Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2015 18:25

Tirlittan kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Minulla on pari hamppuhattua. :oops: Katsellessani vaatteita minulle tuli mieleen että ne hippituntuiset vaatteet ovat new agesta mutta silti ostin hamppuhatun. Mitä mieltä olette? :oops: Saako uskova käyttää hamppuhattua koska se on hyvä kuumina hellepäivinä...? :shifty:


En usko, että hamppukuiduista tehtyjen vaatteiden pitäminen on väärin. Suomessakin on viljelty hamppua, eikä kaikista hamppulajikkeista
voi tehdä huumeita, vaan muita hamppulajikkeista valmistetaan ihan muuta.

http://yle.fi/uutiset/hampusta_lisaelin ... le/5347368


Ok hyvä. Tuli mietityksi mikä miehiä he ovat kun heillä on pitkä rastatukka ja hippivaatteet olkalaukkuineen ja paljain varpain. Katselin heidän myymiä hippivaatteita, kyllä ne ovat ihanan ja voimakkaan värisiä hippivaatteita mutta huomasin aurinko symbolin niissä vaatteissa. Niin jätin ostamatta kun tuli mieleen auringonjumala. Kerro mikä miehiä he ovat?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 07. Heinä 2015 18:50

vaisuliini kirjoitti:
Tirlittan kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Minulla on pari hamppuhattua. :oops: Katsellessani vaatteita minulle tuli mieleen että ne hippituntuiset vaatteet ovat new agesta mutta silti ostin hamppuhatun. Mitä mieltä olette? :oops: Saako uskova käyttää hamppuhattua koska se on hyvä kuumina hellepäivinä...? :shifty:


En usko, että hamppukuiduista tehtyjen vaatteiden pitäminen on väärin. Suomessakin on viljelty hamppua, eikä kaikista hamppulajikkeista
voi tehdä huumeita, vaan muita hamppulajikkeista valmistetaan ihan muuta.

http://yle.fi/uutiset/hampusta_lisaelin ... le/5347368


Ok hyvä. Tuli mietityksi mikä miehiä he ovat kun heillä on pitkä rastatukka ja hippivaatteet olkalaukkuineen ja paljain varpain. Katselin heidän myymiä hippivaatteita, kyllä ne ovat ihanan ja voimakkaan värisiä hippivaatteita mutta huomasin aurinko symbolin niissä vaatteissa. Niin jätin ostamatta kun tuli mieleen auringonjumala. Kerro mikä miehiä he ovat?


Voi olla tavallisia vapaamielisiä hippejä tai sitten voivat olla rastafareja. Rastafarismi on jamaikalla syntynyt uskonto ja ne kyllä käyttävät
kannabista huumeena. On viisaampaa olla ostamatta niiltä mitään. Kukapa tietää niiden vaatteidenkaan alkuperää. Jos olet kokenut jotain outoa, niin
kannattaa olla varovainen.

En tiedä, mitä aurinko voisi symboloida. Ainakin rastafareilla ne värit voi symboloida etiopian lipun värejä.
Tässä pikkusen jotain tietoa rastafarismista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rastafari
Tirlittan
 

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2015 19:31

Tirlittan kirjoitti:Voi olla tavallisia vapaamielisiä hippejä tai sitten voivat olla rastafareja. Rastafarismi on jamaikalla syntynyt uskonto ja ne kyllä käyttävät
kannabista huumeena. On viisaampaa olla ostamatta niiltä mitään. Kukapa tietää niiden vaatteidenkaan alkuperää. Jos olet kokenut jotain outoa, niin
kannattaa olla varovainen.

En tiedä, mitä aurinko voisi symboloida. Ainakin rastafareilla ne värit voi symboloida etiopian lipun värejä.
Tässä pikkusen jotain tietoa rastafarismista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rastafari


Ok. Heillä on myös parta ajamatta. Minusta tuntui että he kasvattaisivat säännön mukaan. Mutta ostin heiltä hamppuhatun ja nyt minulla on kaksi hamppuhattua. :? Ei olisi pitänyt ostaa mitään. No en löytänyt googleella aurinko symbolia mutta löysin tämän. http://www.aurinkoa.fi/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2015 19:43

*
Vähän samantyylinen vaate jossa on aurinko. Meinasin ostaa mutta huomasin aurinko symbolin niin jätin ostamatta.

Kuva
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 07. Heinä 2015 20:15

Vaisuliini, en näe tuossa hupparissa mitään pahaa. Tuo kuvio muistuttaa vaan jotain epämäräistä
palleroa, eikä aurinkoa. Kukkaakin ehkä muistuttaa.

Täällä on kaupungissa kauppa, jossa myydään tuollaisia vaatteita, ihan samannäköisiä. Ne on tuotu jostain ulkomailta,
köyhästä maasta, en muista, mikä maa ja vaatteiden myynnillä on tarkoitus edistää naisten työntekoa, toimeentuloa
ja käsityötaitoa kyseisessä maassa.

Tarkoitus on hyvä, eikä niissä vaatteissa ole mitään pahoja merkkejä tai sen sellaista.
Juttelin myyjän kanssa siinä kaupassa ja se sanoi, että käy itse paikan päällä katsomassa, miten vaatteet tehdään ja tilaa
niiltä naisilta itse vaatteet ja tuokin niitä itse ja myy täällä. Naiset saavat oikean palkan työstään ja vaatteet ovat vähän kalliimpia sen takia.

Minä kävisin ostamassa siitä kaupasta vaatteita, kun ovat mukavan tuntuista puuvillaa, mutta mulla ei ole rahaa, kun ovat minun budjettiin liian
kalliita.

Minusta tuo ei ole edes hippivaate, vaikka vähän sellaista muistuttaakin. Tuommoisen voi varmaan ostaa ihan hyvin mielin, minä ainakin ostaisin.
Tirlittan
 

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2015 20:37

*
Kyllä tuo on hippivaate. Englanninkielen mukaan se on hippy clothing mikäli on suomeksi hippivaate. Englanninkielisessä linkissä on hippivaatteita ja lisäksi rauhansymboli. Siinä sivussa on täynnä pieniä rauhansymboleja. Ja lisäksi aurinko symbolissa on hippien rauhansymboli. http://www.hippyclothinguk.co.uk/ Sitä linkkiä klikkaamalla näet hippien rauhansymboleja.

Kuva
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 07. Heinä 2015 20:55

Ok, vaisuliini, nyt ymmärsin.
Täkäläisessä kaupassa oli saman näköisiä vaatteita, mutta en nähnyt peace merkkejä. Kukkia kyllä
oli. Taiskohan se myyjä puhua omiaan. Ei se mistään hippivaatteista mitään puhunut.

En minä nyt tiedä, onko niin väärin käyttää jotain tuommoista vaatetta minä voisin ostaa
ja käyttää jotain neutraalin näköistä vaatetta, jossa ei ole mitään merkkejä, jotka viittaavat
hippien rauhaa, rakkautta ja vapaata seksiä ja huumepössyjä ideologiaan.

En usko että hipeillä on yksin oikeus tehdä tuollaisia vaatteita.
Vaikka ei olisi hippien aatteita, niin saa kai sitä käyttää tuommoisia. Nuohan on osittain tehty tuommoisista
tilkun palasista. Näyttää jotkut vähän tilkkutäkiltä.
Tirlittan
 

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja JHK » 08. Heinä 2015 09:14

Kannabis on noita amfetamiini, heroiinin ja kokaiinin johdannaisia paljon parempi lääke koska se ei aiheuta fyysistä riippuvuutta eikä kannabikseen voi kuolla. lisäksi se on Jumalan luoma ja luonnollinen lääke eikä laboratorioissa synteettisesti valmistettu jauhe.

Koskaan ei historian aikana ole kukaan kuollut kannabiksen yliannostukseen, koska on laskettu että kannabiksen yliannostukseen tarvittava määrä olisi polttaa 6803kg marihuanaa 15minuutin sisään.

Tätäkään lääkeainetta ei toki tule väärinkäyttää vaan kannabista voi käyttää lääkkeenä ilman sen päihdyttävääkin vaikutusta käyttämällä lajikkeita joiden THC-pitoisuus on minimaalinen.

Tällähetkellä suomessa olevat kannabislääkkeet esimerkiksi MS-tautiin ovat semmoisia että niissä ei tuota päihdyttävää vaikutusta ole ja tällöin saadaankin yrtin terveydelliset vaikutukset ilman päihdyttävää sivuvaikutusta esille.

Lääkekannabis on turvallinen luonnollinen vaihtoehto tiettyjen sairauksien hoidossa, onneksi moni maa on jo luopumassa sen huume luokituksesta, jotta se saadaan apteekkiin. Lääkekannabiksen paikka on apteekissa jolloin sitä voidaan valvoa, viihdekäyttöä en suosittele.

En siis suosittele kannabiksen viihdekäyttöä.

En suosittele kannabiksen käyttämistä mihinkään muuhun kuin sairauteen lääkkeenä, ja mieluiten ilman sen päihdyttävää ainesosaa.

Oli pakko laittaa pari kertaa tuo tuohon ettei heti joku lue väärin mitä yritän tässä kirjoittaa.


"Kaikki on hyvää lähtiessään luojan kädestä; kaikki huononee ihmisen kädessä."
-Jean-Jacques Rousseau
JHK
 

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Heinä 2015 10:28

Lääke kannabis on hyvä lääkkeenä myös siksi että se aiheuttaa minimaalisen vähän riippuvuutta, itseasiassa kahvikin jota monet juovat aiheuttaa riippuvuutta enemmän. Lisäksi kenttä 5 kertoo sen päihdyttävyys kertoimen olevan terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen mukaan 3 tupakan ollessa 2 ja kahvin 1.

LÄHDE:

https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupa ... s-vertailu

Suomen terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen sivuston taulukko eri aineista:

Aine Riippuvuus Vieroitus-oireet Sietokyky (toleranssi) Vahvistus Päihdyttävyys Kokonais-pisteet

Alkoholi 3 6 4 4 6 23
Nikotiini 6 4 5 3 2 20
Kokaiini 4 3 3 6 4 20
Kofeiini 2 2 2 2 1 8
Kannabis 1 1 1 1 3 8

Riippuvuutta aiheuttavien aineiden vertailu aiheutuneiden haittojen mukaan

Aine Fyysinen haitta Riippuvuus Sosiaaliset haitat Yhteispisteet

Kokaiini 2,33 2,39 2,17 2,30
Alkoholi 1,40 1,93 2,21 1,85
Bentsot 1,63 1,83 1,65 1,70
Nikotiini 1,24 2,21 1,42 1,62
Kannabis 0,99 1,51 1,50 1,33
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Huumeiden haittavaikutukset (Raamatun profetia)

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 08. Heinä 2015 11:10

Noita kaikenlaisia huumaavia aineita on käytetty lääkkeinä pitkään. Wikipediasta löytyi juttua, että
heroiinia on käytetty runsaasti suomessa kansan lääkkeenä ja sitä löytyi joka kodin lääkekaapista. :shock:

Huumehistorian tutkija Mikko Ylikankaan mukaan Suomessa käytettiin 1930-luvulta lähtien 1950-luvulle saakka heroiinia enemmän kuin missään muualla asukasta kohti laskettuna. Sitä käytettiin jopa enemmän kuin muissa Pohjoismaissa yhteensä. Heroiini oli kansanlääke, jota oli muun muassa yskänlääkkeissä. Sekä morfiini- että heroiinitabletit kuuluivat kotien lääkekaappien vakiovarustukseen.


https://fi.wikipedia.org/wiki/Opioidit

Onko suomalaiset aina ollu jotenkin helposti addiktoituvia vai enempi sairaita? Nyt kansa kittaa kaljaa. Vai oliko tuo aikaa, jolloin ei ollut muita lääkkeitä?


Edit: pyyhin pois tästä jotain, jotta kukaan ei saa väärää käsitystä mun pölötyksestä. En pidä kannabiksella lääkitsemistä kovin hyvänä
vaihtoehtona, riippuu taudeista ja laitoin ne videot perspektiivin takia, enkä ole kaikkien niiden sisältämien asioiden kanssa samaa mieltä,
mutta en myöskään ole ihan samaa mieltä kaikista asioista petrin kanssakaan. Sori.
Viimeksi muokannut Tirlittan päivämäärä 09. Heinä 2015 17:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Tirlittan
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa

cron