Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Kesä 2015 13:00

systeri kirjoitti:
No kun mietit sitä mitä pidät turhana... niin onko siitä haittaa kenellekään? Tärkeintä on, että koet sisäistä vapautta. Ajattelisin, ole vapaa puuhastelemaan kaikkea vapaa-aikanasi, älä tee lainvaatimusta...mutta ota huomioon lähimmäisesi siellä missä oletkin.

Koen, että Jumala haluaa... että teemme mitä teemme, että se tulee iloisesta mielestä, vapaudesta. Hyvän kylväminen tuottaa huomaamatta ja itsestään sadon, joka kasvattaa. Älä siis lähde itse itseäsi muuttamaan "paremmaksi", anna Jeesukselle tila tehdä se työ sinussa. :)


Joo niimpä. Tuo on helpommin sanottu kuin tehty :) Tee mitä haluat kunhan koet sisäistä vapautta, mutta ota huomioon lähimmäisesi siellä missä oletkin.On lähimmäisiä jotka ei ole siellä missä mä oon ja heidätkin täytyis hoitaa tai muuten tulee huono omatunto :-P
En koe että tämä olisikaan sitä että alkaisin itse muuttamaan itseäni...siihenhän musta ei oo edes ollu, mutta koen että se on juuri Jeesuksen kutsua,sitä että Isä vetää lähemmäs ja silloin on halua myös auttaa lähimmäisiä.Täs ei saisi kylläkään nyt käydä niin että facebook muuttuu uskonaskeleiksi tykkänään koska silloin mennäänkin ojasta allikkoon :) mutta saimpahan purkaa tuntojani...elämä on oikiasti niin sekavaa välillä että ei tiedä mihin törmäilis :) Siunausta!


Anna Jumalan johdattaa ne ihmiset luoksesi, jotka tarvitsevat sinua... he voivat olla todella lähellä sinua ja he kulkevat ohitsesi joka hetki. Sillä Hän on lähellä jokaista meitä... kyse on vain kuulemisesta ja kulkemisesta sen mukaan... ja kun jättää ohjat Hänelle, ei tarvitse kantaa huolia asioista joihin ei voi vaikuttaa itse.

Jaa vaan ja pura tuntoja... jos koet sille tarvetta :)
lonelyrider
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Kesä 2015 13:01

lonelyrider kirjoitti:Olisi ollut... en vain käyttänyt, koin olevani vapaa käyttämään sitä käännöstä mitä käytinkin... ja toivon saavani pitää valinnan vapauden tulevaisuudessakin harkinnassani.
Jos foorumilla ja ylläpidolla ei ole asian suhteen mitään sitä vastaan?

Pidän henkilökohtaisesti parempana vanhempaa käännöstä... voi olla jopa asioita, jotka on selkeämmin 92:ssa, jotkut voisivat olla paremmin selvennetty kingjamesissa jne... jokaisessa käännöksessä voi olla omat virheensä ja niihin ei kannata takertua... kokonaisuus ratkaisee. Henkilökohtaisesti en näe ongelmana käyttää 92sen käännöstäkin.. toki asioita voi olla paremmin ilmaistu muissa käännöksissä.


Kiitos sulle vastauksestasi.

-92-väännös, niin kuin tavataan sanoa (olet varmaan kuullut) on kaiketi huonoin valinta kun Raamattua tutkitaan ja luetaan mutta tee niin kuin parhaimmaksi näet.

Mutta yleensä tällä foorumilla käytetään 33/38-käännöstä. Myös Raamattu kansalle ja Biblia ovat hyviä ja suositeltavia.

Kiitos sulle ja siunausta päivääsi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Kesä 2015 13:13

Anna Jumalan johdattaa ne ihmiset luoksesi, jotka tarvitsevat sinua... he voivat olla todella lähellä sinua ja he kulkevat ohitsesi joka hetki. Sillä Hän on lähellä jokaista meitä... kyse on vain kuulemisesta ja kulkemisesta sen mukaan... ja kun jättää ohjat Hänelle, ei tarvitse kantaa huolia asioista joihin ei voi vaikuttaa itse.

Jaa vaan ja pura tuntoja... jos koet sille tarvetta :)


Ei kyllä se vain on laitettava kengät jalkaan ja lähdettävä,ei ne kaikki läheiset pääse luokseni mutta voin toki valita sen että istahdan vaikka tähän ja valitan uupumusta, vaikka tiedän että joka hetkeen saa voiman (lupaus), kunhan vain lähtee.Sama Raamatunluvun kans.Mutta mun mielestä Raamatus on niin paljon just paikkoja tästä auttamisasiasta että ei se oo niin yks selitteistä :) Se on valinnan paikka joka monesti kaatuu siihen että antaa vaikuttaa, mikä kiehtoo tai houkuttaa.Uskovan elämäs vaikuttaa kaksi ääntä....kumpaa me seurataan.
systeri
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Kesä 2015 13:23

systeri kirjoitti:
Anna Jumalan johdattaa ne ihmiset luoksesi, jotka tarvitsevat sinua... he voivat olla todella lähellä sinua ja he kulkevat ohitsesi joka hetki. Sillä Hän on lähellä jokaista meitä... kyse on vain kuulemisesta ja kulkemisesta sen mukaan... ja kun jättää ohjat Hänelle, ei tarvitse kantaa huolia asioista joihin ei voi vaikuttaa itse.

Jaa vaan ja pura tuntoja... jos koet sille tarvetta :)


Ei kyllä se vain on laitettava kengät jalkaan ja lähdettävä,ei ne kaikki läheiset pääse luokseni mutta voin toki valita sen että istahdan vaikka tähän ja valitan uupumusta, vaikka tiedän että joka hetkeen saa voiman (lupaus), kunhan vain lähtee.Sama Raamatunluvun kans.Mutta mun mielestä Raamatus on niin paljon just paikkoja tästä auttamisasiasta että ei se oo niin yks selitteistä :) Se on valinnan paikka joka monesti kaatuu siihen että antaa vaikuttaa, mikä kiehtoo tai houkuttaa.Uskovan elämäs vaikuttaa kaksi ääntä....kumpaa me seurataan.


Tee niinkuin koet oikeaksi. :)

Hyvän tekeminen on aina hyvää, koen niin, se kohtaa asiat lähimmäisen parhaaksi... nostaa ja tukee... ei taakoita. Ja jokainen hetki suhteessamme lähimmäisiin vaikuttaa. Mutta jos epäonnistuu, aina voi jatkaa matkaa ja turvata Herraan... silti voi jatkaa kylvämistä, eikä pidä lannistua. Näen sen henkilökohtaisesti elämänä, jossa vapaus ja rauha on läsnä ja jossa ne lähimmäiset on koko ajan keskelläni... heitä saattaa tulla ja heitä saattaa mennä ohitseni, mutta ettei antaisi mennä ohitse niiden, jotka apua tarvitsevat, nähdä ja kuulla ja olla läsnä... mutta elää siten, että tehdä toiselle kuin tekisi itselleenkin.. ollen lähimmäinen ja tarvitsevalle antaa vettä juodakseen.

Merta edemmäs ei aina kannata mennä kalaan....näen sen jokapäiväisenä elämänä, elää Herrassa.
lonelyrider
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Kesä 2015 13:36

Jees :)

Mutta se "merta edemmäs" ei oo sen kummempi kuin esim oma äiti jonka luona pitäis käydä enemmän ja oma täti jotka ovat ihan kivenheiton pääs...silti ne on välillä niin raskaita reissuja, kun elelevät omia pieniä kuvioita (sairaudet lääkkeet kivut ym:t) joita on siinä samalla jaksettava kuunnella. Aineellinen auttaminen on toinen jo oman suvun keskellä tarpeellinen asia, johon pitäis paljon luottavaisemmin heittäytyä :P jne mutta eiköhän se tästä taas :)
systeri
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Kesä 2015 13:51

systeri kirjoitti:Jees :)

Mutta se "merta edemmäs" ei oo sen kummempi kuin esim oma äiti jonka luona pitäis käydä enemmän ja oma täti jotka ovat ihan kivenheiton pääs...silti ne on välillä niin raskaita reissuja, kun elelevät omia pieniä kuvioita (sairaudet lääkkeet kivut ym:t) joita on siinä samalla jaksettava kuunnella. Aineellinen auttaminen on toinen jo oman suvun keskellä tarpeellinen asia, johon pitäis paljon luottavaisemmin heittäytyä :P jne mutta eiköhän se tästä taas :)


Toivottavasti et koe että liikaa tuppaudun neuvomaan :) mutta tekee mieleni vastata kuitenkin.

Tee niinkuin koet sydämessäsi että on oikein... jos koet, että sinun tulee tehdä enemmän, silloin tee... mutta jos epäonnistut, älä soimaa siitä itseäsi ja tavallaan sen kautta jättäydy "epätoivoon"... koen niin, että Jumala kuitenkin haluaa että emme taakoittuisi vaan sen minkä teemme, saisimme tehdä ilolla... sillä kaikelle on aikansa ja paikkansa... jos se ei tapahdu nyt, se voi tapahtua tulevaisuudessa. Jos et jaksa lähteä kylään... soita puhelimella jne... mutta jos koet, että on jotain tehtävä, silloin tee... vapaus on vapautta, sidokset sitoo... pakko sitoo... mutta meillä tulee olla vapaus tehdä... vaikka hyvän jakaminen tuottaakin sitä satoa.. mutta anna sille oma aikansa, älä määrää sille aikatauluja tai kahlehdi itseäsi velvoitteisiin.

Vaatimus ei siis sido, Jeesuksessa ohjaa vapauden laki, Hän on sen Herra ja ohjaaja.
On totta, että kylvön laki on mitä on... mutta se ei tule pakosta, se tulee vapaudesta käsin.
lonelyrider
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Kesä 2015 17:46

Jollain tapaa mua hämää välillä tuo vapaudessa eläminen.Sitäkin voi olla kaiketi kahdenlaista.Hengellistä ja lihallista vapautta??

Gal 5
13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
systeri
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Kesä 2015 22:06

Sitoutuminen ja uskollisuus ovat myös tärkeitä asioita.

Se, että uskaltaa sitoutua, on joskus osoitus paljon suuremmasta vapaudesta kuin se, ettei uskalla sitoutua mihinkään. Olen itse ja koko meidän perhe on sitoutunut juuri elämänpituiseen oletettavasti raskaaseenkin auttamistehtävään. Se on sen laatuista, ettei voi sitten yhtäkkiä sanoa, että nyt minä en enää koekaan...

Tuo 'kokeminen' on välillä minulle sellainen ärsyttävä juttu, jolla ajattelen myös puolusteltavan omaa laiskuutta ja sellaista epäluotettavuutta: "Lupasin kyllä tulla luoksesi, mutta sitten koinkin, että Herra tahtoi minun lepäävän mieluummin sohvalla sipsejä syöden ja tv:tä katsellen..." Joskus koemme sitä ja joskus tätä, mutta mielestäni lähimmäisten auttaminen menee tällaisten kokemisten edelle.

Mehän olemme luopuneet omasta elämästämme kokonaan Jeesuksen tähden. Onnea ei voi koskaan saavuttaa jos yrittää elää itselleen mieliksi. Lepäämällä ei saa rauhaa ja lepoa, vaan antautumalla palvelemaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Kesä 2015 22:19

systeri kirjoitti:Jollain tapaa mua hämää välillä tuo vapaudessa eläminen.Sitäkin voi olla kaiketi kahdenlaista.Hengellistä ja lihallista vapautta??

Gal 5
13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.



Vapaus Kristuksessa, on kulkemista johdatuksessa... se ei tee lähimmäiselle pahaa, eikä saata toista ihmistä lainalle taakkoihin.

Mietit että olisiko kahdenlaista vapautta... onko? Onko toinen vaihtoehto loppuviimein todellista vapautta?
Lainalle jääminen johdattaa loppuviimein... mihin? se ei johdata vapauteen.
Galatalaiskirjehän on kirjoitettu alunperinkin uskoville veljille ja sisarille, ei niinkään niille, jotka maailmassa ovat. Galatalaiskirjeen alussa käsitellään aluksi ympärileikkausta, koska selkeästi seurakunnassa on ollut kahdenlaista leiriä, toiset ovat vaatineet ulkoisia tekoja... ja se johdattuu jälleen kuvaamaan mitä on todellinen vapaus Kristuksessa... se ei ole ulkoista, se on sisäistä elämää... sisäinen elämä kumpuaa ulospäin... ja sen kaiken liittää yhteen käskysana, joka täyttää lain.
lonelyrider
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Kesä 2015 23:11

lonelyrider kirjoitti:
systeri kirjoitti:Jollain tapaa mua hämää välillä tuo vapaudessa eläminen.Sitäkin voi olla kaiketi kahdenlaista.Hengellistä ja lihallista vapautta??

Gal 5
13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.



Vapaus Kristuksessa, on kulkemista johdatuksessa... se ei tee lähimmäiselle pahaa, eikä saata toista ihmistä lainalle taakkoihin.

Mietit että olisiko kahdenlaista vapautta... onko? Onko toinen vaihtoehto loppuviimein todellista vapautta?
Lainalle jääminen johdattaa loppuviimein... mihin? se ei johdata vapauteen.
Galatalaiskirjehän on kirjoitettu alunperinkin uskoville veljille ja sisarille, ei niinkään niille, jotka maailmassa ovat. Galatalaiskirjeen alussa käsitellään aluksi ympärileikkausta, koska selkeästi seurakunnassa on ollut kahdenlaista leiriä, toiset ovat vaatineet ulkoisia tekoja... ja se johdattuu jälleen kuvaamaan mitä on todellinen vapaus Kristuksessa... se ei ole ulkoista, se on sisäistä elämää... sisäinen elämä kumpuaa ulospäin... ja sen kaiken liittää yhteen käskysana, joka täyttää lain.


On kahdenlaista vapautta ainakin raamatun mukaan mutta se toinen vapaus ei oo tietenkään todellista vapautta.Mutta nyt tämä jankkaaminen tästä aiheesta voi loppua.Oon ollu monella lailla taakoitettu nyt sekä työelämässä (henkisesti) että täällä kotona ihan tahtomattani ja ehkä siitä tämä tuskailu.En jaksa enää,alkaa ahdistaa :-P
systeri
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron