Jokaisella ihmisellä on uskoa!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jokaisella ihmisellä on uskoa!

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Heinä 2015 09:19

Monesti uskosta osattomat ja joskus kristitytkin valittavat ja sanovat että on vaikeaa tai mahdotonta uskoa Jeesukseen. Ateistit taas ylpeilevät että he eivät usko mihinkään.

Tämä ei kuitenkaan ole totta, sillä jokapäiväisessä elämässä me elämme kokoajan luottamuksen ja uskon varassa.

ESIM:

Kun menet hissiin sinä uskot että hissi vie sinut haluamaasi kerrokseen kun painat nappia.

Kun ajat autoa sinä uskot että muut ihmiset noudattavat liikennesääntöjä eivätkä aja sinun kaistallesi, sinä uskot että auto pysähtyy kun painat jarrua.

Sinä uskot että 80 000 kiloa rautaa voi turvallisesti lentää ja viedä sinut toiselle puolelle maailmaa.


Nämä ylläolevat ovat kaikki hirvittävän huteria ja riskialttiita uskonkohteita! Elämme maailmassa jossa laitamme uskomme ja luottamuksemme hirvittävän epäluotettaviin asioihin!

Hissi voi mennä rikki ja niitä meneekin päivittäin hajalle. Päivittäin autot hajoavat jossain päin maailmaa ja ihmiset ajavat eri syistä väärin ja toisten kaistoille. Lentokoneita tippui vuonna 2013 noin 155 kpl eli noin joka toinen päivä tuli yksi alas.

Eli seuraavaksi kun evankeloit jotain ihmistä joka sanoo että hän ei voi uskoa Raamattuun koska siihen on vaikea uskoa tai seuraavaksi kun joku sanoo että ei usko mihinkään käytä noita esimerkkejä ja osoita hänelle että hänen koko elämänsä perustuu uskoon ja luottamukseen semmoisiin asioihin ja tavaroihin jotka ovat vajavaisten ihmisten suunnittelemia.

Rohkaise häntä luottamaan Jumalan sanaan ja Herra Jeesuksen sovitukseen ja ohjaamaan se usko tähän maailmanluotettavimpaan asiaan eli Herra Jeesuksen sovitukseen! Moni luulee ettei hänellä ole uskoa ja että hän ei voi uskoa ja silloin voit näyttää hänelle että hän uskoo jo nyt vaikka mihin asioihin jotka kuitenkin ovat vajaita eivätkä niin luotettavia kuin luottaminen Herra Jeesuksen sovitukseen!

Ja meidän uskovienkin on hyvä uudistaa ja vahvistaa uskoamme päivittäin.

Muistakaa veljet ja sisaret että se sama Jumalan lupaus jonka otit vastaan silloin kun tulit uskoon on TÄYSIN MUUTTUMATON SINUNKIN KOHDALLASI!

Se sama sopimus ja liitto on aivan täysin samalla tavalla voimassa , sillä Jumala ei koskaan ikinä eikä milloinkaan ota tästä liitosta mitään pois vaan Hän pitää tämän liiton voimassa. Liitto on voimassa! Olet sen suojassa! Lepää siinä, lohduttaudu siinä! Pidä se kokoajan kasvojesi edessä ja riemuitse miten suuren onnen olet saanut.

Sinä saat uskoa, että kun parannuksessa pyydät anteeksi syntejäsi ja vetoat tähän sopimukseen ja liittoon joka on Jumalan ja sinun välille solmittu, että se liitto ja sopimus pitää!

Kun teit sopimuksen asuntolainastasi tai sopimuksen syntyessäsi että olet Suomen kansalainen jokamiehen oikeuksineen sekä vastuineen, niin epäiletkö näitä sopimuksia? Etkö ole joka päivä Suomalainen ja usko ja luota että tämä syntymäoikeus on voimassa? Tottakai luotat etkä edes ajattele asiaa, vaan luotat Suomen valtioon että saat olla sen kansalainen ja että tämä sopimus ei ole muuttunut. Luota samoin ystävä Ristin sopimukseen joka on Herramme verellä allekirjoitettu ja taivaissa laadittu. Voit varmuudella herätä joka aamu taivaankansalaisena ja nauttia kiitollisena oikeuksistasi ja vastuistasi.

Herra Jeesuksen veri on tänään täysin yhtä arvokas valuutta kuin se oli Golgatan keskimmäisellä ristillä, sen arvo ei devalvoidu eikä sen arvo ole sidottu idekseihin eikä valuutta markkinoihin, vaan sen lunastavan veren hinta on 100% ja se on sinun puolestasi vuodatettu.

Jes.55

1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4 Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12 Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13 Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jokaisella ihmisellä on uskoa!

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Heinä 2015 23:45

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jokaisella ihmisellä on uskoa!

ViestiKirjoittaja paa » 17. Heinä 2015 08:24

Hyvä kirjoitus Mikolta :thumbup:

Voisikohan ateistien sanoa uskovan siihen, etteivät usko.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa