Feminismin kirous

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 04. Heinä 2015 17:46

george kirjoitti: Tai sitten hoitoalalle, jossa hoidetaan feminismin hedelmää, jossa naisten normaali lasten- ja vanhustenhoidollinen panos yhteisössä on rahallistettu. Vanhukset laitetaan suuriin laitoksiin sen sijaan, että kotiäiti voisi samalla pitää huolta vanhasta sukulaisestaan. Sama työ pitää tehdä joka tapauksessa, mutta rahallistettu työ verotetaan ja näin verottaja pääsee syömään naisen työpanoksesta.


Tuo vanhusten hoitaminen yksistään kotona ei ole niin yksinkertainen asia.
On totta, että ihmiset voisivat pitää enemmän huolta omista sukulaisistaan, vanhoiksi tulleista
äideistä ja isistä. Monet ruikuttaa hoidon huonosta laadusta, mutta eivät ole valmiita tekemään itse mitään heidän hyväkseen.

Kaikki naiset eivät kuitenkaan jaksa hoitaa vanhuksia kotonaan lastensa lisäksi. On tapauksia, jossa sekä vaimon että miehen molemmat vanhemmat ovat elossa ja
jos he ovat ainoita lapsia, kaikki nämä neljä vanhempaa jäisi kotiäidin hoidettaviksi. Se on aika hurja homma, jos siinä on lapsia vielä useita.
Moni nainen on tosi väsynyt muutamankin lapsen kanssa puhumattakaan, että pitäisi hoitaa siinä vielä yksi vanhus.

Monilla ei myöskään ole lapsia tai sukulaisia, jotka heidät hoitaisi tai sitten he eivät välitä tai ovat muutoin kyvyttömiä siihen.
Jos vanhuksen lapsi on poika, jolla ei ole vaimoa, niin tämän pojan pitäisi hoitaa äitinsä kotonaan. Moni mieskään ei sellaiseen suostu.

Ihmiset voisivat hoitaa vanhuksiaan enemmän, painopistettä voitaisiin ehkä muuttaa ja ehkä se olisi helpotusta myös vanhusten hoitoon,
mutta vanhuksia pitää joka tapauksessa hoitaa myös muualla.
Omissa kodeissaan ja laitoksissa. Moni vanhus ei edes halua lähteä omasta kodistaan eivätkä hekään välttämättä jaksa lasten metelöintiä
puhumattakaan siitä, että moni vanhus on myös sairas.

Vanhusten huolto on vinoutunutta, mutta ei kaikkia mummoja ja vaareja voi istuttaa sukulaisten kiikkutuoleihin.
Tirlittan
 

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Heinä 2015 18:14

george kirjoitti:Koko juttu lähti siitä, kun pidin valkoisen rodun säilymistä tärkeänä. Muuttakaa Afrikkaan, jos ette pidä sitä mitenkään säilyttämisen arvoisena. Itse asiassa ei edes tarvitse muuttaa, jos trendit jatkuvat. Saamme Afrikan tänne Eurooppaan kaikkine ongelmineen, koska yhteiskunta koostuu ihmisistä. Eurooppalaisuus on sekä rodullista että kulttuurillista. Rodut ovat erilaisia ja Afrikan takapajuisuus johtuu afrikkalaisista itsestään. Samoin he käyttäytyvät USA:ssa kuin Afrikassa, vaikka mannner on muuttunut. Rotu säilyy.


George hyvä, minä en vieläkään ymmärrä tätä sinun rotuoppiasi.

Missä kohdin Raamatussa käsketään tai opetetaan meidän kristittyjen kiinnittää huomiomme tällaiseen rotuoppikysymykseen mistä sinä nyt edelleen haluat kirjoittaa tai opettaa?


Lisäys:

Koetin äsken Raamattu-haussa etsiä "rotu, rodut, rotuja"-sanoilla jakeita mutta ei löytynyt ainuttakaan jaetta koko Raamatusta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 04. Heinä 2015 18:52

Tirlittan
 

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja george » 04. Heinä 2015 20:03

Tietoisuus rodusta ja kansasta on Baabelin sekoitus -ajattelun vastakohta. Kyllä Raamatussa puhutaan kansoista ja niiden asumisen rajoista. Juutalainen rotu on hyvin rotutietoinen. Miksi sitten pakanarotujen tulisi luopua rotutietoisuudestaan? Raamatussa juutalaisten tulee olla sekoittumatta muihin kansoihin, niin miksi pakanakansojen tulisi luopua tästä periaatteesta?
george
 
Viestit: 214
Liittynyt: 22. Huhti 2015 07:10

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Heinä 2015 20:10

Tirlittan kirjoitti:Petri on kirjoittanut noista maahan muuton ongelmista.

http://www.kotipetripaavola.com/maahanmuutto.html

http://www.kotipetripaavola.com/Raamatu ... tosta.html


Matteus 24:

6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.

8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.


Kiitos paljon, Petrillä on hyvät kirjoitukset noista maahanmuuton ongelmista, mitä kaikkea siihen liittyykään.

Mutta toisaalta ymmärrän nämä asiat Raamatusta sillä tavalla, että tämä kaikki mitä nyt on maailmassa meneillä "täytyy tapahtua" ensin, että Jeesuksen toinen tulemus voisi sitten lopulta tapahtua. Eli synnin mitta täytyy ensin täyttyä maailmassa ääriään myöten täyteen ennen kuin Jeesuksen toinen tulemus voi lopulta tapahtua.

Rotujen sekoittumiselle me emme voi yhtään mitään, minun tietääkseni. Henkilökohtaisesti minä en voi mitään myöskään maahanmuutto ja pakolaisongelmillekaan yhtään mitään, en ainakaan minun tietääkseni mutta ihan hyvä että Petri on tehnyt niistä asioista kirjoitukset koska hänen kirjoituksiaan voivat lukea sellaiset henkilöt jotka edes jotakin voivat tehdä kyseisten asioiden hyväksi.

Esimerkiksi minun isäni puolelta minussa virtaa niin sanotusti itä-saksalaista - ja eestiläistä verta eli sukujuureni eivät ole suinkaan "täysin suomalaiset" (mitä se sitten tarkoittaakaan).

Kyllä minäkin olen huolissani esimerkiksi siitä(kin), että muslimeita alkaa olla Suomessa tosi paljon mutta voinko minä niille asioille lopulta yhtään mitään onkin jo aivan toinen juttu, vai kuinka?


Matt. 10:7

Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.


Mark. 16:15

Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 04. Heinä 2015 21:58

pekka kirjoitti:
Tirlittan kirjoitti:Petri on kirjoittanut noista maahan muuton ongelmista.

http://www.kotipetripaavola.com/maahanmuutto.html

http://www.kotipetripaavola.com/Raamatu ... tosta.html


Matteus 24:

6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.

8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.


Kiitos paljon, Petrillä on hyvät kirjoitukset noista maahanmuuton ongelmista, mitä kaikkea siihen liittyykään.

Mutta toisaalta ymmärrän nämä asiat Raamatusta sillä tavalla, että tämä kaikki mitä nyt on maailmassa meneillä "täytyy tapahtua" ensin, että Jeesuksen toinen tulemus voisi sitten lopulta tapahtua. Eli synnin mitta täytyy ensin täyttyä maailmassa ääriään myöten täyteen ennen kuin Jeesuksen toinen tulemus voi lopulta tapahtua.

Rotujen sekoittumiselle me emme voi yhtään mitään, minun tietääkseni. Henkilökohtaisesti minä en voi mitään myöskään maahanmuutto ja pakolaisongelmillekaan yhtään mitään, en ainakaan minun tietääkseni mutta ihan hyvä että Petri on tehnyt niistä asioista kirjoitukset koska hänen kirjoituksiaan voivat lukea sellaiset henkilöt jotka edes jotakin voivat tehdä kyseisten asioiden hyväksi.

Esimerkiksi minun isäni puolelta minussa virtaa niin sanotusti itä-saksalaista - ja eestiläistä verta eli sukujuureni eivät ole suinkaan "täysin suomalaiset" (mitä se sitten tarkoittaakaan).

Kyllä minäkin olen huolissani esimerkiksi siitä(kin), että muslimeita alkaa olla Suomessa tosi paljon mutta voinko minä niille asioille lopulta yhtään mitään onkin jo aivan toinen juttu, vai kuinka?


Matt. 10:7

Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.


Mark. 16:15

Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.


Joo Pekka, kyllähän se näin on. Ei me voida juurikaan mitään kaikelle, mitä tapahtuu. Oon samaa mieltä, että nämä kaikenlaiset asiat pitääkin tapahtua.
Tulee vielä hetki, jolloin tämä pimeys ja tuska väistyy tästä maailmasta ja Jeesus tulee takaisin.

Eikä Raamatusta kyllä löydy mitään rotu-oppia. Ei ole suoranaisia kieltoja, ettei kansat saisi sekaantua keskenään ja
että pitäisi pitää joka heimo ja kansa "puhtaana", lukuunottamatta juutalaisia.
Pakolaisia on aina ollut kansojen seassa ja on menny eri kansallisuudet sekaisin.
Oliskohan Jumalakin käyttänyt vitsana sitä, että jotkut kansat on vallannut toisten maat ja kansallisuudet ovat menneet sekaisin sitten.

Jostain joskus luin, että kun ihmiset ovat alkaneet tutkia omia sukutaustojaan, niin melkein kaikkien suvuista löytyi ihmisiä, jotka eivät olleetkaan supi-suomalaisia.
Minunkin suvusta löytyy joku venäläinen isopappa ja on tuntemattomia henkilöitä, mitä kansaa lieneekään.
Ja mitä väliä näillä asioilla on.
Ensisijaisesti olemme taivaan kansalaisia ja veljiämme ja sisariamme ovat kaikki uskoon tulleet, muotoon ja väriin katsomatta.

Siunausta kaikille. :hugehug:
Tirlittan
 

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Heinä 2015 22:11

Israelissa ainakin on juutalaisia kaikista eri kansoista. On Etiopian juutalaisia ja Venäjän juutalaisia, Jemenin juutalaisia, euroopan ja Amerikan juutalaisia. Nämä diasporassa eläneet juutalaiset ovat sekoittuneet kukin sen kansan kanssa missä ovat eläneet mutta säilyttäneet juutalaiset juurensa. Sitten yhteisessä kotimaassaan he ovat sekoittuneet keskenään. Ehkä geneettisen laajuuden vuoksi nyky-israelilaiset nuoret ovat niin vahvan ja terveen oloisia.

Minunkin suvusta löytyy karjalaisia, venäläisiä ja kuulemma joitain irlantilaisia merimiehiä :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Heinä 2015 22:26

Se kannattaa muistaa että mikäli et ole sukulaisesi kanssa naimisissa niin et ole naimisissa ihmisen kanssa. Me kaikki ihmiset olemme sukua toisillemme sillä olemme Aatamin ja Eevan jälkeläisiä jokainen. Eikä kristittyjä ole kutsuttu seuraamaan suomalaisuutta tai eurooppalaisuutta vaan Herraa Jeesusta jossa kaikki niin suomalaiset ja afrikkalaiset tulevat yhdeksi. Kristuksen seurakunnassa on vain kristittyjä joidenka Isänmaa on Uusi Jerusalem.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja Lily » 04. Heinä 2015 23:32

Tirlittan kirjoitti:
Lily kirjoitti:Minusta myös nainen on arvokkaampi kotona lasten äitinä ( päiväkodissa yhdellä hoitajalla liian monta lastahoidettavana ->ei aikaa sylissä pitämiseen, kuunnella lasta , ratkoa riitoja, ym. Lapset saavat vain perushoidon) jos se vaan on mahdollista perheen kokonais tilanteen huomioon ottaen. Uskovilla äideillä on vielä Jumalakin kotona apukäsinä auttamassa :)


Tässä arvotus näkökulmassa on minusta hieman ongelmia. Minunkin mielestä nainen on arvokas lastensa hoitajana ja kasvattajana ja kotiäitinä.
Kuinka arvokas? En tiedä, voiko sellaista edes mitata?

Kuitenkin sellainen yleinen näkemys, että nainen on arvokkaampi äitinä, kuin jonakin muuna, tuo mukanaan ongelmia.

Ongelmia siinä mielessä, kuinka muut näkevät jonkun naisen arvon ja kuinka nainen näkee itsensä arvon.
Minusta jokainen nainen on yhtä arvokas huolimatta siitä, onko hän äiti vai kaupan kassa.
Naimattomien, lapsettomien naistenkin täytyy elättää itsensä ja heidän arvonsa ei tässä mielessä ole minusta yhtään huonompi tai alempi, kuin
niiden naisten, jotka ovat äitejä ja jotka hoitavat lapsiaan kotona.
Tällaisessa ihmisten arvotuksessa, missä ihmisen arvoa katsotaan sen kautta, mitä hän tekee, voi asettaa ihmiset väärällä tavalla eri arvoiseen asemaan.

Tällaisten arvotus käsitysten mukaan tänä päivänä moni arvottaa toisia, työttömiä arvostellaan, koska eivät ole töissä. Lapsettomaksi jäänyt nainen voi
tuntea olevansa epänainen tai huono nainen. Vammaisia ei arvosteta
niinkuin terveitä, voi vaan katsella abortti lukuja ja sikiö seulontoja. Jos viittaa vammaisuuteen, esim. downin oireyhtymään, suuri osa haluaa abortin. :thumbdown:
Hallitus tällä hetkellä leikkaa vanhuksilta. Voidaan kysyä, arvostetaanko vanhuksia?
Niin nainen kuin mieskin voi muuttua ihmisten silmissä väärällä tavalla arvottomaksi.

Jumalan silmissä jokainen nainen on kuitenkin yhtä arvokas, olipa hän äiti tai ei. Tekipä töitä tai ei.
Raamattu kuitenkin antaa naisellekin mahdollisuuden valita muutakin kuin avioliiton ja äitiyden, eikä lapsiakaan suoda kaikille.
Jumalalla voi olla jotakin muutakin varattuna.

Yhteiskunnallisesta näkökulmasta katsottuna ihmisen arvotus voi olla pahassa ristiriidassa Raamatun opetuksien kanssa.


Itse en tarkoita sitä, että nainen jolla on lapsia tai hoitaa niitä kotona olisi jotenkin muut arvokkaampi vaan, että se on lapsille arvokkaampaa. Siis että he saavat sellaista hoitoa missä yleensä heidän tarpeensa täytetään paremmin.

Samoin vaikkapa esim. Mies joka ei tee matkatöitä pystyy paremmin täyttämään vaimonsa ja perheensä tarpeet. Tai vaikkapa just se 45 vuotia näiskätilö, osaa toimia ja käyttäytyä siellä synnytys-osastolla juuri niinkuin synnyttäneet äidit tarvitsevat. Eli itse ymmärrän asian niin, että miten pystyy parhaiten täyttämään ihmisten tarpeet, oli sitten äiti, vaimo, mies, isä, työntekijä, serkku, täti, ystävä tms. :) eli miten milloinkin vaan voidaan läheisiämme parhaiten palvella :)
Lily
 

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja Lily » 04. Heinä 2015 23:40

Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että me kaikki ollaan samanarvoisia. Raamattu kehoittaa kunnioittamaan kaikkia :) eli itse ymmärrän sen niin, etten nosta ketään "jalustalle" toista paremmaksi, vaan kaikki ovat yhtä täydellisiä ja yhtä vajavaisia Jumalan luomia ihmisiä. Niin uskosta osattomat kuin uudestisyntyneet, kadun pultsari on yhtä arvokas kuin joku muu "kunnon" ihminen. Samoin down ihminen on yhtä arvokas ja täydellinen kuin ihminen jolla ei sitä ole... Samalla viivalla ollaan kaikki Herran kullannuput :lol:
Lily
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron