Kolminaisuusoppiin....

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja Puolesta » 17. Maalis 2011 14:35

Joh 5:
19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja Puolesta » 17. Maalis 2011 14:39

Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja Puolesta » 17. Maalis 2011 14:49

1kor. 15:
22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Tämä kohta minusta todistaa sen, että Jeesuksen Krsituksen Herraus annetaan lopulta Isälle ja hänen samana olemisensa muuttuu. Joten voisi hyvin perustein ajatella, että Pojan samana oleminen kestää, vain siihen asti, kunnes kaikki on Hänen jalkojensa alle alistettu. Sitten Hänetkin alistetaan Isän vallan alle, joten Poika on sama eilen, tänään ja aina maailmanajanloppuun asti.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Maalis 2011 15:00

Puolesta kirjoitti:1. Joh. 5:20

Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Suoraan käännettynä:
Me tiedämme, että Poika Jumalan on tullut ja on antanut meille ymmärryksen, että tuntisimme Totuudellisen, ja olemme Totuudellisessa, Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala.

Nyt pilkomme tämän niin, että ymmärrätte. Ensinnäkin on Jumalan poika eli Isän poika. Tämä poika on antanut meille ymmärryksen, että tuntisimme Totuudellisen eli Isän. Ja me olemme Isässä, Isän pojan Jeesuksen Kristuksen kautta. Pojan kautta me olemme siis Isässä. Koska poika on tie Isän luokse. Ilman poikaa emme voi nähdä Isää. Voimme siis olla Isässä Jeesuksen Kristuksen kautta. Me emme voi suoraan mennä Isän eteen, vaan tarvitsemme välimiehen. Tuossa, kun sanotaan Hän on tosi Jumala tarkoitetaan, tuota Häntä. Huomaatte jakeessa tuon sanan HÄNEN Pojassaan.

Olemme siis Isässä silloin, kun olemme Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Olemme siis Pojan kautta Isässä.


Tuossa 1.Joh5:20 paikassa sanotaan suoraan että Jeesus on tosi Jumala. Tätä ei voi pilkkoa tai vääntää vinoon. Jumala on yksi ja Jumala on Henki. Jos ihminen ei usko että Jeesus on tämä Jumala joka on iankaikkinen Henki ja yksi Jumala sortuu ihminen monijumalaisuuteen jos kumartaa ja palvelee Jeesusta jonain jumal olentona muttei tuona yhtenä tosi Jumalana joka on yksi.

Joh.14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Isä ja Poika tulee Pyhän Hengen kautta Jumalan temppeliin asumaan. Yksi Jumala joka on iankaikkinen Henki tulee Henkensä välityksellä ihmiseen asumaan ja tällöin Isä ja Poika jotka kaiken ovat luoneet tulevat ihmisen sydämeen asumaan eli Jumalan temppeliin.

Ihminen joka uskoo että tämä iankaikkinen Henki on Isän muttei Poika poistaa silloin Pojan pois Jumalasta ja silloin käy niin että ihminen kieltää Jumalan sillä sana sanoo.

”Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.” (1Joh.2:23)

1.Joh. 3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

1.Joh.2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

2.Joh. 1:9. Jokainen, joka harhaelee ja ei pysy Kristuksen opissa, ei hänellä ole Jumalaa: joka pysyy Kristuksen opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.

Jokainen joka pitää Jeesuksen käskyt pysyy Jumalassa. Jos pysymme siinä minkä olemme alusta asti kuulleet eli Kristuksen opissa/käskyissä niin pysymme Isässä ja Pojassa eli Jumalassa sillä Jumala on Isä ja Poika!


Biblia 1776 1.Tim. 3:16 Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan.

King James. 1.Tim. 3:16 And without controversy great is the mystery of godliness: God was manifest in the flesh, justified in the Spirit, seen of angels, preached unto the Gentiles, believed on in the world, received up into glory.

Vain Poika tuli lihaan ja Jumala ilmoitettiin lihassa kun iankaikkinen Henki eli Poika tyhjensi itsensä Jumalan kirkkaudesta ja otti orjan muodon ja tuli lihaan.

Puolesta kirjoitti:Joh 5:
19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.


Tämä kohta todistaa että Poika on Jumala ja kaiken Luoja sillä Isä luo ja Poika luo myös sillä tekee samoja Luojan tekoja kuin Isä.

puolesta sinun oppisi on todella vaarallista sillä kun kiellät Pojan olevan iankaikkinen Jumala niin kiellät Jumalan kokonaan. Tuollainen oppi on antikristillistä ja todella vaarallista. Pyydän että mietit itseksesi oppiasi mutta ettet julkisesti opettaisi oppia jossa kielletään Jeesus.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Maalis 2011 15:16

Puolesta kirjoitti:1kor. 15:
22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Tämä kohta minusta todistaa sen, että Jeesuksen Krsituksen Herraus annetaan lopulta Isälle ja hänen samana olemisensa muuttuu. Joten voisi hyvin perustein ajatella, että Pojan samana oleminen kestää, vain siihen asti, kunnes kaikki on Hänen jalkojensa alle alistettu. Sitten Hänetkin alistetaan Isän vallan alle, joten Poika on sama eilen, tänään ja aina maailmanajanloppuun asti.


Apt 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

Teyhnyt sana on kreikaksi poieo, joka tarkoittaa tehdä ja tuoda esiin. Herraa Jeesusta ei ole tehty, koska Hän on ollut aina olemassa ja iankaikkinen. Tämä jae pitäisi ymmärtää, että Jumala on tuonut esiin Jeesuksen Herrana ja Kristuksena.

Eli Jeesusta ei ole tehty Herraksi vaan Isä toi Poikansa ihmiskunnalle esiin Herrana ja Kristuksena kun lähetti iankaikkisen Poikansa lihaan Kristukseksi.

Poika on siis aina ollut sama Herra Jhwh eilen ja tänään ja iankaikkisesti sillä Jumala on iankaikkinen eikä Jumala Herra Jhwh koskaan muutu.

Kyse on siis siitä että Jeesus on Herra Jhwh ja on sitä aina ollut ja tulee aina olemaan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja Puolesta » 17. Maalis 2011 15:33

Minun mielestäni sanat tuoda esiin ja tehnyt on molemmat päteviä tuohon kohtaan. Tai oikeammin siinä voisi jopa lukea. Hänet Jumalan on tehnyt ja tuonut esiin. Sillä mitään raamatun kohtaa en ole löytänyt joka todistaisi sitä, että Poika olisi ollut aina. Mielestäni se kumoaa tuon ianakkaikkisuus opin, se että Pojan valta ei ole pysyvää. Uskon, että poika on ollut ennen maailman luomista ja Jumala on Hänet silloin synnyttänyt tai tehnyt ja sitten hänet on maailman perustamisen jälkeen tuotu esiin. Hän on ollut siis maailmanjan alusta ja tulee olemaan maailmanajan loppuun. Sitten kaikki valta annetaan jälleen Isälle.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Maalis 2011 16:04

Puolesta kirjoitti:Minun mielestäni sanat tuoda esiin ja tehnyt on molemmat päteviä tuohon kohtaan. Tai oikeammin siinä voisi jopa lukea. Hänet Jumalan on tehnyt ja tuonut esiin. Sillä mitään raamatun kohtaa en ole löytänyt joka todistaisi sitä, että Poika olisi ollut aina. Mielestäni se kumoaa tuon ianakkaikkisuus opin, se että Pojan valta ei ole pysyvää. Uskon, että poika on ollut ennen maailman luomista ja Jumala on Hänet silloin synnyttänyt tai tehnyt ja sitten hänet on maailman perustamisen jälkeen tuotu esiin. Hän on ollut siis maailmanjan alusta ja tulee olemaan maailmanajan loppuun. Sitten kaikki valta annetaan jälleen Isälle.


Jos Jeesus olisi tehty ei Hän voisi olla Herra eli Jumala vaan olisi luotu. Sana ei opeta näin vaan sana opettaa että Jeesus on itse kaiken Luoja Isänsä kanssa.

1.Kol.1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

Kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä on luotu Pojan kautta sillä Isä ja Poika kaiken ovat luoneet. Jos Poika ei olisi ollut aina olemassa vaan olisi tehty olisi tuossa jakeessa 16 virhe sillä se sanoo että KAIKKI mitä on taivaissa ja maan päällä tehty on tehty Pojan kautta. Eli Poika ei lukeudu noihin tehtyihin sillä Poika on tekijä eli Jumala.

Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

1.Kor.12:4. Lahjat ovat moninaiset, mutta yksi on Henki;
5. Ja virat ovat moninaiset, mutta yksi on Herra.
6. Ja voimat ovat moninaiset, mutta yksi on Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa.

Herra on Jumala joka on Henki joka on yksi.

1.Joh. 3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

1.Joh.2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

1.Kor.8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Yksi Jumala ja Herra on Isä ja Poika! Jos ihminen uskoo että Jeesus on joskus tehty Isästä niin silloin Jeesus ei olisi tämä yksi Jumala joka on iankaiken ollut ja joka on kaiken tehnyt. Eli ihminen joka ei usko että Jeesus on iankaikkinen Jumala vaan tehty mutta palvoo Jeesusta syyllistyy monijumalaisuuteen ja tekee Jeesuksesta epäjumalan sillä Jumala on kieltänyt pitämästä mitään muita jumalia itsensä eli yhden Jumalan rinnalla.

Raamattu siis ilmoittaa että Jumala/Herra on yksi ja Jumala on Isä ja Poika. Joka kieltää tästä Jumalasta Pojan niin hänellä ei ole Isääkään eli koko Jumalaa ollenkaan sillä Jumalaa Isää ja Poikaa ei voi purkaa osiin. Jumala on yksi ja iankaikkinen aina ollut ja Jumala on Isä ja Poika.

Room 10:9-13 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä

yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Jos uskot sydämessäsi, että Jeesus on ylösnoussut kuoleman voittajana ja tunnustat suullasi, että Jeesus on Herra, niin sinä pelastut. Uskomalla Jeesuksen Herraksi ihminen pelastuu.

Paavali lainaa Jooelin kirjaa asian vahvistamiseksi, että se joka huutaa avuksi Herran (Jhwh) nimeä, pelastuu.

Jes 43:11; sanoo: Minä, minä olen Herra (Jhwh), eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. Raamatun opetuksen mukaan ei ole muuta pelastajaa kuin Herra (Jhwh).

Paavali kirjoitti, että Jeesus on Herra, jonka kautta pelastutaan, ja hän jatkaa siteraaten VT:n kohtaa, jossa hän varmistaa, että jokainen joka huutaa avuksi Herran (Jeesuksen) nimeä, pelastuu. Vanhan liiton pelastus ja pelastaja ei vaihdu Uudessa liitossa, jossa pelastaja on sama, eli Herra, koska muuta pelastajaa ei ole Raamatun ilmoituksen mukaan kuin Herra.

Uskominen Jeesuksen Herruuteen/Jumaluuteen on siis pelastus kysymys. Jos emme usko että Jeesus on tämä iankaikkinen Herra (Jhwh) vaan joku tehty pikkujumal olento niin teemme Jeesuksesta epäjumalan ja silloin meillä ei ole Isääkään koska kiellämme Pojan.

Herra on Jumala joka on Henki ja yksi ja Isä ja Poika on Jumala.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja Puolesta » 18. Maalis 2011 16:49

1.Kor.12:4. Lahjat ovat moninaiset, mutta yksi on Henki;
5. Ja virat ovat moninaiset, mutta yksi on Herra.
6. Ja voimat ovat moninaiset, mutta yksi on Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa.

Tuo sana Henki merkitsee voimakkaassa liikkeessä olevaa ilmaa, tuulta. Se on näkymätön, aineeton ja voimallinen. Sana merkitsee myös tuulta ja henkäystä.

Sana Herra taas on tässä kyrios. Adjektiivina sana merkitsee sellaista, jolla on voimaa ja auktoriteettiä. Substanttiivina sanan merkitys on herra ja hallitsija. Sanaa voitiin käyttää joko nimityksenä ja puhuttelumuotona kenestä tahansa joka asemaltaan oli toisten yläpuolella.

Sana Jumala taas on Theos. Se tarkoitti korkeinta olentoa, korkeinta Jumalaa.

Tässä puhutaan kolmesta eri asiasta. Hengestä, Herrasta ja Jumalasta. Siis toisin sanottuna on yksi Henki, on yksi Herra ja on Yksi Jumala.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja Puolesta » 18. Maalis 2011 17:06

1.Kor.8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Tämähän on hyvin selkeä. Kaikki on Isästä lähtöisin. Ensin Isästä on siis lähtenyt Poika jonka kautta sitten Isä on tehnyt kaiken muun. Niin siis myös me olemme Isän tekoa poikansa kautta. Hän Isä on siis luonut kaiken Poikansa kautta ja Poikaan.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Kolminaisuusoppiin....

ViestiKirjoittaja Puolesta » 18. Maalis 2011 17:23

Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Tämä puhukoon puolestaan.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 34 vierailijaa

cron