Vanhan liiton uskovat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Elo 2015 10:51

Vielä vois lisätä pari kohtaa todistamaan että Jeesus kävi puhumassa heille että he saivat Hengen...eli vapauttamaan heidät liharuumiista eli toisin sanoen "haki" heidät vankeudesta vapauteen,eikö näin ollut :)


Joh. 6:63

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.


Gal. 3:21

Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
systeri
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Elo 2015 10:53

systeri kirjoitti:
Isoäiti kirjoitti:Lyhyt kysymys. Synnyttiinkö vanhan liiton aikana jo Hengestä uudesti ylhäältä?


Nukahdin yöllä "kuulokenapit" korvissa ja aamulla heräsin kun mies siellä "saarnasi" 1 piet 4 kohtaa jossa selitetään hyvin tämä kohta :)
Eli ymmärsin että vanhan liiton ihmiset kuolivat lihassa, mutta tehtiin sen jälkeen vielä eläväksi hengessä (Jeesus kävi heille saarnaamassa) koska muutenhan he eivät voisi olla Kristus ruumiin jäseniä...tulevat hengessä eläviksi niin kuin Jumala on.

1 piet 4
5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.


Nostan tään kun se jäi edelliselle sivulle :)
systeri
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Elo 2015 09:44

systeri kirjoitti:
systeri kirjoitti:
Isoäiti kirjoitti:Lyhyt kysymys. Synnyttiinkö vanhan liiton aikana jo Hengestä uudesti ylhäältä?


Nukahdin yöllä "kuulokenapit" korvissa ja aamulla heräsin kun mies siellä "saarnasi" 1 piet 4 kohtaa jossa selitetään hyvin tämä kohta :)
Eli ymmärsin että vanhan liiton ihmiset kuolivat lihassa, mutta tehtiin sen jälkeen vielä eläväksi hengessä (Jeesus kävi heille saarnaamassa) koska muutenhan he eivät voisi olla Kristus ruumiin jäseniä...tulevat hengessä eläviksi niin kuin Jumala on.

1 piet 4
5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.


Nostan tään kun se jäi edelliselle sivulle :)


Minä olen siinä uskossa että nämä tässä jakeessa mainitut kuolleet:

1 piet 4
5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta [b]että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää

Ovat hengellisesti kuolleita eivät fyysisesti kuolleita.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Elo 2015 16:09

No yleensä hengellisesti kuolleille ,mutta kenellekkäs muille jos kerran kuolleillekin??

Kattoin kyllä sen jälkeen kun laitoin tuon, että Petrikin on näköjään sitä mieltä kuin sinäkin, mutta en siltikään usko sitä tältä istumalta,sen verran voimallisesti jae puhutteli sinä aamuna kun se sieltä soittimesta korviin tuli :)
systeri
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Elo 2015 08:41

Mä nyt takkuan edelleen tätä asiaa :) Kun viimeinen pasuuna soi ja kuolleet nousevat ylös haudoistaan niin mistä ne vanhan liiton uskovat saavat sen Taivaaseen vievän ylösnousemusruumiin kun eivät ole kuolleet uuden liiton aikana,siis Kristuksessa?

Ja jos joillakin vanhan liiton uskovilla (niin kuin oon ymmärtäny) oli Pyhä henki niin olivatko he näitä jotka nousivat tässä ....ja taas mikseivät kaikki vanhan liiton aikana kuolleet nousseet tässä, vaan monta nousi muttei kaikki????

Matt 27
50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
systeri
 

Re: Vanhan liiton uskovat

ViestiKirjoittaja Melissa » 24. Touko 2016 17:07

systeri kirjoitti:1 piet 3

18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Tämä paikka ei oo oikein avautunu, mutta koen että se puhuu jotain enemmän kuin nyt kykenen ymmärtää.

Vanhurskas kuoli jokaisen väärän puolesta ja kävi vielä elävänä hengessä saarnaamassa niille jotka muinoin eivät olleet kuuliaisia....johdattaakseen heidätkin kenties Jumalan tykö???

Pietari sanoo minun mielestäni ihan selkeästi kuolleista, siis Tuonelassa olevista näin: 4 luku:6 jae.: Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niin kuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä , niin kuin Jumala elää. Kun katselee myös 3 lukua niin yhtälöä löytyy.. Onko sitten kaikilla mahdollisuus Jeesuksen veren kautta vielä Tuonelassakin pelastua, jotka ovat kuolleet ennen Jeesuksen sovitustyötä.. Näyttäisi siltä että on, ainakin joillakin, minun käsityskykyni mukaan.
Melissa
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa