Raitishenkinen usko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2015 17:06

*
Miten voi tunnistaa ja tietää olemmeko raitishenkisiä uskossa ja Sanassa? Olen itse huomannut että itseämme ei voi tarkistaa tai tutkiskella uskon perusteella olemmeko itse jo raitishenkisiä uskossa ja Sanassa. Mutta silti haluaisin tietää olenko raitishenkinen uskossa ja Sanassa. Voiko kysyä toisilta uskovilta vai se ei ole kovin turvallista kysyä heiltä? No mietin miten tavalla saada selville siitä. Voisiko joku kertoa miten tavalla?

No uskonsiskot tutkivat Raamattua ja laittavat fb-seinälle pieniä Sanan opetuksia vaikka he eivät ole itse opettajia eivätkä he tarkoita että opettaisivat Sanan opetuksista, vaan haluavat vain laittaa fb-seinälle mitä he näin käsittävät Sanan opetuksia. Naiset kyllä tietävät että opettamisen armolahja kuuluu yksin miehille. Mitä mieltä uskonveljet siitä jutusta on?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Heinä 2015 10:52

*
Eikö toinen raitishenkinen uskova voi tarkistaa esim. minun uskoa onko se raitishenkinen? Olenko teistä raitishenkinen uskova omassa uskossa ja Jumalan Sanassa kun kirjoitin tänne jotain Raamatusta...?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Heinä 2015 11:15

Älä anna toisten ihmisten määrittää sitä, mitä olet Jumalan edessä.
Ihmiset tekevät sitä paljon toinen toisilleen. Mutta älä anna tehdä sitä itsellesi.

:hugehug:
lonelyrider
 

Re: Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Heinä 2015 11:51

lonelyrider kirjoitti:Älä anna toisten ihmisten määrittää sitä, mitä olet Jumalan edessä.
Ihmiset tekevät sitä paljon toinen toisilleen. Mutta älä anna tehdä sitä itsellesi.

:hugehug:


Mutta haluaisin tietää olenko raitishenkinen sillä minun pitää valvoa itseäni ja sanoja mitä tuon Raamatusta... Miten tavalla voi saada selville...?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Heinä 2015 12:02

vaisuliini kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Älä anna toisten ihmisten määrittää sitä, mitä olet Jumalan edessä.
Ihmiset tekevät sitä paljon toinen toisilleen. Mutta älä anna tehdä sitä itsellesi.

:hugehug:


Mutta haluaisin tietää olenko raitishenkinen sillä minun pitää valvoa itseäni ja sanoja mitä tuon Raamatusta... Miten tavalla voi saada selville...?



Kyllä sinä sen jo tiedät, miten voit saada selville ja Keltä kysyä ;) vai kuinka?

Kuuntele, löydä ja näe.... kulje.
lonelyrider
 

Re: Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Heinä 2015 12:18

*
No täältä kai voi kysyä kun onhan täällä raitishenkisiä uskovia? No olen törmännyt uskoviin joiden mielestään itse ovat viisaita ja pitävät itsensä raitishenkisiä mutta Raamattu varoittaa ja sanoo: älkää olko omasta mielestänne viisaita. Esim. tuo nainen Elisabeth Elijah pitää edelleen itsensä raitishenkisenä muttei hän ole raitishenkinen sanoissa. Omissa silmissä jokainen uskova voi erehtyä luullen jotain itsestään. On täällä minua kypsempiä ja tervehenkisempiä uskovia, saa he sanoa suoraan olenko vai en. Kyllä kestän kuulla totuuden itsestäni niin voin tehdä parannuksen kans. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Heinä 2015 16:16

vaisuliini kirjoitti:*
No täältä kai voi kysyä kun onhan täällä raitishenkisiä uskovia? No olen törmännyt uskoviin joiden mielestään itse ovat viisaita ja pitävät itsensä raitishenkisiä mutta Raamattu varoittaa ja sanoo: älkää olko omasta mielestänne viisaita. Esim. tuo nainen Elisabeth Elijah pitää edelleen itsensä raitishenkisenä muttei hän ole raitishenkinen sanoissa. Omissa silmissä jokainen uskova voi erehtyä luullen jotain itsestään. On täällä minua kypsempiä ja tervehenkisempiä uskovia, saa he sanoa suoraan olenko vai en. Kyllä kestän kuulla totuuden itsestäni niin voin tehdä parannuksen kans. :)


Sovitaanko niin, että me ollaan kaikki raitishenkisiä uskovia täällä foorumilla (HYMIÖ)

Ja "pienet" lipsahdukset suuntaan jos toiseenkin kuuluvat vain ikään kuin asiaan.


Jaakobin kirje 3:

1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

....................................

1. Älkäät, rakkaat veljeni, jokainen pyytäkö opettajana olla, tietäen, että me sitä suuremman tuomion saamme.

2. Sillä moninaisissa me kukin puutumme. Mutta joka ei puheessa lankee, se on täydellinen mies, joka voi myös koko ruumiinsa suistaa. Biblia.



Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Heinä 2015 16:43

pekka kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
No täältä kai voi kysyä kun onhan täällä raitishenkisiä uskovia? No olen törmännyt uskoviin joiden mielestään itse ovat viisaita ja pitävät itsensä raitishenkisiä mutta Raamattu varoittaa ja sanoo: älkää olko omasta mielestänne viisaita. Esim. tuo nainen Elisabeth Elijah pitää edelleen itsensä raitishenkisenä muttei hän ole raitishenkinen sanoissa. Omissa silmissä jokainen uskova voi erehtyä luullen jotain itsestään. On täällä minua kypsempiä ja tervehenkisempiä uskovia, saa he sanoa suoraan olenko vai en. Kyllä kestän kuulla totuuden itsestäni niin voin tehdä parannuksen kans. :)


Sovitaanko niin, että me ollaan kaikki raitishenkisiä uskovia täällä foorumilla (HYMIÖ)

Ja "pienet" lipsahdukset suuntaan jos toiseenkin kuuluvat vain ikään kuin asiaan.


Jaakobin kirje 3:

1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

....................................

1. Älkäät, rakkaat veljeni, jokainen pyytäkö opettajana olla, tietäen, että me sitä suuremman tuomion saamme.

2. Sillä moninaisissa me kukin puutumme. Mutta joka ei puheessa lankee, se on täydellinen mies, joka voi myös koko ruumiinsa suistaa. Biblia.



Kuva


:)

Eikö kristittyjen tulisi pitää huoli että me suuntaamme Sanan mukaan ja kasvaa tervehenkisesti Kristuksessa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Heinä 2015 17:57

En ole löytänyt Vaisuliini mitään missä kokisin , että olet eksynyt sillä tavalla että olisi viisasta sinua varoittaa. Ehkä emme ole kaikista Raamatun kohdista samaa mieltä ,mutta niin ei tarvitse ollakkaan, sillä perusasiat ja ydin on kunnossa.

On hyvä kun koettelet ahkerasti mitä Facebookista luet ja näet sillä kuten on huomattu niin siellä on paljon väärää opetusta. Itse en ottaisi sieltä mitään opetusta vaan antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :).

Minusta joka asiaan ja tulkintaeroon ei ole hedelmällistä puuttua vaan rakastavasti pitää silloin koittaa toista ojentaa jos alkaa menemään pelastuskysymyksissä metsään tai muuta isompaa mullistusta tulee teen.

Myöskään foorumit ei ole paras paikka toista kovin kärkkäästi opastaa sillä ei tunne toista ihmistä niin kuin livenä ja ei ole samanlaista suhdetta kuin vaikka paikallisseurakunnassa. vasta kun tuntee toisen niin pystyy sanomaan tarkemmin, ja on tuntenut toisen pidemmän aikaa. Ellei sitten toinen ole eksynyt selkeään harhaoppiin niin ja tuo sitä sanoin esille, vaikka branhamlaisuuteen tai new age jne.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Raitishenkinen usko

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Heinä 2015 20:34

vaisuliini ..kun olet kysyvällä paikalla niin ...sinulle vastataan ja kun kolkutat niin sinulle avataan .Kysyvä paikka on tervehenkinen ja aina eteenpäinvievä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa