Vanhan liiton uskovat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 22. Heinä 2015 11:18

Ok. Tuo on totta, että käydään meedioiden pakeilla ym... ja on hyvä varoittaa.
Isoäiti
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 27. Heinä 2015 09:35

Sori, mutta vieläkin mulla tulee asioita jotka mietityttää. Kun raamatussa sanotaan esim 1tess 3: 13 vahvistaaksensa teidän sydämenne nuhteettomiksi pyhyydessä meidän Jumalamme ja Isämme edessä, meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhiensä kanssa. juud 1: 14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä


Mitä pyhiä nämä ovat, jotka tulevat Jeesuksen kanssa? Kaikki Herrassa kuolleetko tätä ennen? Jos niin on, niin tulevatko pyhät Aabrahamin helmasta mukaan? Mua vaivaa tässä asiassa joku. Ja se on tietysti vaan hyvä asia, kun saa pohtimaan kirjoituksia. :D Evankeliumin ja pelastuksen kannalta asialla ei tietystikkään ole merkitystä.
Isoäiti
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 27. Heinä 2015 10:17

Vai ovatko nuo pyhät Herran enkeleitä?
Isoäiti
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Heinä 2015 12:15

Mä taas oon miettiny sitä kun Jeesus vei Jaakobin Johanneksen ja Pietarin korkealle vuorelle ja ilmestyi siellä muuttuneena, valkoisen hohtavana heille.Siellä ilmestyi myös Mooses ja Elias?? Hekin olivat vanhan liiton uskovia mutta ilmestyivät näille veljille.Miten se selitetään jos tuonelasta ei voi enää kukaan tulla ilmestymään?
systeri
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Heinä 2015 14:13

Isoäiti kirjoitti:Vai ovatko nuo pyhät Herran enkeleitä?


Kiitos sulle Isoäiti kysymyksestäsi. Alla olevan Raamatun kohdan mukaan Jeesus tulee hakemaan omiaan viimeisen petovaltakunnan loppumetreillä pyhien enkelien kanssa.

Mark. 8

38. Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

.....................................

38. Sillä joka häpee minua ja minun sanojani tässä huorintekiässä ja syntisessä suvussa, sitä myös pitää Ihmisen Pojan häpeemän, koska hän tulee Isänsä kunniassa pyhäin enkelien kanssa. Biblia.





1. Tessalonikalaiskirje 4:

15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.





Matteus 24:

29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.




Kuva




Joh. ilm. 10:

5. Ja enkeli, jonka minä näin seisovan meren päällä ja maan päällä, kohotti oikean kätensä taivasta kohti

6. ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa,

7. vaan että niinä päivinä, jolloin seitsemännen enkelin ääni kuuluu hänen puhaltaessaan pasunaan, Jumalan salaisuus käy täytäntöön sen hyvän sanoman mukaan, jonka hän on ilmoittanut palvelijoillensa profeetoille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 27. Heinä 2015 23:01

No niinpä onkin sanottu, että ovat enkeleitä. Ihan tutut raamatun kohdat nyt kun Pekka ne laitoit. Tutkiskelin vaan pyhät sanalla eri muodoissa haulla. Ja noita enkeli kohtia ei niillä hauilla tullut. Kiitos Pekka. :)

Mutta tuo systerin tuoma oivallus on myös mielenkiintoinen.
Isoäiti
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Heinä 2015 18:24

Isoäiti kirjoitti:No niinpä onkin sanottu, että ovat enkeleitä. Ihan tutut raamatun kohdat nyt kun Pekka ne laitoit. Tutkiskelin vaan pyhät sanalla eri muodoissa haulla. Ja noita enkeli kohtia ei niillä hauilla tullut. Kiitos Pekka. :)

Mutta tuo systerin tuoma oivallus on myös mielenkiintoinen.


Kiitos myös sinulle ja Siunausta sinulle ja läheisillesi.



systeri kirjoitti:Mä taas oon miettiny sitä kun Jeesus vei Jaakobin Johanneksen ja Pietarin korkealle vuorelle ja ilmestyi siellä muuttuneena, valkoisen hohtavana heille.Siellä ilmestyi myös Mooses ja Elias?? Hekin olivat vanhan liiton uskovia mutta ilmestyivät näille veljille.Miten se selitetään jos tuonelasta ei voi enää kukaan tulla ilmestymään?


Jumalan siunausta myös sinulle Systeri ja läheisillesi.

Matteus 17:

1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.

2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.

3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.


Herrallemme Jeesukselle Kristukselle tuo on mahdollista. Hänellä on valta kutsua tuonelasta Aabrahamin helmasta esim. Mooses ja Elias puhumaan Hänen kanssaan jos vain Hän niin tahtoo ja haluaa.


Johannes 10:

27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

30. Minä ja Isä olemme yhtä."


Matteus 28:

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


Joh. ilm. 1:

18. ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.




Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Heinä 2015 20:06

Aivan Pekka! Koska Jeesuksella vain on avaimet niin Hänen kädessään on se jos sieltä joku tulee, mutta Jumalalle sekään ei oo mahdotonta.
Tämä kuitenkin auttaa ymmärtämään sen että sieltä ei niin vaan kutsuta ketään näyttäytymään, vaan avaimet on Jeesuksella.
Nämä paikat kolautti...kiitos Pekka :)
systeri
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Heinä 2015 21:53

Niin en oo tosin uskonutkaan että sieltä vois ketään kutsua, taisin valita sanani aivan väärin :) mutta tällä voi kumota sen jos joku väittää että sieltä voi kutsua.
systeri
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Elo 2015 10:01

Isoäiti kirjoitti:Lyhyt kysymys. Synnyttiinkö vanhan liiton aikana jo Hengestä uudesti ylhäältä?


Nukahdin yöllä "kuulokenapit" korvissa ja aamulla heräsin kun mies siellä "saarnasi" 1 piet 4 kohtaa jossa selitetään hyvin tämä kohta :)
Eli ymmärsin että vanhan liiton ihmiset kuolivat lihassa, mutta tehtiin sen jälkeen vielä eläväksi hengessä (Jeesus kävi heille saarnaamassa) koska muutenhan he eivät voisi olla Kristus ruumiin jäseniä...tulevat hengessä eläviksi niin kuin Jumala on.

1 piet 4
5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa

cron