Minne menet Suomen Siion?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja onefortruth » 23. Kesä 2015 17:22

Ostin tuolta Aikatorilta juhannuskonffassa tällaisen Juha Ahvion kirjan jossa on huolestuttavaa asiaa, mihin luterilainen kirkko ja helluntaiherätys ovat menossa.
Kirja on vauhdilla luettu, helppolukuinen ja huolestuttavalla asialla kyllästetty.
Se kertoo siitä, miten liberalismi on tunkeutunut kirkkoon ja samoin helluntaiherätykseen salavihkaa.
Ilmeisesti kirjoitukset perustuvat faktatietoon ja tutkittuun, koska Ahvio osaa aika tarkasti lukujen kera määritellä miten liberalismi on käytännössä tullut kirkkoihin.

Olin itse talkoissa tuossa konffassa mutta ehdin jokuseen tilaisuuteen osallistua. Minäkin panin merkille, kuinka opetus oli jäänyt vähälle, kun sen sijaan musiikilla oli suorastaan päärooli siellä.
Mitäs kun mä en sitä musiikkia sinne mennyt niinkään kuuntelemaan ja tylsistyn tuntikausien musiikkishow:n keskellä?
En lyttää ylistystä, mutta sen korostus on mennyt kyllä yli ja pahasti.
Sen sijaan kun olisi saanut kunnon opetusta, olikin järjestetty paneeli jonka alusti Veli-Matti Kärkkäinen.
No, eihän tuollainen mitään opetusta ole nähnytkään...
Olin todella pettynyt konferenssin antiin nyt. Edellisestä kerrasta on 5 v. kun siellä kävin (!!!)...tästä sen sitten näkee minne helluntaiherätys menee.
Minäkin oon helluntailainen, en muuten olisi päässytkään talkoisiin.
Kuulun sinne lähinnä siksi, koska en halua olla kirkonkaan jäsen ja jonnekin pitäisi kuulua. Tosin en kerkeä usein minnekään kokouksiin 3-vuorotyöni takia.
Ja kynnys lähteä nousee sitä enemmän mitä vähemmän sinne pääsee.
Uskovien yhteys onkin sitä ja tätä, satunnaista ja riippuu paljon itsestäni.
Hyvähän se olisi jos olis joku srk-yhteys jossa oikeasti voisi nauttia uskossa elämisestä, rukoilla ja lukea sanaa vapaasti, jakaa sitä...
Mutta pointtini tässä oli se, että onko Jumalanpalveluksista tullut viihdettä kansalle ja musakonsertteja?
Sitä vähemmän mä välitän musiikkia kuunnella mitä enemmän sitä tyrkytetään.
Voi olla tuntikausienkin ylistystä jossain mutta opetus on olematonta. Missä menee todellakin Suomen Siion?
Mä melkein menisin kansanlähetyspäivillekin, ihan minne vaan missä on opetusta.

Erään talkoolaisen kanssa juteltiin tuosta samasta, että on mennyt malliinsa kun opetusta ei enää saa vaan sen sijaan musiikkia kyllä...
Okei, mä kuuntelen vapaa-ajallani jo kohtuullisesti musiikkia, en mä mitään konsertteja kaipaa. Enkä välttämättä joka tilaisuudessa halua olla muottiin hakattu yksilö jonka tehtävä on seistä puoli kokousta ja ylistää pakolla, kun kaipaan oikeasti sitä sanaa...kaipaan opetusta Raamatusta enkä viihdettä. :(
Olisin voinut lähteä noista kokouksista pois lopulta niilä mielillä että olipas hyvä konsertti taasen.

Oletteko huomanneet jotain mikä leimaa tätä aikamme seurakuntaa? Onko tullut penseyttä? Tai jotain että minäpä teenkin ihan toisin nyt kuin Raamattu kehoittaa. Tuomme rockin seurakuntaan!
Kuinka moni on lukenut David Wilkersonin Saadokin pappeus -opetuksen?

Palatakseni vielä kirjan aiheeseenkin tässä, niin kyllä, se on liian totta että tätä Raamattua pyritään eri tavoin vesittämään, nyt kun kirkossa ja helluntaikirkossakin alkaa olla tätä puolueellisuutta, on liberaaliutta ja konservatiivista. Tarkkailkaa mitä tapahtuu.
Juha Ahvio kuvaa aika hyvin, mitkä on näiden erot. Liberaalit pyrkivät "uudistamaan" eivätkä uskokaan että Raamattu on Jumalan sanaa ja ilmoitus, sillä verukkeella he tahtovat tuoda sen uudistuksen että "ei tämä kirja koske tätä aikaa", "ihmisten kirjoittama koko Raamattu" jne. juttuja.
Merkillepantavaa on se, että Ahvio kertoo naispappien olevan liberalisteja useammin kuin miespapit.
Hyvin monet papit eivät siis usko, että Raamattu kuuluu tähän aikaan eikä se heistä ole Jumalan ilmoitus.
He opettavat siksi päin männikköä koska tulkitsevat sitä lihassa, ei Pyhässä Hengessä.
No, ehkäpä moni teistä tämän saattoikin tietää ilman tätäkin.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Kesä 2015 19:33

Sydän muljahti ylös alas kun luin tekstiä ...ei siksi ,että olisi ollut väärää tekstiä vaan siksi ,että osui oikeaan liikaa ......Tämä maailma ..tämä aika ja syvä huokaus.
Etenkin tuo naispappeus on jotain niin ällistyttävää ja se ,että papit ei usko .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja george » 24. Kesä 2015 02:06

Modernit menetelmät ovat tulleet Raamatun ja sen riittävyyden & julistamisen tilalle. hillsongilmio.wordpress.com sivulla on lisää tuosta musiikki & viihdeaiheesta. Tilanne on todella huono ja muuttunut lyhyessä ajassa. Uskon Hillsongin ja siitä mallin ottamisen olevan suurena syynä.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Kesä 2015 10:28

Osuvaa tekstiä oli aloituksessa. Nyt on se aika , kun saatana koko arsenaalillaan rellestää ympärimaailman eksyttäen ne pyhätkin jotka vain pystyy. Ne joilla on keveät kesävaatteet eli hengellinen haarniska ei ole niskassa kävelevät tappavaan eksytyksen pilveen.

Tuntuu ettei seurakunnat koettele mitään ja ne jotka koettelee hiljennetään väärin tulkitulla "älä tuomitse" muminalla. Koettelu on nykyään automaattisesti tuomitsemista, eihän tuossa ole järkeä lainkaan. Jos katsot epäilyttävää kaksi viikkoa pöydällä ollutta tomaattia ja panelet, haistelet ja puristelet sitä tuumaten "tässä on jotain mätää" ei kukaan sano "älä tuomitse tomaattia", vaan kaikki tietää että sinä koettelet onko tomaatti mätä. Koettelu ei ole tuomitsemista.

On healinglin roomia, joogaa, kristittyjen metallimusiikkia, menestysteologiaa, veretyntä huttua, menoa ja meininkiä ja korskeaa menoa.

Vetäytyköön kaikki ulos semmoisesta toiminnasta, jota ei voi tehdä puhtaalla omatunnolla. Uskon että kirkkojen penkkejä kuluttaa suuri määrä ihmisiä joiden sielu ja sydän huutaa, että tämä on onttoa ja väärää eikä tässä ole Jeesuksen henkeä, mutta silti he viikko viikon jälkeen palaavat koska eivät uskalla lähteä, koska pelkäävät hylkäämistä.

Kuitenkin on varma että jos eksynyt seurakunta jonkun hylkää ei Jeesus häntä hylkää koskaan tietenkään, vaan on hänen kanssansa. Lähtekää ihmiset ulos paikoista jotka eivät kestä koetteluanne ja joista Pyhä Henki omaantuntonne varoittaa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 29. Kesä 2015 17:08

Viihdytystä on nykyään joka puolella. Yritetään konsteilla ja keinoilla saada ostettua Jumalalta läsnäoloa. Siihen touhuun on sitten hyvä sielunvihollisenkin yhtyä. Uskon, että tämän menon tulee Jumala itse pysäyttämään suomessa. Tuomiot alkavat Jumalan huoneesta. Eivät he kuuntele ihmisiltä tulevaa sanaa. Jumala pysäyttää äkisti omatekoisen iljettävän voiteen tekijät. Tuota voidetta levitetetään nyt niidenkin päälle, jotka eivät halua parannusta tehdä. Ja parannuksesta ei mitään puhutakkaan. Kehoitetaan vaan ottamaan vastaan armoa ja olla avoimia hengelle. Panee miettimään, että mille hengelle. :shock: Mutta armohan kuuluu vaan niille, jotka tahtovat pesettää vaatteensa Karitsan veressä ja tehdä sydämestään parannuksen ja uskoa Jeesukseen Pyhässä Hengessä. Siten kuinka raamattu meitä neuvoo tekemään ja Jeesusta seuraamaan.
Isoäiti
 

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja Hansu » 30. Kesä 2015 01:15

Suomen Siionin on vallannut vääränlainen hurmos kristillisyys. On soukkausta, tulitunneleita, Pyhän Hengen virtaa ja ties mitä muita ihmeellisyyksiä. Mutta mihin ihmeeseen on jätetty ja unohdettu Jeesus Kristus? Hänen pitäisi olla koko kristillisyyden päähenkilö, kallio ja tukipilari. Hänen tulisi vallata Suomen Siionissa kaikkien uskovien sydämet.
Hansu
 

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja paa » 30. Kesä 2015 07:18

Mitä on soukkaus? :-P
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Kesä 2015 09:55

paa kirjoitti:Mitä on soukkaus? :-P


Paa, löysin netin syövereistä tällaisen selostuksen kysymykseen "mitä on soukkaus"?

Eli tässä erään ihmisen vastaus/selostus mitä on soukkaus, lainaus:
"Mun ymmärtääkseni jonkinlaista Jumalan rakkaudessa "lillumista", eli ei kauheasti tehdä mitään, otetaan vaan vastaan. Voi olla hyväkin juttu tai sitten pelkkää fiilispumppausta. Henkkoht kokemusta tuolla nimellä kulkevasta toiminnasta ei ole."



Mutta tietääkö joku kertoa, että mikä on "tulitunneli" ?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Kesä 2015 10:13

pekka kirjoitti:
paa kirjoitti:Mitä on soukkaus? :-P


Paa, löysin netin syövereistä tällaisen selostuksen kysymykseen "mitä on soukkaus"?

Eli tässä erään ihmisen vastaus/selostus mitä on soukkaus, lainaus:
"Mun ymmärtääkseni jonkinlaista Jumalan rakkaudessa "lillumista", eli ei kauheasti tehdä mitään, otetaan vaan vastaan. Voi olla hyväkin juttu tai sitten pelkkää fiilispumppausta. Henkkoht kokemusta tuolla nimellä kulkevasta toiminnasta ei ole."



Mutta tietääkö joku kertoa, että mikä on "tulitunneli" ?




Taisin nyt löytää selostuksen siihen mitä tarkoitetaan "tulitunneleilla". Tässä lainauksena tuo löytämäni selostus tulitunneleista:
" Eutykus:
Löytyi surullinen juttu , miten harha on vallannut seurakunnan Iso-Britanniassa. Kaikki fire tunnelitkin otettu käyttöön. (16. 7. 2011 julkaistu osuus)

Callamari:

--- Lainaus käyttäjältä: "Eutykus" ---Löytyi surullinen juttu , miten harha on vallannut seurakunnan Iso-Britanniassa. Kaikki fire tunnelitkin otettu käyttöön. (16. 7. 2011 julkaistu osuus)
--- Lainaus päättyy ---

Kyllä näitä tulitunneleita käytetään ainakin satunnaisesti myös Suomessa. Näin voi tapahtua juuri jonkun 'suuren' ulkomaalaisen vierailijan yhteydessä, kokouksen tai profeettakoulun loppupuolella.

Käytännössä siis kristityt asettuvat kahteen jonoon tai riviin, nostavat kätensä koholle ja muodostavat tunnelin. Tästä sitten kuljetaan läpi. Ilmassa voi olla ääntelyä, 'Fire' -huutoa ja vastaavaa. Asia liittyy joskus myös käsitteeseen 'Daavidin Ilmestysmaja'.

Kyseessä ei ole leikki, vaan tässä välitetään henkeä ja voitelua eteenpäin. Ja vaikutus on myös enemmän tai vähemmän sitä mitä on liitetty 'torontolaisuuteen' ja ns. 'uuteen viiniin'.

Bill Johnson lienee tunnetuimpia henkilöitä tulitunnelin käytön takana.

Itse en saa tällaisia asioita sopimaan raamatulliseen Hengen uudistukseen. Minulle Jumalan edessä oleminen on pyhä asia. Kaikki on Kristuksen työn varassa, Jumalan kasvojen eteen tuleminenkin.

Hengellisissä asioissa ei voi toimia niin, että päättää siis olla menemättä tulitunneliin. On hylättävä koko sellainen henki, joka tuottaa tällaisia käytäntöjä."



Mitä mieltä olette?

Jumalan siunausta kaikkien päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 30. Kesä 2015 10:37

Minä olen ollut kokouksessa jossa muodostettiin tulitunneli. Itse en siihen osallistunut, koska en pitänyt touhusta ollenkaan. On ihmisen konsteja. Mikä järkyintä niin siellä kuitenkin jotain 'henkeä' kohdattiin tunnelissa ja melu oli aivan selkäpiitä karmivaa. Eräs uskosta osaton henkilö säikähti sitä niin, ettei lähtenyt pitkiin aikoihin mukaan tilaisuuksiin. :shock:

Olin kyllä tunnelista kuullut jo aikaisemminkin ja koetellut sen, että sellaiseen ei pidä osallistua.

Hilja Aaltonen on sanonut, että 'ei Pyhä Henki metelöi, se on liha joka pitää meteliä'.

Kun oikein metelöidään niin kyllähän se varmasti sielunvoimatkin saattaa esiin.
Isoäiti
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron