Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Hansu » 05. Elo 2015 00:10

Sen anakin tiedän tuosta Patric Tiaisesta, että hänellä on kytköksiä Helsingissä toimivan Elävä sana seurakunnan (ESY) kanssa. Tämä seurakunta opettaa menestysteologiaa ja äärikarismaatisia ilmiöitä. Olen itse aikoinaan käynyt tuolla seurakunnassa ja koetellut heidän oppinsa ja toimintansa Raamatun Sanan valossa ja todennut epäraittiiksi. Elävä sana seurakunta oli muunmuassa järjestämässä David Herzogin tilaisuuksia 2014 kesällä. Seurakunnassa on myös käynyt Todd Bentley.

Se, että Patric Tiaisella on kytköksiä Elävän sanan seurakuntaan ei kuitenkaan vielä todista, että hän olisi epäraitis opettaja mutta olen huomannut, että monet opettajat ja pastorit, joilla näitä kytköksiä on tähän seurakuntaan niin he opettavat kuten Elävän sanan seurakunta opettaa Raamatun Sanaa.

Tässä video, jossa Patric Tiainen on vierailemassa Elävä sana seurakunnassa. Jos ei jaksa katsoa koko videota niin kannatta kuitenkin katsoa pätkiä siitä niin saa käsityksen seurakunnan toiminnasta. Patrik Tiaisen puhe on aivan lopussa kohdassa 2.20. Näitä Elävä sana seurakunnan videoita heidän tilaisuuksistaan löytyy useita. Katselkaa ja koetelkaa Raamatun Sanan valossa.

https://web.archive.org/web/20170711102 ... yer/38082/ (arkistolinkki ohjelmasivuun), linkki itse ohjelmaan: http://vod.tv7.fi/vod/esy_live/esy_live-017-w.MP4
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 05. Heinä 2018 01:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: linkit
Hansu
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Elävää vettä » 05. Elo 2015 15:40

Hansu kirjoitti:Sen anakin tiedän tuosta Patric Tiaisesta, että hänellä on kytköksiä Helsingissä toimivan Elävä sana seurakunnan (ESY) kanssa. Tämä seurakunta opettaa menestysteologiaa ja äärikarismaatisia ilmiöitä. Olen itse aikoinaan käynyt tuolla seurakunnassa ja koetellut heidän oppinsa ja toimintansa Raamatun Sanan valossa ja todennut epäraittiiksi. Elävä sana seurakunta oli muunmuassa järjestämässä David Herzogin tilaisuuksia 2014 kesällä. Seurakunnassa on myös käynyt Todd Bentley.

Se, että Patric Tiaisella on kytköksiä Elävän sanan seurakuntaan ei kuitenkaan vielä todista, että hän olisi epäraitis opettaja mutta olen huomannut, että monet opettajat ja pastorit, joilla näitä kytköksiä on tähän seurakuntaan niin he opettavat kuten Elävän sanan seurakunta opettaa Raamatun Sanaa.

Tässä video, jossa Patric Tiainen on vierailemassa Elävä sana seurakunnassa. Jos ei jaksa katsoa koko videota niin kannatta kuitenkin katsoa pätkiä siitä niin saa käsityksen seurakunnan toiminnasta. Patrik Tiaisen puhe on aivan lopussa kohdassa 2.20. Näitä Elävä sana seurakunnan videoita heidän tilaisuuksistaan löytyy useita. Katselkaa ja koetelkaa Raamatun Sanan valossa.

https://web.archive.org/web/20170711102 ... yer/38082/ (arkistolinkki ohjelmasivuun), linkki itse ohjelmaan: http://vod.tv7.fi/vod/esy_live/esy_live-017-w.MP4


Mäkin oon kiinnittänyt samaiseen asiaan huomiota, ja Elävä Sana seurakunta, jossa itsekin olen valitettavasti aikoinaan käynyt, on sellainen paikka, josta kannattaa pysyä kaukana. Kuitenkin Patrickin opetukset eroavat näiden paimenien opetuksesta mitä Elävä Sana -seurakunnassa esiintyy.
Elävää vettä
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01. Joulu 2014 12:30

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Leea » 05. Elo 2015 19:42

Radiohaastattelussa vaikuttaisi olevan osaltaan ihan asiaakin. Tuohon kiinnitin huomion että perusti oman seurakunnan, eihän kristittyinä tarvitse mitään uskonnollisia liikkeitä perustaa. Vielä kun tuntuu pyörivän yhden miehen ympärillä ja aika nuoren vielä, niin ei hyvältä vaikuta. Joitakin videoita katselin, niiden perusteella aika paljon samanlaista menoa kuin joillakin muillakin karismaattisilla saarnaajilla. Intoa tuntuu olevan mutta myös sellaista että ilmapiiriä yritetään välillä luoda kovaäänisesti tai esittämällä, voi toki johtua siitä että on luonteeltaan vilkas. En ole kuitenkaan tarpeeksi nähnyt hänen opetuksiaan, joten ei voi vielä tarkempaa sanoa kyseisestä henkilöstä.

Tässä videossa välillä häiritsee jotkin asiat mm. tuo lopussa oleva rukous tilanne...
https://www.youtube.com/watch?v=MxpnEQfUnNI
Leea
 
Viestit: 187
Liittynyt: 13. Syys 2012 14:16

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 05. Elo 2015 22:49

Minun mielestäni ei ole kovin raitista luvata kaikille parantumista sairauksista, kuten tässä yhdessä kokouksessa, jossa olin mukana. Jotenkin sanoi, että kaikki jotka tahtovat parantua, tai uskovat parantumiseensa niin menkää rukouspalveluun. Oli varmaan rukouspalvelijoilla ahdistavaa mennä rukoilemaan ihmisten puolesta, sillä eivät kaikki parane. Ja ne pettymykset, kun ei mitään tapahdukkaan. Ja itsesyytökset. Mikä minussa on vikana, kun uskoni ei riitä parantumiseen. :shock:

No Patrick kuitenkin ottikin ohjat omiin käsiinsä ja kutsui ihmiset eteen seisomaan ja hän rukoili itse kaikkien sinne menneiden puolesta. Joitain meni rukouspalveluunkin. Mutta enimmäkseen yhden miehen 'showta' oli.

Sitten oli sitä opetusta, kuinka meidän pitää olla aina iloisia ja tuntea sillä tavalla asemamme Jumalan poikina ja tyttärinä ja siitä tuli sellainen vaikutelma, että uskova ei voi olla koskaan masentunut tai surullinen.
Isoäiti
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Hansu » 05. Elo 2015 23:32

Isoäiti kirjoitti:Minun mielestäni ei ole kovin raitista luvata kaikille parantumista sairauksista, kuten tässä yhdessä kokouksessa, jossa olin mukana. Jotenkin sanoi, että kaikki jotka tahtovat parantua, tai uskovat parantumiseensa niin menkää rukouspalveluun. Oli varmaan rukouspalvelijoilla ahdistavaa mennä rukoilemaan ihmisten puolesta, sillä eivät kaikki parane. Ja ne pettymykset, kun ei mitään tapahdukkaan. Ja itsesyytökset. Mikä minussa on vikana, kun uskoni ei riitä parantumiseen. :shock:

No Patrick kuitenkin ottikin ohjat omiin käsiinsä ja kutsui ihmiset eteen seisomaan ja hän rukoili itse kaikkien sinne menneiden puolesta. Joitain meni rukouspalveluunkin. Mutta enimmäkseen yhden miehen 'showta' oli.

Sitten oli sitä opetusta, kuinka meidän pitää olla aina iloisia ja tuntea sillä tavalla asemamme Jumalan poikina ja tyttärinä ja siitä tuli sellainen vaikutelma, että uskova ei voi olla koskaan masentunut tai surullinen.


Minä yhdyn täysin isoäidin kirjoitukseen, että katsellessani tuota videota niin tuli sellainen yhden miehen shouwta ja keppoisaa viihdettä olo. Henki minussa ei kyllä yhtynyt tuohon opetukseen. Iloa, onnea ja rakkautta mutta missä se puhe synnista ja parannuksen teosta luuraa.

Jumala ei ole omilleen luvannut mitään helppoa tietä, kuten jatkuvaa ruusuilla tanssimista. Monta on koettelemusta Herran omilla. Katumusta ja parannustakin pitäisi syntielämästä jatkuvasti tehdä mutta eihän näistä voi puhua, kun ihmiset saattavat loukkaantua sanaan "synti". Mietin vaan, että miten tälläisten pelkästään iloa ja onnellisuutaa lupaavien pastoreiden kuulijakunnan käy, kun ahdistuksenajat koittavat.

Minua tämä Patric Tiainen ei saanut vakuuttuneeksi, että olisi raitis ja Jumalan asialla. Intoa kyllä hänellä on mutta onko Pyhän Hengen innoittamaa. No ehkä tämä nuorisoon vetoaa mutta minähän olenkin jo ikäloppu fossiili ja kaiketi sen vuoksi minuun ei vetoa tälläinen kepeä ja huumorilla höystetty esitys. :D
Hansu
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Elo 2015 23:57

Kiitoksia mielipiteistänne.

En minäkään kyllä saanut mitään irti tuosta hänen showstaan. En oikein jaksa katsella tuollaista yhden miehen teatteria mitä siinä videolla oli tarjolla kun Patrickin vuoro esiintyä tuli.

Vai alkaankohan minäkin jo olemaan liian vanha näihin esityksiin. (hymiö)
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Elo 2015 08:58

Muistakaa, että tulee koetella ensisijaisesti Raamatulla saarnattua sanaa.

Eli sen sisältöä mitä saarnataan ja opetetaan ei niinkään ulkoisia tai persoonaan liittyviä asioita.

Ei ole Raamatun vastaista olla nuori tai energinen tai iloinen.

Kuitenkin tuo seurakunta järjestys on väärää tuossa seurakunnassa. Raamattu opettaa että seurakunnan vanhemmistossa ei voi olla johtavassa asemassa naista.

Kuitenkin seurakunnan esittelyssä sanotaan:

Seurakuntaa johtaa pastori Patrick Tiainen yhdessä tiimijohtajien kanssa.
Jokaisella tiimijohtajalla on oma vastuualueensa ja oma tiiminsä jota he johtavat.


Ja kun tiimojohtajat esitellään niin mukana on monta naista.

Mielestäni myöskään uskovia ei voi kutsua apostoleiksi ilman että jollakin on todellisuudessa apostolin voitelu.

Olen siinä käsityksessä (voin olla väärässäkin) että apostolin voitelu on jotain erityistä jolloin henkilöllä on monia armolahjoja ja erityisesti voima perustaa monia uusia seurakuntia ja levittää Jumalan sanaa armottomassa vastustuksessa, sen kaltaisia asioita. Voi olla että apostoli asia ei ole heille tuttu ja he ajattelevat.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Elo 2015 10:42

Murkku- ikäinen tyttäreni oli Patrickin vetämässä tilaisuudessa kuulijana ja oli jotenkin ahdistunut kuulemansa jälkeen, mutta myös huvittunut siitä tyylistä mitä Patrick veti :P Pää punaisena huutamisesta ja kielillä puhumisesta kaikkine "prrrrr ilmiöineen" joka muistutti jotain suomen sukuista kieltä?? Lähes kaikki kuulijat nuorimmasta vanhimpaan olivat salaa nauraneet rukouksessa ollessaan tämän miehen kielillä puhumiselle (humala-kanala-ym sanoja) ja muulle suhaamiselle.
Sen mitä itse oon kuullut niin tulee mieleen että Patrick on vähän tämmönen "villinä" ilman seurakunnan rajoja ja kuria kasvanut nuori mies jolla on intoa kyllä mutta ei vielä taitoa ja ymmärrystä niin paljon kuin itse olettaa ,mutta kovaa menee.Ja joka on omaksunut piirteitä muista kulttuureista.Tämä on vaan mun käsitys ja Herra armahtakoon jos väärin oon nähnyt/kokenut.
systeri
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Elo 2015 12:21

Kiitoksia paljon edellä kirjoittaneille.

2. Korinttolaiskirje 12:

1. Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.

2. Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.

3. Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -

4. temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.


Patrick kertoo avoimesti kuinka hän saa erilaista ilmestystietoa suoraan Jeesukselta ja, että hän on myös useinkin saanut nähdä hänet, näin olen ainakin asiat ymmärtänyt. Saako hän todellakin ilmestystietoa suoraan Jeesukselta vai mistä tässä asiassa on oikein kysymys, mitä mieltä te muut mahtanette olla?

Ja mielestäni Raamatun opetus ei tue sitä, että meidän uskovien tulisi perustaa maailmaan kirkkokuntia. Patrick on kuitenkin sellaisen perustanut.

Tässä muutama lainaus liittyen tuohon Patrickin ilmestystietoon:


Keniassa pastoriksi opiskellut Patrick Tiainen on perustanut Kokkolaan kirkkokunnan nimeltä Word of Faith Church Finland. Hän kertoo blogeissaan elämästään Herran johdatuksessa.

Blogeihin sisältyy usein myös jokin ilmestys Herralta ja siihen liittyvä pieni opetuspätkä.

http://www.tv7plus.fi/vod/player/?program=46480


Konferenssin toisena iltana olen suloisessa ylistyksen ilmapiirissä kun minut yhtäkkiä ikään kuin ”vedetään ylös”. En löydä oikeanlaisia sanoja kuvailla mitä siinä tapahtui (2 Kor 12:2 antakoon meille selityksen), ja vaikka minulla on useampi taivaskokemus ennestään niin se on aina yhtä hätkähdyttävää ja elämää mullistavaa.

Yhtäkkiä seison valtavien pilareiden ympäröimässä salissa. Koko olemukseni valtaa aivan valtava rauha ja koen sanoinkuvailematonta eheyttä ja rakkautta. Taivaan tuoksu tunkeutuu läpi ja koskettaa jokaista solua. Sen jälkeen Isä alkaa puhua minulle.

Täällä sinä olit, minun sydämessäni. Ennen kuin sikisit äitisi kohdussa sinä olit olemassa minun sydämessäni. Lähetin sinut juuri tätä aikaan varten.

Älä unohda tätä tuoksua. Tämän tuoksun avulla muistat kuka olet. Tätä tuoksua sinun tulee levittää.

Muu sanoma oli sen verran henkilökohtaista että en sitä tahdo tässä jakaa, mutta halusin ensimmäisen osan jakaa juuri sinun kanssasi.

http://www.uskonsana.com/kristuksen-tun ... in-tuoksu/



Nyt en luultavasti ehdi paneutumaan tähän asiaan juurikaan tämän enempää koska piakkoin lähdemme kesänviettopaikkaamme Bergöseen ja tulemme takaisin vasta viikon päästä eli luultavasti ensi torstaina joskus illansuussa. Niin, siellä minulla ei ole tietokoneyhteyttä käytettävissäni. Meillä on siellä kolme koirua ja yksi suloinen kissa mukanamme. Todella hienoa kun nekin saavat olla siellä kesälaitumella vapaana aamusta iltaan ja nauttia hienoista ja kauniista kesäpäivistä. Kiitos Herralle.

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa ihan jokaiselle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja paa » 12. Elo 2015 10:30

Miksi hän on perustanut oman srk:n? Eihän Raamatussa niin tehdä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa