Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Kesä 2017 19:53

SavingGrace: Ajatteletko, että opillisista harhoista kypsyy useinkin näkyvänä hedelmänä syntiä? Tai onko myös köyhyys ja sairaus tällaista harhoista kypsyvää huonoa hedelmää? Kummallista sitten, miten joskus jonkun vapaa-ajattelijan elämä on näennäisistä synneistä vapaampaa kuin puhdasoppisen uskovan. Minä ajattelen maallisen kasvatuksen tuottavan tietynlaisia asioita ihmisten elämään. Usko tuo ikuisen pelastuksen, mutta ei synnittömyyttä tässä maailmassa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 21. Kesä 2017 20:09

Peace In Rest kirjoitti:
SavingGrace22 kirjoitti:Suomen kentällä ikävä tosiasia on se, että useimmat eivät enää tunnista tätä "oikeaa rahaa".


Niin on :(

SavingGrace22 kirjoitti:Olisi erittäin vastuutonta ja rakkaudetonta, ja tämän lisäksi myös syntiä Jumalan silmissä (Jaak.4:17), mikäli vain hiljaa hyväksyisin tällaisen toiminnan.


Tuon jakeen avulla voisi syyllistää varmasti ketä tahansa mistä tahansa tekemättä jättämisestä. Kärjistettynä esimerkkinä: Jokainen tietää varmasti, että monessa maassa on nälkään kuolevia ihmisiä ja että on hyvä auttaa näitä ihmisiä, mutta harva jos kukaan lähettää säännöllisesti apua kaikkiin näihin maihin nälkään kuolevien ruokkimiseksi. Eli itse en koe, että Pyhä Henki haluaisi syyllistää tuon jakeen kautta ihan mistä tahansa vääryydestä maailmassa johon ei puututa.


Tämän(kin) takia Herra on meille Pyhän Henkensä antanut, että Hän myös meidän henkeemme ja omaantuntoomme puhuu. Tuota kyseistä jaetta Pyhä Henki on omalla kohdallani käyttänyt kehoittaessaan parannuksentekoon, myös tämän aiheen tiimoilta, ja silloin vaihtoehdoiksi minulle jäävät joko kuuliaisuus Herralle, tai niskurointi, joka luetaan synniksi. Ei tämän sen monimutkaisempaa pitäisi Herran omille olla.

Jokaisen velvollisuus on myöskin koetella opetus ja valvoa, ettei joutuisi eksytetyksi, tässä Raamatun opetuksen tulisi olla hyvinkin selkeä, lähes kaksisataa kertaa toistettuna pelkästään UT:n puolella puhuu tämän asian puolesta.

Aamu-Usvalle vastaan myöhemmin illalla, tuli menoa tähän väliin...
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22
 
Viestit: 50
Liittynyt: 14. Joulu 2015 18:47

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Kesä 2017 21:34

SavingGrace22 kirjoitti:Tämän(kin) takia Herra on meille Pyhän Henkensä antanut, että Hän myös meidän henkeemme ja omaantuntoomme puhuu. Tuota kyseistä jaetta Pyhä Henki on omalla kohdallani käyttänyt kehoittaessaan parannuksentekoon, myös tämän aiheen tiimoilta, ja silloin vaihtoehdoiksi minulle jäävät joko kuuliaisuus Herralle, tai niskurointi, joka luetaan synniksi. Ei tämän sen monimutkaisempaa pitäisi Herran omille olla.


Tässä tulitkin juuri siihen, mitä äsken lenkkipolulla ajattelin ja tuumasin tähän kirjoittaa. Eli mielestäni kaikessa varoittamisessa(kin) tulisi olla Pyhän Hengen johdatus mukana. Ihmiset eivät välttämättä ole joka hetki valmiita ottamaan vastaan asioita. Esimerkiksi omassa lähipiirissä on kristittyjä, joilla on monenlaisia erinäisiä opillisia vääristymiä jotka ilmenevät myös hedelmänä. En ole kokenut alkaa konfrontoimaan heitä näistä asioista ensimmäisellä tapaamisella, tai välttämättä pitkään aikaan. Rukoilen heidän puolesta ja pyydän Jumalaa johdattamaan ja antamaan ymmärrystä milloin ja millä tavalla on oikea hetki tuoda näitä asioita esille. Jos edes on minun tehtäväni sitä tehdä. Joskus rukoukset vaikuttavat niin, että he ymmärtävät asiat suoraan Jumalalta tai jotain muuta kautta. Joskus rukoukset vaikuttavat niin, että asiat tulevat esille ja keskustelun aiheeksi luontevasti ilman minun aloitetta. Joskus koen, että minun täytyy ottaa ne esiin - toisinaan hyvinkin pikaisesti, toisinaan jonkun ajan kuluttua. Voi olla että toinen ei pysty ottamaan vastaan, jos ei ensin synny luottamusta. Mutta en näe, että meidän tulisi aina automaattisesti alkaa nuhtelemaan ja varoittelemaan heti kun näemme toisissa jotain omasta mielestämme väärää.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 21. Kesä 2017 22:29

Aamu-Usva kirjoitti:SavingGrace: Ajatteletko, että opillisista harhoista kypsyy useinkin näkyvänä hedelmänä syntiä? Tai onko myös köyhyys ja sairaus tällaista harhoista kypsyvää huonoa hedelmää? Kummallista sitten, miten joskus jonkun vapaa-ajattelijan elämä on näennäisistä synneistä vapaampaa kuin puhdasoppisen uskovan. Minä ajattelen maallisen kasvatuksen tuottavan tietynlaisia asioita ihmisten elämään. Usko tuo ikuisen pelastuksen, mutta ei synnittömyyttä tässä maailmassa.


Alkuun heti huomautan, ettei ole niinkään väliä sillä, miten allekirjoittanut näistä asioista ajattelee, vaan sillä on väliä, mitä Jumala Raamatussa ilmoittaa. Ja tässä voin hyvinkin olla väärässä ja eksyksissä itsekin, joten mikäli näin on, niin pyydän Raamatulla perustellen sen näyttämään, "kahden tai kolmen todistuksen nojalla", mikäli mahdollista. Mistä revit nuo "köyhyys ja sairaus" huonona hedelmänä? Näinhän en ole kuitenkaan missään kohdin väittänyt? Itseasiassa juurikin raha ahneuden synnin tuloksena voi olla merkkinä huonosta hedelmästä. Ja sairaus kuuluu elämään, niin uskovan kuin jumalattomankin.

Mutta kun edellä lainaamani Matt.7:15-23 sanoo, että väärän profeetan tunnusmerkki on huono hedelmä, niin tämä minun on uskottava, ja toistuvasti tämä myös on todistanut itsensä käytännössäkin. Jo kuluvana vuonna useampikin tapaus, ja vuosien saatossa aivan liikaakin. Joh.15:4-5 sanoo: "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä". Tämä on näin ja Aamen, Pyhä Henki tuottaa Jeesuksen omassa hyvää hedelmää, liha alemman luonnon saastaista hedelmää. Edelleen Gal.5:19-22 antaa näytteen mitä nämä edellämainitut hedelmät ovat:

5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, (harhaopit, Raamattu Kansalle ja KJV)
5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.


Ja vielä Gal.6:7-8 "Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää". Edeltä nähdään, että eriseurat, lahkot ja harhaopit ovat jo itsessään lihan huonoa hedelmää, joten jos jo alkukylvö tehdään lihaan kylvämällä, niin jo tässä on suuri vääristymä, joka tulee jatkossakin kylvämään lihaan tuottaen lisää huonoa hedelmää, mikäli harhoista ei tehdä parannusta ja luovuta. Jos esimerkiksi verrataan tuota lihan hedelmän listaa näihin julkisuuteen tulleisiin skandaaleihin, ja vääriin oppeihin, niin löydämme koko tämän "menun" ja päivän erikoisina vielä lisäksi ahneuden, ylpeyden, ulkokultaisuuden jne. Selvästikään tällainen ei ole Jumalan Hengen tuottamaa hedelmää, kuten jae Gal.5:22 tuo ilmi, ja kuten tuo Gal.6:7-8 (ja 5:21)sanoo, on tällainen tie turmelukseen ja kadotukseen, mikäli ei taivuta parannukseen.

"Kummallista sitten, miten joskus jonkun vapaa-ajattelijan elämä on näennäisistä synneistä vapaampaa kuin puhdasoppisen uskovan. Minä ajattelen maallisen kasvatuksen tuottavan tietynlaisia asioita ihmisten elämään. Usko tuo ikuisen pelastuksen, mutta ei synnittömyyttä tässä maailmassa."

Otan tuolta Galatalaiskirjeestä vielä: Gal.(5:24) "Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen". Tässä on kohtuullisen ytimekkäästi määritelty, kuka on Herran Jeesuksen oma. Ihminen voi siis olla tällainen "oikeaoppinen uskova", mutta se ei tee hänestä vielä Jeesuksen omaa. Raamattu kehoittaakin koettelemaan itsemme ja uskomme (2.Kor.13:5), ja eräs merkki uskosta on, kuten yllä lukee (Joh.15:4-5 lainaus), että Herra Jeesus Pyhän Henkensä kautta tuottaa meissä hedelmää. Mitään täydellisiä "pikku-jeesuksia" tai "pikkujumalia" meistä ei kuitenkaan tule (mm.Room.7, Filip.3, 1.Tim.1:15), emmekä lopullista niskalenkkiä saa lihallisesta alemmasta luonnostammekaan ennenkuin ylösnousemuksessa (1.Kor.15:40-58, Filip.3:20-21).

Kuitenkin verrattaessa Hengestä uudestisyntynyttä kristittyä jumalattomaan vapaa-ajattelijaan, tulisi elämäntyylissä olla suuri ero mm. suhtautumisessa syntiin ja suhtautumisessa omaan lihalliseen luontoomme. Siinä missä jumalaton rakastaa syntiä ja synnin irstaita, aistikkaita ja lihallisia "nautintoja", niin uudestisyntynyt Hengen ohjaama kristitty inhoaa syntiä, inhoaa alempaa turmeltunutta luontoaan ja huutaa Herraa Jeesusta Vapahtajaksi langetessaan, luottaen samalla Jumalan lupauksiin synnin voitosta (...varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka, Filip.1:6). Tietysti voi olla joku askeetti, jonka elämä voi näyttää ulkonaisesti kovinkin "pyhältä" ja kelvolliselta, mutta ilman Jeesusta tämäkin on vain omaan lihaan luottamista ja pohjimmiltaan itsekeskeisyydestä (sydämen synti) kumpuavaa ilman ristiä, Jeesusta ja tietä pelastukseen Kristuksessa.

Itse kun olen ylenpalttisen armon kannattaja, niin näen ihmisen osuuden pelastuksessa erittäin pienenä (uskokaa evankeliumi ja tehkää parannus) ja Jumalan osuuden taas erittäin suurena. Siltikin minun on oma uskoni rehellisesti koeteltava Raamatulla ja rukouksessa päivittäin. 2.Kor.11 kertoo, että on olemassa "toinen Jeesus, toinen henki ja toinen evankeliumi", ja näiden opastama tie ei tuota em. hedelmää, eikä ole tie pelastukseen. Vain Jeesuksessa Kristuksessa on meillä tie, totuus ja elämä. Ja juuri tältä tieltä eksyttäminen on vihollisen valeapostolien tarkoitus, monin eri keinoin.

(Toivottavasti jonkinlainen ajatus nyt tuosta löytyy, ensi kerralla yritän vastata vain sanoilla "kyllä" ja "ei".)

Jumalan armoa ja rauhaa Jeesuksessa Kristuksessa.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22
 
Viestit: 50
Liittynyt: 14. Joulu 2015 18:47

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja eetu » 22. Kesä 2017 17:51

"(harhaopit, Raamattu Kansalle ja KJV)"

Mitä tarkoitat tällä?
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Kesä 2017 20:49

Ihan hyvä vastaus, SavingGrace22. Tosin olen aina näin väsyneenä näin suopealla tuulella ;)
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 22. Kesä 2017 23:24

Aamu-Usva kirjoitti:Ihan hyvä vastaus, SavingGrace22. Tosin olen aina näin väsyneenä näin suopealla tuulella ;)


Aamu-Usvalle:Yritän jatkossakin siis vastailla vain iltamyöhällä. :)

Ja Eetulle vastaus: Raamattu Kansalle- ja King James-käännöksissä on harhaopit tuossa 'lihan hedelmien katalogissa'.

Hyvää ja siunattua juhannusta kera Jumalan rauhan.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22
 
Viestit: 50
Liittynyt: 14. Joulu 2015 18:47

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Kesä 2017 14:26

eetu kirjoitti:"(harhaopit, Raamattu Kansalle ja KJV)"

Mitä tarkoitat tällä?


Alkutekstissä tuossa kohtaa on nimisana αιρεσις (äännetään hairesis) ja tarkoittaa tässä valintaa, puoluetta. Kysymys on "itse valitusta mielipiteestä". Uudessa Testamentissa sanalla hairesis viitataan muistaakseni kolme tai neljä kertaa lahkoihin, mutta sanalla on muitakin merkityksiä. Tuo sitä ennen mainittu eriseuraisuus (διχοστασια - dikhostasia - eripura, erimielisyys, riita, hajaannus) merkinnee samansuuntaista elämäntapaa kuin hairesis. Eriseurat ja lahkot rakentuvat harhaoppien perustukselle ja ne, jotka niitä harjoittavat eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Jukka
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Marras 2017 13:34

Tutkiessani erästä tekstiä osui silmiini tällainen Patrickille osoitettu teksti. Laitan sen tähän. Oli jonkun naisnimimerkin kirjoittamaa tekstiä tämän vuoden toukokuulta.

"Meillä kaikilla on oma lihamme jota vastaan käydä taistelua.

On kuitenkin saatanan työ johdattaa ihmisiä harhaan. Kotka on aina kuvannut langenneita enkeleitä.

Patrick, käänny Jeesuksen puoleen, äläkä antaudu saatanan juonille, älä usko että synti olisi Jeesukselle mieleen. Hän on antanut henkensä sen puolesta että se voitettaisiin. Etkä sinä kykene sitä voittamaan yksin.

Homoutta on ollut aina. Ei heteronkaan irstailuja katsota hyvällä, miksei siis homous olisi synti yhtä lailla.

Minä uskon että puu tunnetaan hedelmistään.

Käyt läpi paljon. Käänny Jeesuksen puoleen mitä ikinä sinulla on sydämellä.

Saatana on esittänyt minullekin isää. Rukoilen puolestasi että löytäisit todellisen armon ja pelastuksen ja uuden paikan Jeesuksen ruumiista.

En toivo kenenkään saavan väärän profeetan tuomiota. En halua että kukaan on saatanan sätkynukkena kuten itse olin.

Älä luovuta. Herra Jeesus pelastaa sinut, mutta se kaikki on hänen kädessään.

Älä tee tästä julkisuusbuffia tai lähde kokeilemaan elävän Jumalan kärsivällisyyttä enää enempää. Se suunnitelma johtaa pahempaan rangaistukseen kun nyt käyt. Ota vaari profeettojen sanoista jotka luonasi ovat käyneet ja henkesi heidän takia on vaivaantunut, sillä he ovat oikeassa."
Jukka
 

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Joulu 2017 14:01

Olen vuosia sitten kokenut sydämessäni Jumalan puhuneen minulle kuinka lopunajan seurakunnan luopumus Raamatullisesta uskosta tapahtuu monella tavalla ja tasolla. Eräs tällainen taso on se kuinka Raamatullisesta uskosta luopuneet ihmiset tulevat hyväksymään homoseksuaalisuuden synnin pitäen sitä hyväksyttävänä asiana. Nämä Raamatullisesta uskosta luopuneet uskovat kuitenkin luulevat olevansa Raamatullisessa uskossa, vaikka ovatkin siitä luopuneet. He eivät itse ymmärrä luopuneensa Raamatullisesta uskosta, vaan osa heistä näkee, että he ovat "päivittäneet" uskon nykyaikaan sopivaksi. Lopunajassa myös uudestisyntymättömät uskonnolliset ihmiset julistavat homoseksuaalisuuden Jumalan mielen mukaiseksi tavaksi harjoittaa seksuaalisuutta, vaikka se on Raamatun opetuksen mukaan syntiä.

Olen lukenut Patrick Tiaisen blogia ja facebook sivua ja huomannut, että hän suhtautuu koko ajan myönteisemmin homoseksuaalisuuteen. Käsittelen kirjoituksessani Patrickin ajatuksia sekä muutakin liittyen homoseksuaalisuuteen ja mitä Raamattu opettaa siitä. Kirjoitukseni ei ole ajojahti Patrickia tai ketään muutakaan kohtaan, vaan pyrin käsittelemään tätä aihetta Raamatun sanan opetuksen näkökulmasta käsin. Moni voi ihmetellä ja ajatella, että miksi tällainen aihe ja miksi tästäkin pitää kirjoittaa, sillä homoseksuaalisuus on selkeä synti Raamatussa. Homoseksuaalisuus on selkeä synti Raamatussa, mutta tämäkin asia ja aihe hämärtyy tässä luopumuksen ajassa ja siksi tästäkin on todella tärkeätä kirjoittaa.

Varsinkin nykyaikana monet uskoon tulleet ihmiset kohtaavat hyvinkin monenlaisia ja Raamatun vastaisia opetuksia, joiden sanotaan olevan Raamatullisia. Vasta uskoon tullut ihminen ei kykene erottamaan selkeästi mikä on totuus ja mikä on valhe. Moni sanoo, että Pyhä Henki johtaa uskovia kaikkeen totuuteen, eikä meidän tarvitse jokaiseen asiaan puuttua. On totta, että Pyhä Henki johtaa uskovia kaikkeen totuuteen, mutta siitä huolimatta esimerkiksi apostoli Paavali joutui monin tavoin ohjaamaan ja opettamaan aikansa uskovia, etteivät he olisi eksyneet pois totuudesta. Me emme ole tässä suhteessa apostoli Paavalin aikalaisia parempia, vaan tarvitsemme samanlaista ohjausta ja opetusta kuin mitä alkuseurakunnan uskovat tarvitsivat eksytyksiä vastaan. Kirjoitukseni tulisi ymmärtää sillä tavalla, että pyrin auttamaan homouden keskeltä uskoon tulleita ihmisiä vapautumaan homouden synnistä. En ole ketään lyömässä tai tuomitsemassa, vaan pyrin tuomaan esille Raamatun opetuksen miten vapaudumme synnin siteistä ja kahleista. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden avulla rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/seksuaa ... kaisu.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 61 vierailijaa