Muslimien jihad maahanmuutto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Elo 2017 15:04

Helpottaako se oikeasti sinun oloasi, paa, jos jihadistit pysyvät poissa juuri sinun läheltäsi jos kuitenkin tiedät heidän jossain päin tätä maailmaa tekevän pahaa joillekin toisille ihmisille?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Elo 2017 15:34

paa kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Minulla jotenkin särähtää korvaan tuollainen "tänne saa/ei saa tulla sellainen ja sellainen ihminen" ajattelu. Millä oikeudella minä voisin sanoa, kuka saa tai ei saa liikkua johonkin tämän maapallon päällä? Vain siksikö, kun olen itse sattunut syntymään tähän maapallon kohtaan? En itse koe että se antaisi minulle siihen oikeutta.

Minusta on ihan normaalia, että ei halua elää jihadistien lähellä...


On kaksi eri asiaa, mitä minä haluan, ja mihin minulla on oikeus. Haluan tietysti elää mahdollisimman kaukana kaikista pahantekijöistä, mutta niin haluaa varmasti suurin osa ihmisistä kaikissa maan kolkissa. Onko minulla heitä suurempi oikeus elää rauhassa? Onko minulla oikeus sanoa, että pahantekijöiden pitää pysyä tai mennä joidenkin toisten ihmisten lähelle, jotka minun tavoin haluaa pysyä heistä kaukana?
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja george » 21. Elo 2017 16:12

Suomessa kulttuuri ja rangaistukset ovat hieman erilaisia. Tämän takia jihadistit on hyvä pitää omassa kulttuuripiirissään. Ja miksi omaa kansaa ei saisi laittaa etusijalle? Onko ydinjäte hyvä sijoittaa omaan kotiin vai sellaiseen paikkaan, jossa sen käsittelystä on kokemusta? Eivät ongelmat niitä levittämällä helpota, vaan vain kasvavat.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Elo 2017 16:18

Peace In Rest kirjoitti:
paa kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Minulla jotenkin särähtää korvaan tuollainen "tänne saa/ei saa tulla sellainen ja sellainen ihminen" ajattelu. Millä oikeudella minä voisin sanoa, kuka saa tai ei saa liikkua johonkin tämän maapallon päällä? Vain siksikö, kun olen itse sattunut syntymään tähän maapallon kohtaan? En itse koe että se antaisi minulle siihen oikeutta.

Minusta on ihan normaalia, että ei halua elää jihadistien lähellä...


On kaksi eri asiaa, mitä minä haluan, ja mihin minulla on oikeus. Haluan tietysti elää mahdollisimman kaukana kaikista pahantekijöistä, mutta niin haluaa varmasti suurin osa ihmisistä kaikissa maan kolkissa. Onko minulla heitä suurempi oikeus elää rauhassa? Onko minulla oikeus sanoa, että pahantekijöiden pitää pysyä tai mennä joidenkin toisten ihmisten lähelle, jotka minun tavoin haluaa pysyä heistä kaukana?



Nyt menee taas Pohjois-Korea osastolle.

Tottakai Suomalaisella on oikeus valita asuinpaikkansa tämä on säädetty laissa "oikeus vapaaseen liikkuvuuteen" voin kaivaa pykälät jos et usko. Samoin Suomen laki on antanut minulle oikeuden mielipiteen ilmaisemiseen, vaikkapa siitä kuka täällä asuu ja kuka ei. Minulla on myös äänestysvapaus ja erityinen laki suojelee äänestys rauhaani jne.

Jos et tarkoita Suomenlakia näissä niin selkeyden vuoksi olisi hyvä jos tämä erikseen mainittaisiin että mitä lakeja tarkoitetaan.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja paa » 21. Elo 2017 16:20

Aamu-Usva kirjoitti:Helpottaako se oikeasti sinun oloasi, paa, jos jihadistit pysyvät poissa juuri sinun läheltäsi jos kuitenkin tiedät heidän jossain päin tätä maailmaa tekevän pahaa joillekin toisille ihmisille?

Ei. Entä saatko Jumalan silmissä jotain plussaa, kun kaveeraat heidän* kanssaan?

*=jihadistien

Lisäys. Minä ainakin teen kaikkeni suojellakseni lähimmäisiäni. Sinä ilmeisesti työnnät lapsesi jihadistien päivähoitoon. Miksi on väärin sanoa, että islam vielä tuhoaa koko maamme? Ilmeisesti täällä pitää olla yhtä kurjaa kun muslimimaissa. En vaan ymmärrä.
Viimeksi muokannut paa päivämäärä 21. Elo 2017 16:26, muokattu yhteensä 2 kertaa
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja paa » 21. Elo 2017 16:22

Peace In Rest kirjoitti:
paa kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Minulla jotenkin särähtää korvaan tuollainen "tänne saa/ei saa tulla sellainen ja sellainen ihminen" ajattelu. Millä oikeudella minä voisin sanoa, kuka saa tai ei saa liikkua johonkin tämän maapallon päällä? Vain siksikö, kun olen itse sattunut syntymään tähän maapallon kohtaan? En itse koe että se antaisi minulle siihen oikeutta.

Minusta on ihan normaalia, että ei halua elää jihadistien lähellä...


On kaksi eri asiaa, mitä minä haluan, ja mihin minulla on oikeus. Haluan tietysti elää mahdollisimman kaukana kaikista pahantekijöistä, mutta niin haluaa varmasti suurin osa ihmisistä kaikissa maan kolkissa. Onko minulla heitä suurempi oikeus elää rauhassa? Onko minulla oikeus sanoa, että pahantekijöiden pitää pysyä tai mennä joidenkin toisten ihmisten lähelle, jotka minun tavoin haluaa pysyä heistä kaukana?


Mikset sitten muuta asumaan vaikka Irakiin?

Mä oon ainakin Jumalalle tavattoman kiitollinen maasta, jossa ei tarvitse pelätä islamhulluja. Tai siis ennen ei ainakaan tarvinnut.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Elo 2017 16:45

paa kirjoitti:Mikset sitten muuta asumaan vaikka Irakiin?


Siksi, koska minulla on oikeus asua täällä. Ja siksi, koska luultavasti Irakin päättäjät eivät tuosta noin vain sallisi minun muuttaa asumaan sinne (tämä on mutua, ei varmaa tietoa koska en ole milloinkaan tuollaista edes leikilläni suunnitellut).

paa kirjoitti:Mä oon ainakin Jumalalle tavattoman kiitollinen maasta, jossa ei tarvitse pelätä islamhulluja. Tai siis ennen ei ainakaan tarvinnut.


Niin minäkin.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Elo 2017 16:50

Mikko Murpatti kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:On kaksi eri asiaa, mitä minä haluan, ja mihin minulla on oikeus. Haluan tietysti elää mahdollisimman kaukana kaikista pahantekijöistä, mutta niin haluaa varmasti suurin osa ihmisistä kaikissa maan kolkissa. Onko minulla heitä suurempi oikeus elää rauhassa? Onko minulla oikeus sanoa, että pahantekijöiden pitää pysyä tai mennä joidenkin toisten ihmisten lähelle, jotka minun tavoin haluaa pysyä heistä kaukana?


Nyt menee taas Pohjois-Korea osastolle.

Tottakai Suomalaisella on oikeus valita asuinpaikkansa tämä on säädetty laissa "oikeus vapaaseen liikkuvuuteen" voin kaivaa pykälät jos et usko. Samoin Suomen laki on antanut minulle oikeuden mielipiteen ilmaisemiseen, vaikkapa siitä kuka täällä asuu ja kuka ei. Minulla on myös äänestysvapaus ja erityinen laki suojelee äänestys rauhaani jne.

Jos et tarkoita Suomenlakia näissä niin selkeyden vuoksi olisi hyvä jos tämä erikseen mainittaisiin että mitä lakeja tarkoitetaan.


Itse asiassa minulla ei ole suomalaisena oikeutta valita asuinpaikkaani. On monta maata mihin en voi mennä asumaan, vaikka olenkin suomalainen. Mutta en siis tarkoittanut suomen tai minkään muunkaan maan lakia. Luulin sinun ymmärtävän jo tämän asian, sillä aiemminkin jo puhuit pohjois-koreasta ja korjasin minun tarkoittavan oikeuksiani Jumalan edessä, en minkään esivallan edessä.

Ja jos luet tarkasti mitä kirjoitin, en kirjoittanut siitä että minulla ei olisi oikeutta asua jossain, vaan siitä että minulla ei ole oikeutta sanoa mihin toiset ihmiset saavat liikkua ja mihin ei.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja paa » 21. Elo 2017 16:54

Pyydän anteeksi, jos kuulostan ilkeältä. Mun on vaan hirveen vaikea tajuta sellaista loputonta ymmärtämistä epäillyn tekijän kaltaisia jihadisteja kohtaan. Etenkin se ottaa aivoon, että Turun tapahtumat olisivat suurella todennäköisyydellä olleet estettävissä, mutta maamme ei halunnut tehdä kansalaistensa turvallisuuden kannalta oikeita ratkaisuja ilmeisesti rasismin tai minkä lie pelossa. Se että tämä terrori-isku olisi ollut estettävissä niin helposti*, mutta sitä ei tehty, on mun mielestä väärin. Pelottavaa taas on se, että niin monet eivät vieläkään näe islamia pahana, vaan puhutaan yksittäistapauksista. Islam on epäjumalanpalvelusta, ja ihmeen vähän tällainen synti tuntuu vaivaavan uskovia, kun on niin kiire rakastaa, hyväksyä ja ymmärtää.

*helposti= esim. ei oteta maahamme 30 000 ihmistä, joista valtaosa on miehiä ja muslimeita ja joiden taustasta ei ole mitään hajua.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Elo 2017 17:05

Peace In Rest kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:On kaksi eri asiaa, mitä minä haluan, ja mihin minulla on oikeus. Haluan tietysti elää mahdollisimman kaukana kaikista pahantekijöistä, mutta niin haluaa varmasti suurin osa ihmisistä kaikissa maan kolkissa. Onko minulla heitä suurempi oikeus elää rauhassa? Onko minulla oikeus sanoa, että pahantekijöiden pitää pysyä tai mennä joidenkin toisten ihmisten lähelle, jotka minun tavoin haluaa pysyä heistä kaukana?


Nyt menee taas Pohjois-Korea osastolle.

Tottakai Suomalaisella on oikeus valita asuinpaikkansa tämä on säädetty laissa "oikeus vapaaseen liikkuvuuteen" voin kaivaa pykälät jos et usko. Samoin Suomen laki on antanut minulle oikeuden mielipiteen ilmaisemiseen, vaikkapa siitä kuka täällä asuu ja kuka ei. Minulla on myös äänestysvapaus ja erityinen laki suojelee äänestys rauhaani jne.

Jos et tarkoita Suomenlakia näissä niin selkeyden vuoksi olisi hyvä jos tämä erikseen mainittaisiin että mitä lakeja tarkoitetaan.


Itse asiassa minulla ei ole suomalaisena oikeutta valita asuinpaikkaani. On monta maata mihin en voi mennä asumaan, vaikka olenkin suomalainen. Mutta en siis tarkoittanut suomen tai minkään muunkaan maan lakia. Luulin sinun ymmärtävän jo tämän asian, sillä aiemminkin jo puhuit pohjois-koreasta ja korjasin minun tarkoittavan oikeuksiani Jumalan edessä, en minkään esivallan edessä.

Ja jos luet tarkasti mitä kirjoitin, en kirjoittanut siitä että minulla ei olisi oikeutta asua jossain, vaan siitä että minulla ei ole oikeutta sanoa mihin toiset ihmiset saavat liikkua ja mihin ei.


Kiitos tarkennuksesta. Tarkoitin oikeuttasi valita asuinpaikaksi Suomessa.

Saat pitää viimeisensanan tässä. Siunausta sinulle!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa

cron