Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Heinä 2015 20:53

vaisuliini kirjoitti:*
Olin itse pitkään väärinymmärretty ja väärinymmärretyksi tuleminen sattui minuun paljon. Vähitellen en voinut tiettyjen henkilöiden kanssa keskustella enää ja heitä välttelin pitkään kunnes lopulta en enää jaksanut ja ahdistuin entistä enemmän kunnes yksi ihminen auttoi minua vapauttumaan ja samalla kasvoin yhdessä silmänräpäyksessä ulos haavasta.

Nyt en enää pelkää tulla väärinymmärretyksi. Joku saattaa ymmärtää minua väärin eikä se enää minua haittaa enkä sitä pelkää. Olen täysin vapauttunut. Voin puhua kenenkään tahansa kanssa pelkäämättä väärinymmärretyksi tulemista.

Sama asia pätee luottamuksen petetykselle osapuolelle. Väärinymmärretyksi tuleminen ja luottamuksen pettäminen on kai kaksi eri asia mutta ratkaisu on ensin siinä haavoittaneen ihmisen haavassa johon ei ole hyvä jumittua vaan kasvaa ulos itse.

Varmaan haavasta ulos kasvu voi olla pitkä prosessi tai lyhyt prosessi riippuen haavan syvyydestä, joka tarvitsee aikaa toipuakseen.


Onpa hienoa kuulla, että olet vapautunut siitä pelosta että joutuisit väärinymmärretyksi, kiitos Herralle :).

Olen samaamieltä, että kannattaa koittaa toipua vääryyksistä eikä jäädä siihen vuosiksi katkeroitumaan, tosin niin kuin sanoit niin joskus se vie enemmän aikaa. Itse annoin isäpuolelleni anteeksi ja nyt rukoilenkin joskus hänen puolestaan vaikka ennen halusin hänet hengiltä ennen kuin tulin uskoon. Anteeksianto vapautti minut ja paransi haavat.

Näin voidaankin nähdä, että anteeksianto siunaa sekä sen antajaa että vastaanottajaa, kaikki voittaa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Heinä 2015 08:21

*
Niin joo Mikko. :) Muuten... eilen pyöräilylenkillä keräsin kukat. Silloin ajattelin miten olisi hupsaisa nähdä jonkun miehen keräävän kukat. Varmaan ohikävellessään jotkut naiset ihmettelisivät ja hihittelisivät kun joku mies keräisi kukat ja se olisi uusi ennätys että mies keräisi kukat. :D

No eilen pyöräillessäni huomasin jonkun vanhan miehen joka pitää kukat kädessä ja hänen vieressä vaimo oli sauvakävelyllä. Harvinainen näky :shock: :) No tässä on keräämäni kukkakimppu.

Kuva
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Heinä 2015 16:20

vaisuliini kirjoitti:*
Niin joo Mikko. :) Muuten... eilen pyöräilylenkillä keräsin kukat. Silloin ajattelin miten olisi hupsaisa nähdä jonkun miehen keräävän kukat. Varmaan ohikävellessään jotkut naiset ihmettelisivät ja hihittelisivät kun joku mies keräisi kukat ja se olisi uusi ennätys että mies keräisi kukat. :D

No eilen pyöräillessäni huomasin jonkun vanhan miehen joka pitää kukat kädessä ja hänen vieressä vaimo oli sauvakävelyllä. Harvinainen näky :shock: :) No tässä on keräämäni kukkakimppu.

Kuva


Ompas kauniita kukkasia!

Vaisuliini, Siunausta sinulle ja kaikille muillekin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Heinä 2015 20:01

*
Kiitos Pekka, siunausta myös sinulle! :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Heinä 2015 11:55

*
No olen pitkään myynyt fb-kirpputorin kautta turhia tavaroita pois ja halvemmalla kans mutta mielessäni ääni sanoi joka kerta: 'Antakaa ne pois'. Mutta ongelma on se etten tiedä ketkä tarvitsevat niitä. FB-kirpputori on huono paikka koska siellä hamstraavat ja heillä on jo kaikki, mitä he tarvitsevat. Koitan nyt myydä korvikset 3 eurolla ja vielä korviksen kiinnitys on aika löysä siksi hinta on 3 euroa ja siinä ohessa mainittu löysä kiinnitys niin ostaja tietäisi kans.

Postitus harmittaa koska postitus on kalliimpi kuin oman kotipaikan fb-kirpputorin kautta.

Fb-kirpputorin kautta voi antaa pois mutta siellä on aina vääriä ihmisiä jotka hamstaavat ne niin mitä järkevää siinä antamisessa on.

Seurasin pitkään erästä uskonsysteria joka on yrittänyt myydä lasten vaatteet pois ja sai varoituksen fb-kirpputorilta liikaa uppauksen takia.

Ja minulle tuli mieleen ääni joka kerta kun laitoin fb-kirpputorille ilmoituksen jonkun tavaran myytäväksi niin se ääni sanoi 'Antakaa pois!'. :? Se suututti minua koska en tunne ketään joka todella tarvitsisi ne niin tietäisin antaa ne pois ja fb-kirpputorissa hamstrataan kun tavarat annetaan ilmatteeksi. Mitä olisi järkevä ratkaisu? Kotipuolessani ei näy köyhät ihmiset jotka tarvitsisivat niitä...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Heinä 2015 12:17

*
Jumala rakastaa iloista antajaa joka antaa omasta halusta ilman pakollista. Tarkoittaako tämä että vain uskoville annetaan? Kun uskovilla on jo kaikki tavarat kylliksi ja silti heille annetaan joku tavara ihan ilmatteeksi kuin se olisi lahja heille. Niin se on Jumalan tahto? Tavarat alkaa olla jo liikaa ja silti Jumala tahtoo antaa heille jotain mutta tuntuu että uskovien kotosalla tavarat alkaa tulla turhaksi ja tarpeettomaksi. :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Heinä 2015 06:59

*
No haluaisin kertoa mitä opin vähän jotain siitä antamisesta. Eilen sain päähänpistoksen kuin Pelle Peloton mietintämyssy päässä, jossa välähtää. :idea: :idea: :idea: Joka kerta kun laitoin fb:n kirpputorille tarpeettomat tavarat myytäväksi niin päässäni käski antamaan pois, ikäänkuin se olisi Jumalan ääni. Eilen sain päähänpistoksen kenelle voin antaa lahjaksi koska heillä oli nimipäivä. Sain idean antaa vanhat tavarat jotka olivat tarpeettomia minulle. Löysin vanhat paperipussit ja koristelin vähän niin että ne näyttää oikealta lahjalta. Äidilläni oli kans samana päivänä nimipäivä niin annoin tarpeettoman tavaran hänelle nimipäivä lahjaksi. En kertonut hänelle että se on vanha tavara mutta äiti kuitenkin ilahtui. :shock: :)

Kun sain annettua pois ja mietin itse mitä siinä antamisessa on. Siten mieleeni muistui mitä Jeesus sanoo. Hän sanoo; 'on autuasta antaa kuin ottaa'. Antamisen ilo siinä on. Antamisessa on jotain siunattavaa niin antamalla itse ei köyhdy koska Herra on meidän Paimen niin ei mikään puutu meiltä. Älkäämme olko vaelluksessamme ahneita esim. myymällä tarpeettomat tavarat ja saada niistä rahoiksi koska Herra on meidän Paimen joka pitää huolen että meillä on mitä tarvitsemme.

No noin viikko sitten mieheni osti uuden tyynyn ja hänen mielestään se on tosi hyvä tyyny ja sanoi minulle että pitää ostaa vielä toisen. Niin siinä hetkellä sana tuli minulle mieleen kuin se olisi Jumalan ääni ja se sanoi että tyytykää mitä teillä on. Sanoin miehelle, 'älä hamstraa, tyydy siihen että sinulla on jo tyyny'.

Mitä siinä antamisessa on kun Jumala yrittää opettaa? Kerro? Jumala näyttää sulkevan myymisen ovet minun nenäni edessä ja samalla opetti minulle antamisesta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Heinä 2015 10:05

*
Meille tuli vieraita niin yksi suositteli minulle Suomen raamattuopistoa joka on luterilainen. Hän koki siitä omaksi hengelliseksi kotipaikaksi niin löysi tämän paikan. Helluntaiseurakunta ja vapaaseurakunta ei tuntunut omalta kotipaikalta mutta löysi Suomen raamattuopiston paikan jota koki itse hengelliseksi kotipaikaksi ja suositteli tämän minulle. En tunne Suomen raamattuopiston juttua paremmin enkä ole ennen kuullut siitä. Mitä te sanotte siitä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Heinä 2015 10:10

*
Toinen kysymys vielä...

1Tim. 4:1 Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja

Niin viimeisinä päivinä riivaajien opit tulevat esille uskovien edelle mutta mitkä riivaajien opit ovat? Tuumin että sukukirous ja JDS-oppi on niitä riivaajien oppeja ja ehkä Raamattu tarkoittaa sukukirouksen opetusta ja JDS-oppia. Mitä sanotte?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Heinä 2015 14:47

vaisuliini kirjoitti:*
Toinen kysymys vielä...

1Tim. 4:1 Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja

Niin viimeisinä päivinä riivaajien opit tulevat esille uskovien edelle mutta mitkä riivaajien opit ovat? Tuumin että sukukirous ja JDS-oppi on niitä riivaajien oppeja ja ehkä Raamattu tarkoittaa sukukirouksen opetusta ja JDS-oppia. Mitä sanotte?


Jos Raamatun kohta 1Tim. 4:1 tarkoittaa sukukirouksen opetusta ja JDS-oppia niin ne taitaa tulla takaisin esille uskovien nenän eteen niinä viimeisinä päivinä? :? Minulle tuli mieleen noituus koska Raamattu mainitsi jotain että viimeisinä päivinä noituuden harjoittaminen tulee esille. Onko jotain asioita mitkä kuuluu riivaajien oppeihin jotka tulevat esiin viimeisinä päivinä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa