuollaista.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2015 12:32

toni t kirjoitti:En minä tiedä miksi Herra sallii maailman olla määräajan pahan vallassa. Sen kuitenkin tiedän että vaikka saatana pystyy meitä kiusaamaan tässä ajassa niin kun elämme Jumalan Hengessä niin siihen Jumalan todellisuuteen (Hengessä elämiseen) saatanan kiusaukset eivät voi vaikuttaa. saatana voi kiusata vain lihaamme. Tämän vuoksi Jumalan armosta me voimme Jumalan Hengessä ja rakkaudessa kiittää Jumalaa myös silloin kun kärsimme vaivaa tässä maailmassa. Kiitos ei kuulu silloin saatanan teoista vaan siitä että saamme ne kestää Jumalan Hengessä ja armossa ja Hän on kanssamme kärsimyksissämme.

Sen kuitenkin tiedän että Jumala on Valkeus jossa ei ole vääryyttä ja saatana on pimeys valheen isä. Minusta koko Jumalan luonne vääristyy täysin jos rupean ajattelemaan että kaikki paha mikä esimerkiksi Jumalan lapsia kohtaa tässä saatanan haltuun annetussa maailmassa on Jumalalta - esim, raiskaukset. Minusta Jumalan luonne vääristyy täysin jos rupean ajattelemaan että valheen isän lainvastaiset teot olisivatkin Jumalan tekoja. Niinhän sinä uskot koska kiittäisit raiskattunakin Jumalaa raiskauksesta. Ja sinun näkemys ajaa sellaiseen tulkintaan että kaikki meitä kohtaavat pahat teot vaikka ne olisikin saatanan tekoja olisivat kuitenkin pohjimmiltaan Jumalan tekoja ja siksi kiitoksen arvoisia.

Toisin sanoen tulkintasi asettaa Jumalan myös kaiken meitä (kristittyjä) kohtaavan maailmallisen pahan perimmäiseksi lähteeksi ja se minusta vääristää ja kääntää koko Jumalan luonteen ja kristinuskon sanoman päälaelleen ja asettaa Jumalan - saatanan (pahan) paikalle.


Minä en suoranaisesti kiitä raiskauksesta Jumalaa vaan minun tulisi kiitoksen ja ilon kautta uskoa, että sillä raiskauksella(kin) on oma tarkoituksensa niinkuin Jobin kohdalla.


En minä tiedä miksi Herra sallii maailman olla määräajan pahan vallassa.


Minä myös ajattelen "tulkitsen" tätä asiaa myös siitä lähtökohdasta käsin, että tämä maailma on luotu erottamaan jyvät akanoista ja tähän tarvitaan hyvä ja paha, jotta emme olisi vain Hänen luotujaan robotteja.

Minusta koko Jumalan luonne vääristyy täysin jos rupean ajattelemaan että kaikki paha mikä esimerkiksi Jumalan lapsia kohtaa tässä saatanan haltuun annetussa maailmassa on Jumalalta


Niin eikös se oli Jumalan "syytä", että hän meidän loi tänne sekä antoi meidät saatanan kiusattavaksi?

Ja sinun näkemys ajaa sellaiseen tulkintaan että kaikki meitä kohtaavat pahat teot vaikka ne olisikin saatanan tekoja olisivat kuitenkin pohjimmiltaan Jumalan tekoja ja siksi kiitoksen arvoisia.


Kyllä olet aivan oikeassa, koska jos asia ei näin olisi niin tulisimme siihen lopputulokseen, että saatana saa tehdä mitä huvittaa sekä omistaa myös päätöksen teon ja tämä ei ole Raamatullista.

Toisin sanoen tulkintasi asettaa Jumalan myös kaiken meitä (kristittyjä) kohtaavan maailmallisen pahan perimmäiseksi lähteeksi ja se minusta vääristää ja kääntää koko Jumalan luonteen ja kristinuskon sanoman päälaelleen ja asettaa Jumalan - saatanan (pahan) paikalle.


kyllä, koska Jumalahan on myös luonut saatanankin, mutta minun tulkintani mukaan se on ikäänkuin "apuna" seuloessaan jyvät akanoista. Tämä siis näin pelkistettynä.
Joel.A
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2015 12:43

paa kirjoitti:Ihanko oikeasti kiität Jumalaa jos sinun lapsesi joutuisi tuollaisen sairaan teon kohteeksi? Tai oikeastaan, pyritkö kiitollisuuteen tuossa tilanteessa? Mistä kiität tarkalleen?

Anteeksi, mutta kuulostaa aivan pimeeltä, että Jumala odottaa meiltä tuollaista.


Minun kohdallani tosi tilanteessa kiittäminen voisi olla hyvin kaukana tuossa tilanteessa, mutta uskon että Herra haluaa minun tuossa tilanteessa katsovan näkymättömään ja pyrkiä olemaan kiitoksen kautta iloisia, koska se että lapseni joutui sairaan teon kohteeksi niin sillä on myös varmasti tarkoituksensa. Tuskin Jumala huvinvuoksi sallii pahan tapahtuvan?

Vielä siis. Eli en sinänsä pyri kiittämään itse pahanteosta (vaikka kuulostaakin siltä) vaan sitä, että silläkin on varmasti tarkoituksensa.
Joel.A
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 04. Loka 2015 12:55

Ihmisten sydämen kovuuden tähden paljon pahaa tapahtuu, ei siksi... että se olisi Jumalan tahto ihmiskuntaa kohtaan.
Paha kostaa pahalla... hyvyys on armahtavainen ja laupias.
lonelyrider
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2015 13:02

lonelyrider kirjoitti:Ihmisten sydämen kovuuden tähden paljon pahaa tapahtuu, ei siksi... että se olisi Jumalan tahto ihmiskuntaa kohtaan.
Paha kostaa pahalla... hyvyys on armahtavainen ja laupias.


Mutta ajatella että tämä kaikki on loppujen lopuksi Jumalan "syytä", koska on luonut minut, sinut, saatanan ja koko maailmankaikkeuden.
Joel.A
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 04. Loka 2015 13:12

Joel.A kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Ihmisten sydämen kovuuden tähden paljon pahaa tapahtuu, ei siksi... että se olisi Jumalan tahto ihmiskuntaa kohtaan.
Paha kostaa pahalla... hyvyys on armahtavainen ja laupias.


Mutta ajatella että tämä kaikki on loppujen lopuksi Jumalan "syytä", koska on luonut minut, sinut, saatanan ja koko maailmankaikkeuden.


Miksi syytät Jumalaa?
Miksi syytät Jumalaa siitä, mikä on ihmisestä itsestään?
Pahuus ei ole Jumalasta. Jumala on Hyvä ja oikeamielinen.

Kun Kain tappoi veljensä, se kaikki tapahtui jälkeen kaiken sen, mitä Jumala tahtoi alunperin... ja millainen Hänen tahtonsa oli ihmistä kohtaan.
Jumalan tahto oli ja on hyvä, se on iankaikkisesti muuttumaton... mutta totteliko ihminen Jumalaa? Ei totellut, vaan oli kääntänyt sydämensä pois Hänen alkuperäisestä tahdostaan. Ei Jumalan luonne muuttunut hyvästä pahaksi, ihmisen tekojen tähden... vaan ihmisen sydän kääntyi pois Hänen tahdostaan.
lonelyrider
 

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Loka 2015 13:12

Aloitin aiheelle tuleeko synnistä kiittää Jumalaa - oman ketjun. Jatketaan sitä keskustelua siinä ketjussa jotta ketjuissa keskusteltaisiin niihin kuuluvista aiheista. viewtopic.php?f=2&t=2221
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Loka 2015 09:15

toni t kirjoitti:Aloitin aiheelle tuleeko synnistä kiittää Jumalaa - oman ketjun. Jatketaan sitä keskustelua siinä ketjussa jotta ketjuissa keskusteltaisiin niihin kuuluvista aiheista. viewtopic.php?f=2&t=2221


Sopiiko, että tässä ketjussa puhutaan otsikonaiheesta "Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia".

Synnistä kiittämisestä keskustellaan Tonin avaamassa uudessa ketjussa:

viewtopic.php?f=2&t=2221

-Ylläpito
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja tanu » 09. Loka 2015 11:16

tanu kirjoitti:Todella hieno ja asiallinen kirjoitus (ja kiihkoton) maahanmuutosta.
Kirjoittaja on niin sanavalmis ja perusteellinen, ettei yhtään "vastapuolen" kommenttia
ole ainakaan vielä ilmaantunut. Yleensä kun joku kritisoi tätä meneillään olevaa järjettömyyttä,
on kommentti-palsta täynnä näiden ammatti-ilkkujien kirjoituksia.

http://hankamaki.puheenvuoro.uusisuomi. ... ttamiseksi

Saa nähdä miten nopeasti tämä kirjoitus poistetaan Uuden Suomen sivuilta.
Sen verran osuvaa tekstiä se sisältää.

Kommentti-osiossa paistoi seuraava kirjoitu silmään:

Helsingin Sanomissa on tänään uutinen, jossa kerrotaan Berliiniläisestä seurakunnasta, jonka piirissä sadat muslimit ovat kääntyneet kristinuskoon. Aika tyrmäävää oli lukea erään yksinhuoltajan haastattelu, jossa hän kertoi kristinuskoon kääntymisen olevan todennäköisesti pysyvän turvapaikan saamisen este.

"Olen löytänyt Jeesuksen elämääni ja yhteisön, jossa on hyvä olla. Minulle turvapaikka-asioitamme hoitava asianajaja itse asiassa sanoi, että on suoranainen itsemurha hakuprosessin kannalta tulla juuri nyt kastetuksi. Voin vain vastata, että tämän itsemurhan teen äärimmäisen mielelläni", Sadat-Akhavi sanoo.


Muistaakseni joku täällä jo jossain ketjussa aiemmin mainitsi siitä, että kristityt turvapaikan hakijat käännytetään
takaisin. Siis kristityt jotka tulevat muslimi-maista. Täysin käsittämätöntä. Eikö juuri heille kuuluisi turvapaikka, koska
joutuvat uskonsa tähden kotimaassaan hengenvaaraan? Taas osoitus siitä, että kaiken takana on saatanan henkivallat, mutta
vain Herran sallimissa rajoissa. Nyt tuntuu olevan Jumalallakin mitta täynnä, kun tämän sallii... Hyvä niin.

Vielä pitää lisätä yksi asia.
Tuntuu että valtamedian uutisoinnissa ja syyllistämisessä on sana rasisti saanut ihan uuden merkityksen.
Tuntuu että sana realisti on korvattu sanalla rasisti...



Kului ehkä 3-4 päivää, kunnes Uusi Suomi bannasi myös tuon linkkaamani Hankamäen
kirjoituksen. Ei ole sananvapautta enää Suomessa. (jos joku haluaa lukea, niin se on minulla tallessa)

Tampereella pahoinpideltiin viime viikolla maahanmuuttovastaisessa mielenosoituksessa mies, joka kuvasi kännykällään
"vastamielenosoittajia". Nämä vastamielenosoittajat (naamioituneet englantia puhuvat) hyökkäsivät joukolla miehen
kimppuun ja potkivat ja löivät ja varastivat kännykän. Seurauksena mm. pysyvä lievä aivovamma.
Poliisi seurasi vierestä, eikä tehnyt mitään. Ei myöskään suostunut ottamaan vastaan rikosilmoitusta.

Tuon pahoinpidellyn miehen blogi on myös nyt bannattu Uuden Suomen sivuilla.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron