Hyvistä teoista

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hyvistä teoista

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Heinä 2015 10:31

Kiitos Pekka.
paa...minäkin olin nuorena aika itsekäs ,mutta en tykännyt siitä ja eräänä päivänä kävelin peilin eteen ja sanoin itselleni ,että tuo paskiainen saa lähteä ja haluan olla ihmisille ihminen ja auttaa aina kaikesta sydämmestä ilman palkkaa.Silloin en ajatellu asioita uskon kannalta vaan minulla ei ollu mukavaa "omissa housuissa.Olemus muuttui ja muuttuu edelleen ,mutta nyt Taivaallisessa ohjauksessa.

En ota edelleenkään palkkaa enkä edes ajattele avusta.Lähden aina kun on mahdollista lähteä auttamaan ja autan.Tässä kohtaa täytyy sanoa ,että kun on auttanut niin ihmisetkin auttaa ...se hyvä on ihmeellinen asia ja oikea taivaallinen energia buusteri ,joka luo sellaisen todella hyvän ilmapiirin ympärille.Hyvä saa aikaan hyvää..ennemmin tai myöhemmin.
Paha siis taipuu jossain vaiheessa ..siihenhän Jeesus meitä myös opettaa eli ei kosteta pahaa pahalla vaan hyvällä.

Ympärille muodostuu Rakkauden ilmapiiri ja se muodostuu kun ihminen ei ole itsekäs .Kaikenlainen teennäisyys saa pahaa aikaan huomaamatta ja pahimmillaan jopa kirouksia kun luottamus petetään .Siis Sydän ,joka on avautunut rakkaudella toiselle.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Hyvistä teoista

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 23. Heinä 2015 13:08

paa kirjoitti:
Mr Kerimäki kirjoitti:Auttaminen aina ja palveleva Rakkaudellinen elämä tulisi olla yhtä selvää luonnollista ,pohtimatta/mittaamatta tapahtuvaa kuin ilmanhengitys sisään ja ulos.


Joo, mutta olen niin vätys ettei se minulle ainakaan ole itsestäänselvää :oops: Itsekkyys jäytää kuin tauti ja se on oikeasti ihan kamalaa.


On todella tärkeää , että myönnät asian ja näet tuossa muutoksenpaikan.

Nyt on tie auki eteenpäin muutokseen, se että tajuaa jonkin asian tarvitsevan muutosta on ensimmäinen askel.Rukousta ,rukousta vaan ja Jumala kyllä ajallansa tuon muuttaa ja auttaa.

Kliseinen vastaus , mutta samalla täysin totta.

Kuka tietää ettei Jumala juuri sillä tavalla ole jo aloittanut muutostyötä sinussa, että jotenkin vahvasti tiedostat nyt tuon asian ja haluaisit muutosta siihen, ehkä tämä on askel jonka onkin vaikuttanut Jumala? Pyhä Henkihän näyttää meissä olevan synnin ja johdattelee meitä oikeaan suuntaan.

Voisit edetä hissukseen ja seuraavaksi kun koet, että jossain hetkessä olisi hyvä paikka hyvälle työlle niin repäiset vaan ja tartut siihen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hyvistä teoista

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Heinä 2015 14:08

Komppaan Mikkoa ja paa se on hyvä ku osaat käsitellä asioita ja pohtia ja noin suoraan tunnustaa .....se rukoilu ja sen voima kun eräänä päivänä voimalla aukeaa niin sitte keskustelu on vuoropuhelua Jumalan kanssa ja Taivaallinen voima on suurempi kuin tämän maailman voima .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Hyvistä teoista

ViestiKirjoittaja paa » 24. Heinä 2015 10:03

Kiitos lohdullisista sanoista Mr Kerimäki ja Mikko :hugehug:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Hyvistä teoista

ViestiKirjoittaja paa » 25. Heinä 2015 12:06

Aamu-Usva kirjoitti:Jotenkin kuitenkin ajattelen että tuolle mummolle apu on yhtä hyvää riippumatta auttajan motiivista. Sekin on tärkeää että avun tarvitsijat saavat apua. Vaikka siitä ei sitten auttaja saisikaan Jumalan edessä plussaa.

Joo tämä. Jos saa apua niin kiinnostaako ketään miksi sen tekee!
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Hyvistä teoista

ViestiKirjoittaja uuhi » 06. Elo 2015 15:07

Mikko Murpatti kirjoitti:Totta on, että Raamattu kehoittaa meitä vaeltamaan Hengessä, jotta Hengellä kuolettaisimme lihamme halut jne. Kuitenkaan kukaan ei vaella kokoajan Hengessä, jos vaikkapa lyön pikkuvarpaani jonkun keskelle eteistä jättämään työkalupakkiin huudan vihassa kivuissani ja suutun ja vihastun jne jne.


Mielestäni se että jos vihastuu kun lyö pikkuvarpaansa, on aivan erilainen asia kuin se että jos uskova lankeaa juopottelemaan.




Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö. Älkää antako auringon laskea vihanne yli


[Ef. 4:26]


Mutta jos hengellä kuljetetaan-teitä, niin ette ole tooran alla.
Ja lihan työt ovat ilmeiset, joita ovat aviorikos, haureus, saastaisuus, irstaus,
epäelohiminpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eripurat, harhaopit,
kateus, murhat, juopottelut, rellestykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista tekevät, eivät peri elohimin kuningaskuntaa.
Ja hedelmä hengen on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, hyväntahtoisuus, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsehillintä
Sellaista vastaan ei ole toora.
Ja ne, jotka [ovat] sen messiaan, ristiinnaulitsivat lihansa himoineen ja haluineen.
Jos elämme hengellä, hengellä myös vaeltakaamme.




[gal 5:18-25 vuoden 1938 käännös hieman korjattuna. En ole varma mikä sana on paras käännös kreikan sanalle ago jakeessa 18, käänsin sen sanalla kuljettaa , koska se on käännetty sanalla kuljettaa tuon jakeen vuoden 1938 käännöksessä, mutta korjasin sanan taivutusmuotoa]
Muuten, jakeessa gal. 5:20 sana thymos, käännetty sanalla vihat v. 1938 käännöksessä, kun taas jakeessa ef. 4:26 sana parorgismos, käännetty sanalla viha v. 1938 käännöksessä.



Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.



[1.Joh. 1:9]
if we may confess our sins, stedfast he is and righteous that he may forgive us the sins, and may cleanse us from every unrighteousness;



Oli siis kyse sellasesta tapauksesta jossa uskova on langennut juopottelemaan, ja kuolee siinä tilassa, ilman että olisi jälkeenmuutosharkinnut juopotteluaan ja tunnustanut syntiään. Oletko mikko huomannut sanan JOS jakeissa gal. 5:18 ja 1.joh. 1:9?
Itse olen nähnyt ainakin viisi veljeä, jotka ovat langenneet juopoiksi, ja yhden joka käsittääkseni käyttää huumeita. Kaksi heistä on jo kuollut.
Oletko mikko muuten huomioinut jakeita heb. 10:26-27? Ja mitä raamatussa sanotaan kuuliaisuudesta ja valvomisesta, entä lankeamisesta?



For if we sin wilfully after that we have received the knowledge of the truth, there remaineth no more sacrifice for sins, but a certain fearful looking for of judgment, and fiery zeal, about to devour the opposers;



[heb. 10:26-27]


Ja tiedämme, että elohimin tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.
Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät elohimin tuomion?


[room. 2:2-3]



katso siis elohimin hyvyyttä ja ankaruutta, ankaruutta langenneita kohtaan, ja hyvyyttä sinua kohtaan, jos hyvyydessä pysyt, muutoin myös sinut hakataan irti.



[room. 11:22, vuoden 1938 käännös hiukan korjattuna]



... in a day of wrath and of the revelation of the righteous judgment of elohim who shall render to each according to his works; to those, indeed, who in continuance of a good work,...
and to those contentious, and disobedient, indeed, to the truth, and obeying the unrighteousness -- indignation and wrath, tribulation and distress, upon every soul of man that is working the bad, both of jew first, and of greek


[room. jakeista 2:5-9]



Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole tooran alla, vaan sulouden alla? Ei suinkaan.
Ettekö tiedä, että jolle antaudutte palvelijoiksi kuuliaisuuteen, palvelijoita olette [sille], jolle olette-kuuliaisia, joko hairahduksen kuolemaan tai kuuliaisuuden vanhurskauteen.




[room. 6:15-16]


tuli hän iäisen autuuden aikaansaajaksi niille kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,



[jakeesta heb 5:9]



hedelmistäheidän tiedätte heidät. ei jokainen sanova minulle hallitsija hallitsija, tule kuningaskuntaan taivaiden, vaan se tekevä tahdon isäni taivaissa



[matt. 7:21]



Joka uskoo poikaan, sille on elämä iäinen; mutta joka ei ole kuuliainen pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan elohimin viha pysyy hänen päällänsä.



[joh. 3:36]



So that, my beloved, as you always obey, not as in my presence only, but now much more in my absence, with fear and trembling your own deliverance work out,



[fil 2:12]



jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, but I pursue, if also I may lay hold of that for which also I was laid hold of by the messiah yahuwsua,



[fil 3:11-12] suomalaiset käännökset enimmäkseen v. 1938 käännöksestä, jotkut hieman korjattuna.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Hyvistä teoista

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Elo 2015 11:36

Kirje filippiläisille 2:

1. Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,

2. niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset

3. ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne

4. ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.

5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,

6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,

7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

12. Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;

13. sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

14. Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,

15. että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,

16. tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.



Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvistä teoista

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Helmi 2017 10:08

"Vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se MINUA mitään hyödyttäisi (1.Kor.13:3)." Se kuitenkin hyödyttäisi niitä köyhiä, jotka saisivat ravintoa. Siksi kannattaa aina olla avuksi toisille, koska siitä on HEILLE hyötyä. Jumala näkee auttajan sydämen motiivit ja Jumalan edessä voidaan omia motiiveitamme tutkiskella, mutta aina tulee auttaa, kun pystyy.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Hyvistä teoista

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Touko 2017 09:35

Aristoteles kirjoitti 2300 vuotta sitten: "Hän tekee hyviä tekoja, mutta häpeää ottaa niitä vastaan, sillä vastaanottaja on alempi ja hyväntekijä ylempi." Jeesus sanoo Paavalin mukaan: "Autuaampi on antaa kuin ottaa (Apt.20:35)." Tämä tuli mieleen, kun töiden puolesta luin yhtä artikkelia. Minun äitini on mielestäni hyvä antamaan apua siten, että tunnen sen olevan hänelle pelkkää iloa hoitaa meidän lapsia tms. Jotkut auttavat niin väkinäisesti, että sitä apua ei ole kiva ottaa vastaan. Uskovat ovat kuitenkin yleensä päätöksenonnellisia päästessään auttamaan toisia. Silliin avun vastaanottajankin on kivempi olla.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron