Muslimien jihad maahanmuutto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 19. Elo 2017 22:50

Perustan tämän uskomukseni ja kokemukseni Raamattuun. En löydä sieltä oikeutusta sekaantua esivallan toimiin tai kritisoida esivaltaa. Sen sijaan löydän esim tällaisia hyvin suoria ja selkeitä ohjeita:


12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. (1 kor 5.luku)
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 19. Elo 2017 22:55

Mikko Murpatti kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Kysyit Mikko myös, millä oikeudella voin päättää kuka kotiini tulee ja kuka ei. Tällaisen oikeuden minulle suo esivalta. Eikä ole Jumalan tahtoa vastaan alistua esivallan säätämykseen tämän asian suhteen, toisin kuin se että alkaisin sekaantumaan esivallan tehtäviin.


Sama esivalta takaa laissa sinulle oikeuden sanoa mielipiteesi Suomessa melkein mistä asiasta vain (vihapuhe).

Miski ajattelet että olisi väärin kertoa sitten mielipiteensä esivallan toimista jos ne ovat valhetta taikka väärin?


Esivalta antaa siihen oikeuden, mutta Jumala ei.

Kuten aiemmin kirjoitin, jos esivalta selkeästi ja yksiselitteisesti tekee vastoin Jumalan Sanaa, voin ilmaista sen kyllä. Se ei ole kritisoimista tai mielipiteeni ilmaisua, vaan minusta riippumattomien tosiasioiden toteamista. Siitä voi joskus olla jotain hyötyä, kuten minkä tahansa tosiasian toteamisesta, mutta useimmiten luultavasti ei.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Elo 2017 23:01

Peace In Rest kirjoitti:Perustan tämän uskomukseni ja kokemukseni Raamattuun. En löydä sieltä oikeutusta sekaantua esivallan toimiin tai kritisoida esivaltaa. Sen sijaan löydän esim tällaisia hyvin suoria ja selkeitä ohjeita:


12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. (1 kor 5.luku)


Ei kritisointi ole tuomitsemista, eikä vääryyden ja valheen esiintuominen ole tuomitsemista. Kun tuomitsee johonkin rangaistukseen niin silloin tuomitsee tuomioon.

Tässä oma ketju tuomitseminen aiheesta siellä voi jatkaa jos tahtoo tuomitsemisesta, pidetään tämä ketju otsikon mukaisena.

viewtopic.php?f=2&t=2732&hilit=tuomita
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 19. Elo 2017 23:08

Mikko Murpatti kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Perustan tämän uskomukseni ja kokemukseni Raamattuun. En löydä sieltä oikeutusta sekaantua esivallan toimiin tai kritisoida esivaltaa. Sen sijaan löydän esim tällaisia hyvin suoria ja selkeitä ohjeita:

12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. (1 kor 5.luku)


Ei kritisointi ole tuomitsemista, eikä vääryyden ja valheen esiintuominen ole tuomitsemista. Kun tuomitsee johonkin rangaistukseen niin silloin tuomitsee tuomioon.


Kyllä ja tuo kohta käsittelee muutenkin hieman eri asiaa kuin esivallan toimiin sekaantumista, mutta idea tulee tuostakin esiin, ja monesta muustakin Raamatun kohdasta. Määrättyjen asioiden suhteen ainoastaan esivallalle on annettu oikeus toimia, ja on tilanteita jolloin on vaikea sanoa yksiselitteisesti mikä Jumalan tahto olisi.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Elo 2017 13:37

Peace In Rest kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Perustan tämän uskomukseni ja kokemukseni Raamattuun. En löydä sieltä oikeutusta sekaantua esivallan toimiin tai kritisoida esivaltaa. Sen sijaan löydän esim tällaisia hyvin suoria ja selkeitä ohjeita:

12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. (1 kor 5.luku)


Ei kritisointi ole tuomitsemista, eikä vääryyden ja valheen esiintuominen ole tuomitsemista. Kun tuomitsee johonkin rangaistukseen niin silloin tuomitsee tuomioon.


Kyllä ja tuo kohta käsittelee muutenkin hieman eri asiaa kuin esivallan toimiin sekaantumista, mutta idea tulee tuostakin esiin, ja monesta muustakin Raamatun kohdasta. Määrättyjen asioiden suhteen ainoastaan esivallalle on annettu oikeus toimia, ja on tilanteita jolloin on vaikea sanoa yksiselitteisesti mikä Jumalan tahto olisi.



Eli nämä kyllä mielestäni liittyvät eksytyksiin koska Islam = valloitususkonto joka ei siedä kuin sharia lain eikä muita uskontoja, se on se maali se Kalifaatti.

Eurooppaan siis siirretään miljoonapäin kansaa Islamin uskoisista maista jotka luonnnollisesti kannattavat Islamin uskoa ja sharialakieja (valtaosa), siinä piilee se hengellinen osuus tässä, ja siinä että tätä ei suoraan tunnusteta vaan asia on piilossa pinnanalla....tuhoavana voimana.

Varmaa kuitenkin on, että kukaan ei omaa uskonelämäänsä maahanmuutosta vauhkaamalla edistä, ja on tärkeintä kiinnittää katseensa Herra Jeesukseen eikä maialman menoon, näiden kehysasioiden tulee olla semmoista taustalla mietittävää mutta eivät saa olla uskonelämän keskiössä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja eetu » 20. Elo 2017 13:47

Matt. 10:28. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Raamattu kehottaa rukoilemaan esivallan puolesta eli tehkäämme niin.

Uutiset voimme lukea pääpiirteissään myös Raamatusta esim Matt. 24. Ei ole mitään uutta auringon alla. Lahtaus alkoi kun Kain tappoi Abelin.

Parasta mitä voimme muukalaisille tarjota on Jeesuksen veren evankeliumi. Netistä voi tilata esim. eri kielisiä traktaatteja ja niitä voi jakaa heille.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Elo 2017 18:03

eetu kirjoitti:Matt. 10:28. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Raamattu kehottaa rukoilemaan esivallan puolesta eli tehkäämme niin.

Uutiset voimme lukea pääpiirteissään myös Raamatusta esim Matt. 24. Ei ole mitään uutta auringon alla. Lahtaus alkoi kun Kain tappoi Abelin.

Parasta mitä voimme muukalaisille tarjota on Jeesuksen veren evankeliumi. Netistä voi tilata esim. eri kielisiä traktaatteja ja niitä voi jakaa heille.


Kiitos kirjoituksestasi. Se muistuttakoon minua siitä, mikä on tärkeintä. Joskus olen miettinyt, itseäni moittien, että laulan innokkaasti lauluja joissa sydämeni ei kuitenkaan ole mukana. Tässä viimeinen, jonka sanoja jäin tarkemmin pohtimaan.

Jos täyttyisikin maailma
nyt valheen enkeleistä,
niin pimeys ei voittoa
kuitenkaan saisi meistä.
Ne olkoot raivoissaan
ja syöskööt kiukkuaan.
Nyt valheen vallat on
jo saaneet tuomion.
Ne yksi sana kaataa.

Se sana seisoo vahvana,
ne ei voi sitä kestää.
Kun kanssamme on Jumala,
ken meiltä voiton estää?
Jos veis he henkemme,
osamme, onnemme,
ne heidän olkohon,
vaan meidän iät on
Jumalan valtakunta.


Voimmeko laulaa sydämestämme tuota virttä, luottaen Jumalan varjeluun ja huolenpitoon. ...Jos veis he henkemme, osamme, onnemme, ne heidän olkohon, vaan meidän iät on Jumalan valtakunta.

Jumala tuntee sydämemme ja tietää kaiken. En tiedä voiko kukaan meistä tuollaiseen luovutukseen iloiten käydä (Hebr. 10:34 mukaan "kyllä" voidaan iloitenkin käydä). Toivottavasti sydämemme havaitaan kuitenkin lopunajan seulonnassa rakastavan Jeesusta ja Hänen valtakuntaansa enemmän kuin maailman ajallisia ja katoavia asioita "lihan himoa, silmäin pyyntöä ja elämän korskaa". Missä on aarteemme, siellä on myös sydämemme oleva.
Jukka
 

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Elo 2017 11:53

Turun imaami laskettelee valhetta suuta ja silmät täyteen ja noudattaa taqiyyaa eli valehtelleee Islamin puolesta. Toinen vaihtoehto on, että Turun imaami ei ole lukenut Koraania, päättäkää itse:

Esmail kertoo, että Turun terrori-iskun tapahtumat ovat islamin uskonnon vastaisia, ja että nyt hekin ovat shokissa.

Katsotaampa mitä sanoo koraani:

Suura 5:51 Uskovaiset, älkää ottako juutalaisia ja kristittyjä ystäviksenne; he ovat toistensa ystäviä. Joka ottaa heitä ystäväkseen, kuuluu heihin. Allah ei johdata väärintekijöitä.

Suura 9:123 Te, jotka uskotte, taistelkaa niitä uskottomia vastaan, jotka ovat lähellänne, jotta he kokisivat teidän voimanne, ja tietäkää, että Jumala on niiden kanssa, jotka hartautta harjoittavat.

Suura 8:12 “Herrasi antoi enkeleille ilmoituksen: ”Minä olen teidän kanssanne. Vahvistakaa niitä, jotka uskovat. Minä asetan pelon uskottomien sydämeen. Hakatkaa poikki heidän kaulansa ja raajansa.”

Suura 60:1. Te, jotka uskotte, älkää pitäkö Minun ja omia vihollisianne ystävinänne.

Suura 60:4 Me sanoudumme irti teistä ja niistä, joita te palvotte Allahin lisäksi. Me kiellämme teidät, ja välillämme on viha ja vihollisuus aina siihen asti, kunnes te uskotte yksin Allahiin.

Suura 9:123 Te, jotka uskotte, taistelkaa niitä uskottomia vastaan, jotka ovat lähellänne, jotta he kokisivat teidän voimanne, ja tietäkää, että Jumala on niiden kanssa, jotka hartautta harjoittavat.”


On aivan selvää, että Turun imaami tietää ylläolevat jakeet. Kysymys kuuluu miksi hän sanoo että he olisivat shokissa, marokkalainen teurastaja toimi koraanin opin mukaan. Myös Turun imaami toimii koraanin opin mukaan kun antaa taqian siunaamana valheellisen lausunnon että he olisivat Sipilän tavoin shokissa:



***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Elo 2017 12:22

On selvä asia että tällaiset terroriteot ovat kamalia eikä kukaan niitä toivoisi tapahtuvan. Tahtoisin muistuttaa kuitenkin että kohdistakaamme vihamme pahoihin tekoihin, ei ihmisiin itseensä. Tällaisissa tilanteissa voi helposti käydä niin että alkaa vihan kohde siirtyä ihmisiin itseensä. On hyvä rukoilla esivallan puolesta että tekisivät oikeita päätöksiä ja että iskuja ei tapahtuisi. Mielessäni oli kirjoittaa tämä viesti jo muutama päivä sitten, mutta ehkä nyt on parempi kun pahimmat tunnekuohut tapauksen tiimoilta ovat tasaantuneet hieman.

Ja mitä tulee tuohon ikäkysymykseen niin tuon sellaisen seikan esille että juutalaisuudessa tytöillä alkoi uskonnollinen täysi-ikäisyys 12-vuotiaana ja pojilla 13. Tällöin tuli itse vastuulliseksi lain edessä omista teoistaan: https://fi.wikipedia.org/wiki/Bar_mitsva. Suomessa vastaava ikä koskien rikosoikeudellista vastuuta on 15 vuotta. On tietenkin selvää että henkinen kasvu jatkuu vielä näiden ikähaarukoiden jälkeen mutta jonkinlainen ymmärrys heillä oletetaan tuolloinkin silti olevan.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja paa » 21. Elo 2017 14:03

Peace In Rest kirjoitti:Minulla jotenkin särähtää korvaan tuollainen "tänne saa/ei saa tulla sellainen ja sellainen ihminen" ajattelu. Millä oikeudella minä voisin sanoa, kuka saa tai ei saa liikkua johonkin tämän maapallon päällä? Vain siksikö, kun olen itse sattunut syntymään tähän maapallon kohtaan? En itse koe että se antaisi minulle siihen oikeutta.

Minusta on ihan normaalia, että ei halua elää jihadistien lähellä. Kieltääkö Jumala itsesuojelun (esim. tilanteesta pakenemisen) ja järjen käytön uhkaavissa tilanteissa? Tietysti jihadisteillekin pitäisi kertoa evankeliumi, mutta joudun kyllä myöntämään, että musta ei siihen ole. Ehkäpä sinä olet parempi ihminen ja kerrot heille Jeesuksesta?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 122 vierailijaa