Minne menet Suomen Siion?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 01. Heinä 2015 10:08

En viitsi omasta tulitunnelipaikastani tänne kertoa. Oli yksi pieni seurakunta. Siellä oli vieraileva puhuja, joka tämän tunnelin sinne järjesti. Mutta kantani asiaan toin silloin kyllä julki. Eikä siellä kyllä ole tunneleita sen jälkeen näkynyt. Kuullut olen, että muuallakin sitä touhua on järjesetetty. Mutta ei varmaankaan enää tämän puhujan toimesta. En ole kuullut että hän olisi enää sellaista puuhaillut.

Minä tykkään kuunnella aina väliinsä näitä Tapani Suonnon opetuksia, niinkuin tuossa Hansun laittamassa linkissäkin Suonto opettaa. Hän on jotenkin 'raikas' opettaja. Sitä oon joskus miettinyt, että onkohan Suonto uskovien kasteella käynyt vai lapsena kastettu?
Isoäiti
 

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja onefortruth » 01. Heinä 2015 13:32

Aiheellisen jutun nostitte nyt esille. Itse olen noita viimeaikoina myös käsitellyt.
Tuollainen tulitunneli tehtiin Nouse Suomi -tapahtumassa, jossa oli Todd White puhujana.
Seurasin yhtä kokousta uteliaisuudesta jossa hän puhui.
Jos olette huomanneet, moni tällainen voimallinen puhuja puhuu voimansiirrosta.
Se on epäraamatullinen käsite.
Tuossa tapahtumassa oli jotenkin rahan ja kolehdin keruu myös yhdessä pääosassa. Liput per henkilö oli jo 60€ ja vielä oli tarvetta saada 6000€ tai 60000€.
Nyt hoksasin itsekin että 6 kummitteli aika paljon tapahtumassa tavalla tai toisella. Miksiköhän?
Itse olen karismaattiset kokoukset kokenut tälle elämälle enkä niitä juuri kaipaa. Haluaisin vaan kunnon opetusta Raamatusta.
En halua lähteä tähän uuskarismaattiseen touhotukseen mukaan.
Se jotenkin tuntuu jo sellaiselta et on ikävä kokea Jumalaa sanassaan ennemmin.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Heinä 2015 10:56

Tulitunneli/fire tunnel:




Siinä eksyneitä ihmisiä tulitunnelissa ja meno on sen mukaista. Aivan kuin ihmiset olisivat vailla järkeä kun käyttäytyvät tuolla tavalla, huutavat, nauravat ja kaatuilevat miten sattuu jne.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Heinä 2015 12:27

Tässä seuraavassa videossa on likoamista (soukkausta):




Ei ole tuossa likoamisessa(kaan) päätä eikä häntää!

Siinä "lillutaan" ja tunnelmoidaan, voi kuinka eksyneitä ihmiset ovatkaan.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 02. Heinä 2015 21:34

Täytyypi sanoa ,jotta on omituista menoa..
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Heinä 2015 10:12

Näidän kaikkien hörhöilyjen ja kundaliini voimien kanssa sekoilusta tulee kova hinta maksettavaksi, koska jos joku joka halajaa Jumalan puoleen etsii seurakuntayhteyttä tuommoisesta paikasta niin uskonelämä joutuu heti väärille raiteille.

Nämä antavat myös hyvin väärän ja nolon kuvan uskovista hörhöinä hihhuleina jotka sekoilevat ja hihkuvat ja pyörivät lattialla feikaten ja esittäen jotain kokemusta, kuin 6-vuotiaat konsanaan.

Tuo näyttää ihan aikuisten ihmisten leikiltä tai esitykseltä , jos ei ymmärrä miten kundaliini voima toimii ja sekin on omiaan karkoittamaan Jumalaa etsijät toisten uskontojen piiriin tai ainakin ihan muualle kuin tuommoiseen tilaisuuteen.

Sielunviholliselle nämä ovat aina voitto koska uskoon tulevat eksyy väärään ja uskosta osattomat saa lisää aseita ja todistusaineistoa uskovien hörhöydestä. Minua saa kyllä pilkata ja pitää hörhönä silloin kun olen ihan oikeasti Jumalan asialla, sillä se on vain kunniakasi Jumalan silmissä, mutta en innostu ideasta että joku pilkkaa minua tämmöisistä asioista joissa ei edes Jumala ole mitenkään mukana.

No eipä näille mitään mahda, kun eletään kokemuskristillisyydessä ja koettelematta otetaan opetukseksi vaikka mitä huuhaata.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja Hansu » 05. Heinä 2015 00:20

Tässä myös yksi arvelluttava saarnamies erikoisine temppuineen.

Ke 15.07.2015, Seinäjoille, Keskellä elämää tilaisuuteen on kutsuttu Dr. Paul Enenche Nigeriasta.

http://www.hyvasanomapalvelut.fi/ohjelm ... lla_elamaa

Hänen opetuksensa ja toimintansa kannattaa tutkia ja koetella Raamatun Sanan valossa. Mielestäni ei vaikuta raitishenkiseltä. Mutta jokainen tutkikoon ja tehköön oman päätelmän.
Youtubesta löytyy videito hänen pitämistään tilaisuuksista.

Facesta löytyy hänen sivunsa, josta myös löytyy videoita hänen tilaisuuksistaan.

https://www.facebook.com/drpastorpaulenenche
Hansu
 

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja george » 05. Heinä 2015 09:40

Tuo Seinäjon touhu on kyllä todella kummallista. Menevät sensaatiosta sensaatioon ilmiöstä ilmiöön. Suuria megatapahtumia ja samalla uskovat nääntyvät opetuksen puutteessa. Niillä oli se houmi-ilmiökin, joka irtosi omaksi seurakunnakseen. Ovat sen verran oppineet, että on otettu nuorisopastoriksi sukulainen lähempää, niin valta pysyy lähellä.

Seinäjoen oletetun suuruuden takia monet helluntailaiset kunnioittavat ja pelkäävät Seinäjoen helluntaiseurakunnan arvostelemista. Jos kertoo ikäviä faktoja, niin se asettaa jotenkin huonoon valoon ns. Vaikka he tekevät sen aivan itse.

Helluntailaisilla on vielä helluntai-identiteetti niin vahva, että en paljoa liioittele, jos sanoisin, että vaikka perkele saarnaisi paikassa, jonka nimi on helluntaiseurakunta, niin helluntailaiset olisivat siellä pelkän nimen tähden. Olen sen verran nähnyt kaikkea, millä ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, että voin todeta asian.

Toki niitä hyviäkin helluntaiseurakuntia on, mutta yleensä ovat sieltä pienimmästä päästä. Liikaa vain identifioidutaan liikkeeseen ja kokemukseen eikä Kristukseen.
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja paa » 07. Heinä 2015 17:55

Soukkaus ja tulitunneli, kuulostaa ihan joltain huvipuistomeiningiltä. Tuollaiset touhut ovat jo niin selvää eksytystä että ihmisten pitäisi tajuta, jos ovat edes vähän vilkuilleet Raamattua. Uskostakin on tehty jonkinlainen kokemus/elämys/mikä lie, näyttävä ja hauska show, jossa 'opettajia' raahataan eri puolilta maailmaa ja sitten sätkitään yhdessä lattioita pitkin. Ihmiset tarvitsevat kunnon kurinpalautuksen ja ankaraa Raamatun opiskelua niin josko tuo lattioiden nuohoaminen loppuisi.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Minne menet Suomen Siion?

ViestiKirjoittaja paa » 07. Heinä 2015 17:59

George, mitä tarkoitat Seinäjoen oletetulla suuruudella? Kuka olettaa ja miksi? Kerro kaikki, kiinnostaa nuo jutut kun on siteitä sinne päin Suomea.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 37 vierailijaa

cron