Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 12. Helmi 2018 10:09

Hyvä kysymys rpe ...Jumalan seurassa oppii tuntemaan ne väärät henget ja väärät puheet ,joita myös vastustaja "kirjaimellisesti heittää " samoin luonnostaan osaa nähdä ihmisten kasvun tai kasvamattomuuden tai jopa kasvoista pystyy näkemään ja silmistä ihmisestä paljon .
Jumala myös voi laittaa toisia kristittyjä tuomaan niitä varmistus vastauksia kuten on käynyt eli monien asioiden kokonaisuuden summa .Yksi tärkeä asia on se ,että jos ihmisellä on kasvussa Kristukseen ja Pyhitykseen kaikki hyvin niin ihminen on pieni vaikka oliskin suuri ,mutta sitä suuruutta ei ihminen mittaa vaan Jumala.Ihminen kasvaa suureksi vain pienenemällä ja mitä pienempi sitä suurempi Hengen kautta.

Tämä sivusto on mielestäni erittäin hyvä sivusto ja uskon ,että moni ihminen tulee kasvamaan tämän sivuston kautta sillä paljon on ihmisillä kysymyksiä ilmassa ja täällä pohdiskelut avaa monelle niitä solmuja ,joita itsessään pohtivat.

Kukaan meistä ei ole täydellinen kirjoituksissaan ja jos sellainen löytyy niin haluan ihan kätellä sellaista elävää ihmettä.Sama myös ,että jos synnitön löytyy niin Wau .
Vajavaisia taapertajia ollaan kaikki ja ihan samanlaisia kuitenkin kuin Paavali tai Pietari sillä eiväthän hekään itsessään mitään voineet tai pikemmin olisivat turineet itse kaiken ,mutta Jumala voi ja kaikki siis Kristuksen kautta ja Hänen voimassaan.Me ollaan vain työmiehiä omissa rooleissamme.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Helmi 2018 22:37

*
Siitä asetelmasta vielä, mitä käytännössä asetelma on, että mies on naisen pää. Käytännössä pitäisi tarkoittaa yhteistyötä Kristuksen ruumiissa. Jeesus sanoi, että on autuaampi antaa, kuin ottaa. Sama asia pätee siihen. Että palveltavina ymmärrämme Jumalan tahdonmukaisen käytännön ja siinä Kristus meille kirkastuu ja me Hänessä kirkastumme.

;gladly: :hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 13. Helmi 2018 11:53

Minä ajattelen ,että se naisen alamaisuus miestään kohtaan täytyy tulla Hengen kautta eli se on naisen itse ymmärrettävä ilman ,että siitä tarvitsee puhua vaan se tulee luonnostaan ja sen kun nainen ymmärtää niin hyvä sillä se tuo siunausta .

Jeesuksen esimerkki opetuslapsilleen on ,että Hän pesi heidän jalat ja Hän on ylipappi ja srk ylin ja samalla tavalla kun mies on perheen ylin/pää niin tämä sama palvelu asenne koskee myös miestä omaa naistaan kohtaan kunnioituksen kautta .Senkin tulee tulla Hengen kautta ,että se on luonnollista ilman mitään pakkokaavaa .

Samoin kuin koko vaeltaminen Hengessä eikä lihassa ja se ,että kun kuljemme Hengessä niin kaikki asiat ja ymmärrys tulee Jumalalta koko vaellus täällä maanpäällä.

Jumalalla on viisaat oikeat ohjeet ja kun niitä seuraamme niin hyvin on asiat .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Helmi 2018 11:23

*
Minulla olisi kysyttävää. Koska se minua mietityttää.

Seurakuntapalvelijoiden ominaisuudet:

1Tim. 3:8 Myös seurakuntapalvelijoiden tulee olla kunnioituksen arvoisia ja puheissaan luotettavia, ei paljon viinin nauttijoita eikä väärän voiton tavoittelijoita

9 vaan sellaisia, jotka säilyttävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.

10 Heitäkin on ensin koeteltava. Sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomia.

11 Samoin tulee vaimojen olla arvokkaita, ei panettelioita vaan raittiita ja kaikessa uskollisia.

12 Seurakuntapalvelijoiden tulee olla yhden vaimon miehiä ja hallita hyvin lapsensa ja kotinsa.

13 Ne, jotka palvelevat hyvin, saavat arvostetun aseman ja suuren rohkeuden uskossaan Kristukseen Jeesukseen. RK

Miten käytännössä koetellaan seurakuntapalvelijoita ennenkuin heidät voi ottaa seurakunnan tehtäviin? Koetteleminen minua tässä mietityttää, miten käytännössä se tapahtuu. Eikö seurakunnassa ole enää käytännössä se koetteleminen?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja paa » 17. Helmi 2018 16:11

Oon miettinyt sellaista, että kun nykyäänkin on noitia, jotka siis palvovat viime kädessä saatanaa, niin miten sellainen vaikuttaa Jumalan omiin? Esim. Jos meen metsään kävelylle ja puihin on kaiverrettu symboleita ja vaikka uhrattu eläimiä, niin olenko jotenkin vaarassa? Pitääkö/voiko tällaiset paikat jotenkin puhdistaa? Tai jos ostan talon, jonka edelliset asukkaat harjoittivat noituutta, niin voiko demonit tehdä minulle jotain? Olen ymmärtänyt Raamatusta, että uskova ei voi olla riivattu, mutta voiko ne demonit tmv jäädä kiusaamaan mua sinne taloon? Tarviiko demonit aina ihmisen asuttavakseen vai voiko ne jämähtää rakennuksiin?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Helmi 2018 17:41

Minä en usko että mikään noitaleikki voi ketään vahingoittaa todellisuudessa. Tietenkin jos uskoo sellaisiin asioihin, niin se oma usko voi vahingoittaa paljonkin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 17. Helmi 2018 20:07

paa ..voin kertoa ihan omasta kokemuksesta ,että voi jäädä asumukseen henkiä ,joita sinne ei toivoisi .Mutta uskovaan niillä ei ole valtaa .
Kummittelu on ihan todellista asiaa .
Kirotuissa paikoissa on myös väärää toimintaa ,mutta siitä ei paljoa puhuta ääneen.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja oha » 17. Helmi 2018 20:45

Kuinkahan suuri osa täällä on omaksunut fundamentalistisen Raanatun tulkinnan ja pitää Raamatun tekstejä Jumalan sanasta sanaan kirjoituttamina ja erehtymättöminä ?

Ja kuinkahan suuri osa ajattelee, että Raamattua ovat kirjoittaneet ihmiset, kuten sinä ja minä, jotka ovat kirjoittaneet sen mukaan, mitä itse ovat ymmärtäneet Jumalasta ja maailmasta ?
oha
 
Viestit: 50
Liittynyt: 17. Helmi 2018 20:41
Paikkakunta: Taivasten valtakunta

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 18. Helmi 2018 12:03

Mun mielestä on niin, että Raamatussa ei ole sanaakaan valhetta, koska se on TotuudenSana.. mutta Raamattu ei taas kerro meille kaikista asioista kaikkia asioita A:sta Ö:hön.. sen tekevät yleensä Pohjanmaalaiset 50luvulla syntyneet miehet :D :D ;) ;) Kun joku lukee suoraan Raamatusta, on se Jumalan Totuutta, mutta heti sen jälkeen, kun joku alkaa sitten kertomaan kohdasta omaa selitystään, se on vajavainen tai jopa väärin ta jopa pahimmassa tapauksessa täysin päin honkia tulkittu.. :wise3:
pehmytpusu777
 

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Helmi 2018 12:26

Pohjanmaalaiset 50-luvulla syntyneet miehet :lol:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron