Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Helmi 2016 04:05

vaisuliini kirjoitti:Patrik Tiainen kuulemma tulee tässä kuussa eli 10.2. tänne seurakuntaan. :? Mitä sinä suosittelet? Jättää menemättä sinne vai mennään kuitenkin sinne? Mitä sinä tekisit jos hän tulee sinun seurakuntaan?


Nyt teit vaikean kysymyksen. Mitä Patrickin kokouksiin tulee niin en ole niissä henkilökohtaisesti käynyt enkä sillä perusteella voi suositella niissä käymään, mutta en myöskään olla ehdottoman kielteisellä linjalla. Sen nyt voin tässä neuvoksi antaa, että älä mene kokoukseen yksin vaan jonkun luotettavan uskovan kanssa yhdessä ja rukouksin, että Herra varjelee teidät kaikesta pahasta. Äläkä mene tuon porukan käsien alle rukoiltavaksi jos sydämessäsi on pienintäkin epävarmuuden (varoituksen) tunnetta, että onko tämä kaikki oikein.

Itse menisin kokoukseen jonkun veljen kanssa päästäkseni selville tuosta toiminnasta ja missä hengessä (mielentilassa) se pidetään. Tässä ehkä on mainittava sen verran taustaani, että olen tutkinut harhaoppeja ja erilaisia eksyttäviä teknikoita usean vuoden ajan. Siksi kehotan ihmisiä varovaisuuteen ja olen myös varovainen - kuvittelematta liikoja itsestäni. Olen havainnut, että ihmiskunnan kulkiessa kohti lopun ratkaisevia taisteluja ovat eksytykset ja valheet yhä vaikeammin havaittavissa. Harhaoppiset ja väärät opettajat eivät kaihda käyttää toimintansa tukena Raamatun sanaa ja Jeesuksen nimeä. Näitä asioita ei ratkaise pelkästään sanat vaan myös se, missä ja kenen hengessä toimitaan. Mistä toiminnan juuret saavat elinvoimansa? Rakentuuko se (toiminta) Kristus-kalliolle vai jollekin muulle perustukselle?

Jos siis menet kuuntelemaan Patrick Tiaista niin ota luotettava uskova ystävä mukaasi, rukoilkaa, tutkikaa näkemäänne ja kuulemaanne Jumalan Sanalla älkääkä menkö kenenkään julistajan rukoiltavaksi ja käsien alle, jos sydämessänne on epäilyksiä julistajan asemasta ja vilpittömyydestä Kristuksen seurakunnassa. Tuolla Patrickilla on sellainen rento meininki päällä (näkemissäni videoissa) ja se tempaa helposti mukaansa, mutta onko se hengellistä (Herrasta) vai lihallista (ihmisestä). Olen luottavainen, että Herran seurakunta pääsee siitä selvyyteen jo tämän kevään aikana (jonkun paikkakunnan seurakunta voi olla jo selvillä asiasta, mutta tässä törmäämme toiseen paikkakuntakohtaiseen ongelmaan ja se on, että uskovaisten lihallisuuden tähden seurakunta paikkakunnilla on pirstoutunut moniin puolueisiin eli kuppikuntiin... surullista ja suuresti edesauttaa eksytysten tunkeutumista uskovien joukkoon hajottamaan pyhien yhteyttä).
Jukka
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja onefortruth » 03. Helmi 2016 07:26

Sen perusteella mitä nyt näin Tiaisen käytöstä ja mitä tiedän "torontolaisuudesta" en lähtisi jos yhtään olen epävarma hänen vaikuttimistaan, tuo käytös osoitti jotain muuta henkeä hänessä kuin Pyhää.
Varsinkaan en menisi tuolta miekkoselta ottamaan hänen "voiteluaan" vastaan.
Aikoinaan olen ollut kritiikitön noita kohtaan ja ollut aina milloin kenenkin käsien alla, mutta tuota en ottaisi vastaan.
En itse mene edes Marko Selkomaan kokouksiin milloin hän on tullut seurakuntaamme, luettuani etenkin mitä hän kirjassaan on julkituonut taustojaan ja toimintaansa.
Jos on epävarma itse puhujasta, kannatan väliinjättämistä.
Ja on totta ettei tavallinen kristitty välttämättä erota sitä 1% myrkkyä julistuksessa...jos ei ole valveutunut. Mä itse rohkenen epäillä ettei Tiaisella ole mitään uutta ihmeellistä tuotavaa, vaikka onkin hyvin karismaattinen esiintyjä ja osaa puhua. Kannattaa katsoa videot hänen toiminnastaan ja opetuksestaan ja arvioida ne.
Silti suosittelen tutustumaan kundalinivaroitus -kirjaan sekä siihen toiseen linkkiin uusapostolisen liikkeen arvostelusta, joka oli toisessa ketjussa.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 03. Helmi 2016 09:17

En menisi kun katsoin tuon "juoksuvideon", tulee mieleen kun ex pastorimme kävi torontosta voitelua ja
sen jälkeen juoksi seurakuntalaisia ympäri öljypullo kädessään :(
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Helmi 2016 10:01

iinuliinu kirjoitti:En menisi kun katsoin tuon "juoksuvideon", tulee mieleen kun ex pastorimme kävi torontosta voitelua ja
sen jälkeen juoksi seurakuntalaisia ympäri öljypullo kädessään :(


Samoin en menisi varsinkaan enää kun näin tuon juoksuvideon.Tuli mieleen että siellä missä Jeesus Pyhän Henkensä kautta on läsnä, on vapaus ,mutta myös rauha ja järjestys.Herra armahtakoon jos oon väärässä mutta Patrikin juokseminen ei ollut Pyhän Hengen vaikuttamaa.Ja mikä siinä porukkaa nauratti ja sai huutamaan hallelujaa?? :think2:
systeri
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Helmi 2016 10:10

jukka1954 kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Patrik Tiainen kuulemma tulee tässä kuussa eli 10.2. tänne seurakuntaan. :? Mitä sinä suosittelet? Jättää menemättä sinne vai mennään kuitenkin sinne? Mitä sinä tekisit jos hän tulee sinun seurakuntaan?


Nyt teit vaikean kysymyksen. Mitä Patrickin kokouksiin tulee niin en ole niissä henkilökohtaisesti käynyt enkä sillä perusteella voi suositella niissä käymään, mutta en myöskään olla ehdottoman kielteisellä linjalla. Sen nyt voin tässä neuvoksi antaa, että älä mene kokoukseen yksin vaan jonkun luotettavan uskovan kanssa yhdessä ja rukouksin, että Herra varjelee teidät kaikesta pahasta. Äläkä mene tuon porukan käsien alle rukoiltavaksi jos sydämessäsi on pienintäkin epävarmuuden (varoituksen) tunnetta, että onko tämä kaikki oikein.

Itse menisin kokoukseen jonkun veljen kanssa päästäkseni selville tuosta toiminnasta ja missä hengessä (mielentilassa) se pidetään. Tässä ehkä on mainittava sen verran taustaani, että olen tutkinut harhaoppeja ja erilaisia eksyttäviä teknikoita usean vuoden ajan. Siksi kehotan ihmisiä varovaisuuteen ja olen myös varovainen - kuvittelematta liikoja itsestäni. Olen havainnut, että ihmiskunnan kulkiessa kohti lopun ratkaisevia taisteluja ovat eksytykset ja valheet yhä vaikeammin havaittavissa. Harhaoppiset ja väärät opettajat eivät kaihda käyttää toimintansa tukena Raamatun sanaa ja Jeesuksen nimeä. Näitä asioita ei ratkaise pelkästään sanat vaan myös se, missä ja kenen hengessä toimitaan. Mistä toiminnan juuret saavat elinvoimansa? Rakentuuko se (toiminta) Kristus-kalliolle vai jollekin muulle perustukselle?

Jos siis menet kuuntelemaan Patrick Tiaista niin ota luotettava uskova ystävä mukaasi, rukoilkaa, tutkikaa näkemäänne ja kuulemaanne Jumalan Sanalla älkääkä menkö kenenkään julistajan rukoiltavaksi ja käsien alle, jos sydämessänne on epäilyksiä julistajan asemasta ja vilpittömyydestä Kristuksen seurakunnassa. Tuolla Patrickilla on sellainen rento meininki päällä (näkemissäni videoissa) ja se tempaa helposti mukaansa, mutta onko se hengellistä (Herrasta) vai lihallista (ihmisestä). Olen luottavainen, että Herran seurakunta pääsee siitä selvyyteen jo tämän kevään aikana (jonkun paikkakunnan seurakunta voi olla jo selvillä asiasta, mutta tässä törmäämme toiseen paikkakuntakohtaiseen ongelmaan ja se on, että uskovaisten lihallisuuden tähden seurakunta paikkakunnilla on pirstoutunut moniin puolueisiin eli kuppikuntiin... surullista ja suuresti edesauttaa eksytysten tunkeutumista uskovien joukkoon hajottamaan pyhien yhteyttä).


Tässä oli erittäin terveitä ja hyviä neuvoja meille kaikille, liittyen eri puhujiin ja tilaisuuksiin.

Näin minäkin toimisin. :thumb:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Helmi 2016 11:40

*
Ok kiitoksia vastauksistanne! Taidan jättää väliin koska eilen iltakokouksessa kehotin heitä olemaan varovaisia Patrik Tiaisen kanssa mutta nousi yksi uskonsisko puolustamaan Tiaista ja sanoi että hän on Jumalan voiteltu. Sanoin hänelle ettei Pyhä Henki koskaan vie uskovaa Sanan yhteydestä ja taas se sisko puolusti ja sanoi 'Niin mutta silti hän on Jumalan voiteltu'. :shock: Herra auta, ajattelin yksikseni ja sanoin että Pyhä Henki ei ole sellainen joka ohittaa Sanaa. Sana on tässä asiassa tärkeimpi. Minusta tuntui että siellä ei ymmärretä Sanan merkitystä. :?

Sama asia vähän ajat sitten kun kehotin olemaan varovainen Marko Selkomaan kanssa ja sieltä nousi yksi uskonsisko puolustamaan Markoa ja sanoi että 17 henkilöä tuli uskoon Markon kautta. :wtf: Siellä ei näköjään ymmärretä Sanan merkitystä ja siellä katsotaan vain henkilöön että hän on voideltu. :? Sanaa pannaan syrjiin katsomalla henkilöön miten hänen voitelu toimii. :(
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 03. Helmi 2016 12:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Helmi 2016 11:44

*
Eilen mainitsin menestysteologian opin ja sanoin että se on erittäin vakava eksytysoppi niin siten huomasin ettei kukaan tajua että se on erittäin vakava eksytysoppi. Tuntui että se ei mennyt perille. Pitää seuraavan kerran kysyä mitä mieltä menestysteologian opista on niin sen jälkeen voi oikaistaa oikeaan suuntaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Helmi 2016 11:47

*
Onneksi siellä otettiin vaarin siitä Liisa Nuutisen valeherätyksestä jonka minä toin sinne iltakokoukseen kuultavaksi ja pyysin rukoilla varjelua siltä valeherätykseltä. Kotiintultuani tunsin helpotuksen. Kiitos Jumalalle!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Helmi 2016 12:00

*
Mitä ihmettä uskovat pitävät nykyään voitelua tärkeämpänä kuin Jumalan Sana ja pitävät siitä voitelua Jumalalta tulleena? Mistä tietää onko voitelu Jumalasta vai ei jollei seuraa Jumalan Sanaa? Ihmeteltävää uskovissa on kun he eivät ymmärrä Sanan merkitystä mitään!!! ??? :wtf: ???
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Helmi 2016 12:25

vaisuliini kirjoitti:*
Ok kiitoksia vastauksistanne! Taidan jättää väliin koska eilen iltakokouksessa kehotin heitä olemaan varovaisia Patrik Tiaisen kanssa mutta nousi yksi uskonsisko puolustamaan Tiaista ja sanoi että hän on Jumalan voiteltu. Sanoin hänelle ettei Pyhä Henki koskaan vie uskovaa Sanan yhteydestä ja taas se sisko puolusti ja sanoi 'Niin mutta silti hän on Jumalan voiteltu'. :shock: Herra auta, ajattelin yksikseni ja sanoin että Pyhä Henki ei ole sellainen joka ohittaa Sanaa. Sana on tässä asiassa tärkeimpi. Minusta tuntui että siellä ei ymmärretä Sanan merkitystä. :?

Sama asia vähän ajat sitten kun kehotin olemaan varovainen Marko Selkomaan kanssa ja sieltä nousi yksi uskonsisko puolustamaan Markoa ja sanoi että 17 henkilöä tuli uskoon Markon kautta. :wtf: Siellä ei näköjään ymmärretä Sanan merkitystä ja siellä katsotaan vain henkilöön että hän on voideltu. :? Sanaa pannaan syrjiin katsomalla henkilöön miten hänen voitelu toimii. :(



Teet mielestäni hyvin kun koitat varoittaa eksytyksistä ja kehoitat koettelemaan.

Tiedän miten raskasta se voi välillä olla, kun ihmiset käykin kimppuun.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa