Uskonelämän koulu evankelioitavaksi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskonelämän koulu evankelioitavaksi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Tammi 2016 18:55

Älä välitä, iinuliinu. Minäkään en hiffaa tätä juttua :lol:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskonelämän koulu evankelioitavaksi

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 17. Tammi 2016 21:04

Aamu-Usva kirjoitti:Älä välitä, iinuliinu. Minäkään en hiffaa tätä juttua :lol:


Hyvä että on kohtalotovereita :D Vaisuliini en ossoo nyt neuvoa tuossa asiassa, jos joku muu hiffais mitä tarkoitat :thumb:
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Uskonelämän koulu evankelioitavaksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Tammi 2016 21:24

*
Ei se mitään Iinuliinu. Varmaan huomaat itse että se ei ole helppoa. Osa julistaa vääränlaista evankeliumia mikä ei synny ihmisissä synnintuntoa ja katumusta. Jos asettuu itsensä kanssa ymmärtämättä Sanan yläpuolelle julistamaan vääränlaista evankeliumia, niin siinä Jumala ei voi auttaa eikä voi vetää armosta puoleensa. Jos Sanalle ollessamme uskonkuuliaisia julistamme Raamatullista evankeliumia, siinä Jumala tekee työtä ihmisen sydämessä ja avaa sydämen vastaanottamaan iankaikkisen uskon siemenen joka on Jumalan aikaansaama usko ja se tapahtuu Jumalan voimasta Sanan kautta.

Huolettaa nyt osaamattomuus joka näkyy uskovien keskellä. Ja vielä pahempi on se ettei ole ketään joka voisi auttaa siinä julistamisessa. Tämä on huolestuttava tilanne. Julistaminen on osa leivisköistä emmekä voi kätkeä piiloon osaamattomuuten takia.

Patric Tiainen julistaa jotain superystävällisempää ja miellyttävää evankeliumia, se ei ole Raamatusta koska Sana Rististä on niille hullutukseksi mutta meille se on Jumalan voimaksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskonelämän koulu evankelioitavaksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Tammi 2016 21:32

*
Kuka teistä haluaisi osallistua julistamiseen tällä ketjulla vain harjoitukseksi? Minä voisin oppia jotain mallia julistamisesta kans. Minä haluaisin kovasti julistamistyötä. Pliis?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskonelämän koulu evankelioitavaksi

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Tammi 2016 21:43

Mulle tuli mieleen jae rakkaudesta joka on lain täyttymys.

Room. 13:10

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Kun julistetaan Jumalan valtakuntaa niin eikö se sisällä kaikki lain vaatimukset.Kun Jeesus saa tulla ihmisen sydämeen asumaan, niin Jeesus joka on rakkaus muuttaa ihmistä, niin että hän ei enää kykene rikkomaan, niin etteikö ihminen joutuisi parannuksen paikalle koska Pyhä Henki ohjaa ja opettaa.
Pyhä Henki ohjaa ihmistä parannuksen paikalle ja Jeesuksen tykö vaikkei sitä olisi niin suoraan julistettu.Itselleni kävi näin ja täs on sulle vaisuliini yks esimerkki.
Olin kuullut rakastavasta Jeesuksesta ja kun vähän yli parikymppisenä jo monen lapsen äitinä yritin ottaa takaisin ja elää kadotettua nuoruuttani humputtelemalla viikonloppuisin pitkin kyliä,tunsin jonkun voimakkaan vetävän mua parannuksen paikalle.
Puhuin itselleni "tää ei oo oikein,mä en kuulu tänne yöelämään" ja tiesin sydämmessäni että Jeesus veti mua.Vuoden verran lupasin muuttua ja taistelin ja kun tuli se ilta että sain antaa elämäni Jeesukselle, siihen hetkeen putos koko syntisäkki harteilta enkä oo kaivannu sitä elämää :) Se otettiin pois,itse en kyennyt muuttumaan.
Mua onkin jotenkin viime aikoina puhutellu tosi paljon just se kuinka Rakkaus joka meitä muuttaa saa aikaan ihmeellisiä asioita vielä monen kymmenen vuoden jälkeenkin.Avautuu uusia näköaloja ja niitä Jumalan tekoja saa vain ihastella :) :hearts:
systeri
 

Re: Uskonelämän koulu evankelioitavaksi

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Tammi 2016 21:44

Pari vaisuliinin juttua oli ehtiny tulla tähän väliin joten tämä ei ollut opetusta vaisuliinille julistamisesta vaan ihan omia ajatuksia aiheesta :)
systeri
 

Re: Uskonelämän koulu evankelioitavaksi

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Tammi 2016 22:07

Tai nyt kun muistelen niin olihan mulle joskus esim teininä sanottu tietyjen asioitten takia, ettet varmaan pääse taivaaseen kun teet niin ja näin jne. Yks juttu joka muhun teki suuren vaikutuksen oli kasetti jonka sain ystävältäni.Siinä laulettiin Jeesus ohi älä käy...en uskaltanut kuunnella pitkään laitoin nopiaa pois koska tiesin sen voimavaikutuksen :)
systeri
 

Re: Uskonelämän koulu evankelioitavaksi

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 18. Tammi 2016 19:27

Katsoin tuon äsken evankelistakurssi :) http://oneway.tv/fi/video/pc66Ia0gqqE
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron