Puolesta kirjoitti:En minä tiedä jehovantodistajista mitään. En ole tutkinut asiaa.
Mutta en minä tässä ketään vastaan tai kenenkään puolella halua olla, vaan kirjoittaa totuuden puolesta. Täytyy näitä raamatun asioita tutkia ja lueskella ja kysellä Jumalalta, niin ymmärrys lisääntyy.
En minäkään halua olla ketään vastaan, vaan pysyä totuudessa ja etsiä totuudessa Jumalan armosta.
Jehovan todistajat uskovat, että Jumala loi, eli teki Jeesuksen ensimmäisenä tekonaan. Jehovan todistajat uskovat, että Jeesuksella on alku ja siksi Jumala teki (loi) Hänet ensimmäiseksi. Jehovan todistajat uskovat myös, että koska Jeesuksella on alku, niin Hän ei voi olla Jumala.
Jehovan todistajat uskovat, että Jeesus on asunut henkipersoonana taivaassa.
Jehovan todistajat uskovat, että Jeesuksen lunastusuhrin välityksellä voimme saada syntiemme anteeksiannon. Jehovan todistajat uskovat Jeesuksen olevan Jumalan poika, mutta ei Jumala.
Jehovan todistajat ovat pelastuksen ulkopuolella, koska he eivät usko Jeesuksen olevan Herra ja Jumala, ja että Hän on Jumalana ja Herrana sovittanut synnit. Tästä syystä Jehovan todistajien ei lasketa kuuluvan kristinuskoon, vaan uskonnolliseksi lahkoksi.
Raamattu asettaa pelastuksen uskon kautta Herraan Jeesukseen, joka on Jumala. Syntien kertakaikkista ja iankaikkista sovitusta ei saa aikaan kukaan muu kuin Jumala. Muistutettakoon, että Herra Jeesus sovitti synnit.
Raamattu todistaa monessa kohtaa, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä. Otan tässä muutaman kohdan.
1 Joh 5: 20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika tuli ja on meille mielen antanut, että me sen totisen tunnemme, ja olemme siinä totisessa, hänen Pojassansa Jesuksessa Kristuksessa: Tämä (outos) on totinen Jumala ja ijankaikkinen elämä. (Biblia)
Outos on kreikankielen demonstratiivi pronomini, joka tässä kohtaa tulisi kääntää sanalla tämä kuten Biblia kääntää, sillä jae kertoo ja viittaa että tunnemme Totisen (Jumalan), eli Isän ja olemme Hänessä Messias Jeesuksessa ja tämä, eli Isä ja Poika on Totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. Tässä tämä sana viittaa Raamatun yhteen Jumalaan, joka asuu Pyhässä Hengessä meissä, koska Isä ja Poika asuu meissä.
Tämä tarkoittaa siis, että Isä ja Poika on Totinen Jumala, jossa on iankaikkinen elämä.
Joh 1:
1 ¶ Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän (outos) oli alussa Jumalan tykönä.
Tässä kohtaa outos sana tulee kääntää sanalla hän, koska tässä on kyse persoonasta, eli Hänestä joka on olemassa. Alkutekstin mukaan jakeen yksi loppuosa menee näin: ja Jumala oli sana. Tämäkin kohta opettaa, että Jeesus on Jumala.
Raamattu opettaa selkeästi ja monessa kohdin, että Jeesus on Jumala.
Miik 5:2 (5:1) Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
Herran Jeesuksen alkuperä on iankaikkisuudessa, koska Hänellä ei ole alkua.