Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Kesä 2015 14:23

Uskontojen uhrien tuki (UUT) julkaisi 3.6.2015 selvityksen lapsiasiavaltuutetulle lasten hyvinvointiin liittyen koskien uskonyhteisöjen ongelmallisia ilmiöitä. UUT:n selvitys on monin paikoin harhaanjohtava, leimaava ja vääristelevä, mutta osui myös oikeaan tietyissä asiassa. Tuon kirjoituksessani esille vastakkaisen näkemyksen lasten hyvinvointiin liittyvistä ongelmista sekä uskonyhteisöjen positiivisia asioita koskien lasten hyvinvointia.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/uskonto ... vitys.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Kesä 2015 10:44

nimen omaan hyvin tarkoitus hakuista tekstiä UUT:ilta. He syyllistyvät semmoiseen ylilyöntiin että Jumalan vihassaan ja sokeudessaan eivät erota miloin uskova toimii Jumalan tahdon mukaan ja milloin Jumalan tahtoa vastaan.

Raiskaus, pedofilia, alistaminen jne jne kaikki ovat Raamatun opetusta vastaan, eli nämä eivät ole Jumalan tahto.

Siksi nämä teot eivät puhu Jumalan pahuudesta mitään vaan puhuvat vaan ihmisen pahuudesta. Ne teot eivät ole Jumalan tahdonmukaisia tekoja, vaan ihmisen tahdonmukaisia tekoja. Järjestön nimi pitäisikin olla uskon tekosyystä satutettujen uhrien tuki.

UUT: esittää myös yksipuolisen kuvan uskonnoista , sillä on monia itseni mukaan lukien jolle uskoon tulo on merkinnyt vapautta huumeista ja alkoholista ja lainrikkomisesta.

Minun pelastus on ollut siunaukseksi uskosta osattomille ja yhteiskunnalle , koska nyt heidän ei tarvitse pelätä minua enkä satuta ja riko ketään vastaan, päinvastoin koitan auttaa lähimmäisiäni enkä enää ryöstää ja hyötyä heistä, kiitos siitä kuuluu Jumalalle, mutta kuka UUT:ssä kiittää Jumalaa niistä jotka ovat muuttaneet elämänsä? Kuka antaa Kaikkivaltiaalle kunnian siitä mistä kunnia tulisi antaa?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Kesä 2015 10:47

Satanismi on myös ainakin Amerikassa virallinen uskonto eli tämä on uskonto, kuinkahan paljon UUT:ssä on tekstiä siitä mitä satanismiin uskovat ovat seuraajiansa vastaan rikkoneet ja miten heitä kaltoin kohdelleet?

En löytänyt ainottakaan kohtaa heidän sivuiltaan. Hyvin yksipuolista ja Jumalaa vastustavaa toimintaa, pitäisihän siellä tasapuolisuuden vuoksi saarnata myös muita kuin kristinuskoisia vastaan eiköstä vaan?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Kesä 2015 11:07

Mikko Murpatti kirjoitti:nimen omaan hyvin tarkoitus hakuista tekstiä UUT:ilta. He syyllistyvät semmoiseen ylilyöntiin että Jumalan vihassaan ja sokeudessaan eivät erota miloin uskova toimii Jumalan tahdon mukaan ja milloin Jumalan tahtoa vastaan.

Raiskaus, pedofilia, alistaminen jne jne kaikki ovat Raamatun opetusta vastaan, eli nämä eivät ole Jumalan tahto.

Siksi nämä teot eivät puhu Jumalan pahuudesta mitään vaan puhuvat vaan ihmisen pahuudesta. Ne teot eivät ole Jumalan tahdonmukaisia tekoja, vaan ihmisen tahdonmukaisia tekoja. Järjestön nimi pitäisikin olla uskon tekosyystä satutettujen uhrien tuki.

UUT: esittää myös yksipuolisen kuvan uskonnoista , sillä on monia itseni mukaan lukien jolle uskoon tulo on merkinnyt vapautta huumeista ja alkoholista ja lainrikkomisesta.

Minun pelastus on ollut siunaukseksi uskosta osattomille ja yhteiskunnalle , koska nyt heidän ei tarvitse pelätä minua enkä satuta ja riko ketään vastaan, päinvastoin koitan auttaa lähimmäisiäni enkä enää ryöstää ja hyötyä heistä, kiitos siitä kuuluu Jumalalle, mutta kuka UUT:ssä kiittää Jumalaa niistä jotka ovat muuttaneet elämänsä? Kuka antaa Kaikkivaltiaalle kunnian siitä mistä kunnia tulisi antaa?


Tosi hyviä ajatuksia ja huomioita.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Kesä 2015 11:19

Joiltain osin tästä selvityksestä voi kuitenkin ottaa opiksi. Uskovien tulee tarkemmin ajatella mistä asioista ja millä tavalla minkäkin ikäisille lapsille kannattaa kertoa. Jotkut totuuden nimissä puhuvat lapsilleen jo hyvin pieninä pahoista hengistä ja helvetistä yms. Olen itse uskovassa perheessä lapsuuteni kasvanut ja vaikka vanhempamme eivät tarkoituksellisesti puhuneet meille lapsille, niin kuulimme jo pienenä asioita, jotka aiheuttivat erittäin voimakkaita pelkotiloja. Muistan jonkun vanhempieni ystävän kertoneen jostain ihmeellisestä ruumiista irtautumiskokemuksesta, mikä oli pelottavaa. Mutta kaikkein pelottavinta oli juuri tässä UUT:n selvityksessäkin esiin tuotu ajatus riivaajista, jotka ovat jonkinlainen uhka ihmisille täällä maan päällä. Muistan myös lapsena kuulleeni jostain lähetystyöntekijästä, joka oli yöllä herännyt siihen, että paholainen kuristi häntä. Ehkä tällaiset jutut eivät kuulu alle kouluikäisen korville.

Kannattaa aina ajatella mitä puhuu, kun pienet korvat ovat lähettyvillä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Kesä 2015 11:22

Jumala on puhunut sydämelleni vääristyneestä uskosta, jollaista esiintyy monin eri tavoin. Tämä kirjoitus on kirjoitettu Herraan Jeesukseen uskoville vanhemmille, joiden uskon elämä on vääristynyt sekä ihmiselle joka on saanut kokea lapsena painostusta vanhempiensa vääristyneen uskon takia. Tämän vääristymän tähden monet lapset voivat ajautua elämässään monenlaisiin karikoihin ja ahdistuksiin sekä tielle, jossa he hylkäävät Jumalan.

Kirjoituksessa tulee esille tilanteita ja ajatuksia joita olen kohdannut kun aikoinani tein seurakunnassa nuorisotyötä sekä lukemattomat sielunhoidolliset tilanteet eri ikäisten ihmisten kanssa, joita olen saanut Jumalan armosta kohdata. Samoin esille tulee yleisiä vääristyneitä asenteita joiden kautta uskovat vanhemmat voivat rikkoa lapsensa sisimmän. Kirjoitan kirjoitukseni sellaisessa muodossa, että kenenkään henkilöllisyys ei paljastu, vaan voimme oppia ymmärtämään tekomme seurauksia sekä auttaa väärin kohdeltua lasta kasvamaan terveeseen uskoon. Tämä kirjoitus voi myös auttaa sinua, joka olet nuori tai jo aikuinen, jonka elämässä vanhempien vääristynyt usko on rikkonut sisintäsi. Toivon mukaan tämä kirjoitus voisi myös olla ohjaamassa uskovia vanhempia terveeseen uskoon, jotka ovat vääristyneen uskon ikeen alla.

Sivultani: http://www.kotipetripaavola.com/vaaristynytusko.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Kesä 2015 13:15

Aamu-Usva kirjoitti:Joiltain osin tästä selvityksestä voi kuitenkin ottaa opiksi. Uskovien tulee tarkemmin ajatella mistä asioista ja millä tavalla minkäkin ikäisille lapsille kannattaa kertoa. Jotkut totuuden nimissä puhuvat lapsilleen jo hyvin pieninä pahoista hengistä ja helvetistä yms. Olen itse uskovassa perheessä lapsuuteni kasvanut ja vaikka vanhempamme eivät tarkoituksellisesti puhuneet meille lapsille, niin kuulimme jo pienenä asioita, jotka aiheuttivat erittäin voimakkaita pelkotiloja. Muistan jonkun vanhempieni ystävän kertoneen jostain ihmeellisestä ruumiista irtautumiskokemuksesta, mikä oli pelottavaa. Mutta kaikkein pelottavinta oli juuri tässä UUT:n selvityksessäkin esiin tuotu ajatus riivaajista, jotka ovat jonkinlainen uhka ihmisille täällä maan päällä. Muistan myös lapsena kuulleeni jostain lähetystyöntekijästä, joka oli yöllä herännyt siihen, että paholainen kuristi häntä. Ehkä tällaiset jutut eivät kuulu alle kouluikäisen korville.

Kannattaa aina ajatella mitä puhuu, kun pienet korvat ovat lähettyvillä.


Näin on ei lapsille tarjoilla samaa hengellistä ravintoa kuin aikuisille.

Ei hengellisillekkään lapsille tarjoilla kuin Kristuksen opin alkeita, miksi ihmislapset olisivat eriasia? Raamatussa on meinaa asioita jotka aikuisiakin pelottavat niin ei kai niitä lapsille tulisi kovin nuorena minunkaan mielestä tarjota.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Kesä 2015 22:01

Minä olen mielestäni elänyt hyvässä ja ymmärtävässä uskovassa kodissa, mutta vanhempani eivät ole olleet aina niin tarkkoja siitä mitä me lapset kuulimme. Minulla on kuitenkin suurin osa uskoon liittyvistä lapsuusmuistoista positiivisia, mutta tiedän uskovien perheiden lapsia, joilla näin ei ole. En missään tapauksessa halunnut millään tavalla sanoa, että vanhempani olisivat tehneet jotain huonosti vanhemmuudessaan. He olivat ja ovat täydellisiä ja rakkaita :D Mitään muuta lapsuutta en olisi halunnut.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskontojen uhrien tuki ry:n selvitys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Kesä 2015 22:04

Uskon myös, että kasvaminen "erilaisena" eli uskovana ei-uskovien joukossa ja erilaisena uskovana uskovien joukossa on ollut minulle myöhemmin elämässä suuri rikkaus. Se on antanut minulle uskallusta ajatella eri tavalla; lähteä rohkeasti kokeilemaan uutta. Minua ei ole haitannut olla erilainen myöhemminkään. Vanhempani ovat esimerkillään opettaneet minua löytämään oma tapani ajatella ja tehdä se rohkeasti. Olen siitä erittäin kiitollinen nyt kun todella tarvitsen tätä erilaisuutta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron