Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja rpe » 19. Tammi 2018 17:04

Vastaan itse itselleni korjaten: kyse on 1Kor 12:22 (ei suora käännös, mutta mahdollinen), toinen liittyy seurakuntaopetukseen eli kyseessä P Paavola, ei P Paavali. Sorry nämä lyäntivirheet.
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Tammi 2018 17:14

*
Ok, kiitos, Rpe!

Hengestä syntyneet lapset ovat Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan sisään ajettuna, ihan automaattisesti, sitä Raamattu tarkoittaa ja se on Raamatun mukainen seurakunta. Raamattu ei missään kohdassa puhu mitään, että kirkolle seurakunta tulee rakentua. Raamattu puhuu vain, että Kristus -kalliolle seurakunta tulee rakentua. Jeesus tarkoittaa, että kallio kuvaa Kristusta, jolle tulee rakentaa uskon kautta Häneen. Raamattu ei edes tunne siitä toista seurakuntaa, joka on itseasiassa rakennus eli "seurakuntalainen rakennus".

Pyhä Henki asettaa kaitsijat paimentamaan seurakuntaa, joka on Hengestä syntyneet lapset, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia - ja vielä Kristuksen opin pohjalla.

Room. 8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Kaitsijan virka on Jumalan kutsumus ja asetus. Jeesus on itse ylimmäinen pappi meidän eli Raamatun mukaisen seurakunnan yläpuolella. Koska Jeesus meidän puolestamme on edelläjuossut ja tullut Melkisedekin järjestyksen mukaan papiksi ollakseen meidän yläpuolella [Hepr. 6:20].

Ap.t. 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

Hepr. 6:20 Sinne Jeesus meni edelläjuoksijana meidän puolestamme, kun hän oli tullut ylipapiksi ikuisiksi ajoiksi, Melkisedekin järjestyksen mukaan. RK


Uskovien keskuudessa on se iskoutunut väärin määrittelemä seurakunta. Nykyään se sana on väärennetty, eli se määritellään nykyajan mukaan kuppikuntien seurakunta-nimikkeeksi ja uskonsuunnaksi. Jumala tarkoittaa Raamatun mukaan seurakunnalla kansaa, Hengestä syntyneitä lapsia, jotka ovat jo automaattisesti sisään ajettuna Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan.

Jumalan nimittely ja määrittely on aikaisimpi ja pysyvä opetus Raamatun mukaan, niin UT:ssa näkyy se sama Jumalan nimittely ja määrittely.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja rpe » 19. Tammi 2018 18:03

Ehkä tähän keskusteluun lisään vielä linkin vanhemman Raamatunopettajan sivulle, missä käsitellään aihetta (jos haluaa lukea aiheesta lisää). Minun puolestani tämän aiheen käsittely voi jäädä tähän, jos halutaan.
http://rovasti.fi/node/190
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Tammi 2018 18:18

*
Kiitos, Rpe, tuosta linkistä! Minun puolesta voi jättää tähän väliin tämä keskustelu, jos halutaan, mutta kun väärässä käsityksessä piilee vaara, joka saa uskovat pitämään kiinni epäraamatullisesta seurakunnasta eli rakennuksesta nähden kirkkoa, joka maallistuu ja suvaitsee homoutta. Jumala ei missään kohdassa sano rakennuksesta viittaen raamatulliseen seurakuntaan, vaan kansasta.

Tämä on huolestuttavaa, sillä uskovien keskuudessa se iskoutunut seurakunnan opetus johtaa heidät antikristuksen syliin. Siksi on tärkeintä tuoda se Sanan valoon, niin he pelastuisivat. Raamatun mukaan yksikään Hengestä syntynyt uskova on JO Kristuksen seurakunnassa - sisäänajettuna ja automaattisesti. Siinä on se Raamatun tarkoittava ykseys - katsottuna Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan. Tämä tarkoittaa, ettemme ole seurakuntamattomia.


Raamatullinen ykseys

Hepreankielen mukaan sana 'echad' tarkoittaa ykseyttä [ ykseys ]. Raamatullinen ykseys yhdistää meidät olemaan yksi. Kirjoitan lyhyesti, mitä on raamatullinen ykseys. Tässä Raamatussa tarkoittaa Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta automaattisesti liittäneitä ihmisiä ja Jeesuksen ruumis on itse seurakunta, jossa me kaikki Hengestä syntyneet lapset olemme ja me olemme yhtä [ yksi ], niinkuin Jeesus ja Isä yhtä [ yksi ].

Joh. 17:21 että he kaikki olisivat yhtä [ yksi ], niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä [yksi], niinkuin me olemme yhtä [ yksi ] -

23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä [ yksi ], niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Tällä tavalla raamatullinen ykseys meidät yhdistää, olemaan yksi seurakunta, joka kaupungissa, joka kylässä ja joka maaseudussa. Lopettelen nyt.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Tammi 2018 13:24

*
Raamattu puhuu kirouksen alamaisuudesta ja kirouksesta. Se on kova paikka ajatellen heitä. Heitä ovat mm:

Väärät profeettat ja väärät opettajat:

2Piet. 2:1 Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja. Samoin on teidänkin joukossanne oleva vääriä opettajia, jotka kuljettavat keskuuteenne salaa turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on ostanut heidät, ja tuottavat itselleen äkillisen tuhon.

2 Moni lähtee seuraamaan heidän irstauksiaan, ja heidän takiaan totuuden tie tulee häväistyksi.

3 Ahneudessaan he valheellisin sanoin pyrkivät hyötymään teistä. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän tuhonsa ei torku.RK

Evankeliumin väärentäjät:

Gal. 1:6 Minua ihmetyttää, että te niin pian olette luopumassa hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin.

7 Se ei kuitenkaan ole mikään toinen evankeliumi. Jotkut vain hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumia.

8 Mutta jos joku meistä - tai vaikka enkeli taivaasta - julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

9 Kuten olemme ennenkin sanoneet, niin sanon nyt taas: jos joku julistaa. teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.

10 Ihmisiäkö minä nyt taivuttelen puolelleni vai Jumalaa? Tai pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija. RK

Minulle tuli mieleen sakramentaaliset evankeliumin julistajat ja teologiset julistajat ja eksytyskeskeiset julistajat. Meillä ei ole lupa kirota ketään, mutta ainoastaan tulee siunata, muttemme saisi tukea evankeliumin väärennöstä, sillä Raamatun mukaan evankeliumin väärennös on kiroukseksi ja väärentäjät ovat kirottuja.

Lakihenkiset uskovat:

Gal. 3:1 Te mielettömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmien eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako te saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

3 Niinkö mielettömiä olette? Te aloititte Hengessä, lihanko mukaan nyt pyritte päämäärään?

4 Turhaanko olette kärsineet niin paljon - jos se kerran on ollut turhaa?

5 Antaako hän siis teille Hengen ja tekeekö hän voimatekoja teidän keskuudessanne lai ntekojen vai uskossa kuulemise kautta?

6 Niinhän Abrahamkin "uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".

7 Tietäkää siis, että ne, jotka pitäytyvät uskoon, ovat Abrahain lapsia.

8 Koska Raamattu näki edeltäpäin, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, se edeltäpäin julisti Abrahamille hyvän sanoman: sinussa tulevat siunatuiksi kaikki kansat.

9 Niinpä ne, jotka pitäytyvät uskoon, siunataan yhdessä uskovan Abrahamin kanssa.

10 Ne taas, jotka pitäytyvät lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei pysy kaikessa, mitä lain kirjaan on kirjoitettu, eikä tee sen mukaan."

11 On selvää, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain avulla, sillä vanhurskas elää uskosta. RK

Lain teoilla ei tule vanhurskaaksi, vaan uskosta kautta. Esim. sunnuntain jumalanpalveluksen kristityt, jotka ajattelevat, että kirkossa käynti tekee heidät hurskaaksi, eikä tee Sanan mukaan, vaan suorittavat itseään käymällä kirkossa sunnuntaisin. Kova paikka.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Tammi 2018 20:39

*
Että Raamattu puhuu kirouksen alamaisuudesta ja kiroukseksi tulemisesta. Eli Raamattu puhuu vääristä profeetoista, vääristä opettajista, evankeliumin väärentäjistä ja lain teoilla suorittavista ihmisistä! Esimerkiksi sakramentaaliset julistajat ja teologiset julistajat ja eksytyskeskeiset julistajat kuten ekumeeniset julistajat. Kova paikka, kun luin ne kohdat. Luulen, että kun ajan myötä uskovat löytävät ne kohdat, jotka vaikuttavat kovalta paikalta ja tajuavat ja tekevät parannuksen ja palaavat alkuseurakunnan juurelle.

Vielä yhden haluaisin sanoa. Se vääristelty seurakunta määritellään nykyajan mukaan kuppikuntien seurakunta-nimikkeeksi ja uskonsuunnaksi. Siten, kun tulee se aika, jolloin ne kaatuu, kun niiltä otetaan pois totuus, joka toimii pylväänä. Niin luulen, että uskovat alkavat etsiä oikea määrittely oikeassa Sanan valossa ja oikeaa määrittelyä saatuaan palaavat alkuseurakunnan juurelle. Se on mahdollista. Mitä sanot?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Tammi 2018 22:08

*
Hei taas!

No tulen tänne kirjoittamaan eräästä uskonveljestä, puhumatta hänen nimeään. Hän ei kunnolla lukenut kirjoitustani ja siten syötti suuhuni siihen tyyliin, niinkuin minä olisin näin kirjoittanut sen. Minä sanoin, etten sanonut näin ja tällä tavalla oikaisin väärinymmärryksen pois. Kehotin lukemaan uudelleen kirjoitustani. Siten hän sanoi, ettei hyväksy naisopettajia. Minä sanoin että tämä on rukousaihe, eikä ole opetusaihe. Minä sanoin hänelle tiettäväksi, etten ole opettaja.

Siten hän taas kirjoitti siihen tyyliin, niinkuin olisin sanonut siitä. Minä sanoin taas, etten sanonut näin ja pyysin lukemaan kirjoitustani huoelellisesti. Koitin kirjoittaa uudelleen oikaisemalla se väärinymmärrys pois. Se ei auttanut. Hän sanoi ottavan eron FB-kaveruudesta. Tunnen silti rauhaa sydämessäni. Toinen uskonveli, joka ei myös lukenut kunnolla kirjoitustani. pitää edelleen minua FB-kaverina.

Minä panin merkille, että he molemmat ovat opettajia. He pitävät itseään opettajina. Se on se syy, miksi estää lukemasta kirjoitustani kunnolla. Se toinen uskonveli lähetti tänään minulle yksityisviestin ja sanoi, että olen tärkeä ihminen. Siten minä sanoin samat sanat takaisin ja lisäksi pyysin häntä lukemaan kirjoitustani oikein kunnolla. Hän ei sanonut sanaakaan mitään.

Se alkoi ihmetyttää. Johtuuko se siitä, että hän pitää itseään opettajana, mutta hän on se sama veli, joka äänesti Saulia Herran tahtoaan vastaan. Aika outoa! Hän yritti ohjata minua. Hän ei edes lukenut kirjoitustani oikein ohjaamalla minua. Se alkoi ihmetyttää. :wtf: Aika outoa! Mutta minua huolettaa se, joka estää lukemasta kunnolla. Ymmärränkö näin, että opettajana itseään pitäminen estää lukemasta kunnolla?

Eri asia, että tietää saaneensa opettamisen armolahjaa, eikä käyttäydy, niinkuin olisi itse opettaja, vaan on nöyrä. Se on ok, mutta jos se käyttäytyy, ikäänkuin olisi itse opettaja, se estää lukemasta kunnolla. Minä huomasin. Se on se syy. Se minua huolettaa. Nöyryys auttaa lukemaan kunnolla, se parempi, kuin se, joka käyttäytyy ja pitää itseään opettajana, se estää lukemasta kunnolla. :? Herra armahtakoon ja siunatkoon heitä!

Onko sinulla vastaavaa kokemusta? Kerro?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2018 11:38

*
Anteeksi, tämä on parempi osio, koska tässä voi esittää kysymystä.

Minulla olisi yksi mielenkiintoinen juttu.

Ensin minä näin unta, jonka mukaan jostain reiästä tuli huoneeseen paljon hiiriä. Siten heräsin ja mietin ihmetellen, mitä uni mahtoi tarkoittaa. :roll: Siten menin kahvikupin äärellä yhteen ryhmään. Siellä oli trollaajat jotka saivät hämminkiä aikaan. :wtf: :shock: Minä tunnistin trollaajan piirteen. Ne esittivät kysymystä, miten voi välttyä syntiä tekemällä syntiä. :shock: :? Se oli trollausta. Moni sinisilmäinen uskova ei sen tunnistanut vaan koittivat ohjata heidät Sanan valoon ihan tuloksetta. :shock: :? Koska trollaajat eivät halunneet vaeltaa Jumalan Sanan mukaan. Oli kamala katsoa trollaushommia. :shock: :? Muutama jäsen ei kestänyt siitä ja erosivat ryhmästä. :(

Siten muistin unen ja tajusin, että hiiret kuvaa trollaajia. :) No minä opin yhtä asiaa, että trollaaja nauttii, kun hänen keskustellessaan joku sinisilmäinen uskova alistuu siihen keskusteluun ohjaamalla Sanan valoon tuloksetta. :shock: :? Minä huomasin sen piirteen. Trollaaja ei ole uskossa Jeesukseen eikä halua Jeesusta eikä seurakuntayhteyttä eikä naimiinmenoa vaan haluaa vain saman sukupuolen kanssa seurustelemaan välttymällä muka syntiä ja esittää aina samaa kysymystä. Se on trollausta.


1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
3 ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

Minä päätin jättää trollaajat Herran haltuun rukoillen ja sanoin, että auta heitä tulla terveeseen uskoon, yhdellä ehdolla, että keskinäinen rauha säilyy. Vanhurskaan rukous voi paljon, se riittää kuin ohjata trollaajat Sanan valoon. Se on turhaa. No yksi trollaajista näyttää hieman vanhemmalta mutta hän vaikuttaa vähä-älyiseltä. Yritin saada keskusteluun hänen kanssa ja kysyin, voisiko hän kertoa itsestään jotain, kun on uusi jäsen, jos itse haluaa. hän kertoi meediosta, jota hän harrastaa. :o :shock: :? Nyt tajusin, miksi hän on vähä-älyinen. Meedio taisi vaikuttaa hänen älyyn. Se minua huoletti kovasti. Jätin jo hänen puolesta Herran haltuun rukoillen.

Kysyn, voiko meedio vaikuttaa ihmisälyyn ja tuhota älyn?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2018 11:42

*
Minulle tuli mieleen ne Raamatun kohdat.

Juud. 17 Mutta te, rakkaani, muistakaa ne sanat, jotka Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat ennalta puhuneet.

18 Hehän sanoivat teille, että viimeisnä aikana tulee pilkkaajia, jotka elävät jumalattomien himojensa mukaan.

19 Juuri nämä saavat aikaan hajaannusta. He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole. RK

Trollaajat saivat hämminkiä aikaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2018 12:47

*
Olisi vielä yksi juttu, jos sopii. Se kävi itsestään, ikäänkuin Jumala olisi johdattanut sen. En tiedä. Se tuli niinkuin yhdessä silmänräpäyksessä, niin siksi on pakko nostaa tämän tänne.

:bible: Laki on hyvä: :bible:

Koska laki, joka on väärentämätön, saa ihmisessä aitoa synnintuntoa, niin siitä syystä se vetää parannukseen. Koska se tapahtuu ensin sydämen sisäpuolelta ulospäin ulkonaiseen vaellukseen.

Se tehokkaampi ja parempi kuin se, joka ei saa mitään synnintuntoa, niin se yrittää itse suorittaa lihan mukaan kaiken noudatettavaksi ja yrittää hurstastella lihan mukaan, niin se jää kuitenkin hedelmättömäksi ja jäljelle jää vain sisäinen tyhjiö, joka kalvaa sisimmässään.

1Tim. 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti. RK

Room. 7:12 Laki on kuitenkin pyhä ja lain käsky pyhä, vanhurskas ja hyvä. RK

Esimerkiksi elävät uskovat ja ne uskonnolliset ihmiset.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron