Homoseksuaalisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 20. Syys 2017 20:22

Laitan tähänkin muutaman kysymyksen pohdittavaksi.

Kun tulitte uskoon, niin olitteko rikkinäisiä jollakin elämän osa-alueella?
Muuttuiko teissä kaikki heti, niin että kykenitte jättämään kerralla kaiken synnin? Oletteko jo valmiita? onko teillä haavoja sisimmässänne,
jotka eivät ole vielä parantuneet? Voidaanko sana eheytyminen ymmärtää myös uskon kasvun prosessina?
Tirlittan
 

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 20. Syys 2017 20:32

Minä en usko ,että homoseksuaalit ,jotka elävät homoudessa voivat edes tulla uskoon se on mielestäni täysi mahdottomuus katsoo asiaa miten päin tahansa ,mutta sellainen joka on luopunut homoseksuaalisuuden harjoittamisesta voi kyllä .
Se vielä ,että homoseksuaalisuus on hyvin voimakkaasti ilmoitettu raamatun alkusivuilta kauhistukseksi ja muutosta ei tule.
Selvät sävelet .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja eetu » 20. Syys 2017 20:34

Olin rikkinäinen, olen yhä rikkinäinen. Ei muuttunut kaikki heti. En ole valmis. On haavoja. Voi sen ymmärtää niinkin mutta viittasin itse tuossa "eheytymisellä" tämän maailman mukaiseen "eheytymiseen" eli ihmisjärkeillään itsensä "ehjäksi".
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 20. Syys 2017 20:54

MrKerimäki kirjoitti:Minä en usko ,että homoseksuaalit ,jotka elävät homoudessa voivat edes tulla uskoon se on mielestäni täysi mahdottomuus katsoo asiaa miten päin tahansa ,mutta sellainen joka on luopunut homoseksuaalisuuden harjoittamisesta voi kyllä .
Se vielä ,että homoseksuaalisuus on hyvin voimakkaasti ilmoitettu raamatun alkusivuilta kauhistukseksi ja muutosta ei tule.
Selvät sävelet .


Ymmärsinköhän ihan oikein? Siis että tullakseen uskoon pitää ensin tulla hyväksi? Eikös se mene niin päin, että tullaan uskoon ja Jumala
antaa voiman jättää synnin? Eikös Jeesus kuollut juuri syntisten puolesta?
Tirlittan
 

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Syys 2017 21:02

Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 20. Syys 2017 21:52

Tirlittan kirjoitti:Laitan tähänkin muutaman kysymyksen pohdittavaksi.

Kun tulitte uskoon, niin olitteko rikkinäisiä jollakin elämän osa-alueella?
Muuttuiko teissä kaikki heti, niin että kykenitte jättämään kerralla kaiken synnin? Oletteko jo valmiita? onko teillä haavoja sisimmässänne,
jotka eivät ole vielä parantuneet? Voidaanko sana eheytyminen ymmärtää myös uskon kasvun prosessina?


Nämä ovat erittäin hyviä kysymyksiä!

Minä olin rikkinäinen tullessani uskoon, enkä sisäisesti muuttunut heti. Parantuminen / eheytyminen kestää aikansa. Mutta kaiken synnin jätin pois, sikäli kun sillä tarkoitetaan tahdon päätöstä. Eikä se minusta muuta oikein voi tarkoittaakaan. Ymmärsin että synti on minun ja Jumalan välissä, ja että voisin olla Jumalan yhteydessä vain ilman syntiä. Ja siksi päätin, että en tahdo tehdä mitään syntiä, eli jätin kaiken synnin kerralla pois.

Mutta olen sen jälkeen kyllä langennut tekemään syntiä. Ero on vain siinä, että nämä ovat yksittäisiä lankeamisia eli kaatumisia. Pieni lapsi joka opettelee kävelemään, päättää varmasti mielessänsä että nyt minä jätän konttaamisen vauvoille ja tästä lähtien kävelen joka paikkaan kun kerran osaan kävellä. Joskus hän saattaa kompuroida ja kaatua kontilleen, mutta nousee ylös ja jatkaa kävelyä. Hän ei enää liiku konttaamalla, vaan kävelemällä, ja kaatumiset ovat yksittäisiä lankeamisia joista noustaan heti ylös.

Synnin suhteen sisäinen rikkinäisyys tietysti saattaa vaikeuttaa asioita. Jos on tottunut pakenemaan vaikeita tilanteita ja ikävältä tuntuvia asioita synteihin, tulee helposti siihen kiusaus uskovanakin. Mutta kiusaus on vasta kiusaus, eli rikkinäisyys ei sinällään tarkoita että pitäisi tehdä syntiä. En usko, että Jumala olisi tehnyt toiselle uskovalle vaikeampaa pysyä Hänen yhteydessä, kuin toiselle. Missä kiusaus on suuri, siellä on myös apu suuri. Raastavampaa ja kipeämpää se kyllä on, kun on sisäisesti rikkinäinen. Mutta parantumisen jälkeen on sitä parempi olo ja mieli, kun ymmärtää ja tuntee konkreettisesti nahoissaan miten paljon hyvää Herra on antanut. Vain kipeänä ollut voi todella ymmärtää terveyden arvon.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Syys 2017 22:01

*
Eetu, joku aika sitten sanoin ajattelemattomasti että homous on syntiä enkä osannut arvata millaisia vastoinkäymisiä tulin saamaan ja ne reagoivat voimakkaasti että sanoin näin: homous on syntiä.

Siten huomasin etteivät he tiedä mitä synti tarkoittaa. He katsovat persoonaan eikä siihen mitä synti on. Mutta yksi sanoi naamaani päin että 'Älä tuomitse homoja kadotukseen!'. Minä huomasin että tämä on väärinkäsitystä ja yritin oikaista väärinkäsitys pois mutta en saanut suunvuoroa. Yritin sanoa että Jumala rakastaa homoja muttei siitä homoutta.

No se oli tavallaan minun oma moka kun sanoin asiani halki ajattelemattomasti. No Raamattu puhuu että ihmiset ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen. Mitä tämä tarkoittaa? Niin valhe viittaa vääristyneeseen ja rikkoutuneeseen seksuaalisuuteen.

Room. 1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

Niin he uskovat valheeseen eli homoseksuaalisuuteen. Homoseksuaaleilla on vääristynyt ja rikkoutunut suuntautuminen, johon he uskovat. Seksuaalisesti rikkoutuneet ihmiset ovat himojen sokaisemia. Jos sanotaan heille että Jumala voi eheyttää Hänen kuvan kaltaiseksi eli terveeksi ja siten he ei usko siihen että he voivat eheytyä heteroiksi ja he pitävät kiinni rikkoutuneesta suuntautumisestaan luullen siitä synnynnäiseksi sukupuoli-identiteetiksi.

He eivät tunne Jumalaa että Hän on meidät luonut Hänen kuvan kaltaiseksi johon sisältyy terve suuntautuminen eli heteroseksuaalisuus.

No on mahdollista tulla kertakaikkiaan terveeksi uskoontulon yhteydessä. On tosi tapaus kun yksi ulkomaalainen mies todisti olevansa eheytynyt hetero ja on itse entinen homo. Hän eheytyi heti siinä uskoontulon yhteydessä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 20. Syys 2017 22:52

Tirlittan ..osasit lukea ihan oikein .Niin kirjoitin .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 21. Syys 2017 00:36

MrKerimäki kirjoitti:Tirlittan ..osasit lukea ihan oikein .Niin kirjoitin .


Oon oikeasti niin väsyny, että saatoin ymmärtää sinun tekstin väärin.
Mutta lienetköhän sinäkin ymmärtänyt minun tarkoituksen väärin?

Minä en sanonut, enkä tarkoittanut, että kun tulee uskoon, että voisi jatkaa
jossakin homo-lesbo suhteessa. Kyllä jos tulee uskoon, niin pitää hyljätä vääränlaiset elämän tavat.

En myöskään tarkoittanut uskon kasvun prosessilla sitä, että rikkinäisyyden tekosyyllä voisi jatkaa synnissä
elämistä.
Minä tarkoitin ihan muuta.

Mutta se siitä.
Tirlittan
 

Re: Homoseksuaalisuus

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 21. Syys 2017 09:57

Kyllä näin juuri .Uskonalkuvaiheessa käydään sitä kaikkea läpi ,mitä elämässä on ollut ja on sitä opetuslapseutta ja Jumala vetää puoleensa ja silloin myös tehdään parannusta kun "lähestytään uuden Jumalan valtakunnan puolta ja ihminen laitetaan käsittelemään asiat kuin asiat.
Sitä vaan en usko ,että homoutta harjoittava ihminen voi saada Pyhän Hengen sillä se on täysi mahdottomuus.
Ihminen varmasti ymmärtää tuon asian jos asia etenee siihen pisteeseen ,että ...ihminen haluaa tehdä parannuksen koko sydämmestään koko olomuksellaan.

Jumala tutkii sydämmet ja voimme varmasti uskoa ,että Jumala tuntee ja tietää ,missä mennään.Uskonnollisuus tai muukaan ei auta vaan edessä on Totuus.
Kun ihminen niin paljastavalla paikalla ,jossa tutkitaan todella kaikki niin siinä sitä tapahtuu muutoksia ja kenties tuskaakin siitä ja häpeää ,mitä on tullut tehtyä ,mutta se tuskanliekki on välillä ihan hyväksi .

Toinen asia tässä homous asiassa on ,joka on ja pysyy.....onko kaikki uskossa vaikka luulee olevansa.Raamattu antaa ymmärtää ,että kaikki ei ole uskossa vaikka moni kenties itse luuleekin niin ja siksi yllätyksiä on luvassa siellä tempaus ajassa ja viimeisellä tuomiollakin kysellään ihmeissään (raam vertaus)
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa

cron