Vartiotornin varjossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Syys 2015 21:58

MTV:n Huomenta Suomen lähetyksessä 9.9.2015 Tuomas Enbuske haastatteli entistä jehovantodistajaa sekä käsittelee Aila Ruohon Vartiotornin varjossa - toisenlainen totuus jehovantodistajista kirjaa. Enbuske ja entinen jehovantodistaja käsittelevät ohjelmassa jehovantodistajia sekä heidän opetuksiaan ja käyttäytymistään. Katsoessani ohjelmaa mieleeni nousi kuinka erilaista on oikea ja tervehenkinen Raamatun opetus sekä epäraitis ja väärä raamatun tulkinta ja epäterve usko. Syy kirjoitukseeni on se, että monet ihmiset karttelevat Raamatun sanaa sekä tervehenkisiä uskovia ja uskonyhteisöjä sen tähden koska he luulevat epäterveen raamatun opetuksen sekä epäraittiin uskon edustavan Raamatullista uskoa ja Raamatun opetusta. Varsinkin sellaisen ihmisen, joka ei usko Raamatun Jumalaan tai on entinen tai nykyinen jehovantodistaja olisi hyvä lukea kirjoitukseni, koska tervehenkisen ja epäraittiin uskon välillä on eroa kuin päivällä ja yöllä.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/vartiot ... jossa.html


P.s kirjoitus on evankelioiva sekä Jumalan armoa, rakkautta ja totuutta korostava.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Syys 2015 22:09

Tässä linkki videoon jos joku haluaa katsoa:

http://www.katsomo.fi/#!/jakso/515601?toista
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja mnaat » 12. Syys 2015 16:00

Hyvää päivää kaikille ja siunausta.

Esittäydyn nyt tässä ensinnä.Sitten alan lukemaan mielenkiintoisia sivustojanne joita olemme vaimoni kanssa jo lueskelleet mielenkiinnolla.

Olen 60 v.Herran Jeesuksen vastaanottanut ja uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

Ensimmäiset 40 elinvuottani (ikävuodet 5-45) olin Jehovan todistaja.Ehdin siellä puuhastella kaikenlaista.Olin kokoaikainen saarnaaja (tienraivaaja) 10 vuotta.Avustava palvelija ja sitten myöhemmin yli 10 vuotta vanhin.
Aikojen saatossa Jeesus kolkutti ja muistutti minua:"tässä joukossa et pelastu".Niinpä koin ainakin kolme ajanjaksoa jolloin olin tekemässä lähtöä sieltä.Mutta niistä tietyistä syistä se ei onnistunut.Olihan ja on edelleenkin suurin osa sukuani Jehovan todistajia.

Mutta 1996 sitten riuhtaisin itseni irti.
Mitään näkemystä tulevaisuudestani ei minulla ollut ja siinä kävi sitten niin että laitoin kaiken uusiksi.Siis IHAN kaiken ja sukelsinkin ensin "pohjamutiin".

Vuosia,vuosia myöhemmin rukoilin taas:"Jeesus auta".Siitä alkaen elämäni alkoi muuttua.Hitaasti mutta varmasti.

Ihan tarkkaa päivämäärää en osaa sanoa milloin uudestisyntymiseni on tapahtunut,mutta sen tiedän että pyhityksen tieni on ainakin viime vuosina ollut selvää.Omassa voimassani en olisi voinut sitä tehdä.

Vaimoni on entinen adventisti ja hän on kipuillut myös vähän samoin kun minäkin ja pyrkinyt unohtamaan väärät opit ja elää yksin Jeesukselle.

Pyhityksen tiellä haluan edelleen jatkaa vaikka vanhuuskin jo alkaa kolkutella ovella. :thumbup:
mnaat
 

Re: Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja mnaat » 12. Syys 2015 16:02

Pieni korjaus:
35 vuotta Jehovan todistaja.Ikävuosina 5-40. :oops:
mnaat
 

Re: Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Syys 2015 16:19

mnaat kirjoitti:Hyvää päivää kaikille ja siunausta.

Esittäydyn nyt tässä ensinnä.Sitten alan lukemaan mielenkiintoisia sivustojanne joita olemme vaimoni kanssa jo lueskelleet mielenkiinnolla.

Olen 60 v.Herran Jeesuksen vastaanottanut ja uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

Ensimmäiset 40 elinvuottani (ikävuodet 5-45) olin Jehovan todistaja.Ehdin siellä puuhastella kaikenlaista.Olin kokoaikainen saarnaaja (tienraivaaja) 10 vuotta.Avustava palvelija ja sitten myöhemmin yli 10 vuotta vanhin.
Aikojen saatossa Jeesus kolkutti ja muistutti minua:"tässä joukossa et pelastu".Niinpä koin ainakin kolme ajanjaksoa jolloin olin tekemässä lähtöä sieltä.Mutta niistä tietyistä syistä se ei onnistunut.Olihan ja on edelleenkin suurin osa sukuani Jehovan todistajia.

Mutta 1996 sitten riuhtaisin itseni irti.
Mitään näkemystä tulevaisuudestani ei minulla ollut ja siinä kävi sitten niin että laitoin kaiken uusiksi.Siis IHAN kaiken ja sukelsinkin ensin "pohjamutiin".

Vuosia,vuosia myöhemmin rukoilin taas:"Jeesus auta".Siitä alkaen elämäni alkoi muuttua.Hitaasti mutta varmasti.

Ihan tarkkaa päivämäärää en osaa sanoa milloin uudestisyntymiseni on tapahtunut,mutta sen tiedän että pyhityksen tieni on ainakin viime vuosina ollut selvää.Omassa voimassani en olisi voinut sitä tehdä.

Vaimoni on entinen adventisti ja hän on kipuillut myös vähän samoin kun minäkin ja pyrkinyt unohtamaan väärät opit ja elää yksin Jeesukselle.

Pyhityksen tiellä haluan edelleen jatkaa vaikka vanhuuskin jo alkaa kolkutella ovella. :thumbup:


Tervetuloa keskustelemaan puolestani !

Kiitos Herralle, että Hän on ollut uskollinen ja johdattanut sinut ulos Jehovantodistajien opista, sekä kutsunut uudelleen yhteyteensä.

Tämä on hieno todistus siitä, kuinka Jumala on armollinen ja uskollinen, vaikka me kulkisimme harhaan ja erehtyisimme.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Syys 2015 00:20

mnaat kirjoitti:Olen 60 v.Herran Jeesuksen vastaanottanut ja uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

Ensimmäiset 40 elinvuottani (ikävuodet 5-45) [alempana korjattu:35 vuotta Jehovan todistaja.Ikävuosina 5-40] olin Jehovan todistaja.Ehdin siellä puuhastella kaikenlaista.Olin kokoaikainen saarnaaja (tienraivaaja) 10 vuotta.Avustava palvelija ja sitten myöhemmin yli 10 vuotta vanhin.
Aikojen saatossa Jeesus kolkutti ja muistutti minua:"tässä joukossa et pelastu".Niinpä koin ainakin kolme ajanjaksoa jolloin olin tekemässä lähtöä sieltä.Mutta niistä tietyistä syistä se ei onnistunut.Olihan ja on edelleenkin suurin osa sukuani Jehovan todistajia.

Mutta 1996 sitten riuhtaisin itseni irti.
Mitään näkemystä tulevaisuudestani ei minulla ollut ja siinä kävi sitten niin että laitoin kaiken uusiksi.Siis IHAN kaiken ja sukelsinkin ensin "pohjamutiin".

Vuosia,vuosia myöhemmin rukoilin taas:"Jeesus auta".Siitä alkaen elämäni alkoi muuttua.Hitaasti mutta varmasti.

Ihan tarkkaa päivämäärää en osaa sanoa milloin uudestisyntymiseni on tapahtunut,mutta sen tiedän että pyhityksen tieni on ainakin viime vuosina ollut selvää.Omassa voimassani en olisi voinut sitä tehdä.


Kyllä kirjoituksesi sai sydämeni iloitsemaan. Suuri armo on kohdallesi tullut. En ole kuullut aikaisemmin kenestäkään suomalaisesta, joka noin pitkään jehovantodistajana aktiivisesti toiminut olisi löytänyt Jeesuksen Vapahtajanaan. Heitä voi olla, mutta en ole sellaisesta kääntymyksestä kuullut.

Olen saanut keskustella useita kertoja ovelleni tulleiden jehovantodistajien kanssa. Olen kutsunut heidät sisälle ja oppinut jo kauan sitten, etteivät he tahdo rukoilla. Hämminkiä heille tuottaa myös se, että keskusteluissa käytän Jumalasta nimeä Jahve. Heillä näyttää olevan sellainen tapa, että toinen todistajista on jonkinlainen oppilas tai harjoittelija vanhemman ja osaavamman todistajan matkassa. Hyvin usein tämä oppilas/harjoittelija käy keskustelun edetessä epävarmaksi asioista ja siinä vaiheessa he ystävällisesti lähtevät ja palaavat esim viikon tai kahden päästä, mutta silloin sitä oppilasta ei ole mukana vaan kummatkin jehovantodistajat hallitsevat asiansa paremmin. Kun osoitan VT:n ja UT:n Kirjoituksia vertaamalla, että Jeesus on Lunastajamme ja Pelastajamme ja "yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti" niin jehovantodistajat ovat lakanneet tulemasta ovelle. Joku on kertonut, että asuntoni on "merkitty" ja osaavat kiertää. Joskus kuitenkin olen sattunut olemaan paikalla kyläilemässä, kun jehovantodistajia on tullut ja olen saanut keskustella heidän kanssaan.

Onkohan totta tämä näkemykseni, että jt:t käyvät varsin ahkerasti yksin asuvien vanhusten luona? Sellainen kuva minulle on täällä Lohjan seudulla syntynyt, mutta en ole varma valikoituuko vanhukset tarkoituksellisesti heidän "asiakkaikseen"? Mitä mieltä olet? Sen olen havainnut, että he saapuvat ovelle siisteinä ja kohtelijaina.
Jukka
 

Re: Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2015 01:16

*
Minäkin olen kuullut muuta että yksinäiset vanhukset eivät kestä yksinäisyyttä niin he ottavat mielellään vastaan jehovantodistajia vieraiksi. Se huolettaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja JHK » 16. Syys 2015 07:11

http://www.johanneksenpoika.fi/ Tuolta löytää lisää tietoa jehovantodistajista. Suosittelen erityisesti tässä http://www.johanneksenpoika.fi/a_ja_v_arkisto/index.htm osiossa olevaa Riku Richterin puhesarjaa, joissa hän kertoo oman tarinansa liikkeen piirissä toimimisesta.
JHK
 

Re: Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja mnaat » 16. Syys 2015 08:12

Vaisuuliini ja Jukka 1954:
Olette oikeassa.Vanhukset ovat helppoa saalista jehovantodistajille.
Jokainen ihminen kaipaa seuraa ja kun vanhus ei pääse enää kotoaan mihinkään on homma selvä.
Myös minunkin oveni on tietenkin selvä tapaus heille.
Viimeinen heidän käyntinsä päättyi siihen että todistin Jeesuksesta ja heidän pieleen menneistä ennustuksistaan.
"Tätä keskustelua on turha jatkaa" he sanoivat ja sen jälkeen ei heitä ole näkynyt.
mnaat
 

Re: Vartiotornin varjossa

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Syys 2015 20:39

Café Raamattu : Jehovan todistajat Raamatun valossa:

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10885

”Toimittaja, TM Pasi Turunen on tutkinut Jehovan todistajia. Mikä Jehovan todistajien opissa on vinossa?

Leif Nummelan toimittama keskusteluohjelma, jossa paneudutaan ajankohtaisiin teemoihin juurevasti kristityn näkökulmasta.

Cafe Raamattu on keskusteluohjelma, jossa paneudutaan ajankohtaisiin teemoihin kristillisestä näkökulmasta. Toimittajana ohjelmassa on Uusi tie -lehden päätoimittaja Leif Nummela.”



Kuvassa Jehovan todistajien Vartiotorni-lehti:

Image

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vartiotor ... _julistaja:

"Vartiotorni on Jehovan todistajien julkaisema hengellinen lehti. Se keskittyy uskonnollisten ja teologisten asioiden tarkasteluun, kun taas sen sisarlehti Herätkää! käsittelee ajankohtaisia ilmiöitä uskonnollisesta näkökulmasta.

Vartiotorni on oman ilmoituksensa mukaan painosmäärältään maailman suurin uskonnollinen lehti. Kutakin korvauksetta levitettävää numeroa painetaan keskimäärin 52 946 000 kappaletta 251 kielellä.[2] Lehteä levittävät Jehovan todistajat. Sitä ei jaeta sattumanvaraisesti, vaan lehti pyritään saamaan sellaisten ihmisten käsiin, jotka mahdollisesti lukevat sen."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron