Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja systeri » 18. Kesä 2015 21:43

Tuli mieleen tämmönen kysymys että onko hyvän tekeminen raamatun mukaan vaatimus vai lupaus...esim tee hyvää niin saat elää?? Vai onko nuo kaks sama asia??
systeri
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Kesä 2015 10:43

systeri kirjoitti:Tuli mieleen tämmönen kysymys että onko hyvän tekeminen raamatun mukaan vaatimus vai lupaus...esim tee hyvää niin saat elää?? Vai onko nuo kaks sama asia??


Ajattelen niin... että jos ihminen jakaa pahuutta, hän täyttää maljaansa pahuudella... eli ihminen on sitä mitä hän kylvää ympäristöönsä. Se vaikutaa siihen miten ihminen näkee maailman silmillään.
Hyvän jakaminen, taas on Jumalan mielenmukaista toimintaa. Se on kylvämistä joka myös tuottaa itselle satoa. Hyvä tuottaa hyvää.
Kirjoituksissakin puhutaan mittaamisesta... tulee siis mitata hyvää että saa palkan. Hyvän mittaamisesta siis saa palkan ja koen, että se tulee näkyviin elämässä ja se mittautuu siinä mitä ihminen on Hengessä.

Myös uskova voi valita mitata hyvää tai pahaa... mutta pahan mittaaminen ei ole Jumalasta eikä Hänen mielensä mukaista toimintaa.

Ja nyt puhutaan elämänasenteesta... pelkästään maallinen toiminta, ei välttämättä kuvasta hengellistä tilaa... esim. jossain kirjeessä sanotaan... että vaikka antaisi koko omaisuutensa köyhille tai vastaavaa tai antaisi ruumiinsa polttaa... mutta ei ole rakkautta, ei se mitään olisi... eli rakkaudesta lähtevä toiminta on avainsana... eli ihminen voi suorittaa esim. avustustyötä, mutta se ei mittaa hengellistä tilaa mikä on sisimmässä, vaikka toiminta voi näyttää hyvältä niin omassa kuin muiden silmissä.

Tärkeintä on vierellä olo, tukeminen, ymmärrys, toisen ihmisen nostaminen... se että on lähimmäinen lähimmäiselle... siihen ei tarvita omaisuuden pois lahjoittamista... siihen riittää että on paikalla silloin kun toinen on taakoitettu ja tarvitsee kuuntelijaa toisesta lähimäisestä.

Vaatimus vai lupaus... no, jos se tulee pakonomaisena suoritteena jota ihminen ei halua tehdä... tekee sitä pelosta tai lainkirjaintatäyttäen.. se on vaatimus jollaiseksi Jumala ei ole hyvän tekemistä kehoittanut, se ei myöskään hengellisesti kasvata. Kyse on siitä, mikä on siis motiivi... kai sitä voi kutsua vaatimuksena hengelliseen kasvuun ja hyvinvointiin... jos ei jaa hyvää, ei voi hengellisesti kasvaa ja tuottaa hyvää, eikä se tuota silloin itsellekään hyvää.. se on lupaus, koska se lupaa jakajalle hyvää, se lupaa hyvän saajalle hyvää... se on mittaamista toiselle ja itselle, hengellisiin...
Viimeksi muokannut lonelyrider päivämäärä 19. Kesä 2015 11:09, muokattu yhteensä 1 kerran
lonelyrider
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Kesä 2015 11:03

otin galatalaiskirjeestä kopsun, kun lähtee tutkimaan mistä on kyse, kannattaa ottaa huomioon miksi asia kirjoitetaan.
Eli tässähän puhutaan tosiaan taakkojen kantamisesta, se on Kristuksen lain täyttämistä.
Puhutaan itsekkyyden peltoon kylvämisestä ja mikä sen sato on... kun kylvää hyvää, se aikanaan tulee tuottamaan sadon, jota uskova elämäänsä kaipaa... tulee siis olla hellittämätön hyvän kylvämisessä.

1 Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen. [Matt. 18:15+]
2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1+]
3 Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, pettää itseään. [1. Kor. 8:2; Jaak. 1:26]
4 Kukin tutkikoon vain omia tekojaan. Silloin hän voi ylpeillä vain siitä, mitä hän itse on, vertaamatta itseään toiseen.
5 Jokaisen on kannettava oma kuormansa. [Room. 14:12]
6 Se, jolle Jumalan sanaa opetetaan, antakoon opettajalleen kaikkea hyvää. [Room. 15:27; 1. Kor. 9:11]
7 Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8 Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona tuhon, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän. [Sananl. 22:8; Room. 8:13; 2. Kor. 9:6]
9 Meidän ei pidä väsyä tekemään hyvää, sillä jos emme hellitä, saamme aikanaan korjata sadon. [Sir. 51:30; 2. Tess. 3:13]
10 Kun meillä vielä on aikaa, meidän on siis tehtävä hyvää kaikille, mutta varsinkin niille, joita usko yhdistää meihin. [Ef. 2:10; 2. Piet. 1:7]

Lisäksi voi huomata, että Paavali kirjoitti asioista, koska ihmiset nähtävästi luulivat että ulkoiset suorittamiset, kuten ympärileikkaus olisi jotain... kun elämä Kristuksessa on sisäinen ympärileikkaus Hengessä... ihminen voi suorittaa uskoaan ja jäädä lainkirjaimen alle... tai olla kylväjä Hengessä, joka saa palkan Hengessä.

Loppusanat
11 Katsokaa, miten suurin kirjaimin minä nyt omakätisesti kirjoitan teille! [1. Kor. 16:21+]
12 Ne, jotka tahtovat saavuttaa arvonantoa ihmisten keskuudessa, yrittävät pakottaa teidät ympärileikkaukseen vain siksi, ettei heitä vainottaisi Kristuksen ristin tähden. [Gal. 5:11; Fil. 3:18]
13 Eiväthän ympärileikkauksen kannattajat itsekään noudata lakia, vaan he tahtovat saada teidät ympärileikatuiksi voidakseen kerskailla siitä, mitä teille on tehty.
14 Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä. Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle. [Room. 6:6+]
15 On samantekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ympärileikkaamaton. Tärkeää on, että hänet on luotu uudeksi. [1. Kor. 7:19; Gal. 5:6; Kol. 3:11]
16 Tulkoon rauha ja laupeus niiden osaksi, jotka vaeltavat tämän ohjeen mukaan, koko Jumalan Israelin osaksi! [Ps. 125:4,5, Ps. 128:6]
17 Älköön kukaan enää tämän jälkeen tuottako minulle vaivaa. Onhan minulla Jeesuksen arvet ruumiissani. [2. Kor. 4:10, 2. Kor. 11:23]
18 Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne, veljet. Aamen.
lonelyrider
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Kesä 2015 11:19

Hyviä ajatuksia "lr".Raamatussahan sanotaan myös että joka runsaasti kylvää se runsaasti niittää ja taas toisinpäin, mutta voiko se työnteko olla edes kestävää,menestymisestä puhumattakaan jos ei oo rakkautta Jeesukseen.
Mulla oli tätä ketjua aloittaessa erittäin sekava olo tuon lihaan ja henkeen kylvämisen kans.
En ajatellut pelkästään mitään konkreettista puuhastelua, vaan kaikkea muutakin mitä ihminen voi itselleen saada aikaan ja toinen toiselleen henkisellä tasolla.
Kaikki kilpailuhenkisyys,oman itsensä esille tuominen, rehvastelu (jota on paljon uskovienkin kesken) ,kiitoksen ja huomion kerjääminen ym ym ym,onko se myös sitä? Ja taas mitä vähemmän sitä henkeen kylvämistä on tapahtunut ja mitä kauemmas joutuu Jumalasta sitä helpommin vihollinen pääsee kylvämään sitä omaa kylvöään ja saa uskovan lankeemaan erinäisiin asioihin.
Ja kun taas sitä konkreettista työtä on paljon kaikesta huolimatta, niin mulle on ainakin käynyt niin nyt jonkun aikaa että sorrun käyttämään vähäistä vapaa-aikaani kaikkeen turhanpäiväiseen missä ei tarvi ajatella oikeastaan yhtään mitään ja silloin vihollisella ja omalla lihalla on saumat tehdä sitä yhteistyötä uskonelämän tuhoamiseksi :/
Tässä kohtaa voisin kyllä todeta Paavalin sanoin että tuskallista janoa ja halua on kyllä mutta aina ei oo voimaa sen toteuttamiseen...kiitos Herralle kuitenkin että pysäyttää ja ottaa kiinni silloin kun alkaa mennä liian lujaa alamäkeen.
systeri
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Kesä 2015 11:23

Hyviä paikkoja laitoit tuos edellä...just itsekkin oon noita katsellu :)
systeri
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Kesä 2015 11:29

systeri kirjoitti:Hyviä ajatuksia "lr".Raamatussahan sanotaan myös että joka runsaasti kylvää se runsaasti niittää ja taas toisinpäin, mutta voiko se työnteko olla edes kestävää,menestymisestä puhumattakaan jos ei oo rakkautta Jeesukseen.
Mulla oli tätä ketjua aloittaessa erittäin sekava olo tuon lihaan ja henkeen kylvämisen kans.
En ajatellut pelkästään mitään konkreettista puuhastelua, vaan kaikkea muutakin mitä ihminen voi itselleen saada aikaan ja toinen toiselleen henkisellä tasolla.
Kaikki kilpailuhenkisyys,oman itsensä esille tuominen, rehvastelu (jota on paljon uskovienkin kesken) ,kiitoksen ja huomion kerjääminen ym ym ym,onko se myös sitä? Ja taas mitä vähemmän sitä henkeen kylvämistä on tapahtunut ja mitä kauemmas joutuu Jumalasta sitä helpommin vihollinen pääsee kylvämään sitä omaa kylvöään ja saa uskovan lankeemaan erinäisiin asioihin.
Ja kun taas sitä konkreettista työtä on paljon kaikesta huolimatta, niin mulle on ainakin käynyt niin nyt jonkun aikaa että sorrun käyttämään vähäistä vapaa-aikaani kaikkeen turhanpäiväiseen missä ei tarvi ajatella oikeastaan yhtään mitään ja silloin vihollisella ja omalla lihalla on saumat tehdä sitä yhteistyötä uskonelämän tuhoamiseksi :/
Tässä kohtaa voisin kyllä todeta Paavalin sanoin että tuskallista janoa ja halua on kyllä mutta aina ei oo voimaa sen toteuttamiseen...kiitos Herralle kuitenkin että pysäyttää ja ottaa kiinni silloin kun alkaa mennä liian lujaa alamäkeen.


No kun mietit sitä mitä pidät turhana... niin onko siitä haittaa kenellekään? Tärkeintä on, että koet sisäistä vapautta. Ajattelisin, ole vapaa puuhastelemaan kaikkea vapaa-aikanasi, älä tee lainvaatimusta...mutta ota huomioon lähimmäisesi siellä missä oletkin.

Koen, että Jumala haluaa... että teemme mitä teemme, että se tulee iloisesta mielestä, vapaudesta. Hyvän kylväminen tuottaa huomaamatta ja itsestään sadon, joka kasvattaa. Älä siis lähde itse itseäsi muuttamaan "paremmaksi", anna Jeesukselle tila tehdä se työ sinussa. :)
lonelyrider
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Kesä 2015 12:23

lonelyrider kirjoitti:otin galatalaiskirjeestä kopsun, kun lähtee tutkimaan mistä on kyse, kannattaa ottaa huomioon miksi asia kirjoitetaan.
Eli tässähän puhutaan tosiaan taakkojen kantamisesta, se on Kristuksen lain täyttämistä.
Puhutaan itsekkyyden peltoon kylvämisestä ja mikä sen sato on... kun kylvää hyvää, se aikanaan tulee tuottamaan sadon, jota uskova elämäänsä kaipaa... tulee siis olla hellittämätön hyvän kylvämisessä.

1 Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen. [Matt. 18:15+]
2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1+]
3 Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, pettää itseään. [1. Kor. 8:2; Jaak. 1:26]
4 Kukin tutkikoon vain omia tekojaan. Silloin hän voi ylpeillä vain siitä, mitä hän itse on, vertaamatta itseään toiseen.
5 Jokaisen on kannettava oma kuormansa. [Room. 14:12]
6 Se, jolle Jumalan sanaa opetetaan, antakoon opettajalleen kaikkea hyvää. [Room. 15:27; 1. Kor. 9:11]
7 Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8 Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona tuhon, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän. [Sananl. 22:8; Room. 8:13; 2. Kor. 9:6]
9 Meidän ei pidä väsyä tekemään hyvää, sillä jos emme hellitä, saamme aikanaan korjata sadon. [Sir. 51:30; 2. Tess. 3:13]
10 Kun meillä vielä on aikaa, meidän on siis tehtävä hyvää kaikille, mutta varsinkin niille, joita usko yhdistää meihin. [Ef. 2:10; 2. Piet. 1:7]

Lisäksi voi huomata, että Paavali kirjoitti asioista, koska ihmiset nähtävästi luulivat että ulkoiset suorittamiset, kuten ympärileikkaus olisi jotain... kun elämä Kristuksessa on sisäinen ympärileikkaus Hengessä... ihminen voi suorittaa uskoaan ja jäädä lainkirjaimen alle... tai olla kylväjä Hengessä, joka saa palkan Hengessä.

Loppusanat
11 Katsokaa, miten suurin kirjaimin minä nyt omakätisesti kirjoitan teille! [1. Kor. 16:21+]
12 Ne, jotka tahtovat saavuttaa arvonantoa ihmisten keskuudessa, yrittävät pakottaa teidät ympärileikkaukseen vain siksi, ettei heitä vainottaisi Kristuksen ristin tähden. [Gal. 5:11; Fil. 3:18]
13 Eiväthän ympärileikkauksen kannattajat itsekään noudata lakia, vaan he tahtovat saada teidät ympärileikatuiksi voidakseen kerskailla siitä, mitä teille on tehty.
14 Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä. Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle. [Room. 6:6+]
15 On samantekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ympärileikkaamaton. Tärkeää on, että hänet on luotu uudeksi. [1. Kor. 7:19; Gal. 5:6; Kol. 3:11]
16 Tulkoon rauha ja laupeus niiden osaksi, jotka vaeltavat tämän ohjeen mukaan, koko Jumalan Israelin osaksi! [Ps. 125:4,5, Ps. 128:6]
17 Älköön kukaan enää tämän jälkeen tuottako minulle vaivaa. Onhan minulla Jeesuksen arvet ruumiissani. [2. Kor. 4:10, 2. Kor. 11:23]
18 Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne, veljet. Aamen.


Lonelyrider, kiitos sulle kirjoituksestasi mutta onko sulla mitään mahdollisuutta käyttää esim. 33/38-Raamattukäännöstä kun laitat noita Raamatunlainauksia tänne foorumille ?

Siunausta sulle ja perheellesi ja kiva kun tulit taas kirjoittelemaan.


Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Kesä 2015 12:32

No kun mietit sitä mitä pidät turhana... niin onko siitä haittaa kenellekään? Tärkeintä on, että koet sisäistä vapautta. Ajattelisin, ole vapaa puuhastelemaan kaikkea vapaa-aikanasi, älä tee lainvaatimusta...mutta ota huomioon lähimmäisesi siellä missä oletkin.

Koen, että Jumala haluaa... että teemme mitä teemme, että se tulee iloisesta mielestä, vapaudesta. Hyvän kylväminen tuottaa huomaamatta ja itsestään sadon, joka kasvattaa. Älä siis lähde itse itseäsi muuttamaan "paremmaksi", anna Jeesukselle tila tehdä se työ sinussa. :)


Joo niimpä. Tuo on helpommin sanottu kuin tehty :) Tee mitä haluat kunhan koet sisäistä vapautta, mutta ota huomioon lähimmäisesi siellä missä oletkin.On lähimmäisiä jotka ei ole siellä missä mä oon ja heidätkin täytyis hoitaa tai muuten tulee huono omatunto :-P
En koe että tämä olisikaan sitä että alkaisin itse muuttamaan itseäni...siihenhän musta ei oo edes ollu, mutta koen että se on juuri Jeesuksen kutsua,sitä että Isä vetää lähemmäs ja silloin on halua myös auttaa lähimmäisiä.Täs ei saisi kylläkään nyt käydä niin että facebook muuttuu uskonaskeleiksi tykkänään koska silloin mennäänkin ojasta allikkoon :) mutta saimpahan purkaa tuntojani...elämä on oikiasti niin sekavaa välillä että ei tiedä mihin törmäilis :) Siunausta!
systeri
 

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Kesä 2015 12:42

Systeri kirjoitti: "Tuli mieleen tämmönen kysymys että onko hyvän tekeminen raamatun mukaan vaatimus vai lupaus...esim tee hyvää niin saat elää?? Vai onko nuo kaks sama asia??"

Raamatussa sanotaan ainakin, että jos joku ymmärtää tehdä jotain hyvää, mutta ei tee, niin se on hänelle synniksi. Sitten ekassa Johanneksen kirjeessä sanotaan näin: "Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas (1.Joh.3:7)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Joka lihaan kylvää,joka henkeen kylvää..

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Kesä 2015 12:52

pekka kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:otin galatalaiskirjeestä kopsun, kun lähtee tutkimaan mistä on kyse, kannattaa ottaa huomioon miksi asia kirjoitetaan.
Eli tässähän puhutaan tosiaan taakkojen kantamisesta, se on Kristuksen lain täyttämistä.
Puhutaan itsekkyyden peltoon kylvämisestä ja mikä sen sato on... kun kylvää hyvää, se aikanaan tulee tuottamaan sadon, jota uskova elämäänsä kaipaa... tulee siis olla hellittämätön hyvän kylvämisessä.

1 Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen. [Matt. 18:15+]
2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1+]
3 Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, pettää itseään. [1. Kor. 8:2; Jaak. 1:26]
4 Kukin tutkikoon vain omia tekojaan. Silloin hän voi ylpeillä vain siitä, mitä hän itse on, vertaamatta itseään toiseen.
5 Jokaisen on kannettava oma kuormansa. [Room. 14:12]
6 Se, jolle Jumalan sanaa opetetaan, antakoon opettajalleen kaikkea hyvää. [Room. 15:27; 1. Kor. 9:11]
7 Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8 Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona tuhon, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän. [Sananl. 22:8; Room. 8:13; 2. Kor. 9:6]
9 Meidän ei pidä väsyä tekemään hyvää, sillä jos emme hellitä, saamme aikanaan korjata sadon. [Sir. 51:30; 2. Tess. 3:13]
10 Kun meillä vielä on aikaa, meidän on siis tehtävä hyvää kaikille, mutta varsinkin niille, joita usko yhdistää meihin. [Ef. 2:10; 2. Piet. 1:7]

Lisäksi voi huomata, että Paavali kirjoitti asioista, koska ihmiset nähtävästi luulivat että ulkoiset suorittamiset, kuten ympärileikkaus olisi jotain... kun elämä Kristuksessa on sisäinen ympärileikkaus Hengessä... ihminen voi suorittaa uskoaan ja jäädä lainkirjaimen alle... tai olla kylväjä Hengessä, joka saa palkan Hengessä.

Loppusanat
11 Katsokaa, miten suurin kirjaimin minä nyt omakätisesti kirjoitan teille! [1. Kor. 16:21+]
12 Ne, jotka tahtovat saavuttaa arvonantoa ihmisten keskuudessa, yrittävät pakottaa teidät ympärileikkaukseen vain siksi, ettei heitä vainottaisi Kristuksen ristin tähden. [Gal. 5:11; Fil. 3:18]
13 Eiväthän ympärileikkauksen kannattajat itsekään noudata lakia, vaan he tahtovat saada teidät ympärileikatuiksi voidakseen kerskailla siitä, mitä teille on tehty.
14 Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä. Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle. [Room. 6:6+]
15 On samantekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ympärileikkaamaton. Tärkeää on, että hänet on luotu uudeksi. [1. Kor. 7:19; Gal. 5:6; Kol. 3:11]
16 Tulkoon rauha ja laupeus niiden osaksi, jotka vaeltavat tämän ohjeen mukaan, koko Jumalan Israelin osaksi! [Ps. 125:4,5, Ps. 128:6]
17 Älköön kukaan enää tämän jälkeen tuottako minulle vaivaa. Onhan minulla Jeesuksen arvet ruumiissani. [2. Kor. 4:10, 2. Kor. 11:23]
18 Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne, veljet. Aamen.


Lonelyrider, kiitos sulle kirjoituksestasi mutta onko sulla mitään mahdollisuutta käyttää esim. 33/38-Raamattukäännöstä kun laitat noita Raamatunlainauksia tänne foorumille ?

Siunausta sulle ja perheellesi ja kiva kun tulit taas kirjoittelemaan.


Kuva


Olisi ollut... en vain käyttänyt, koin olevani vapaa käyttämään sitä käännöstä mitä käytinkin... ja toivon saavani pitää valinnan vapauden tulevaisuudessakin harkinnassani.
Jos foorumilla ja ylläpidolla ei ole asian suhteen mitään sitä vastaan?

Pidän henkilökohtaisesti parempana vanhempaa käännöstä... voi olla jopa asioita, jotka on selkeämmin 92:ssa, jotkut voisivat olla paremmin selvennetty kingjamesissa jne... jokaisessa käännöksessä voi olla omat virheensä ja niihin ei kannata takertua... kokonaisuus ratkaisee. Henkilökohtaisesti en näe ongelmana käyttää 92sen käännöstäkin.. toki asioita voi olla paremmin ilmaistu muissa käännöksissä.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron