Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 12. Elo 2015 15:18

Mitä enemmän seuraan Patricin toimintaa, sitä vakuuttuneempi olen menestysteologiasta ja eksytyksestä hänen kauttaan. Se tulee niin läheltä totuutta, että monet eivät eroita totuutta ja eskyvät. :( Hän on hyvin taitava ja tuntee sanan, mutta silti raukka eksyksissä. Nuori mies. Rukoillaan hänen puolestaan.
Isoäiti
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Juha » 12. Elo 2015 16:58

Minäkin olen välillä miettinyt häntä että "mikä hän on miehiään". Olen siksi ollut varautunut, koska olen epäillyt hänellä olevan menestysteologisia kytköksiä.

Syynä epäilyksilleni ovat:

- Hän on Facebookissa "tykännyt" tunnetuista menestysteologisista nimistä (esim. Kenneth Copeland, Kenneth Hagin) ja hänellä on tykkäyksenkohteina myös esimerkiksi menestysteologinen Livets Ord (Elämän sana) -seurakunta.

- Hänen perustamansa seurakunta "Uskon sana" kantaa samaa nimeä kuin amerikkalainen menestysteologinen "Word of faith" -liike.

En tiedä, ovatko nämä kaikki vain sattumia, mutta epäileväinen olen ollut ja olen edelleen. Hänen tykkäyksenkohteita voi tarkemmin tarkastella tästä linkistä: https://www.facebook.com/patrick.tiainen/likes

Tutkikoon joku tarkemmin jos jaksaa. (Huom! Pitää olla sisäänkirjautunut ensin Facebookiin että voi tarkastella tuota listaa.)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Elo 2015 10:55

Isoäiti kirjoitti:Mitä enemmän seuraan Patricin toimintaa, sitä vakuuttuneempi olen menestysteologiasta ja eksytyksestä hänen kauttaan. Se tulee niin läheltä totuutta, että monet eivät eroita totuutta ja eskyvät. :( Hän on hyvin taitava ja tuntee sanan, mutta silti raukka eksyksissä. Nuori mies. Rukoillaan hänen puolestaan.


Näin on rukoillaan hänen puolestaan, hän on niin valtavan innokas mutta jotenkin vaan vaikuttaa siltä että kaikki ei ole hyvin kun eilenkin kuuntelin muutaman videon missä Patrick on "äänessä". Niin sanotulta menestysteologialta nuo hänen opetuksensa vaikuttavat. Korjatkaa jos olen väärässä, mitään pahaa en halua Patrickille, ainoastaan arvioida hänen puheitaan jne. Kertokaa jos tiedätte jonkun videon missä hän perusteellisesti opettaa kuinka synneistä on tehtävä parannusta jos sanoo olevansa Jeesuksen seuraaja, kiitos paljon.

Mutta semmoinen vaikutelma minulle jää siis hänen puheistaan (mitkä olen kuunnellut), että syntikysymyksiä hän ei juurikaan tunnu käsittelevän puheissaan. Kuinka tärkeää olisi kertoa ihmisille, että synneistä on tehtävä parannusta jos mielii olla pelastettujen joukossa, niinhän Raamattu kertoo niin monissa kohdin.

Varmaankin kuulijakunta harventuu kun aletaan puhumaan kuinka synneistä on tehtävä parannusta mutta ei ole Raamatun opetuksien mukaista kun syntikysymyksiä/asioista ei puhuta oikein juurikaan mitään. Hyviä ja iloisia asioita on mukava kuunnella mutta ei voi olla oikein jos ei perusteellisesti opeteta kuinka synneistä on tehtävä parannusta jos sanoo olevansa Jeesuksen seuraaja. Vai mitä mieltä olette?

Matt. 4:17

Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".



Mark. 6:12

Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.



Jes. 24:5

Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.



Ilm. 12:17

Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.



Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja onefortruth » 01. Helmi 2016 01:40

En ole paljoa tuohon päässyt tutustumaan kun vaikutelma oli jo :happy: ...kun katsoin eilen Pohjoiskalotin rukouskonffaa olisi siitä muutakin kerrottavaa mutta en voinut olla kiinnittämättä huomiota kun itse Tiainen juoksenteli ympäriinsä kesken kokouksen. Näkyy videosta 1h 34min 40s. kohdasta alkaen.

http://www.tv7plus.fi/vod/player/?program=49817

Jos se ei ole Tiainen niin pahoittelen erehdystä mutta vaikutti häneltä. Voin muuten tehdä tästä konfasta arvioivan ketjun muuten...
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 08. Maalis 2017 15:56, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: korjasin hieman tuota videon kohtaa. :)
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Juha » 01. Helmi 2016 03:13

On kyllä vähän överiksi vetämistä. Iloinen voi olla ja innoissaan, mutta rehellisesti sanottuna tuo tuntuu enemmänkin sielulliselta liioittelulta.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Jukka » 01. Helmi 2016 04:32

Juha kirjoitti:On kyllä vähän överiksi vetämistä. Iloinen voi olla ja innoissaan, mutta rehellisesti sanottuna tuo tuntuu enemmänkin sielulliselta liioittelulta.


Totta, aika ikävältä vaikutti. Minun sydämeni ei yhtynyt tuohon menoon. Katsoin tälle päivälle päivätyn jutun Patrikin opetuksesta. Siinä on paljon saman tyyppistä kuin Jeesus-liikkeen ajoilta koin. Arvioikaa.

https://web.archive.org/web/20170710165 ... yer/48079/ (arkistolinkki ohjelmasivulle), linkki itse ohjelmaan: http://vod.tv7.fi/vod/patrickin_blogi/p ... -068-w.MP4
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 05. Heinä 2018 01:20, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: linkki
Jukka
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja onefortruth » 01. Helmi 2016 13:53

Kyllä siinä tapahtuu selkeästi muutakin kun hetken katselee...vähän sellaista tuota...sanoisiko nuo sitä Jumalan tuuleksi?
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Jukka » 01. Helmi 2016 15:00

onefortruth kirjoitti:Kyllä siinä tapahtuu selkeästi muutakin kun hetken katselee...vähän sellaista tuota...sanoisiko nuo sitä Jumalan tuuleksi?


Tarkoititko tuota tallennetta Pohjoiskalotin rukouskonfasta? Sitä en pystynyt kokonaan katsomaan, niin alkoi ahdistaa ja sisimpäni torjumaan tapahtumaa vieraana Raamatun hengelle.

Mutta kuuntelitko tuon tälle päivälle päivätyn Patrickin jutun, jonka linkin laitoin ylemmäs tekstiini? Minua kiinnostaa arviot miehen opetuksesta ja missä hengessä hän toimii? Yksityisviestitkin ovat tervetulleita tämän nuoren miehen toimintaa kokonaisuutena arvioitaessa (muistetaan, että palstaa lukee vasta Herraa etsiviä ja pieniä lapsia Kristuksessa, jotka voivat joutua hämmingin valtaan ja pelästyä jyrkkiä -vaikkakin olisivat oikeita- arvosteluja). Patrickin toiminnassa (noin äkkinäisesti ajatellen) on jotain todella mieltä kiehtovaa ja mukaansa tempaavaa. Mutta samoin oli esimerkiksi torontolaisuudessa ja se otettiin vastaan Jumalalta tulleena herätyksenä, koska srk:n vanhimmat ja opettajat "nukkuivat". Kun sen harhoihin havahduttiin oli tuo vieras henki saanut tuhansia sieluja tässä maassa otteeseensa ja kymmenet seurakunnat hajoitetuksi. En sano tässä vaiheessa, että Patrick julistaisi "toista jeesusta" ja toimisi "toisen hengen" vallassa, vaan pyydän, että veljet ja sisaret arvioisivat hänet; toiminnan ja opetuksen. Arviota ei tietenkään voida tehdä yksinomaa tuon rukouskonfassa tapahtuneen perusteella.
Jukka
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja onefortruth » 02. Helmi 2016 00:48

Opillisestihan tuo kuulosti oikealta, mutta kovin vältteli syvempää pohdintaa ja sanaa synti. Anteeksiantamattomuus jne. ovat syntejä mutta ei sanonut synneiksi vaan orjuuden ikeiksi. Sinällään kai ei väärä sanoma ollut? Mutta itseltäni jäi jotenkin kuitenkin syvempi kosketus, tuo oli jokseenkin aika tekninen ja opillinen puhe.
Asiat voi toki esittää monella tapaa. En tiedä osaisinko itse asiaa paremmin esittää etteikö joku voisi kritisoida siinä jotain.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Helmi 2016 22:07

*
Patrik Tiainen kuulemma tulee tässä kuussa eli 10.2. tänne seurakuntaan. :? Mitä sinä suosittelet? Jättää menemättä sinne vai mennään kuitenkin sinne? Mitä sinä tekisit jos hän tulee sinun seurakuntaan?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa